ФАКТИ.БГ

Нова батерия удължава пробега на електромобилите до 2000 км

Публикувана: 22 Април, 2020 18:44
48 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 11388
Нова батерия удължава пробега на електромобилите до 2000 км
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 46 гласа.

Австралийската компания Brighsun New Energy обяви, че започва промишлени изпитания на литиево-серен акумулатор, над който работи пред последните осем години. Енергийната плътност на този тип батерии превъзхожда традиционните йон-литиеви източници на ток с 5 до 8 пъти и на теория би могла да осигури автономен пробег с електромобил от 2 000 км.

Литиево-серният акумулатор има съдържащ сяра и въглерод катод, отделен от електролита чрез специална мембрана. Основният недостатък на такава батерия е образуването на литиеви полисулфиди, които се разтварят в електролита и влошават характеристиките ѝ. От Brighsun са открили начин да предотвратят образуването на полисулфиди в серния катод и да потиснат натрупването на литиеви дендрити върху анода.

Разчетите на австралийците показват, че енергийната плътност в тестовите им акумулатори достига 1 000 Вата на килограм. Според независими тестове батериите на Brighsun запазват 91% от капацитета си след 1 700 цикъла на презареждане с ток 2C (пълно зареждане и разреждане за 30 минути) и 74% при 1 000 цикъла на презареждане с ток 5C (пълно зареждане и разреждане за 12.5 минути). След активиране на катода с ток 1C енергийната плътност на новите литиево-серни акумулатори е 2 103.8 Вата на килограм.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 46 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Йозеф
1 Отговор
Ако е под 100$ за ват става интересно.

Коментиран от #18


Оценка:
-7 +23

Електрошок
2 Отговор
Не 1000вт. на килограм,а 1000втч. на килограм!

Коментиран от #29


Оценка:
-5 +29

прррц
3 Отговор
ток 2C, ток 5C какво означава това?

Коментиран от #6, #15, #48


Оценка:
-10 +12

Тодор
4 Отговор
Сегашните гърмят, а тези новите, вероятно 4 пъти по- силно!

Коментиран от #27


Оценка:
-20 +28

pbdan
5 Отговор
Не е ясно 2103,8 вата дали е максимална мощност, но ако е 2,1038 ватчаса на килограм е голямо постижение. Това означава 100kWh при тегло от 50 кг. Има литий, сяра, въглерод - това е добре, а ако няма кобалт е супер. Дано и лития да не се пали и да може да се рециклира. Това е голямо постижение, ако не е лъжа или неграмотно преведено.

Коментиран от #21


Оценка:
-4 +52

църрп
6 Отговор

До коментар #3 от "прррц":


Не можеш ли да четеш текст в скоби!?

Коментиран от #20


Оценка:
-7 +9

pbdan
7 Отговор
(2,1038 киловатчаса) поправка

Оценка:
-3 +6

Токо
8 Отговор
Бля бля .... Досушт като мокрите сънища на Корнелия Нинова .....

Оценка:
-19 +15

Електрошок
9 Отговор
Преди няколко месеца пак тук имаше статия за 5,2квч. на килограм,и когато се усъмних в числото,гуруто на електромобилите "ГОСТ"ми препоръча да се занимавам с животновъдство!Та сега не смея да коментирам,докато не се изкаже той!

Коментиран от #12, #38


Оценка:
-6 +26

Продавам
10 Отговор
1. Продавам парцел с Li2CO3 за промишлен добив. 2. Продавам метод и технология за добив и пречистване на Li. Цени - по споразумение. Моля, неплатежоспособни лица да не се обаждат.

Оценка:
-6 +3

Driving pleasure
11 Отговор
Разгеле, откакт пъкна короната никой не се беше обаждал че спасява батериите бех се притеснил...
Междувремено тотален спад в продажбите на електрички, а новите цени на петрола само засипват с пръст ковчега на електромъртвеца :D

Оценка:
-19 +17

Ххх
12 Отговор

До коментар #9 от "Електрошок":


Само че ако не знаеш, тука в сайта има два госта. Единия е проруски, другия проамерикански. Така че, дори и да се изкаже, не бива да биеш отбой, защото не знаеш кой от двамата ще те зачеше.

Коментиран от #13


Оценка:
-3 +7

перничанин
13 Отговор

До коментар #12 от "Ххх":


Тоя , който се пише "гост" с малка буква. Известен още като норвежеца. Не , че има нещо общо с Норвегия, ние така си го наричаме, за да не ни трият. Технически и интелектуално изоставащ , но компенсира с много четене и безрезервна вяра във всичко казано от хитреца Мъск.

Коментиран от #19


Оценка:
-8 +20

Бъдещето
14 Отговор
Е на електромобилите, настоящето е на автомобилите с ДВГ.

Оценка:
-9 +7

ijko
15 Отговор

До коментар #3 от "прррц":


5C - пет цикъла за час
2C - два цикъла за час

Оценка:
-5 +5

jorj
16 Отговор
Това ще се реализира скоро и руснаците ще минат от водка на бензин!!!! На здорове!!!

