ФАКТИ.БГ

Нова батерия удължава пробега на електромобилите до 2000 км

Публикувана: 22 Април, 2020 18:44
48 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 11675
Нова батерия удължава пробега на електромобилите до 2000 км
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 46 гласа.

Австралийската компания Brighsun New Energy обяви, че започва промишлени изпитания на литиево-серен акумулатор, над който работи пред последните осем години. Енергийната плътност на този тип батерии превъзхожда традиционните йон-литиеви източници на ток с 5 до 8 пъти и на теория би могла да осигури автономен пробег с електромобил от 2 000 км.

Литиево-серният акумулатор има съдържащ сяра и въглерод катод, отделен от електролита чрез специална мембрана. Основният недостатък на такава батерия е образуването на литиеви полисулфиди, които се разтварят в електролита и влошават характеристиките ѝ. От Brighsun са открили начин да предотвратят образуването на полисулфиди в серния катод и да потиснат натрупването на литиеви дендрити върху анода.

Разчетите на австралийците показват, че енергийната плътност в тестовите им акумулатори достига 1 000 Вата на килограм. Според независими тестове батериите на Brighsun запазват 91% от капацитета си след 1 700 цикъла на презареждане с ток 2C (пълно зареждане и разреждане за 30 минути) и 74% при 1 000 цикъла на презареждане с ток 5C (пълно зареждане и разреждане за 12.5 минути). След активиране на катода с ток 1C енергийната плътност на новите литиево-серни акумулатори е 2 103.8 Вата на килограм.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 46 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Йозеф
1 Отговор
Ако е под 100$ за ват става интересно.

Коментиран от #18


Оценка:
-7 +23

Електрошок
2 Отговор
Не 1000вт. на килограм,а 1000втч. на килограм!

Коментиран от #29


Оценка:
-5 +29

прррц
3 Отговор
ток 2C, ток 5C какво означава това?

Коментиран от #6, #15, #48


Оценка:
-10 +12

Тодор
4 Отговор
Сегашните гърмят, а тези новите, вероятно 4 пъти по- силно!

Коментиран от #27


Оценка:
-20 +28

pbdan
5 Отговор
Не е ясно 2103,8 вата дали е максимална мощност, но ако е 2,1038 ватчаса на килограм е голямо постижение. Това означава 100kWh при тегло от 50 кг. Има литий, сяра, въглерод - това е добре, а ако няма кобалт е супер. Дано и лития да не се пали и да може да се рециклира. Това е голямо постижение, ако не е лъжа или неграмотно преведено.

Коментиран от #21


Оценка:
-4 +52

църрп
6 Отговор

До коментар #3 от "прррц":


Не можеш ли да четеш текст в скоби!?

Коментиран от #20


Оценка:
-7 +9

pbdan
7 Отговор
(2,1038 киловатчаса) поправка

Оценка:
-3 +6

Токо
8 Отговор
Бля бля .... Досушт като мокрите сънища на Корнелия Нинова .....

Оценка:
-19 +15

Електрошок
9 Отговор
Преди няколко месеца пак тук имаше статия за 5,2квч. на килограм,и когато се усъмних в числото,гуруто на електромобилите "ГОСТ"ми препоръча да се занимавам с животновъдство!Та сега не смея да коментирам,докато не се изкаже той!

Коментиран от #12, #38


Оценка:
-6 +26

Продавам
10 Отговор
1. Продавам парцел с Li2CO3 за промишлен добив. 2. Продавам метод и технология за добив и пречистване на Li. Цени - по споразумение. Моля, неплатежоспособни лица да не се обаждат.

Оценка:
-6 +3

Driving pleasure
11 Отговор
Разгеле, откакт пъкна короната никой не се беше обаждал че спасява батериите бех се притеснил...
Междувремено тотален спад в продажбите на електрички, а новите цени на петрола само засипват с пръст ковчега на електромъртвеца :D

Оценка:
-19 +17

Ххх
12 Отговор

До коментар #9 от "Електрошок":


Само че ако не знаеш, тука в сайта има два госта. Единия е проруски, другия проамерикански. Така че, дори и да се изкаже, не бива да биеш отбой, защото не знаеш кой от двамата ще те зачеше.

Коментиран от #13


Оценка:
-3 +7

перничанин
13 Отговор

До коментар #12 от "Ххх":


Тоя , който се пише "гост" с малка буква. Известен още като норвежеца. Не , че има нещо общо с Норвегия, ние така си го наричаме, за да не ни трият. Технически и интелектуално изоставащ , но компенсира с много четене и безрезервна вяра във всичко казано от хитреца Мъск.

Коментиран от #19


Оценка:
-8 +20

Бъдещето
14 Отговор
Е на електромобилите, настоящето е на автомобилите с ДВГ.

Оценка:
-9 +7

ijko
15 Отговор

До коментар #3 от "прррц":


5C - пет цикъла за час
2C - два цикъла за час

Оценка:
-5 +5

jorj
16 Отговор
Това ще се реализира скоро и руснаците ще минат от водка на бензин!!!! На здорове!!!

