Last news in Fakti

6 Август, 2020 11:24 53 170 95

Опасно ли е ако налеете масло в двигателя над отметката max

  • съвети-
  • масло-
  • двигател-
  • ниво

Опасно ли е ако налеете масло в двигателя над отметката max - 1

Интернет пространството е пълно с всевъзможни страшни истории, свързани с повече масло в двигателя отколкото е предписано от производителя. Колко наистина е вредно наливането на повече смазочна течност в мотора и вредно ли е въобще?

Много механици сипват масло, така че нивото му на пръчката да е по-високо от марката max. Обикновено това се прави поради факта, че не са малко съвременните мотори, които „ядат” маслото с апетит. Това означава, че нивото му трябва да се следи и периодично да се долива. Ако не се съобразите с този процес ще се стигне до т.нар. "маслен глад" и вероятно ще приключи с основен ремонт на агрегата.

Какво може да се случи обаче, ако сипете твърде много смазочна течност в мотора. Най-лошото е, че маслото може да започне да влиза във всмукателния тракт на двигателя. В резултат на това маслените канали постепенно ще се запушат, ще се образуват сажди, които ще влязат в картера на двигателя и системата за смазване ще започне да не работи правилно.

А слабо смазаните детайли ще се износят значително по-бързо. Имайте предвид, че тези процеси са бавни, което означава, че може да се предотврати сериозна повреда, ако не отложите посещението в техническия център, където да нормализират нивото на маслото в силовия тракт.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 62 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 kasket

    131 70 Отговор
    Бойко Методие Борисов е налял много пари в шкафа

    Коментиран от #28

  • 2 ДВГ

    162 6 Отговор
    Ако е малко над МАX, няма проблем, но ако е до гърловината, откъдето се сипва.....Хахаха, някой трябва да е идиот, за да го направи.

    Коментиран от #5

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 някой

    20 100 Отговор
    Абе гледайте да не е ПОД чертичката max .Защото производителя дава данни колко литра мъзгия събира мотора с филтъра . И точно толкова означава чертичката max. Редовно каране под нея и ще ходите в сервиза .

    Коментиран от #11

  • 5 Има има

    78 11 Отговор

    До коментар #2 от "ДВГ":

    На времето в казармата един новобранец го накарах да ми долее в ЗИЛа. Връща се оня вика готово. Качвам се аз въртя ключа...Ядец. Реших че е стартера дръпнахме го влачи гуми не желае...И така докато някой не отвори капачката на маслото, до горе...Източихме го и гадта си запали и тръгна....

    Коментиран от #44

  • 6 Пацо

    40 15 Отговор
    Шестака е над 300000 км. Масло малко под макс. Няма доливане няма нищо. От смяна на масло до смяна на всеки 12000. Една смяна на гарнитура на капака на клапани и специален силикон от фирмения сервиз. Това е. Масло японско 10/40 пълна синтетика.

    Коментиран от #10, #22, #26, #63, #69, #80, #81

  • 7 перничанин

    64 1 Отговор
    През маркуча за картерни газове ще го из горите, ако е малко. Проблема е друг. Образува се много пяна , когато маслото е над MAX. Пяната разваля смазочните свойства . Друг проблем е, че на някои коли им протичат семерингите на колянов вал или гарнитура на клапаните. Ако забележите, че маслото ви е доста над max (след смяна) по-добре кажете на "майстора" до извади малко.
  • 8 Едмонд Дантес

    50 2 Отговор
    Има щека с показатели, мин - мах. Ако някои не разбира ще попита . Ако самочуствието е по голямо , и не пита ще посети сервиза. По новите автомобили са с електроника и предупреждава че липсва масло или нещо друго .Хубаво е да си е на макс. Но не повече от позволеното .
  • 9 пилот на Ферари

    36 3 Отговор
    Това колко над нормалното е много относително. Аз масло не доливам - от смяна на смяна. Но по наблюденията ми върху автомобилите които съм притежавал , когато съм налял / без да искам / малко над максимума , колата започва да пуши и спира когато нивото на маслото се нормализира.
    Дефекти от това не съм наблюдавал.
    Естествено не вярвам някой да напълни двигателя до капачката.
  • 10 пилот на Ферари

