Last news in Fakti

29 Юли, 2020 11:19 3 993 86

След 10 г. всяка трета нова кола ще бъде електрическа

  • електромобил-
  • електрическа мобилност-
  • електрификация-
  • прогноза

До края на това десетилетие поне една трета от продаваните нови автомобили ще бъдат изцяло електрически, сочи проучване на одиторската компания Deloitte. Резултатите от изследването са публикувани от британското сп. Autocar.

Според прогнозите през 2030 г. по света ще бъдат купени 31.1 млн. електромобила, с 10 млн. повече, отколкото предвиждаха оценките през януари 2019-а. Според Deloitte пикът в продажбите на бензинови и дизелови коли отдавна е преминал.

В изследването се отбелязва, че световният автомобилен пазар надали ще се възстанови до предепидемичното си равнище преди 2024-та. Продажбите на електромобили до края на тази година ще достигнат 2.5 млн., а през 2025-а ще се увеличат до 11.2 млн.

"Високата цена на електрическите коли отказва много купувачи. Тя обаче постоянно спада и някои модели на ток вече струват колкото бензинови и дизелови аналози, така че броят на потенциалните клиенти тепърва ще расте", отбелязва Джейми Хамилтън от Deloitte.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Urko

    18 13 Отговор
    Жалко, идва времето на безмозъчните псевдоеколози и екоталибани. Много шум със съмнителен, дори нулев ефект. Напънала се планината и родила мишка.
  • 2 Жйнмм

    3 3 Отговор
    На илюминатите сатанисти дали им е тъпо?
  • 3 МП4

    12 9 Отговор
    Боли ме чорапа, да си ги карат Ел простотиите. Не ти ли мирише на бензин и гума, по- добре смени хобито, купи си тролеи и си го вържи на жицата, само гл да не ви утрепе тока, че е силен!!
  • 4 наляха

    11 5 Отговор
    вода в мелницата на гост.Очаквам да се появи всеки момент и да започне агитацията.

    Коментиран от #7, #47

  • 5 Димов

    21 3 Отговор
    Електрическите коли си имат предимства, но насреща им има много нерешени проблеми. С някои от тях още не са се сблъскали. Например: нарастването на потреблението на ток, ще увеличи цената на тока. Пробегът на км вече няма да е толкова евтин. След десетина години експлоатация, ще започнем да се сблъскваме с първите големи серии изхвърлени батерии. Дори да траят много цикли, колата се сменя по други причини и отива на боклука. Проблемите с рециклирането на батериите им още не са решени, а пазарът за електрокари втора тъка още не е стабилен, заради високите цени, които са като за почти нов електрокат, както и заради недоверието в капацитета на стара батерия. Инфраструктурата за зареждане ще е поредният проблем, както за нови електрокари, така и за втора ръка коли. Тези, които се надяват да се продават втора ръка, в страни като нашата, ще изискват зарядна мрежа. А страни като нашата нямат такава, както и нямат възможност да си я изградят толкова бързо, нито да я защитят от вандалски прояви и злоупотреби, че да утвърдим търсене на електрокари втора ръка. А щом страни като нашата не могат да осигурят пазар на електрокари втора ръка, какво ще правят европейците със старите си електрокари? Единствено се надявам да подобрят батериите, да не са толкова отровни, както при добивът на суровини за тях, така и при последващата им преработка за отпадъчни продукти, за други отрасли. А най-голям принос ще бъде, ако удвоят или утроят енергийната им плътност. Цялото бъдеще на

    Коментиран от #48, #84

  • 6 Димов

    15 2 Отговор
    Цялото бъдеще на електромобилите виси на развитието, на батериите им. Там е тясното им място.

    Коментиран от #16

  • 7 гост

    7 13 Отговор

    До коментар #4 от "наляха":

    Ами всъщност тия "прогнози" са си чиста проба в "мелницата" на петролопитеците !!! Всяка трета нова кола ще е електромобил още през 2025 , 2030 поне три държави в Европа са обявили , че ще забранят двг и тепърва и други ще се присъединят към това , така че всяка ПЪРВА кола ще е електромобил !! Сега ако броят Ботсвана и Тринидат и Тобаго може и да е третата , ама мисля на никой не му пука за тях !!

