ФАКТИ.БГ

PSA представи нова платформа за електромобили

Публикувана: 29 Юли, 2020 17:14
27 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3754
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.9 от 10 гласа.

Френският автомобилен концерн PSA, в чийто състав влизат марките Citroen, Peugeot, DS и Opel, разработи нова платформа за електромобили. Първите модели, построени на нея, ще се появят на пазара през 2023 г.

В момента всички електромобили на PSA са базирани на архитектурата CMP (Common Modular Platform), предназначена както за коли на ток, така и за автомобили с ДВГ. Тя обаче страда от съществен недостатък - подходяща е само за компактни модели.

Новата платформа eVMP (Electric Vehicle Modular Platform) е проектирана изключително за електромобили и хибриди. Може да се комплектова с акумулатори с капацитет от 40 до 100 кВтч, които са част от силовата структура.

В eVMP електромоторът е разположен на задната ос по аналогия с "Фолксвагеновата" платформа MEB. Пробегът на моделите, които ще бъдат базирани на новата архитектура, ще достига 650 км.

eVMP ще послужи за основа на всички бъдещи електромобили на Citroen, Peugeot, DS и Opel от C и D клас. Не е изключено платформата да бъде предоставена също на Fiat и Maserati.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.9 от 10 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Гърга Питич
1 Отговор
А коня от коя страна ще се впряга когато спре токо?

Оценка:
-18 +7

Питар
2 Отговор
За 9 месеца тока така и не ми е свършвал.Има си зарядни станции.Въпрос на планиране.

Коментиран от #6, #9


Оценка:
-6 +9

Мислещ
3 Отговор
Тези глупаци само си хвърлят парите на ветера. Тези недоразумения електричките ще бъдат забравени след пет години.

Оценка:
-22 +7

фен
4 Отговор
Къде е госта да зацвили от радост.ултра твърда еластична стомана от Тесла.Еластичен кардан.

Оценка:
-5 +8

Така е
5 Отговор
Още едно нещо, което Мъск ги научи и им отвори очите! Да правят електрички с голям пробег, а не със 100-200 километра! Ееееех, ако не беше Мъска, какви печалби щяха да реализират тези производители, с едни и същи технологии, от които дърпат здраво от клиентите! Но винаги са се намирали зомбирани!

Коментиран от #8


Оценка:
-10 +8

Бухахахахахха
6 Отговор

До коментар #2 от "Питар":


Щом за едно малко по-дълго пътуване трябва планиране за да не замръкнеш някъде без ток,не ми ги хвали.Бухай дизел генератор в багажника и си цар-пътуваш си а отзад трака "АЕЦ-а".Бухахахаха.Смешна работа.Пак Бухахахаха

Коментиран от #27


Оценка:
-12 +9

Димов
7 Отговор
Най-сетне. Платформите за коли с ДВГ въобще не са подходящи за електрокари. От там идват и част от ограниченията във възможностите им. За да развие потенциалът си, електрокарът има нужда от своя платформа. Иначе е като мъж в рокля.

Оценка:
-1 +9

ееееех
8 Отговор

До коментар #5 от "Така е":


Ако го нямаше Мъск ко щяхме да правим.Сигурно каруци щяхме да караме.Отивам да нахраня коня.

Оценка:
-1 +9

куку руку ку
9 Отговор

До коментар #2 от "Питар":


Защото все още сте единици, тези с електричките. Я, като се нареди опашка от 3-5 коли за една зарядна станция... само не казвай, че за всеки автомобил ще има зарядно.
Проблем няма да има тогава, когато ще можеш да "натъпчеш" батерията за 5-10 минути.

Коментиран от #10, #11


Оценка:
-0 +7

Колонката не е зарядна станция
10 Отговор

До коментар #9 от "куку руку ку":


Зарядната станция е съвкупност от много колонки, както бензиностанцията. Ако на една бензиностанция имаш една колонка, колко бързо мислиш че ще заредиш? Онзи ден на Шела на магистрала Тракия, опашката беше още от отбивката, въпреки многото колонки. Средния брой колонки на зарядните на Тесла е 20 броя. Има и с по 100 колонки в зависимост от натовареността. И в двата случая ще чакаш поне половин час, но ако си с електромобил, ще го оставиш на колонката и ще идеш да пиеш кафе и до тоалетна. А иначе ще стоиш да местиш автомобила през пет минути, за да изчакаш десетината автомобила преди тебе. В конкретния случай, на електромобила също ще му трябват десетина минути, за да си зареди 200 километра пробег, да му стигнат И останат да си кара спокойно със 150 км в час.

Коментиран от #12, #26


Оценка:
-5 +4

onq s konq
11 Отговор

До коментар #9 от "куку руку ку":


Има кондензаторни батерии, но не са толкова разпространени още. Ми познати демонстрираха технологията преди 5-6 години като преработиха автобус, от градския транспорт в София, на ток с кондензаторни батерии който се зарежда за 3-4 минути при престоя си на последна спирка.

Оценка:
-1 +4

сто колонки
12 Отговор

До коментар #10 от "Колонката не е зарядна станция":


на станция? То цял паркинг ще ти трябва.Опашките по бензиностанциите бяха преди 30 години.Нещо да не си слънчасал?