    21 2 Отговор

    До коментар #6 от "Пацо":

    Защо не пробваш с 10/60 ? Качествата са доста по добри. Може само леко да вдигне разхода но за такъв голям двигател , едва ли. Но при големите жеги държи стабилно налягането .
  • 11 пилот на Ферари

    44 2 Отговор

    До коментар #4 от "някой":

    Да не искаш да кажеш под чертичката минимум ? Въпреки че и с един литър под минимум двигателя пак ще оцелее.

    Коментиран от #15

  • 12 турбо

    33 57 Отговор
    Наливането на масло над максимума е фатално!!!! Двигателят ще се взриви,биела ще ви удари в главата и може да тръгнете по протести.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Stol S

    2 14 Отговор
    Corona viruse covid 19
  • 15 някой

    18 38 Отговор

    До коментар #11 от "пилот на Ферари":

    Не, точно максимума имам в предвид .Чисто нов автомобил ,след 110 000 трябваше да го вкарвам в ,,бокса,, Защото слушах ,,спецове,, как било добре нивото да бъдело между минимума и максимума.Да,само че производителя пише следното:двигателя с масления филтър събира 5 литра. Тия 5 литра са точно максимума. Да ама майсторчетата наливат 4 и половина и викат: ...така е добре. Добре..друг път.Не съм казал да е над макс, но трябва да си е там.Според производителя, не според мен, не според разни майстори,не според ,,форумни,, спецове.А пък който както иска,така да налива и така да си кара.Автомобила си е негов.

    Коментиран от #18, #38, #77

  • 16 Факт

    21 4 Отговор
    Опасно е и затова си сменям сам маслото на колите понеже преди редовно се налагаше да източвам след смяна в сервиз.
  • 17 Бай Митан

    17 18 Отговор
    Няма страшно. Сипвайте до капачката.
  • 18 пилот на Ферари

    91 4 Отговор

    До коментар #15 от "някой":

    Ремонтът ти не е от това. Налягането на маслото се поддържа от маслената помпа , а не от нивото на маслото. Маслената помпа е достатъчно ниско разположена за да работи и с 1 литър масло под минимума.

    Коментиран от #19, #47

  • 19 АНОНИМЕН

    22 1 Отговор

    До коментар #18 от "пилот на Ферари":

    Така е! На 110 000 км да прави голям ремонт на двигател - ще да има и още нещо! При по такова каране може да поразиш двигател и не само и на по-малък пробег! Може и фабричен дефект да е имало!
  • 20 Васил

    53 12 Отговор
    Ако карате VAG повече ще седите на щеката за масло от колкото за жолана

    Коментиран от #78

  • 21 gg111111

    13 4 Отговор
    при изгарянето, ще запуши и повреди катализатора
  • 22 ДРАСТЕ

    46 8 Отговор

    До коментар #6 от "Пацо":

    ПАЦО , Пацинка , къде батко виде 10w40 пълна синтетика , ти седнал ли си да прочетеш какво е пълна синтетика,полу синтетика и минерално масло , или давай да върви като всичко в БГ .....

    Коментиран от #32, #88

  • 23 Митьо Пищова

    32 7 Отговор
    До 500мл над максимума на щеката нищо няма да се случи на 2.0л мотор лично съм го пробвал. По добре 500мл над максимума от колкото 500мл под минимума 😉😂🤣
  • 24 Анонимен

    9 24 Отговор
    Наливане над макса води и до скъпи ремонти по филтри и генерация. Най евтиното е да хвръкне някой семеринг, макар че при този вариант често се отива и на смяна на ангренаж. По добрия вариант е да е на минимума, отколкото отгоре

    Коментиран от #76

  • 25 Е как

    12 5 Отговор
    2 литра отгоре и след 2000 км имахме гарнитура за смяна

    Коментиран от #31

  • 26 един от стадото

    24 4 Отговор

    До коментар #6 от "Пацо":

    само две забележки. Масло 10на40 синтетично няма, и в Япония масло не се произвежда. Ако говориш за Енеос, прави се в Холандия/Нидерландия. В Япония позакон е забранено нефтопреработването и стоманолеенето.

