Австралийската компания Brighsun New Energy обяви, че започва промишлени изпитания на литиево-серен акумулатор, над който работи пред последните осем години. Енергийната плътност на този тип батерии превъзхожда традиционните йон-литиеви източници на ток с 5 до 8 пъти и на теория би могла да осигури автономен пробег с електромобил от 2 000 км.
Литиево-серният акумулатор има съдържащ сяра и въглерод катод, отделен от електролита чрез специална мембрана. Основният недостатък на такава батерия е образуването на литиеви полисулфиди, които се разтварят в електролита и влошават характеристиките ѝ. От Brighsun са открили начин да предотвратят образуването на полисулфиди в серния катод и да потиснат натрупването на литиеви дендрити върху анода.
Разчетите на австралийците показват, че енергийната плътност в тестовите им акумулатори достига 1 000 Вата на килограм. Според независими тестове батериите на Brighsun запазват 91% от капацитета си след 1 700 цикъла на презареждане с ток 2C (пълно зареждане и разреждане за 30 минути) и 74% при 1 000 цикъла на презареждане с ток 5C (пълно зареждане и разреждане за 12.5 минути). След активиране на катода с ток 1C енергийната плътност на новите литиево-серни акумулатори е 2 103.8 Вата на килограм.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Йозеф
Коментиран от #18
18:57 22.04.2020
2 Електрошок
Коментиран от #29
18:57 22.04.2020
3 прррц
Коментиран от #6, #15, #48
18:59 22.04.2020
4 Тодор
Коментиран от #27
19:01 22.04.2020
5 pbdan
Коментиран от #21
19:09 22.04.2020
6 църрп
До коментар #3 от "прррц":
Не можеш ли да четеш текст в скоби!?Коментиран от #20
19:10 22.04.2020
7 pbdan
19:11 22.04.2020
8 Токо
19:16 22.04.2020
9 Електрошок
Коментиран от #12, #38
19:21 22.04.2020
10 Продавам
19:22 22.04.2020
11 Driving pleasure
Междувремено тотален спад в продажбите на електрички, а новите цени на петрола само засипват с пръст ковчега на електромъртвеца :D
19:33 22.04.2020
12 Ххх
До коментар #9 от "Електрошок":
Само че ако не знаеш, тука в сайта има два госта. Единия е проруски, другия проамерикански. Така че, дори и да се изкаже, не бива да биеш отбой, защото не знаеш кой от двамата ще те зачеше.Коментиран от #13
19:37 22.04.2020
13 перничанин
До коментар #12 от "Ххх":
Тоя , който се пише "гост" с малка буква. Известен още като норвежеца. Не , че има нещо общо с Норвегия, ние така си го наричаме, за да не ни трият. Технически и интелектуално изоставащ , но компенсира с много четене и безрезервна вяра във всичко казано от хитреца Мъск.Коментиран от #19
19:52 22.04.2020
14 Бъдещето
20:09 22.04.2020
15 ijko
До коментар #3 от "прррц":
5C - пет цикъла за час2C - два цикъла за час
20:39 22.04.2020
16 jorj
Коментиран от #17
20:42 22.04.2020
17 Driving pleasure
До коментар #16 от "jorj":
Не че нещо... ама ниските цени на петрола да проблем повече на американците, които станаха голм играч, а сега работят на загуба - рашките могат даже и с още по-ниски цени...20:52 22.04.2020
18 гост
До коментар #1 от "Йозеф":
Искаше да кажеш 100 долара на киловат !! На ват отдавна е под 100 долара , по-точно около 0,17 долара в момента !20:57 22.04.2020
19 Хахаха
До коментар #13 от "перничанин":
Евала граовец, добре го описа, само да добавя че норвежеца въпреки че няма нищо общо с Норвегия е много активен прайдаджия. Гледам че нещо изчезна, може би новината че парада се отменя го е разбила.20:57 22.04.2020
20 прррц
До коментар #6 от "църрп":
Американски форум: питаш и ти отговарят.Руски форум: питаш и те питат.
Български форум: питаш и ти обясняват колко си ТЪП.
Коментиран от #22, #23
21:01 22.04.2020
21 гост
До коментар #5 от "pbdan":
По скоро 200 kWh при тегло 100 кг ! По-реално е за пробег 2000 км !Коментиран от #36, #43
21:09 22.04.2020
22 Този
До коментар #20 от "прррц":
Има много комплексирани селячета които се мислят за умни.Иначе казано
5C - заряд/разряд с ток 5 пъти капацитета или при батерия 10ah приложен ток 50 ампера
21:17 22.04.2020
23 църрп
До коментар #20 от "прррц":
Текста в скобите е за любознателните.Тъпите го подминават.Мислех,че си любознателен,нооо...щом казваш!21:42 22.04.2020
24 1234578
Коментиран от #25
21:53 22.04.2020
25 0000
До коментар #24 от "1234578":
Защото Батко са мисирки.а мисирките са едно много долно племе,което в годините загуби уважението на обществото ,понеже пишат за каквото им се плати01:07 23.04.2020
26 Много тисъна
Коментиран от #28
04:23 23.04.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Ти не забравяш, защото не знаеш
До коментар #26 от "Много тисъна":
Цената на тока от десетина години слиза до отрицателна в определени периоди заради ВЕИ, които продължават да се инсталират. Електромобилите не са проблем, а решението да се стабилизират цените при свръхпроизводство от ВЕИ.Коментиран от #30
07:49 23.04.2020
29 куку руку ку
До коментар #2 от "Електрошок":
Ватовете са мощност, ватчасовете са енергия. Специфична мощност пък е ват на нещо си (килограм, квадратен метър, литър и т.н.). Тук ти дават специфична мощност на килограм, а ако тази мощност може да бъде отдавана, без да се изчерпи, в продължение на час ще стане ватчас на килограм.Друго е интересното, ако имаш 91% след 1700 цикъла и пробег от 2000 км., то животът на такава батерия е 0.91х2000х1700=3млн. километра и още остатъчен ресурс...