    Коментиран от #8, #10, #49

  • 8 Димов

    13 3 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    гост, на всички ни е ясно, че техниката се развива и машините се променят. Не ни стана ясно само, кога ТИ ще се сдобиеш с Тесла, че да си в крак с техническото развитие?
  • 9 Дреме ми

    7 3 Отговор
    на шмайзера. Мойте коли и петте са бензинови. И шги карам докъде умра...

    Коментиран от #32

  • 10 Димов

    11 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Публикувано във факти.бг: Ами всъщност тия "прогнози" са си чиста проба в "мелницата" на петролопитеците !!! --------- Май не схвана какво означава изразът "в мелницата на някого си"?

    Коментиран от #18

  • 11 Driving pleasure

    13 2 Отговор
    Искрено ме развесели тая статия... особено как имало електрички, които стрували колкото бензиновите си еквиваленти... може... ама ако броите безумните държавни събсидии, които се наливат за покупката им ;)

    А всъщност ако се запази сегашния годишен ръст от около 10%, а имаше спад в търсенето на някои основни пазари още преди ковид кризата, може да очакваме, че следд 10 години продажбите ще са около 5 милиона - или грубо 1/20 от продажбите.
    ... и то с уговорката, че при сегашното броене към бройката на електричките спадат и всички хибриди :)

    Коментиран от #12, #13

  • 12 Димов

    10 0 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Те имат предвид евтините китайчета, които за съжаление не покриват европейските и щатски изисквания за безопасност, и затова не се продават на тези континенти.
  • 13 Димов

    12 1 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Ама никак не мислиш като електроспеканяк. Според тяхната математика, ако следващите 10г имаш ръстове с по 10%, накрая ще имаш 100% от пазара, понеже 10х10 било 100. Как искаш да те приемат в клуба на тесларите, с остарелите ти разбирания за икономически растеж?

    Коментиран от #19

  • 14 Бачо Киро

    7 3 Отговор
    Тея от Аутокар нищо не разбират. Я да питат нашия тесляк тука, дето ни надува главата за Норвегия докато обикаля с голфа из Дупница, как още догодина Тесла ще има минимум 50% от пазара на автомобили, а до 10 години ще имат 95% от пазара, а останалите 5% ще са на ФВ и останалите ... И това само ако Мъск ги съжали естествено.
  • 15 Спиро

    2 0 Отговор
    Ануар Садат я хамилата, я хамиларя.
  • 16 Бъдещето иде

    1 8 Отговор

    До коментар #6 от "Димов":

    22 септември 2020

    Коментиран от #17, #50

  • 17 фен

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "Бъдещето иде":

    22 септември 2050
  • 18 гост

    4 11 Отговор

    До коментар #10 от "Димов":

    Електрическите автомобили са си по екологични както и да ги погледнеш. Производството им изразходва много по-малко ресурси отколкото една кола с ДВГ. Единствения проблем, дебело подчертавам Единствения, си остават батериите или общо казано източника на захранване с енергия.

    Коментиран от #26

  • 19 Ти понеже ги разбираш

    5 9 Отговор

    До коментар #13 от "Димов":

    Да беше обяснил на колегата, че расте само на Тесла е над 50 процента годишно. Ето как изглеждаше досега и как ще изглежда през следващите години, ако тенденцията се запази

    2015 50 000
    2016 75 000
    2017 112 500
    2018 168 750
    2019 253 125
    2020 379 688
    2021 569 531
    2022 854 297
    2023 1 281 445
    2024 1 922 168
    2025 2 883 252
    2026 4 324 878
    2027 6 487 317
    2028 9 730 975
    2029 14 596 463
    2030 21 894 695

    Коментиран от #22, #27, #51

  • 20 пенсионер

    8 1 Отговор
    а нефтът отдавна трябваше да е изчерпан вече ! може би допреди 20-тина години. ха-ха-ха...........!
  • 21 Да си оправят прогнозата.