    Коментиран от #92

  • 27 Страшно няма

    7 1 Отговор
    Основно е опасно е за портфейла
  • 28 карамфила

    5 4 Отговор

    До коментар #1 от "kasket":

    Много над нивото МАX за мин. председ.
  • 29 1914

    51 2 Отговор
    Забелязал съм, че този пишман-автоманяк, често си исмуква статии от пръстите, колкото да заслужи "хлебеца". Статии абсолютно нерофесионални, а често пъти подвеждащи и дори вредни.
    Работя като автомеханик от 19-годишна възраст. Пред очите ми се смениха няколко генерации ДВГ. През ръцете ми са минали какви ли не двигатели. Това го казвам ,не с цел да се хваля. Двигателите имат две отметки на щеките за масло. Едната за минимално, а другата за максимално количесто масло, при което производителя гарантира безаварийна работа на мотора.
    Например аз мога да изям 5 кебапчета и нищо няма да ми стане. Ако ям по 2, сигурно ще гладувам малко, но пак няма да ми стане нищо. Каква е логиката? Златната среда. Ще ям по 2.5 кебапчета и всичко ще е ок. Така е и с маслото.
    Имайте в предвид, че производителите се презастраховат, така че малко под мин. или малко над макс, няма да навреди изобщо.
  • 30 масло

    33 1 Отговор
    Между MIN иMAX
  • 31 1922

    34 1 Отговор

    До коментар #25 от "Е как":

    Коя гарнитура махаме, недоучилия?
    В автомобилният ДВГ има над 60 бр. уплътнители (гарнитури), та коя от тях махаме?
    Ако караш с 2 литра масло "отгоре", всичко зависи от това какъв обем масло съдържа този ДВГ. Ако на някое мъниче, дето събира 3 лт. масло налееш 2 лт. отгоре има вероятност да прелее още преди да си палил. Ако на някоя товарна Скания, дето бере 60лт. и сложиш тия два литра отгоре, най=много изобщо да не го забележиш на щеката.
    Ей, аман от ауто-професори бе! Гледа клипове, дрънка и не мисли. За това и в скафандри ще ви облекат скоро, щото каквото ви кажат, все вярвате!

    Коментиран от #45

  • 32 Joropaveto

    8 17 Отговор

    До коментар #22 от "ДРАСТЕ":

    A ти бате не си ли виждал 10w40 пълна синтетика,много си зле с материала.и 20w50 ima ful sintetic

    Коментиран от #35

  • 33 ИВАН

    7 1 Отговор
    Макс, мин, ама кога - на топъл двигател, на студен ... а добавките полезни ли са, могат ли да се комбинират и как точно някои от тях .... може книга да се напише
  • 34 Разбирачев

    15 2 Отговор
    Вие луди ли сте бе хора я ми покажете една марка пълна синтетика 10w40 че аз не мога да сетя? Маслото е хубаво да е по средата между мин. и максимум на щеката.Това са пълни глупости ме трябва да е на макса задължително.

    Коментиран от #49, #70

  • 35 Разбирачев

    5 1 Отговор

    До коментар #32 от "Joropaveto":

    И аз не съм виждал кажи ми марка не ми говори че имало на 10w40 пълна синтетика.Моята е бензин с турбо и въпреки че съм го сменил с ново пак си ми гори масло та искам да и сложа такова 10w40 че е по гъсто ама полусинтетика не ща да е трябва да е пълна заради турбината.

    Коментиран от #57, #58

  • 36 W124

    19 3 Отговор
    Аз мойта 124ка я карам с пълна синтетика от на жената п...ката и изобщо ня я гори. Сменям я на 100 000 км. Обаче взех да чувам че и други комшии от махалата почнаха да минават по много километри и ме съмнява че и на тях раздава пълна синтетика

    Коментиран от #42

  • 37 Елит Гранд Ауто

    5 2 Отговор
    Колко нелегални автосервизи има , които извършват ремонтни дейности без дори и да разбират какво вършат ...

