22 Април, 2020 18:44 12 460 48

Нова батерия удължава пробега на електромобилите до 2000 км

  • brighsun new energy-
  • батерия-
  • акумулатор
Нова батерия удължава пробега на електромобилите до 2000 км - 1

Австралийската компания Brighsun New Energy обяви, че започва промишлени изпитания на литиево-серен акумулатор, над който работи пред последните осем години. Енергийната плътност на този тип батерии превъзхожда традиционните йон-литиеви източници на ток с 5 до 8 пъти и на теория би могла да осигури автономен пробег с електромобил от 2 000 км.

Литиево-серният акумулатор има съдържащ сяра и въглерод катод, отделен от електролита чрез специална мембрана. Основният недостатък на такава батерия е образуването на литиеви полисулфиди, които се разтварят в електролита и влошават характеристиките ѝ. От Brighsun са открили начин да предотвратят образуването на полисулфиди в серния катод и да потиснат натрупването на литиеви дендрити върху анода.

Разчетите на австралийците показват, че енергийната плътност в тестовите им акумулатори достига 1 000 Вата на килограм. Според независими тестове батериите на Brighsun запазват 91% от капацитета си след 1 700 цикъла на презареждане с ток 2C (пълно зареждане и разреждане за 30 минути) и 74% при 1 000 цикъла на презареждане с ток 5C (пълно зареждане и разреждане за 12.5 минути). След активиране на катода с ток 1C енергийната плътност на новите литиево-серни акумулатори е 2 103.8 Вата на килограм.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 46 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Йозеф

    23 7 Отговор
    Ако е под 100$ за ват става интересно.

    Коментиран от #18

  • 2 Електрошок

    29 5 Отговор
    Не 1000вт. на килограм,а 1000втч. на килограм!

    Коментиран от #29

  • 3 прррц

    12 10 Отговор
    ток 2C, ток 5C какво означава това?

    Коментиран от #6, #15, #48

  • 4 Тодор

    28 20 Отговор
    Сегашните гърмят, а тези новите, вероятно 4 пъти по- силно!

    Коментиран от #27

  • 5 pbdan

    52 4 Отговор
    Не е ясно 2103,8 вата дали е максимална мощност, но ако е 2,1038 ватчаса на килограм е голямо постижение. Това означава 100kWh при тегло от 50 кг. Има литий, сяра, въглерод - това е добре, а ако няма кобалт е супер. Дано и лития да не се пали и да може да се рециклира. Това е голямо постижение, ако не е лъжа или неграмотно преведено.

    Коментиран от #21

  • 6 църрп

    9 7 Отговор

    До коментар #3 от "прррц":

    Не можеш ли да четеш текст в скоби!?

    Коментиран от #20

  • 7 pbdan

    6 3 Отговор
    (2,1038 киловатчаса) поправка
  • 8 Токо

    15 19 Отговор
    Бля бля .... Досушт като мокрите сънища на Корнелия Нинова .....
  • 9 Електрошок

    26 6 Отговор
    Преди няколко месеца пак тук имаше статия за 5,2квч. на килограм,и когато се усъмних в числото,гуруто на електромобилите "ГОСТ"ми препоръча да се занимавам с животновъдство!Та сега не смея да коментирам,докато не се изкаже той!

    Коментиран от #12, #38

  • 10 Продавам

    3 6 Отговор
    1. Продавам парцел с Li2CO3 за промишлен добив. 2. Продавам метод и технология за добив и пречистване на Li. Цени - по споразумение. Моля, неплатежоспособни лица да не се обаждат.
  • 11 Driving pleasure

    17 19 Отговор
    Разгеле, откакт пъкна короната никой не се беше обаждал че спасява батериите бех се притеснил...
    Междувремено тотален спад в продажбите на електрички, а новите цени на петрола само засипват с пръст ковчега на електромъртвеца :D
  • 12 Ххх

    7 3 Отговор

    До коментар #9 от "Електрошок":

    Само че ако не знаеш, тука в сайта има два госта. Единия е проруски, другия проамерикански. Така че, дори и да се изкаже, не бива да биеш отбой, защото не знаеш кой от двамата ще те зачеше.

    Коментиран от #13

  • 13 перничанин

    20 8 Отговор

    До коментар #12 от "Ххх":

    Тоя , който се пише "гост" с малка буква. Известен още като норвежеца. Не , че има нещо общо с Норвегия, ние така си го наричаме, за да не ни трият. Технически и интелектуално изоставащ , но компенсира с много четене и безрезервна вяра във всичко казано от хитреца Мъск.