    8 3 Отговор
    Ако прогнозата беше до 2025-та година, разбирам. Тогава се очаква цените на електромобилите и бензиновите автомобили да се изравнят. Кой обаче ще е лудия, който пет години по-късно ще продължи да купува бензинови автомобили, които ще са по-скъпи от електромобилите, поддръжката ще им е по-скъпа, цената за изминат километър ще е по-скъпа и няма на кого да го продадат след това. Просто няма логика в написаното! До 2030 година, ще са изчистени и проблемите със зарядните станции, които неминуемо ще възникнат в началото.
  • 22 как се

    7 2 Отговор

    До коментар #19 от "Ти понеже ги разбираш":

    поддържа такъв ръст математико? Къде е гаранцията че ще ги купуват?

    Коментиран от #23

  • 23 Засега им се получава

    4 9 Отговор

    До коментар #22 от "как се":

    Вече повече от 5 години и му се получава, не мислиш ли? При това с една единствена фабрика и не много популярни модели на високи цени. Модата на седаните отдавна мина. От тази година предлагат по-евтин crossover, имат втора фабрика в Китай и изграждат още две гигафабрики. Едната в Германия и още една в Тексас, плюс една Терафабрика в Фремонт, която ще произвежда новите им евтини батерии. Как мислиш дали ръста за следващите години ще е само 50% годишно? Ами то само за пикапа има 750 000 поръчки.
  • 24 тая грозотия

    5 3 Отговор
    750 000 Няма толкова луди.Може да имат с проблеми с зрението.

    Коментиран от #25

  • 25 гост

    1 6 Отговор

    До коментар #24 от "тая грозотия":

    Тая "грозотия" ще бъде най-продавания модел в Америка следващите поне 10 години !! Форд само ще гледат жално и ще подсмърчат , спомняйки си "златните" годинки , хахахха !!!

    Коментиран от #28, #52

  • 26 Димов

    6 1 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Ако производството им изразходва по-малко ресурси, защо тогава са по-скъпи?

    Коментиран от #33, #53

  • 27 Димов

    6 1 Отговор

    До коментар #19 от "Ти понеже ги разбираш":

    Че що аз да му обяснявам? Обяснявай му ти! На мен не ми плащат по 50ст на коментар.
  • 28 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Следващите ПОНЕ 10г, викаш. Дано сме живи, да видим!
  • 29 АХААА

    5 2 Отговор
    А С КАМИОНИТ КАКВО ЩЕ ПРАВИТЕ ?ЩЕ ЗАРЕЖДАТ НА ВСЕКИ 500КМ ПО 3 ЧАСА БАТЕРИЙКИ ЛИ ?А ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ С ТЕЗ 500КМ ПРЕХОД БЪЛГАРИЯ НЕ МОЖЕТЕ ПРИКОСИ МИНИМАЛЕН ПРЕХОД 1300КМ БЕЗ ЗАРЕЖДАНЕ ТОГАВА МОГА ДА СЕ ЗАМИСЛЯ ЗА ЕЛЕКТРОМОБИЛ...

    Коментиран от #30, #31, #34

  • 30 Ахахахаха

    3 4 Отговор

    До коментар #29 от "АХААА":

    Е кой ти кара 1300 километра без почивка бе пич. Иди се прегледай.
  • 31 Не се притеснявай

    2 3 Отговор

    До коментар #29 от "АХААА":

    Камионите минават ВЕЧЕ 900км с едно зареждане, а 600км се зареждат за половин час. Заради тахографа, шофьора е ограничението, а не батерията. И говорим за 40 тонен камион, а не малко камионче.
  • 32 Taka beshe

    1 6 Отговор

    До коментар #9 от "Дреме ми":

    То ти не си фактор. Пък няма да живееш много още.
  • 33 Тъпичко

    1 6 Отговор

    До коментар #26 от "Димов":

    Да си чувал за развойна дейност?