    Коментиран от #94

  • 38 Бай Ламби

    12 4 Отговор

    До коментар #15 от "някой":

    Литража на маслото който дава завода производител е за така наречения "сух двигател".Или с други думи казано маслото което се налива за първи път в двигателя.При последващи смени маслото което трябва да се налее в двигателя е по-малко отколкото маслото което е за първоначално наливане в завода.
  • 39 Тъпани

    9 1 Отговор
    Всичките тука си изхвърлете книжките и нито дума за коли повече джендъри....верно само примати са останали тука
  • 40 Найденов

    19 2 Отговор
    Добро утро, поне се посмях с тия коментари тука!
    Не знам защо авто производителите не започнат да се учат от нас? Ще научат потвърдени факти дори и за несъществуващи техни продукти!
  • 41 Росен

    1 3 Отговор
    А как да постъпя аз като в ръководството експлоатация на автомобила пише да се сипва 5,5 литра, които са с около сантиметър над МАХ. Ако сипя на ниво МАХ при високи скорости чека светва ниско ниво на маслото

    Коментиран от #64

  • 42 Peace, man

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "W124":

    Бъди колегиален.
  • 43 Семерингата

    4 0 Отговор
    ще избие с толкова много масло
  • 44 Сапьор

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "Има има":

    Залял е отдушника
  • 45 12345

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "1922":

    X18XE - вместо 4 наляти 6 литра. Сега щастлив ли си?

    Коментиран от #53

  • 46 Джеймс Т Кърк

    5 2 Отговор
    Разликата между чертичките макс и мин представлява фабричния разход на масло, който е заложен от производителя за 30 000 километра (за лек автомобил). Това означава, че при смяна на маслото в оторизиран сервиз за марката, маслото трябва да е на макс.
  • 47 Всеки със своя късмет

    28 1 Отговор

    До коментар #18 от "пилот на Ферари":

    Мотора има два вида мазане . Чрез налягането подавано от маслената помпа , което си описал , но се маже и чрез плискане , май това не си го чувал . На коляновият вал , от двете страни на всеки един опорен лагер има по две гърбици , които освен ролята си на противотежести , се топват в картерното масло , и хвърлят масло нагоре по посока стените цилиндрите . Тоест производителя е сметнал , че при ниво на маслото по високо от МАХ , може да се повиши налягането на вътрешно-картерните газове , и самото плискане да стане хаотично . Ако нивото е под минимум , има опасност мазането чрез плискане да е недостатъчно , и мотора да изпита маслен глад . маслената помпа би осигурявала налягане в основните и биелни лагери , в разпределителният вал и др. , но в цилиндрово-буталната група мазането ще става все по трудно . Има и двигатели които са допълнително подсигурени с едни пишки които пръскат масло под челата на буталата същевременно ги и охлаждат , но не всички двигатели са са така устроени. Колкото е по малко е останалото масло в двигателя , толкова повече то губи своите смазочни качества , особено маслата ментета. Аз гледам моите масла да са над средната част , и под максимума.

    Коментиран от #48, #50, #51, #52, #72, #74

  • 48 МКостов

    14 1 Отговор

    До коментар #47 от "Всеки със своя късмет":

    Браво!Разумно и добре обосновано написано.За мен това е правилното.Моята Хонда събира 4 литра.Винаги слагам 3.8 и е ОК.За 10 хил.км. изгаря около 0,5 литра.т.е. винаги оставам над минимума.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 пилот на Ферари

    5 6 Отговор

    До коментар #47 от "Всеки със своя късмет":

    На кои двигатели мазането е с плискане ?