    Коментиран от #19

  • 14 Бъдещето

    7 9 Отговор
    Е на електромобилите, настоящето е на автомобилите с ДВГ.
  • 15 ijko

    5 5 Отговор

    До коментар #3 от "прррц":

    5C - пет цикъла за час
    2C - два цикъла за час
  • 16 jorj

    13 6 Отговор
    Това ще се реализира скоро и руснаците ще минат от водка на бензин!!!! На здорове!!!

    Коментиран от #17

  • 17 Driving pleasure

    13 9 Отговор

    До коментар #16 от "jorj":

    Не че нещо... ама ниските цени на петрола да проблем повече на американците, които станаха голм играч, а сега работят на загуба - рашките могат даже и с още по-ниски цени...
  • 18 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "Йозеф":

    Искаше да кажеш 100 долара на киловат !! На ват отдавна е под 100 долара , по-точно около 0,17 долара в момента !
  • 19 Хахаха

    11 6 Отговор

    До коментар #13 от "перничанин":

    Евала граовец, добре го описа, само да добавя че норвежеца въпреки че няма нищо общо с Норвегия е много активен прайдаджия. Гледам че нещо изчезна, може би новината че парада се отменя го е разбила.
  • 20 прррц

    26 2 Отговор

    До коментар #6 от "църрп":

    Американски форум: питаш и ти отговарят.
    Руски форум: питаш и те питат.
    Български форум: питаш и ти обясняват колко си ТЪП.

    Коментиран от #22, #23

  • 21 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "pbdan":

    По скоро 200 kWh при тегло 100 кг ! По-реално е за пробег 2000 км !

    Коментиран от #36, #43

  • 22 Този

    10 1 Отговор

    До коментар #20 от "прррц":

    Има много комплексирани селячета които се мислят за умни.
    Иначе казано
    5C - заряд/разряд с ток 5 пъти капацитета или при батерия 10ah приложен ток 50 ампера
  • 23 църрп

    1 4 Отговор

    До коментар #20 от "прррц":

    Текста в скобите е за любознателните.Тъпите го подминават.Мислех,че си любознателен,нооо...щом казваш!
  • 24 1234578

    2 3 Отговор
    Защо хора, които не знаят какво е кВт и кВтч пишат технически статии? Батериите няма характеристика кВт за кг. имат кВтч за кг. Имат характеристика максимален отдаван ток.

    Коментиран от #25

  • 25 0000

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "1234578":

    Защото Батко са мисирки.а мисирките са едно много долно племе,което в годините загуби уважението на обществото ,понеже пишат за каквото им се плати
  • 26 Много тисъна

    7 2 Отговор
    Всички забравят, че масата МПС като минат на ток, цената му няма да е същата.

    Коментиран от #28

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Ти не забравяш, защото не знаеш

    3 4 Отговор

    До коментар #26 от "Много тисъна":

    Цената на тока от десетина години слиза до отрицателна в определени периоди заради ВЕИ, които продължават да се инсталират. Електромобилите не са проблем, а решението да се стабилизират цените при свръхпроизводство от ВЕИ.

    Коментиран от #30

  • 29 куку руку ку

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Електрошок":

    Ватовете са мощност, ватчасовете са енергия. Специфична мощност пък е ват на нещо си (килограм, квадратен метър, литър и т.н.). Тук ти дават специфична мощност на килограм, а ако тази мощност може да бъде отдавана, без да се изчерпи, в продължение на час ще стане ватчас на килограм.
    Друго е интересното, ако имаш 91% след 1700 цикъла и пробег от 2000 км., то животът на такава батерия е 0.91х2000х1700=3млн. километра и още остатъчен ресурс...
  • 30 куку руку ку

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "Ти не забравяш, защото не знаеш":

    За момента ВЕИ ти дават най-скъпият ток, сети се защо!

    Коментиран от #31

  • 31 Зависи за какво говориш

    4 3 Отговор

    До коментар #30 от "куку руку ку":

    Ако става въпрос за онези с договорите си прав, ама донякъде. Разликата в цената се покрива от въглеродните квоти. Вече шеста година, вятърните и големите фотоволтаични централи не се субсидират, а продават на борсови цени. Там всички продават на една и съща цена - пазарната за конкретния час.

    Ако говорим за новоизградени мощности, най-евтините ток е от ВЕИ, а най-скъпия от АЕЦ. По това две мнения няма, който и специалист да питаш! Виж на маса е обратното.