    Коментиран от #35

  • 34 Димов

    6 2 Отговор

    До коментар #29 от "АХААА":

    Всъщност, при камиона има голяма дънна площ, което му позволява голяма батерия. Вярно, скъпа си е, но има място да я събере. Проблемът там е, че тя ще заема полезен обем, който е можело да посъбере още товар. Освен това, камион на ток ще е по-тежък, от камион с ДВГ. А те май плащаха някакви налози за тонаж, или имаха някакви ограничения в тонажа..... не съм сигурен кое от двете беше. Електриците се надяват на предимството, че ще са автономни и няма да имат шофьор, който да се нуждае от почивка, а от там - и на тахошайба (както някой спомена), нито от заплата и спално помещение или кабина. Техният обем може да компенсира този, зает от по-голямата батерия, като се ползва за полезен товар. Но, автономията не е задължителна само за електрическо задвижвани машини. И един камион с ДВГ може да бъде автономен. Съвсем отделен е въпроса, дали това е редно. Лично аз никак няма да съм спокоен, ако видя 20т машина да лети по магистралата до мен и смейството ми, управлявана единствено от таблет.

    Коментиран от #37

  • 35 Димов

    7 2 Отговор

    До коментар #33 от "Тъпичко":

    Не, не съм. Това, да надаваш вой по месечината ли означава? Когато ги развият дотолкова, че да се изравнят по цени с обикновените коли, тогава този недостатък ще отпадне. Дотогава си е проблем, който не може да бъде игнориран.

    Коментиран от #36

  • 36 Тъпчо

    4 5 Отговор

    До коментар #35 от "Димов":

    Човекът ти говореше, че развойната дейност струва пари и е включена в цената. Засега парите за развойна дейност са много, а продадените бройки малко и се пада голяма сума на всеки автомобил. Едно е да разпределиш един милиард за разработки в цената на 100 хиляди автомобила, друго е същият този милиард, да го разпределиш на един милион автомобила. Единия път цената се качва с 1000$, а другия път с 10 000$.

    При рециклирането важи същата зависимост. Заводът за рециклиране ще струва много милиони, но ще трябва да обработва милиони батерии годишно за да е рентабилен. Тези батерии засега няма откъде да дойдат, а да строиш завод за да обработваш 1000 батерии на месец е икономическо идиотство.

    Коментиран от #39, #55

  • 37 Антиелетриците сте голяма работа

    3 7 Отговор

    До коментар #34 от "Димов":

    Постоянно спорите за неща които дори не сте виждали на картинка. Хайде че никога през живота си не си си купувал печка и не знаеш че не се продава с кабел го разбирам, ама поне влекач на камион не си ли виждал? За какъв полезен обем на влекача говориш? Там не се качват товари. Товарите се качват в ремаркето, което дърпа.

    Коментиран от #38, #40

  • 38 ти като

    6 1 Отговор

    До коментар #37 от "Антиелетриците сте голяма работа":

    не си притежавал Тесла? Нищо не ти пречи да спориш за нещо което нямаш.

    Коментиран от #41, #57

  • 39 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #36 от "Тъпчо":

    Това пък е още по-безпочвен довод. Защо говориш глупости? Другите автомобилни фирми нямат ли развойна дейност? Или от времето на Ото досега, все един и същ модел ДВГ караш? Имаш ли представа, каква развойна дейност претърпяха ДВГ за 100г? Знаеш ли, че преди 60г Форд правеха 8000 кубика чудовища със 65кс? Днес имат 1000 кубика моторче със 160кс. Обемът е намалял 8 пъти, а мощността се е повишила 2,5 пъти. За развойната дейност при дизелите, преди 20г да си спомняш? Какви бяха през 80-те и какви са сега? Говорите наизуст, и само от едната страна. Постиженията на другите се правите, че не съществуват.
  • 40 Димов

    5 1 Отговор

    До коментар #37 от "Антиелетриците сте голяма работа":

    Къде видя спор в пост 34? Или ти виждаш спорове навсякъде и те нападат от всички страни, параноик? Има камиони без влекачи и без ремаркета. Току-що ги измислиха, сигурно затова не си чувал за тях. Жалък си. А онзиден пак си купих печка, която пак си беше с кабел и щепсел. Сигурно говориш за термоплот, за вграждане. Те нямат щепсел, ама както винаги бъркаш термини и понятия и кашата ти става още по-голяма и по-лепкава. Я кажи и за това, как у вас си пазиш печката и контактите с 16А предпазител, да се посмеем още.