Коментиран от #17


Оценка:
-6 +13

Driving pleasure
17 Отговор

До коментар #16 от "jorj":


Не че нещо... ама ниските цени на петрола да проблем повече на американците, които станаха голм играч, а сега работят на загуба - рашките могат даже и с още по-ниски цени...

Оценка:
-9 +13

гост
18 Отговор

До коментар #1 от "Йозеф":


Искаше да кажеш 100 долара на киловат !! На ват отдавна е под 100 долара , по-точно около 0,17 долара в момента !

Оценка:
-2 +5

Хахаха
19 Отговор

До коментар #13 от "перничанин":


Евала граовец, добре го описа, само да добавя че норвежеца въпреки че няма нищо общо с Норвегия е много активен прайдаджия. Гледам че нещо изчезна, може би новината че парада се отменя го е разбила.

Оценка:
-6 +11

прррц
20 Отговор

До коментар #6 от "църрп":


Американски форум: питаш и ти отговарят.
Руски форум: питаш и те питат.
Български форум: питаш и ти обясняват колко си ТЪП.

Коментиран от #22, #23


Оценка:
-2 +26

гост
21 Отговор

До коментар #5 от "pbdan":


По скоро 200 kWh при тегло 100 кг ! По-реално е за пробег 2000 км !

Коментиран от #36, #43


Оценка:
-2 +4

Този
22 Отговор

До коментар #20 от "прррц":


Има много комплексирани селячета които се мислят за умни.
Иначе казано
5C - заряд/разряд с ток 5 пъти капацитета или при батерия 10ah приложен ток 50 ампера

Оценка:
-1 +10

църрп
23 Отговор

До коментар #20 от "прррц":


Текста в скобите е за любознателните.Тъпите го подминават.Мислех,че си любознателен,нооо...щом казваш!

Оценка:
-4 +1

1234578
24 Отговор
Защо хора, които не знаят какво е кВт и кВтч пишат технически статии? Батериите няма характеристика кВт за кг. имат кВтч за кг. Имат характеристика максимален отдаван ток.

Коментиран от #25


Оценка:
-3 +2

0000
25 Отговор

До коментар #24 от "1234578":


Защото Батко са мисирки.а мисирките са едно много долно племе,което в годините загуби уважението на обществото ,понеже пишат за каквото им се плати

Оценка:
-1 +4

Много тисъна
26 Отговор
Всички забравят, че масата МПС като минат на ток, цената му няма да е същата.

Коментиран от #28


Оценка:
-2 +7

27
Този коментар е премахнат от модератор.
Ти не забравяш, защото не знаеш
28 Отговор

До коментар #26 от "Много тисъна":


Цената на тока от десетина години слиза до отрицателна в определени периоди заради ВЕИ, които продължават да се инсталират. Електромобилите не са проблем, а решението да се стабилизират цените при свръхпроизводство от ВЕИ.

Коментиран от #30


Оценка:
-4 +3

куку руку ку
29 Отговор

До коментар #2 от "Електрошок":


Ватовете са мощност, ватчасовете са енергия. Специфична мощност пък е ват на нещо си (килограм, квадратен метър, литър и т.н.). Тук ти дават специфична мощност на килограм, а ако тази мощност може да бъде отдавана, без да се изчерпи, в продължение на час ще стане ватчас на килограм.
Друго е интересното, ако имаш 91% след 1700 цикъла и пробег от 2000 км., то животът на такава батерия е 0.91х2000х1700=3млн. километра и още остатъчен ресурс...

Оценка:
-1 +3

куку руку ку
30 Отговор

До коментар #28 от "Ти не забравяш, защото не знаеш":


За момента ВЕИ ти дават най-скъпият ток, сети се защо!

Коментиран от #31


Оценка:
-2 +3

Зависи за какво говориш
31 Отговор

До коментар #30 от "куку руку ку":


Ако става въпрос за онези с договорите си прав, ама донякъде. Разликата в цената се покрива от въглеродните квоти. Вече шеста година, вятърните и големите фотоволтаични централи не се субсидират, а продават на борсови цени. Там всички продават на една и съща цена - пазарната за конкретния час.

Ако говорим за новоизградени мощности, най-евтините ток е от ВЕИ, а най-скъпия от АЕЦ. По това две мнения няма, който и специалист да питаш! Виж на маса е обратното.

Коментиран от #33


Оценка:
-3 +4

Гошо
32 Отговор
Интересна статия с весели коментари, научих неща за тока които не съм знаел. Тока и в сутиен да ми го поднесат не барам!

Оценка:
-1 +4

куку руку ку
33 Отговор

До коментар #31 от "Зависи за какво говориш":


От топлоцентралите най-скъпо е от тецовете на въглища (да не говорим за мариците 1 и 3, защото от там е супер скъп тока), а тока от АЕЦ е най-евтиният от топлоцентралите. За ВЕИ не съм чул за субсидиране, но съм чувал, че за година и половина се изплаща ветрогенератора. И как няма да се изплаща като киловатчаса е 70 стотинки...