Коментиран от #17


Оценка:
-6 +13

Driving pleasure
17 Отговор

До коментар #16 от "jorj":


Не че нещо... ама ниските цени на петрола да проблем повече на американците, които станаха голм играч, а сега работят на загуба - рашките могат даже и с още по-ниски цени...

Оценка:
-9 +13

гост
18 Отговор

До коментар #1 от "Йозеф":


Искаше да кажеш 100 долара на киловат !! На ват отдавна е под 100 долара , по-точно около 0,17 долара в момента !

Оценка:
-2 +5

Хахаха
19 Отговор

До коментар #13 от "перничанин":


Евала граовец, добре го описа, само да добавя че норвежеца въпреки че няма нищо общо с Норвегия е много активен прайдаджия. Гледам че нещо изчезна, може би новината че парада се отменя го е разбила.

Оценка:
-6 +11

прррц
20 Отговор

До коментар #6 от "църрп":


Американски форум: питаш и ти отговарят.
Руски форум: питаш и те питат.
Български форум: питаш и ти обясняват колко си ТЪП.

Коментиран от #22, #23


Оценка:
-2 +26

гост
21 Отговор

До коментар #5 от "pbdan":


По скоро 200 kWh при тегло 100 кг ! По-реално е за пробег 2000 км !

Коментиран от #36, #43


Оценка:
-2 +4

Този
22 Отговор

До коментар #20 от "прррц":


Има много комплексирани селячета които се мислят за умни.
Иначе казано
5C - заряд/разряд с ток 5 пъти капацитета или при батерия 10ah приложен ток 50 ампера

Оценка:
-1 +10

църрп
23 Отговор

До коментар #20 от "прррц":


Текста в скобите е за любознателните.Тъпите го подминават.Мислех,че си любознателен,нооо...щом казваш!

Оценка:
-4 +1

1234578
24 Отговор
Защо хора, които не знаят какво е кВт и кВтч пишат технически статии? Батериите няма характеристика кВт за кг. имат кВтч за кг. Имат характеристика максимален отдаван ток.

Коментиран от #25


Оценка:
-3 +2

0000
25 Отговор

До коментар #24 от "1234578":


Защото Батко са мисирки.а мисирките са едно много долно племе,което в годините загуби уважението на обществото ,понеже пишат за каквото им се плати

Оценка:
-1 +4

Много тисъна
26 Отговор
Всички забравят, че масата МПС като минат на ток, цената му няма да е същата.

Коментиран от #28


Оценка:
-2 +7

27
Този коментар е премахнат от модератор
Ти не забравяш, защото не знаеш
28 Отговор

До коментар #26 от "Много тисъна":


Цената на тока от десетина години слиза до отрицателна в определени периоди заради ВЕИ, които продължават да се инсталират. Електромобилите не са проблем, а решението да се стабилизират цените при свръхпроизводство от ВЕИ.

Коментиран от #30


Оценка:
-4 +3

куку руку ку
29 Отговор

До коментар #2 от "Електрошок":


Ватовете са мощност, ватчасовете са енергия. Специфична мощност пък е ват на нещо си (килограм, квадратен метър, литър и т.н.). Тук ти дават специфична мощност на килограм, а ако тази мощност може да бъде отдавана, без да се изчерпи, в продължение на час ще стане ватчас на килограм.
Друго е интересното, ако имаш 91% след 1700 цикъла и пробег от 2000 км., то животът на такава батерия е 0.91х2000х1700=3млн. километра и още остатъчен ресурс...

Оценка:
-1 +3

куку руку ку
30 Отговор

До коментар #28 от "Ти не забравяш, защото не знаеш":


За момента ВЕИ ти дават най-скъпият ток, сети се защо!

Коментиран от #31


Оценка:
-2 +3

Зависи за какво говориш
31 Отговор

До коментар #30 от "куку руку ку":


Ако става въпрос за онези с договорите си прав, ама донякъде. Разликата в цената се покрива от въглеродните квоти. Вече шеста година, вятърните и големите фотоволтаични централи не се субсидират, а продават на борсови цени. Там всички продават на една и съща цена - пазарната за конкретния час.

Ако говорим за новоизградени мощности, най-евтините ток е от ВЕИ, а най-скъпия от АЕЦ. По това две мнения няма, който и специалист да питаш! Виж на маса е обратното.

Коментиран от #33


Оценка:
-3 +4

Гошо
32 Отговор
Интересна статия с весели коментари, научих неща за тока които не съм знаел. Тока и в сутиен да ми го поднесат не барам!

Оценка:
-1 +4

куку руку ку
33 Отговор

До коментар #31 от "Зависи за какво говориш":


От топлоцентралите най-скъпо е от тецовете на въглища (да не говорим за мариците 1 и 3, защото от там е супер скъп тока), а тока от АЕЦ е най-евтиният от топлоцентралите. За ВЕИ не съм чул за субсидиране, но съм чувал, че за година и половина се изплаща ветрогенератора. И как няма да се изплаща като киловатчаса е 70 стотинки...