    Коментиран от #43, #46, #58

  • 41 Димов

    5 1 Отговор

    До коментар #38 от "ти като":

    Не Тесла, ами и тесла не е имал, но е специалист по всичко. При първият ми спор с тоя чук (преди 3 години), почна да ме убеждава, че ако си наредя фотоволтаични панели по покрива на халето, нямало да го претоваря. Аз съм в халето. Проектирали сме го с колегите. Знаем, че е на ръба на претоварване от допълнителни съоръжения. Той е на _ичка си ма_на, но знае по-добре от нас. И ми смята натоварване от фотоволтаик, все едно е килим, който се постила. Дели тежестта му на цялата му площ. Обяснявам му, че се дели само на площта, на точките на окачване - петички или конзолки.... Но нещото не вдява и си държи на неговото и туй то. За толкова години практика, в толкова много фирми, съм се разправял с безброй го8еда, но такъв тапигйос не съм срещал, нито съм чувал, някой друг да е срещал. Сто и петдесет души му казват, че в България, ел таблата в апартаментите са с 25А предпазители за контактите, но той каза НЕ, грешите - и това е. Седи пред клетката на жирафа, гледа го и вика - "Те, такова животно нема".

    Коментиран от #42, #45

  • 42 предпазителите

    5 1 Отговор

    До коментар #41 от "Димов":

    са 16 А само за осветлението.Момчето с многото никове (гост) си е такъв.

    Коментиран от #44, #59

  • 43 Купил си дръжки

    1 5 Отговор

    До коментар #40 от "Димов":

    Хайде като си толкова отворен, кажи ми каква марка и какъв модел е тази печка с 4 котлона и фурна, която се продава с кабел. Пак си сънувал нещо. Аз поне твърдя неща, които всеки сам може да провери, дори само да звънне някой магазин за бяла техника и да попита, ако живее в някое село, където не се продават печки.

    Коментиран от #72

  • 44 А за бойлера колко са

    1 5 Отговор

    До коментар #42 от "предпазителите":

    А на бойлер колко ампера предпазител се слага и какъв кабел? Кажи да се посмеем дружно!

    Коментиран от #62

  • 45 Той бил проектирал?

    1 5 Отговор

    До коментар #41 от "Димов":

    Като сте го проектирали вие това Хале, кажи за колко килограма на квадратен метър снегово и ветрово натоварване сте го изчислили? Проектирал си, колкото си си купил и печка.

    Коментиран от #71

  • 46 Забравих за камионите

    1 4 Отговор

    До коментар #40 от "Димов":

    Ако не си обърнал внимание, Tesla semi е влекач! След като на един влекач има къде да сложат батерии за 800 км, всичко което си написал за камиона е още по-голяма глупост, защото под него има много повече площ, отколкото под влекач И НЯМА НУЖДА ДА СЕ ПОЛЗВА ПОЛЕЗНИЯ ОБЕМ.

    Коментиран от #70

  • 47 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "наляха":

    Неговата мелница работи на вятър хахахаха
  • 48 Кдкфке

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "Димов":

    Нали уж има свободна енергия крита от хората?каква цена като може да е без пари:)
  • 49 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Колко са ти зле представите само ако знаеш . Електромобили не се купуват от безпарични ватмани като вас. тези коли все още са скъпи за много от потребителите . в момента 9 от 10 собственици на кола в света не могат да си позволят електромобил. как ще забогатеят след 5 години че да имат пари за такъв. Че и пандемията прави хората още по безпарични. Единственият начин до 5 години електромобилите да станат 1/3 от колите в света е ако всеки 7 от 10 човека престанат да ползват кола и яхнат колело.