    Коментиран от #54

  • 51 пилот на Ферари

    6 0 Отговор

    До коментар #47 от "Всеки със своя късмет":

    Принципът на системата за смазване на двигателя. Тъй като отделните части на двигателя работят в различни условия, тяхното смазване също трябва да е неравномерно. Маслото се подава към най-натоварените части под налягане, а към по-слабо натоварените части чрез впръскане. Системите, в които частите се смазват по различни начини, се наричат ​​комбинирани. Когато двигателят работи, маслената помпа осигурява непрекъсната циркулация на маслото през системата. Под налягане той влиза в масления филтър, а след това към главните и свързващите лагери на коляновия вал, буталните щифтове, лагерите и разпределителните валове на разпределителния вал. В зависимост от конструкцията на двигателя, маслото се подава под налягане към вала на турбокомпресора, към вътрешната повърхност на буталата за охлаждане, към клапаните и тласкачите на системите за въртене на фазата.

    Коментиран от #56

  • 52 пилот на Ферари

    7 1 Отговор

    До коментар #47 от "Всеки със своя късмет":

    Маслото навлиза в повърхността на цилиндрите чрез впръскане през дупки в долната глава на свързващия прът или дюза в долната част на блока на цилиндъра. Попадайки на стените на цилиндъра, той намалява триенето, когато буталото се движи и осигурява свобода на движение на пръстените за компресиране. От смазваните под налягане части капки масло попадат в отвора. Попадайки върху въртящите се части на коляновия механизъм, те се разпръскват, създавайки така наречената маслена мъгла в картера. Разполагайки се с части на двигателя, той осигурява смазване. След това утаеното масло се влива в съда с масло и цикълът се повтаря. Системата за смазване на двигателя включва картер с пробка за изтичане на масло. Маслена помпа с клапан за намаляване на налягането. Маслен приемник с цедка, маслен филтър с предпазни и байпасни клапани.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 ГСМ

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "пилот на Ферари":

    На корабните.

    Коментиран от #55

  • 55 пилот на Ферари

    2 1 Отговор

    До коментар #54 от "ГСМ":

    Аха. Май и на стария Перкинс от преди 50 години.
  • 56 InvertA

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "пилот на Ферари":

    Е тука изби рибата "и разпределителните валове на разпределителния вал"
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Джуган

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "Разбирачев":

    Мобил 1

    Коментиран от #59

  • 59 един от стадото

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "Джуган":

    Мобил1 е фирмата. 10W40 Мобил Супер 2000- полусинтетика, 0 и 5W40 синтетика. 10W60- синтетика. Но 60..рали спорт, екстремни температури и натоварвания

    Коментиран от #66

  • 60 един от стадото

    7 0 Отговор
    нищо не казахте за сухия картер. Той в същност не е толкова сух. Но не е резервоара за масло, равен е. Резервоарът обикновенно го поставят в багажника, и помпата е там, за бърза смяна. Тука плискане и др такива няма, всичко е под налягане. При екстремни завои, спирания, виражи само сух картер, при ''мокър'' може да глътне въздух или да качи маслото в цилиндрите отдолу. Но споко, нашите не са такива..В крайна сметка 60коментара за една щека с две чертички. Иска се само да я гледате. А, не забравяйте парцалчето, иначе бършеш в гащите
  • 61 Теко

    1 3 Отговор
    До разбирача маслото се казва amsoil 10w40 пълна синтетика. Ама е 20лв.квартата ако знаеш какво е кварта

    Коментиран от #62

  • 62 един от стадото

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "Теко":

    пинта, кварта, галон. Всичко е по едно, пет, десет, сто. Но така могат да те объркат, да ти излезе солено, ако не смяташ. След нулата или едното винаги запетайка. Американски крекинг, те за това сменят маслото на 5000мили масово. Моята дойде от щатите с някакво такова. Повече не го видя. С какво карам мисля не е публичен интерес
  • 63 нострадамус

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "Пацо":

    а бе шестак от дека зимаш пълна синтетика на 10/40 да не си се убъркал нешто....