Оценка:
-4 +2

Партенка
34 Отговор
Тези параметри миришат на партенка. Поредните измамници, сякаш.

Оценка:
-2 +1

Jack Bauer
35 Отговор
За съжаление през последните години само четем за такива разработки на "супер" батерии, а реално на пазара нищо ново.

Коментиран от #41


Оценка:
-1 +3

pbdan
36 Отговор

До коментар #21 от "гост":


2000км. са прекалено много. Това са 3 дни шофиране с 2 преспивания където можеш да заредиш и от контакта с бавно устройство. В България от Шабла до Петрич и обратно са по-малко. За какво да мъкнеш още толкова батерия?

Коментиран от #39


Оценка:
-1 +4

Справедливост
37 Отговор
Много добра новина. И не се пънете да я омаловажавате.
На запад мисленето е друго - ако трябва да избират между безплатен бензин и скъпо електричество, ще изберат второто. Ние още не сме дорасли за такова мислене.. Ако от цената на горивото се отчисляват данъци и те са малки вече, то има и други пътища - % от заплатата, храната и т.н.
Ако е истина тази новина предстоят ни хубави дни.

Оценка:
-3 +5

Димов
38 Отговор

До коментар #9 от "Електрошок":


Това е 25-та статия с подобно заглавие. През два месеца някой открива нова, чудодейна батерия, но нищо не се чува повече за нея.

Коментиран от #40


Оценка:
-2 +6

гост
39 Отговор

До коментар #36 от "pbdan":


Какво толкова ще "мъкнеш" , като ти казват , че 200 квтч ще тежат 100 кг ??? На половината българи жените им тежат толкова , ама ги мъкнат нали ?? Да не говорим , че тава е един по-голям резервоар от любимата ви нафта с която в най-добрия случай ще минеш пак толкова км !! И ще се затворят завинаги устите не "умниците" дето все се "притесняват" , че ще останат "насред пътя" , хахаха !!

Оценка:
-7 +6

гост
40 Отговор

До коментар #38 от "Димов":


Ами не знам коя по ред била тая статия , ама само преди 10 години електромобил с пробег 200 (двеста) км беше върха на сладоледа и нещо от фантастиката !!! А сега масови модели минават два пъти по толкова , а върховите 3-4 пъти по 200 !! Тоест за 10 години пробега се е увеличил 3-4 пъти !! И се готвят за 10 пъти по 200 и не само се готвят , а са ти написали ПРОМИШЛЕНИ ИЗПИТАНИЯ !!! Може и да не стане утре , но само по сегашния темп до 5-6 години ще стане със сигурност !! Пък ти си брой статиите за успокоение !!

Оценка:
-6 +5

гост
41 Отговор

До коментар #35 от "Jack Bauer":


И за теб коментар 40 !!

Оценка:
-4 +2

42
Този коментар е премахнат от модератор
Майстор Кольо
43 Отговор

До коментар #21 от "гост":


Това е мощност: 200 киловата на 100 кг

Коментиран от #46, #47


Оценка:
-1 +1

44
Този коментар е премахнат от модератор
проф доц каунь
45 Отговор
магарешка, конска и фликстонска тяга са най- екологични

Оценка:
-0 +0

Друг майстор
46 Отговор

До коментар #43 от "Майстор Кольо":


200 кВ са необходими за изминаването на 1000 километра и то на по-големи ел. коли и то с доста по-тежки батерии. Със 100 килограма батерия наместо 500 килограма, разхода ще е много нисък и тогава няма да изминава 1000 километра, а 1500 със 100 килограма батерия.

Оценка:
-0 +0

гост
47 Отговор

До коментар #43 от "Майстор Кольо":


Кое по-точно ?? Да не би това ? Публикувано във факти.бг: След активиране на катода с ток 1C енергийната плътност на новите литиево-серни акумулатори е 2 103.8 Вата на килограм. Съжалявам , ама е точно капацитет , ако не знаеш какво е енергийна плътност !! И надявам се поне няма да спорим , че 2100 вата са 2 киловата , тоест точно 200 квт са 100 кг !!

Оценка:
-0 +3

Даскал
48 Отговор

До коментар #3 от "прррц":


Това е единицата Кулон (в училище ти пълнят главата с куп глупости и важните неща се размиват). Кулона показва какъв ток в ампери вадиш/вкарваш в батерията. При клетка с капацитет 63Ah 5 Кулона значи ток с големина 63*5= 315 ампера. Да кажем, че масовите бързи зарядни са на 400 волта, тва значи че може да се зарежда на 150-киловатови зарядни за минути! 400V * 315A = 126kW мощност.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Любослав Пенев
Любослав Пенев обосновава кандидатурата си за президент на БФС
Ние сме сериозни хора, разумни. Имам се за средно интелигентен, средно грамотен. Поне!"

Още бисери
ТОП 5