    Коментиран от #54

  • 50 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "Бъдещето иде":

    За тебе спецялно иде данъка на дизеляка ти .
  • 51 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #19 от "Ти понеже ги разбираш":

    Пак ли заработваш тролик . Голям урожай тази седмица нали хахаха . Няма ли да почерпиш че ти помагаме да изкараш пари
  • 52 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Продажбите на тесла в америка спадат но ти предвиждаш ръст въпреки навлизащата криза там . Браво икономисте. Всъщност май си иконом хахаха
  • 53 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "Димов":

    Въпрос за милион тесли . Сигурно е заради големите печалби от електромобилите хахахаха
  • 54 Умен си но бавно схващаш

    1 5 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    След пет години, електромобилите ще са по-евтини от бензиновите и точно бедните ще си ги купуват, защото няма да могат да си позволят ДВГ. Дори тези които могат да си го позволят, няма да си го купят, защото тогава недостатъците му ще са повече от тези на електромобилите. Дотогава и зарядната мрежа ще е развита по белите страни. У нас след 20-30 години ще се развие за електромобилите втора употреба.

    Коментиран от #56

  • 55 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #36 от "Тъпчо":

    Кьонигсег нямат ли развойна дейност, че техните коли не са кой знае колко скъпи спрямо теслите на илон а са в силно ограничен тираж. По електрошпековата ти логика трябваше ел колите на кьонигсег да са по милион евро всяка
  • 56 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #54 от "Умен си но бавно схващаш":

    Мечтите и сънищата на един подмокрен зубър
  • 57 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #38 от "ти като":

    Много точен комент браво
  • 58 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #40 от "Димов":

    Ох моля те само не го карай пак да почва с предпазителите . едвам го изтърпях преди. Просто го подминавай и не му чети коментарите . Той си търси с кого да спори че му е скучно
  • 59 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #42 от "предпазителите":

    Точно това му казвахме всички . И аз и други си провериха предпазителите и при всички на контактите бяха 25 а на лампите 16 но той настоява че не се правело така . Несе спори с луд. Подминавайте го

    Коментиран от #60, #73

  • 60 Приказвайте си каквото искате

    1 5 Отговор

    До коментар #59 от "Гост":

    Има си правила които трябва да се спазват. Това че в твоята фланелка правена преди 40 години, инсталацията не отговаря на съвременните изисквания си е твой проблем. Ето цитат от първата ми попаднала статия за домашна електроинсталация, ако намериш нещо различно, цитирай да докажеш правотата си:Според мощността на захранваните прибори инсталацията най-често се изпълнява в три кръга – осветление, обикновени контакти и усилени контакти. Поради сравнително малкото натоварване мрежата за осветителните прибори се изпълнява с меден проводник с напречно сечение 1,5 mm2 и се защитава с предпазител за максимална сила на тока 10 А. Проводници с такова сечение са подходящи за натоварване до 2,2 kW.

    Обикновените електрически контакти се захранват от проводници с напречно сечение 2,5 mm² и се защитават с предпазител 16 А. Допустимото натоварване е 4,4 kW.

    За захранване на по-мощни отоплителни електрически печки, големи кухненски печки или бойлери се предвижда силова инсталация с проводници с напречно сечение 4 mm2 и предпазител за 25 А. Инсталация с такива проводници издържа натоварване до 5,5 kW.

    Инсталацията се разделя на самостоятелни кръгове не само по етажи и според натоварването, а при възможност и по помещения. Така изключването на един предпазител ще предизвика спиране на тока само в едно помещение, а не на целия етаж например. Също така е напълно недопустимо да се обединяват осветителни със силови кръгове. При двуетажна къща на всеки етаж се поставя от

    Коментиран от #61, #64

  • 61 Даскала

    4 1 Отговор

    До коментар #60 от "Приказвайте си каквото искате":

    Късам те на изпита, одма.Има си стандарти по които се правят инсталациите.Не се гледат разни статии от бг мама.

    Коментиран от #63

  • 62 Даскала

    4 1 Отговор

    До коментар #44 от "А за бойлера колко са":

    Четем ти коментарите, гледаме ти оценките и се смеем дружно./
  • 63 Дай ги де

    3 3 Отговор

    До коментар #61 от "Даскала":

    Де са тези стандарти, дето 16А контакт се защитава с 25 ампера предпазител? Това е стандартно само в главата ти, колкото и никове да сменяш. Също като несъществуващата печка с кабел.