07:53 23.04.2020
30 куку руку ку
До коментар #28 от "Ти не забравяш, защото не знаеш":
За момента ВЕИ ти дават най-скъпият ток, сети се защо!Коментиран от #31
07:55 23.04.2020
31 Зависи за какво говориш
До коментар #30 от "куку руку ку":
Ако става въпрос за онези с договорите си прав, ама донякъде. Разликата в цената се покрива от въглеродните квоти. Вече шеста година, вятърните и големите фотоволтаични централи не се субсидират, а продават на борсови цени. Там всички продават на една и съща цена - пазарната за конкретния час.Ако говорим за новоизградени мощности, най-евтините ток е от ВЕИ, а най-скъпия от АЕЦ. По това две мнения няма, който и специалист да питаш! Виж на маса е обратното.
Коментиран от #33
08:44 23.04.2020
32 Гошо
09:03 23.04.2020
33 куку руку ку
До коментар #31 от "Зависи за какво говориш":
От топлоцентралите най-скъпо е от тецовете на въглища (да не говорим за мариците 1 и 3, защото от там е супер скъп тока), а тока от АЕЦ е най-евтиният от топлоцентралите. За ВЕИ не съм чул за субсидиране, но съм чувал, че за година и половина се изплаща ветрогенератора. И как няма да се изплаща като киловатчаса е 70 стотинки...09:15 23.04.2020
34 Партенка
09:42 23.04.2020
35 Jack Bauer
Коментиран от #41
10:02 23.04.2020
36 pbdan
До коментар #21 от "гост":
2000км. са прекалено много. Това са 3 дни шофиране с 2 преспивания където можеш да заредиш и от контакта с бавно устройство. В България от Шабла до Петрич и обратно са по-малко. За какво да мъкнеш още толкова батерия?Коментиран от #39
10:15 23.04.2020
37 Справедливост
На запад мисленето е друго - ако трябва да избират между безплатен бензин и скъпо електричество, ще изберат второто. Ние още не сме дорасли за такова мислене.. Ако от цената на горивото се отчисляват данъци и те са малки вече, то има и други пътища - % от заплатата, храната и т.н.
Ако е истина тази новина предстоят ни хубави дни.
12:34 23.04.2020
38 Димов
До коментар #9 от "Електрошок":
Това е 25-та статия с подобно заглавие. През два месеца някой открива нова, чудодейна батерия, но нищо не се чува повече за нея.Коментиран от #40
12:35 23.04.2020
39 гост
До коментар #36 от "pbdan":
Какво толкова ще "мъкнеш" , като ти казват , че 200 квтч ще тежат 100 кг ??? На половината българи жените им тежат толкова , ама ги мъкнат нали ?? Да не говорим , че тава е един по-голям резервоар от любимата ви нафта с която в най-добрия случай ще минеш пак толкова км !! И ще се затворят завинаги устите не "умниците" дето все се "притесняват" , че ще останат "насред пътя" , хахаха !!14:42 23.04.2020
40 гост
До коментар #38 от "Димов":
Ами не знам коя по ред била тая статия , ама само преди 10 години електромобил с пробег 200 (двеста) км беше върха на сладоледа и нещо от фантастиката !!! А сега масови модели минават два пъти по толкова , а върховите 3-4 пъти по 200 !! Тоест за 10 години пробега се е увеличил 3-4 пъти !! И се готвят за 10 пъти по 200 и не само се готвят , а са ти написали ПРОМИШЛЕНИ ИЗПИТАНИЯ !!! Може и да не стане утре , но само по сегашния темп до 5-6 години ще стане със сигурност !! Пък ти си брой статиите за успокоение !!14:48 23.04.2020
41 гост
До коментар #35 от "Jack Bauer":
И за теб коментар 40 !!14:51 23.04.2020
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Майстор Кольо
До коментар #21 от "гост":
Това е мощност: 200 киловата на 100 кгКоментиран от #46, #47
09:39 24.04.2020
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 проф доц каунь
08:33 25.04.2020
46 Друг майстор
До коментар #43 от "Майстор Кольо":
200 кВ са необходими за изминаването на 1000 километра и то на по-големи ел. коли и то с доста по-тежки батерии. Със 100 килограма батерия наместо 500 килограма, разхода ще е много нисък и тогава няма да изминава 1000 километра, а 1500 със 100 килограма батерия.10:17 26.04.2020
47 гост
До коментар #43 от "Майстор Кольо":
Кое по-точно ?? Да не би това ? Публикувано във факти.бг: След активиране на катода с ток 1C енергийната плътност на новите литиево-серни акумулатори е 2 103.8 Вата на килограм. Съжалявам , ама е точно капацитет , ако не знаеш какво е енергийна плътност !! И надявам се поне няма да спорим , че 2100 вата са 2 киловата , тоест точно 200 квт са 100 кг !!00:15 27.04.2020
48 Даскал
До коментар #3 от "прррц":
Това е единицата Кулон (в училище ти пълнят главата с куп глупости и важните неща се размиват). Кулона показва какъв ток в ампери вадиш/вкарваш в батерията. При клетка с капацитет 63Ah 5 Кулона значи ток с големина 63*5= 315 ампера. Да кажем, че масовите бързи зарядни са на 400 волта, тва значи че може да се зарежда на 150-киловатови зарядни за минути! 400V * 315A = 126kW мощност.13:06 27.04.2020