    Коментиран от #33

  • 32 Гошо

    4 1 Отговор
    Интересна статия с весели коментари, научих неща за тока които не съм знаел. Тока и в сутиен да ми го поднесат не барам!
  • 33 куку руку ку

    2 4 Отговор

    До коментар #31 от "Зависи за какво говориш":

    От топлоцентралите най-скъпо е от тецовете на въглища (да не говорим за мариците 1 и 3, защото от там е супер скъп тока), а тока от АЕЦ е най-евтиният от топлоцентралите. За ВЕИ не съм чул за субсидиране, но съм чувал, че за година и половина се изплаща ветрогенератора. И как няма да се изплаща като киловатчаса е 70 стотинки...
  • 34 Партенка

    1 2 Отговор
    Тези параметри миришат на партенка. Поредните измамници, сякаш.
  • 35 Jack Bauer

    3 1 Отговор
    За съжаление през последните години само четем за такива разработки на "супер" батерии, а реално на пазара нищо ново.

    Коментиран от #41

  • 36 pbdan

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    2000км. са прекалено много. Това са 3 дни шофиране с 2 преспивания където можеш да заредиш и от контакта с бавно устройство. В България от Шабла до Петрич и обратно са по-малко. За какво да мъкнеш още толкова батерия?

    Коментиран от #39

  • 37 Справедливост

    5 3 Отговор
    Много добра новина. И не се пънете да я омаловажавате.
    На запад мисленето е друго - ако трябва да избират между безплатен бензин и скъпо електричество, ще изберат второто. Ние още не сме дорасли за такова мислене.. Ако от цената на горивото се отчисляват данъци и те са малки вече, то има и други пътища - % от заплатата, храната и т.н.
    Ако е истина тази новина предстоят ни хубави дни.
  • 38 Димов

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "Електрошок":

    Това е 25-та статия с подобно заглавие. През два месеца някой открива нова, чудодейна батерия, но нищо не се чува повече за нея.

    Коментиран от #40

  • 39 гост

    6 7 Отговор

    До коментар #36 от "pbdan":

    Какво толкова ще "мъкнеш" , като ти казват , че 200 квтч ще тежат 100 кг ??? На половината българи жените им тежат толкова , ама ги мъкнат нали ?? Да не говорим , че тава е един по-голям резервоар от любимата ви нафта с която в най-добрия случай ще минеш пак толкова км !! И ще се затворят завинаги устите не "умниците" дето все се "притесняват" , че ще останат "насред пътя" , хахаха !!
  • 40 гост

    5 6 Отговор

    До коментар #38 от "Димов":

    Ами не знам коя по ред била тая статия , ама само преди 10 години електромобил с пробег 200 (двеста) км беше върха на сладоледа и нещо от фантастиката !!! А сега масови модели минават два пъти по толкова , а върховите 3-4 пъти по 200 !! Тоест за 10 години пробега се е увеличил 3-4 пъти !! И се готвят за 10 пъти по 200 и не само се готвят , а са ти написали ПРОМИШЛЕНИ ИЗПИТАНИЯ !!! Може и да не стане утре , но само по сегашния темп до 5-6 години ще стане със сигурност !! Пък ти си брой статиите за успокоение !!
  • 41 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #35 от "Jack Bauer":

    И за теб коментар 40 !!
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Майстор Кольо

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Това е мощност: 200 киловата на 100 кг

    Коментиран от #46, #47

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 проф доц каунь

    0 0 Отговор
    магарешка, конска и фликстонска тяга са най- екологични
  • 46 Друг майстор

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Майстор Кольо":

    200 кВ са необходими за изминаването на 1000 километра и то на по-големи ел. коли и то с доста по-тежки батерии. Със 100 килограма батерия наместо 500 килограма, разхода ще е много нисък и тогава няма да изминава 1000 километра, а 1500 със 100 килограма батерия.
  • 47 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #43 от "Майстор Кольо":

    Кое по-точно ?? Да не би това ? Публикувано във факти.бг: След активиране на катода с ток 1C енергийната плътност на новите литиево-серни акумулатори е 2 103.8 Вата на килограм. Съжалявам , ама е точно капацитет , ако не знаеш какво е енергийна плътност !! И надявам се поне няма да спорим , че 2100 вата са 2 киловата , тоест точно 200 квт са 100 кг !!
  • 48 Даскал

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "прррц":

    Това е единицата Кулон (в училище ти пълнят главата с куп глупости и важните неща се размиват). Кулона показва какъв ток в ампери вадиш/вкарваш в батерията. При клетка с капацитет 63Ah 5 Кулона значи ток с големина 63*5= 315 ампера. Да кажем, че масовите бързи зарядни са на 400 волта, тва значи че може да се зарежда на 150-киловатови зарядни за минути! 400V * 315A = 126kW мощност.