    Коментиран от #75

  • 64 Ico

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Росен":

    Не знам какъв ти е автомобила, но не е лошо да провериш да не ти е подменена щеката с по дълга, от оригиналната.
  • 65 Ico

    3 4 Отговор
    Всички тук сте големи специалисти. Ако сипеш колкото е по каталог, след това запалиш за да напълни филтъра(за около 30сек.) Гасиш, изчакваш малко, проверяваш и трябва да е точно на средата между MAX и MIN. Всички други теории са пълни глупости
  • 66 Ico

    0 2 Отговор

    До коментар #59 от "един от стадото":

    Mobil 1 не е фирма, а вид масло. А Mobil вече е друго.
  • 67 Иван

    2 2 Отговор
    Кой писа това бе умници ако е много над макс отметката да може да избие някое уплатнение и пак рятко се случва това.Иначе или ще го изгори през смукателите а ако е дизел ще го исхвърли самата турбина по вакумите и нищо.С една дума като е повече масло страшно няма лошото е когато е малко .И вместо да пишете глупости пишете водачите да вдигат щеката на маслото по често да следят нивото а ако е повече да дават газ и да си карат двигателя ще си го намести.
  • 68 123123

    1 0 Отговор
    на всеки автомобил в книжката пише колко трябва да е маслото, какво е, и как се мери, всичко друго е ляляне..
  • 69 Танос

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "Пацо":

    10-40 е полу-синтетика шматарок
  • 70 111111

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Разбирачев":

    Инглиш говориш ли - напиши в търсачката 10w40 synthetic и гледай резултати
  • 71 Макс

    1 2 Отговор
    При съвременните двигатели ще увеличи компресията,но не е опасно,защото коляновия вал не е в картера.Ще избие гарнитура и ще я смените

    Коментиран от #73

  • 72 Валенков

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Всеки със своя късмет":

    Като добавиш и дюзите, които впръскват масло под буталото за допълнително смазване и нсй вече за да охлажда зонатс с най - голяма работна температура. Големи умове са инженерите конструктори. :)
  • 73 един от стадото

    1 3 Отговор

    До коментар #71 от "Макс":

    и от кога коляновия вал не е в картера. Последно една Фиеста мисля беше, а у нас предпоследната Варшава със стоящи клапани.
  • 74 1234

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Всеки със своя късмет":

    Не при всички..боксера на субару разчита изцяло на маслена помпа...вала не помириска масло иначе :D освен ако не си по таван и има и мотори със вътрешно мазане без картери...ама те са друга бира вече...при фераритата ламботата и т.н
  • 75 TTTT

    0 1 Отговор

    До коментар #63 от "нострадамус":

    Почти всички марки имат пълна синтетика на 10W40, само трябва малко да потърсиш в интернет ( ако знаеш как)!
  • 76 Ааа

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Анонимен":

    Ти май нищо не разбираш от автомобили..
  • 77 Eeee

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "някой":

    Масло се държи по средата между мин и макс, глупости са че трябва да е винаги на макс., помпата работи и разпределя безпроблемно и при минимум
  • 78 Alex

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Васил":

    Голф3 1.8 бензин 50000 км без смяна на масло иди си прегледай главата брадчед

    Коментиран от #79

  • 79 един от стадото

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Alex":

    и това за геройство ли го смяташ или доливаш по литър на 1000. Случил си на най-железния мотор на фаувето, как те е търпял не знам. И стига с тия мантри, ''моята не пипа грам масло на 10хл''. Фабрично се дава луфт на сегментите, дава се и по каталог разхода му, дори по- спортните нарочно се оставят по халтави. Иначе в коша. В същност луфт няма, смята се натяга на пръстените, маслото под налягане така да работи, че леко да ги затвори смаже и премине в цилиндъра. Не е проста работа ДВГто като електричката
  • 80 Пацата

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Пацо":

    Кое е това масло 10w40 пълна синтетика ?
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Tocho

    3 0 Отговор
    Някой може ли да ми помогне, не мога да намеря щеката за нивото на маслото. Вартя се вече час и без успех. Спрял съм на една отбивка, че се притесних след прочитане на статията. Много благодаря предварително.

    Коментиран от #84, #87

  • 83 Боко от Банкя

    2 0 Отговор
    Колеги,от къде мога да купя по-дълга пръчка за измерване нивото на маслото в двигателя на Тойотата?Старата не стига до маслото.

