Last news in Fakti

12 Май, 2020 14:10 3 146 10

Без 12-цилиндрови BMW-та от есента

  • bmw-
  • v12-
  • 7er-
  • m760li-
  • n74b66

През есента от конвейерите на BMW ще слезе последната суперлимузина M760Li xDrive, с което баварците ще преустановят производството на автомобили с 12-цилиндрови двигатели, твърди порталът Bimmer Today. Решението е продиктувано от невъзможността могъщият 6.6-литров агрегат да бъде адаптиран към все по-строгите екологични стандарти.

Слухове за отказа на BMW от 12-цилиндровите двигатели се носят отдавна и според източници от компанията моментът вече е дошъл. Пръв от най-бързата, скъпа и престижна "седмѝца" ще бъде лишен европейският пазар.

През 1986 г. BMW стана първият германски производител, разработил 12-цилиндров двигател след Втората световна война, изпреварвайки Mercedes-Benz с цяла петилетка. Последният баварският V12 с код N74B66 има два турбокомпресора и развива мощност от 610 к.с., която позволява на M760Li xDrive да ускорява до 100 км/ч за 3.7 сек. и да развива максимална скорост от 305 км/ч.

Ролята на флагман в следващото поколение на 7er ще поеме изцяло електрическа лимузина с мощност 650 к.с. и акумулаторен блок с капацитет 120 кВтч. Според слуховете новата топ версия на "седмѝцата" ще може да изминава около 700 км без презареждане.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1111

    11 18 Отговор
    Няма да е голяма загуба - и без това са проблемни.
  • 2 новото време

    6 21 Отговор
    Това да не е влак с вагони? За какво са му 12 цилиндъра?
    4 цилиндъра + турбо = ей ти ги 300 кончета. Кеф.

    Коментиран от #3

  • 3 Коmapak🆘️

    8 0 Отговор

    До коментар #2 от "новото време":

    Ей това с турбото бърка нещата. После обяснявате колко много сте еко! Добре че регулациите не засягат малките производители до 10000бр. Иначе скоро тук пишеше, че за да докарат печалбата на едно ферари бмв трябва да продадат 10. Всеки с приоритетите си...
  • 4 qwerty

    14 0 Отговор
    Прочетох статията за БМВ Х7 и беше наистина интересна. В таблицата под нея има и характеристиките на автомобили и с голяма учудване установих, че при отделяни 286 гр СО2 емисии, той има евро 6. А в същото време по -стари автомобли, като година на производство с изхвърляните от тях 215гр. СО2 не могат да минат евро 4? Някой може ли да обясни това странно нещо. За В12 знаем, че не е най-екологичния, но те са толкова малко сравнение с масовата 4-цилиндрова конфекция, че даже и да поизхвърлят малко отгоре е почти нищо.

    Коментиран от #5, #6, #7

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 criminal

    18 0 Отговор

    До коментар #4 от "qwerty":

    Ще ти обясня........всичко е за пари братко........
  • 7 Никой

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "qwerty":

    Разликата в Eвротата не е толкова при CO2, а други съединения, най-вече азотни оксиди. Въглеродния диоксид не е особено опасен, освен ако нямаш и кислород за дишане, но азотните съединения причиняват рак на дробовете.
  • 8 Стрелата

    3 1 Отговор
    Друго си е фиеста на газ хаха Тихооо
  • 9 Дъртак

    1 2 Отговор
    Докато дойде време да спра да карам, и ако съм жив, ще има още могъщи кошници с поне 6 цилиндъра.
    После си карайте каквото искате.
  • 10 сектанта

    2 2 Отговор
    Ако въобще ги спрат тези комплексарки БНВта най-добре ще направят. Безсмислени коли.