    Коментиран от #68

  • 64 няма правила

    4 1 Отговор

    До коментар #60 от "Приказвайте си каквото искате":

    няма стандарти.Пресмяташ по закона на Ом I e равно на U/R. За 10 А - 2200 W.За 16 А - 3500 W.За 25W - 5500 W. 10 А за осветление с led крушки ще ти стигне.Но 16 A за контакт е малко.Ако включиш два електроуреда и предпазителя ще изключи.Кабелите са 1.5 кв. и 2.5 кв.

    Коментиран от #69

  • 65 А за какво е предпазителя

    1 5 Отговор
    А ти какво очакваш от един предпазител? Нали това му е целта, ДА ИЗКЛЮЧИ при претоварване. А претоварването на един контакт е над 16 ампера. 25 ампера предпазител, НЯМА да изключи, ако натовариш контакта с 22 ампера денонощно. Ако сложиш повече от 16 ампера на кръг контакти, вече не си сложил предпазител, а шалтер, който просто спира и пуска тока и пази само от къси съединения. Но на практика нищо не пази, защото при късо съединение ще ти падне и главния предпазител.

    Коментиран от #66

  • 66 нещо

    5 1 Отговор

    До коментар #65 от "А за какво е предпазителя":

    главата ти е изключила май.

    Коментиран от #67

  • 67 Страхотен аргумент

    1 4 Отговор

    До коментар #66 от "нещо":

    Давай следващите обиди. И да не забравиш минусите. Те също са важни в спора. Накрая по тях се решава кой е прав кой е крив.
  • 68 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #63 от "Дай ги де":

    Ще ти отговоря аз, ако колегата не възразява, за петнадесети път вече: предпазител се слага на ГРУПА КОНТАКТИ, а не на всеки контакт. Например, на три контакта в една стая се слага общ предпазител. И така са мрежите на всяко домакинство, където и да влезеш. Няма никъде в света дом, в който всеки контакт да си има собствен бушон. Това е само твоя измислица, породена за измъкване от оплетеният ти спор, в който се разбра, че нищо не ти е ясно, а ти изпадна в неистов ужас, че илюзиите ти за всезнаещ, всеможещ и всеразбиращ самозванец лъснаха най-позорно пред всички. А жалките ти опити, да продължаваш да настояваш, че си бил прав, те правят още по-смешен с всеки следващ пост.

    Коментиран от #75, #76

  • 69 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #64 от "няма правила":

    1:1 му го казахме 5 човека, преди месец. Но той си държи на неговите 16А бушон за контакти, 10кв кабел и печка, вързана на три бушона.
  • 70 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #46 от "Забравих за камионите":

    "...И НЯМА НУЖДА ДА СЕ ПОЛЗВА ПОЛЕЗНИЯ ОБЕМ." ------- Поредният бисер в колекцията ти. Цял гердан ще си направя от твоите бисери.
  • 71 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #45 от "Той бил проектирал?":

    Ох, пак ли? Минахме го това вече. Още пари ли ти трябват, че търсиш още коментари? Найш кво? Този път не знам за какъв товар е смятан покрива. Нищо не сме проектирали. Ти си проектирал всичко и затова ти е ясно повече, от на нас. Айде, още 20ст.
  • 72 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #43 от "Купил си дръжки":

    Печките ми са с 3 котлона, а четвъртото място е да изстива тенджерата. Виж, твоите печки може и с 9 котлона да са. То, в Халюцинландия всичко е възможно. Еуролукс - измислен ефтинджос, някъв. Като тебе, но поне има полза от нея.

    Коментиран от #74

  • 73 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #59 от "Гост":

    Мисля, че си прав. Просто ще го игнорна. Ще говоря с вас, а тоя ще го правя перде. Доста други отдавна го направиха и са рахат. Тоя шизофренд отрови сайта и изгони много свестни коментатори. Накрая ще си останат двамата с онова клоунче гост, да си се оргазмят взаимно, при всяко покачване на акциите, на Тесла.
  • 74 Вместо да игнорираш и обиждаш

    2 4 Отговор

    До коментар #72 от "Димов":

    Най-лесно щеше да дадеш марката и модела на печката. тогава всеки може да провери колко киловата е с какви предпазители се свързва и дали идва с кабел. Виждаш ли колко е просто и лесно, но ти предпочиташ да генерираш кухи коментари.