Коментиран от #13, #14


Оценка:
-1 +10

Слънчасал на слънчака
13 Отговор

До коментар #12 от "сто колонки":


А ти преди 30 години за последно ли беше на море? Мини някоя Неделя вечер по магистралата и ще видиш опашките на бензиностанциите в посока София. Още на изхода на Бургас има опашки.

Коментиран от #15


Оценка:
-4 +0

Виждал ли си зарядна станция?
14 Отговор

До коментар #12 от "сто колонки":


Ами то си е обикновен паркинг! Всеки един паркинг може да стане зарядна станция, а на всяко паркомясто може да се монтира колонка. Нали това е идеята. Паркираш си някъде да си вършиш работата, а автомобилът се зарежда или връща енергия в мрежата през това време. Така или иначе автомобилите стоят паркиране през 95% от времето. Докато си на работа, автомобилът ти 8 часа бездейства на паркинга. Като се прибереш в къщи, около 12 часа автомобилът отново бездейства паркиран някъде.

Коментиран от #16


Оценка:
-3 +1

Пътувам
15 Отговор

До коментар #13 от "Слънчасал на слънчака":


често и опашка на бензиностанция не съм видял.Може да има на зарядните за електромобили .

Оценка:
-0 +5

Ти виждал
16 Отговор

До коментар #14 от "Виждал ли си зарядна станция?":


ли си зелени човечета?

Коментиран от #17


Оценка:
-0 +4

Ясно
17 Отговор

До коментар #16 от "Ти виждал":


И за тебе електромобилите изрядните инстанции са измислици на илюминатите и съществуват само в научнофантастичните романи.

Коментиран от #18


Оценка:
-4 +0

За опашките
18 Отговор

До коментар #17 от "Ясно":


става въпрос.Да не твърдиш че електромобил се зарежда по бързо от нормалните?

Коментиран от #19


Оценка:
-0 +5

Еволюцията ви е изпреварила
19 Отговор

До коментар #18 от "За опашките":


Вече има електромобили на Тесла, които се зареждат за 10 минути. Много бавно ли ти се струва. И освен, че е бързо, качеството на зареждане е по-добро. Ако не беше поспивал в часовете по физика, щеше да си наясно, че по-бързото зареждане на акумулаторите води до по-добро насищане с електричество.

Коментиран от #20, #25


Оценка:
-6 +0

това коя
20 Отговор

До коментар #19 от "Еволюцията ви е изпреварила":


година ще бъде?2020 или 2050 година?Бързо зареждане поне час! Това ти изяжда живота на батерията.

Коментиран от #21, #23


Оценка:
-0 +5

Погледни датата
21 Отговор

До коментар #20 от "това коя":


Колегата малко е преувеличил с 10-те минути, но те ще са достатъчни да си дозаредиш, за да караш спокойно с магистрална скорост и като стигнеш да са ти останали поне стотина километра пробег. 8 Март, 2019 13:47
Tesla Model 3 ще се зарежда за 15 минути

Радослав Славчев


Американският производител на електромобили представи нов тип зарядни станции, които ще дават възможност за много по-бързо зареждане на електромобилите. На максимална мощност те ще могат да зареждат колата за само 15 минути.

Иновационните станции се наричат V3 Supercharging, а от компанията уверяват, че само след 5 минути зареждане ще могат да се изминават 120 километра. Новите зарядни станции V3 Supercharging поддържат пикова мощност до 250 кВт.

Коментиран от #22


Оценка:
-4 +1

може но пак
22 Отговор

До коментар #21 от "Погледни датата":


е нещо в бъдеще време.

Коментиран от #24


Оценка:
-0 +4

Кой живот изяжда
23 Отговор

До коментар #20 от "това коя":


Ти да не мислиш да си пазиш батерията и да и изразходваш целия живот? В такъв случай твоят живот няма да стигне, защото настоящите технологии от 2020 година, предлагат от 1, 6 до 2 милиона километра живот на батерията. голяма работа, че ще падне наполовина от бързото зареждане. Следващите поколения ще предлагат още по-бързо зареждане и повече на брой цикли живот.

Оценка:
-4 +2

Бъдеще БЕШЕ
24 Отговор

До коментар #22 от "може но пак":


От днешна гледна точка, март месец 2019 година е МИНАЛО. Оттогава насам има стотици клипове как хора зареждат на тези станции.

Оценка:
-4 +1

ФауВе
25 Отговор

До коментар #19 от "Еволюцията ви е изпреварила":


Я пак, я пак! Кое зареждане насищало повече батерията, че не разбрах? Май ти си проспал цялото даскало, не само няколко часа по физика.

Оценка:
-0 +3

Христо
26 Отговор

До коментар #10 от "Колонката не е зарядна станция":


Ако пред теб има три електрокара може и хотел да си наемеш

Оценка:
-0 +2

Кукуриго
27 Отговор

До коментар #6 от "Бухахахахахха":


Вероятността да замръкнеш без нафта е по-голяма от тази да замръкнеш без ток ако има някой между ушите разбира се

Оценка:
-3 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Даниел Боримиров
Даниел Боримиров разкрива треньорската драма в „Левски“
Разглеждаме менюто, но това не означава, че ще поръчваме"

Още бисери