Оценка:
-4 +2

Партенка
34 Отговор
Тези параметри миришат на партенка. Поредните измамници, сякаш.

Оценка:
-2 +1

Jack Bauer
35 Отговор
За съжаление през последните години само четем за такива разработки на "супер" батерии, а реално на пазара нищо ново.

Коментиран от #41


Оценка:
-1 +3

pbdan
36 Отговор

До коментар #21 от "гост":


2000км. са прекалено много. Това са 3 дни шофиране с 2 преспивания където можеш да заредиш и от контакта с бавно устройство. В България от Шабла до Петрич и обратно са по-малко. За какво да мъкнеш още толкова батерия?

Коментиран от #39


Оценка:
-1 +4

Справедливост
37 Отговор
Много добра новина. И не се пънете да я омаловажавате.
На запад мисленето е друго - ако трябва да избират между безплатен бензин и скъпо електричество, ще изберат второто. Ние още не сме дорасли за такова мислене.. Ако от цената на горивото се отчисляват данъци и те са малки вече, то има и други пътища - % от заплатата, храната и т.н.
Ако е истина тази новина предстоят ни хубави дни.

Оценка:
-3 +5

Димов
38 Отговор

До коментар #9 от "Електрошок":


Това е 25-та статия с подобно заглавие. През два месеца някой открива нова, чудодейна батерия, но нищо не се чува повече за нея.

Коментиран от #40


Оценка:
-2 +6

гост
39 Отговор

До коментар #36 от "pbdan":


Какво толкова ще "мъкнеш" , като ти казват , че 200 квтч ще тежат 100 кг ??? На половината българи жените им тежат толкова , ама ги мъкнат нали ?? Да не говорим , че тава е един по-голям резервоар от любимата ви нафта с която в най-добрия случай ще минеш пак толкова км !! И ще се затворят завинаги устите не "умниците" дето все се "притесняват" , че ще останат "насред пътя" , хахаха !!

Оценка:
-7 +6

гост
40 Отговор

До коментар #38 от "Димов":


Ами не знам коя по ред била тая статия , ама само преди 10 години електромобил с пробег 200 (двеста) км беше върха на сладоледа и нещо от фантастиката !!! А сега масови модели минават два пъти по толкова , а върховите 3-4 пъти по 200 !! Тоест за 10 години пробега се е увеличил 3-4 пъти !! И се готвят за 10 пъти по 200 и не само се готвят , а са ти написали ПРОМИШЛЕНИ ИЗПИТАНИЯ !!! Може и да не стане утре , но само по сегашния темп до 5-6 години ще стане със сигурност !! Пък ти си брой статиите за успокоение !!

Оценка:
-6 +5

гост
41 Отговор

До коментар #35 от "Jack Bauer":


И за теб коментар 40 !!

Оценка:
-4 +2

42
Този коментар е премахнат от модератор.
Майстор Кольо
43 Отговор

До коментар #21 от "гост":


Това е мощност: 200 киловата на 100 кг

Коментиран от #46, #47


Оценка:
-1 +1

44
Този коментар е премахнат от модератор.
проф доц каунь
45 Отговор
магарешка, конска и фликстонска тяга са най- екологични

Оценка:
-0 +0

Друг майстор
46 Отговор

До коментар #43 от "Майстор Кольо":


200 кВ са необходими за изминаването на 1000 километра и то на по-големи ел. коли и то с доста по-тежки батерии. Със 100 килограма батерия наместо 500 килограма, разхода ще е много нисък и тогава няма да изминава 1000 километра, а 1500 със 100 килограма батерия.

Оценка:
-0 +0

гост
47 Отговор

До коментар #43 от "Майстор Кольо":


Кое по-точно ?? Да не би това ? Публикувано във факти.бг: След активиране на катода с ток 1C енергийната плътност на новите литиево-серни акумулатори е 2 103.8 Вата на килограм. Съжалявам , ама е точно капацитет , ако не знаеш какво е енергийна плътност !! И надявам се поне няма да спорим , че 2100 вата са 2 киловата , тоест точно 200 квт са 100 кг !!

Оценка:
-0 +3

Даскал
48 Отговор

До коментар #3 от "прррц":


Това е единицата Кулон (в училище ти пълнят главата с куп глупости и важните неща се размиват). Кулона показва какъв ток в ампери вадиш/вкарваш в батерията. При клетка с капацитет 63Ah 5 Кулона значи ток с големина 63*5= 315 ампера. Да кажем, че масовите бързи зарядни са на 400 волта, тва значи че може да се зарежда на 150-киловатови зарядни за минути! 400V * 315A = 126kW мощност.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Доналд Туск
Председателят на Европейския съвет заяви по време на неформална среща на 27-те държавни и правителствени ръководители от ЕС.
Ние имаме правило да не уведомяваме и да не преговаряме и то е въведено, за да защити тези, които останат заедно, а не онзи, който напуска. Ние не трябва да се отказваме от него."

Още бисери
ТОП 5