    Коментиран от #79

  • 75 Група контакти

    1 4 Отговор

    До коментар #68 от "Димов":

    Ако сложиш 10 контакта по 16 ампера на един кръг, по твоята логика 160 ампера предпазител ли трябва да сложиш? Човекът потвърди моите думи, че за контакти се ползват 2,5 мм2 кабел. Той дали може да понесе 25 или 32 ампера ток, колкото и контакти да си навързал след него? Предпазителите се слагат да пазят най-слабото звено независимо колко броя са свързани. Предпазителя изпълнява идиотоустойчивата функция, ДА ИЗКЛЮЧИ, когато някой реши да надвиши ТОКЪТ НА НАЙ-СЛАБОТО ЗВЕНО. Как според тебе 16 ампера предпазител пази 1,5 мм² кабел за осветление на който са монтирани 6А ключове? Ако някое лед захранване се повреди и му се вдигне токът на 15А , какво ще се случи с кабелите и ключовете? Дай поне един източник, който да препоръчва 25 ампера предпазител за контакти и 16 ампера за осветление. Един единствен източник било то и bg-mamma? Живеете си в свят на отдавна отминали разбирания.

    Коментиран от #77, #80, #81

  • 76 Предпазител екстрасенс?

    1 4 Отговор

    До коментар #68 от "Димов":

    И друго да питам. Предпазителя откъде знае тези 25 ампера моментен ток дали се ползват само от един контакт или от няколко едновременно?
  • 77 големи

    4 2 Отговор

    До коментар #75 от "Група контакти":

    глупости си написал.Ако глупоста можеше да лети ти щеше да се рееш из облаците.

    Коментиран от #78

  • 78 Умньо

    1 4 Отговор

    До коментар #77 от "големи":

    Кажи с колко ампера пазител се защитава 16 ампера контакт като си толкова умен? Има ли разлика, дали контактите са 1, 5, 10 или 20 на същия кръг?

    Коментиран от #82

  • 79 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #74 от "Вместо да игнорираш и обиждаш":

    Той ти я даде ама като не четеш
  • 80 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #75 от "Група контакти":

    Май почна да се завърташ наобратно. Точно ние ти казвахме че за контакти трябва 2,5 мм а ти твърдеше че можело със 1,5 мм Помня ти номерата ей . И как със 16 Амп предпазител ще опазиш 350 Вата компютър специалисте. Или друг консуматор по слаб от тези 16 Амп на предпазитела. Ето че и те не могат ти опази китайското оборудване.
  • 81 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #75 от "Група контакти":

    Говорих с електротехник . Той каза че няма стандарт да се слагат 10 коттакта на един предпазител. Това е плод на незнанието ти хахафа
  • 82 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #78 от "Умньо":

    Електротехника ми каза че предпазител се слага да пази консуматорите а не контактите както ти си мислиш хахаха мисля да се доверя на човек сас опит и да не слушам тъхотиете на мисловен инвалид

    Коментиран от #83

  • 83 Я го питай този "електротехник"

    1 4 Отговор

    До коментар #82 от "Гост":

    Какъв е консуматорът на един контакт, за да избере предпазителя? Маслен радиатор 3000 вата или зарядно за телефон 3 вата? Предпазител се избира по консуматор само ако консуматорът е свързан на твърда връзка. Точно затова големите консуматори се продават без щепсел, за да им се сложи точния предпазител.

    Коментиран от #85

  • 84 Льотчика

    0 3 Отговор

    До коментар #5 от "Димов":

    Ти си собственик на автокъщи. Нали? :)
  • 85 дедо Либен

    1 1 Отговор

    До коментар #83 от "Я го питай този "електротехник"":

    Разираш от електротехника колкото и от коли. (Не е комплимент).
  • 86 Атила

    2 0 Отговор
    Слава Богу ерата на изкопаемите горива и безогледното отношение към планетата приключва, електричките имат редица предимства пред старите,, нафтови печки,, и само тъпи и ограничени хора не разбират това. Но винаги е имало хора които са против иновациите и технологиите така че това не ме учудва!!