ФАКТИ.БГ

Обществените превози и транспорт първи ще преминат на ток

Дания се откадва от дизеловите автобуси, а Калифорния електрифицира целия товарен трафик

Публикувана: 3 Юли, 2020 14:58
13 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1325
Обществените превози и транспорт първи ще преминат на ток
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.

Властите на шестте най-големи датски града решиха напълно да се откажат от закупуването на автобуси с дизелови двигатели. Вместо това от 2021 г. ще бъдат закупени изключително електрически или водородни превозни средства. Общо 3 330 градски автобуса работят в момента в Дания.

Очаква се през следващите 10 години повечето от тях да бъдат заменени от екологосъобразни. Между другото, не само Дания се е насочила към електрическите превозни средства. Миналата седмица властите в Калифорния заявиха, че ще принудят производителите на камиони да произвеждат не само дизелови, но и електрически камиони.

Счита се, че още през 2035 година 55% от всички големи пикапи, продавани в Калифорния, ще имат електрически двигатели, а сред големите камиони делът на електрифициране ще възлиза на 75%. И до 2045 година целият товарен трафик в Калифорния ще се осъществява чрез екологично чист транспорт.

Най-големите таксиметрови услуги също ще преминат към електрически автомобили. Например, Lyft, който е основният конкурент на Uber, е уверен, че до 2030 г., без изключение, всички таксита, които ще работят с тази платформа, ще са електрически.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Госあ
1 Отговор
Фандъче, викам да закрийш още неколко трамвайни и тролейбусни линии и да ги асфалтираш едно хууу. Ко шъ кайш ?

Коментиран от #2, #3, #4, #6


Оценка:
-5 +4

гост
2 Отговор

До коментар #1 от "Госあ":


А какво предлагаш , да вървят едновременно с метрото , което дублират ??? Или то и метрото е на въглища , нали това ви е любимата опорка , нищо че софийските тецове са 100% на газ , а произвеждат ток колкото за две Софии !!!

Коментиран от #5


Оценка:
-2 +6

гост
3 Отговор

До коментар #1 от "Госあ":


Столицата на Дания Копенхаген е малко повече от половин милион , четири ПЪТИ по-малка от София , а шестия град по население Есбер е 70 000 човека , колкото Враца примерно !!! Въпреки това Копенхаген ИМА метро и смята да развива основно него за обществен транспорт , а тия автобуси са за крайградските райони до които метрото не стига !!!

Оценка:
-3 +6

гост
4 Отговор

До коментар #1 от "Госあ":


Нещо да кажеш за камионите или си за "тролеи" само кога можеш да плюеш по "фандъчето" ??

Коментиран от #7


Оценка:
-2 +5

Госあ
5 Отговор

До коментар #2 от "гост":


Софийските тецове са на боклуци основно. Колкото до релсовия градски транспорт, навсякъде е предпочитан и автобусите са точно свързващи, както казваш. Дублиране има навсякъде. А Витошка трябваше да остане с линия, а не да се превръща в това кичозно провинциално стъргало. Освен това,смятам че 9'ката си беше окей да върви по черни връх. Единственото дублиране.

Коментиран от #9


Оценка:
-4 +2

гост
6 Отговор

До коментар #1 от "Госあ":


Да не говорим , че даже за тролеите и трамваите е десет пъти по-добре да са автобуси с батерии по един куп причини , най малкото отпадат всички ограничения на релсов път и контактни мрежи , да не говорим , че аварии които да спрат транспорта на цели квартали просто ще бъдат забравени !!

Коментиран от #8


Оценка:
-2 +5

Госあ
7 Отговор

До коментар #4 от "гост":


Винаги съм бил за електрифициран градски транспорт. София, между другото,е един от европейските градове с отлична електротранспортна мрежа, която просто трябваше да бъде поддържана. А навсякъде ограничават придвижването с лични автомобили за разлика от началната учителка.

Оценка:
-0 +2

Госあ
8 Отговор

До коментар #6 от "гост":


И влаковете най добре да бъдат на батерии нали ? ,😃

Коментиран от #10, #11


Оценка:
-4 +3

гост
9 Отговор

До коментар #5 от "Госあ":


БЕШЕ предпочитан , преди да се появят модерните автобуси с батерии !! В момента вече нито тролея , нито трамвая могат да ти дадат гъвкавостта и универсалността на автобус с батерия , който минава откъдето си иска и когато си иска , да не говорим , че е с почти два пъти по-евтина експлоатация , щото загубите по мрежата ги няма ! И релсов транспорт освен метро вече никой не развива !! А за глупостите за боклука , поне себе си уважавай , щото като правиш другите на балъци доказваш само , че ти си най-големия такъв !!!

Коментиран от #12


Оценка:
-4 +5

гост
10 Отговор

До коментар #8 от "Госあ":


Влаковете градски транспорт ли са ?? А и за твое учудване да , има достатъчно на батерии и ще стават още повече , просто изчакай още 2-3 годинки да им падне още цената !!

Оценка:
-2 +5

гост
11 Отговор

До коментар #8 от "Госあ":


Да не говорим , че бъдещето на "влаковете" изобщо не е във "релсовия" транспорт !!! А във влаковете с магнитна левитация и влаковете в тръба , и в двата случая най-вероятно с батерии и то достатъчно малки заради в пъти по-малката консумация на енергия !!

Оценка:
-4 +6

Госあ
12 Отговор

До коментар #9 от "гост":


😂 хайде да спрем с коментарите до тук

Оценка:
-1 +5

Само толкова ли?
13 Отговор
Общо 3 330 градски автобуса работят в момента в Дания.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


ТОП 5