    Коментиран от #85

  • 84 един от стадото

    0 0 Отговор

    До коментар #82 от "Tocho":

    още там ли си или вече я намери. Ако двигателя е напречен търси я пред него, обикновено една халка пласмасова или огъната ламарина на О или Г. ако е надлъжен мотора ляво, дясно
  • 85 един от стадото

    0 0 Отговор

    До коментар #83 от "Боко от Банкя":

    да не е от нивото, а не от пръчката
  • 86 Един

    0 0 Отговор
    Радо, много зависи от конструкцията на двигателя ! Другото е дрън дрън !
  • 87 Коментара

    0 0 Отговор

    До коментар #82 от "Tocho":

    Уахахахахаха, ти майтап си правиш, но много от новите ( и някои не вече толкова нови) автомобили са без щека за масло...следиш го на електронния нивометър през дисплея. Моята кола е без щека, но съм тествал нивометъра и си показва на 100% адекватно нивото на масло.

    Коментиран от #89

  • 88 Бест Брандс

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "ДРАСТЕ":

    Здравейте,

    има много мултигрейдове, които може да Ви звучат странно, но са си абсолютно пълна, истинска синтетика (базови групи 4 и 5), вкл. и 10W-40. Много водещи производители, особено от горния ценови и качествен клас произвеждат такива. Red Line, например, имат 10W-40, което си е 100% естерна синтетика (група 5).
    Подобно генерализиране, че щом е 10W-40, е минерално масло, трябва да остане в по-далечното минало, просто защото не е вярно поне от 10-20 години насам.

    Поздрави
  • 89 един от стадото

    2 0 Отговор

    До коментар #87 от "Коментара":

    Ей напреднала тая техника бе, твърдо върви да те остави на пътя с блокирал мотор. На времето Трабантите бяха така, изгубиш ли клечката оставаш на пътя без бензин. Ма там беше лесно, чупиш една от драката и си готов с нивомера на бензина.
  • 90 Толкова

    0 0 Отговор
    Схемата е проста: Проверяваш си маслото според колата,редовно на месец(по-новичка), на седмица(на повечко километри авто),ако си се доближил към Мин, доливаш да си до Мах и си караш!Нали за това са тези отметки на щеката - да ти показват кога да доливаш,двигателя работи нормално в диапазона Мин-Мах!По-важното е какво масло сипваш, и дали не е време да минеш на по-модерно,със устойчив вискозитет масло, то е и най-скъпо!За по-износените двигателчета,ако заминава промерно литър на седмица(с препоръчано от производителя 5W40),нищо няма да навреди ако преминете на 10W50(крекинг-синтез масло),ще почуствате разликата веднага, осезаемо ще тегли по-добре двигателя,пробвал съм на кола над 250000, няма грешка!

    Коментиран от #91

  • 91 един от стадото

    0 0 Отговор

    До коментар #90 от "Толкова":

    е кой ще даде толкова пари за фул синтетика 10на50 масло на някой таралясник. Карат го на 15на40 по пет лв килото от варела и колкото изкара. 5W60 на Мотул гледах, ма пари бе. Кътам си колата, но айде холан, 5на40 и стига, не съм и слуга
  • 92 един от стадото

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "един от стадото":

    един пример само. Маслата на Мазда фабрично наливани в ново коли се правят от Тотал, не търсете какви са оригиналните масла на японските коли. Там марка не се споменава, само се препоръчва число и стандарт. Ще срещните масла Хонда, Форд, БМВ..зад тях се крият поръчкови производители, марките коли рафинерии нямат. Което няма лошо, всеки се доверява на някой от занаята
  • 93 Жоро

    0 0 Отговор
    Винаги на Мах, та и отгоре, че екотека така го пие, че немой му смогна 😁
  • 94 Шумахер

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Елит Гранд Ауто":

    Абе те легалните не знаят какво правят, ти ми говориш за нелегалните.
  • 95 Квартиранта

    0 0 Отговор
    Ако е на макс все от някаде ще избие ... От опит го знам :)