С пристигането на един наистина студен сезон, повечето шофьори на автомобили, които нощуват на улицата, се сблъскват с въпроса всяка сутрин: как по-бързо да загреят колата - и двигателят, и салонът. Има такъв начин, за който ще ви разкажем сега.
Добре известно е, че всички проблеми със загряването на колата през зимата се отстраняват или чрез отопляем гараж, или чрез оборудване на автомобила със система за дистанционно стартиране на двигателя, или автономен нагревател, който се включва известно време преди водачът да пристигне в колата. Как обаче да ускорим отоплението на превозното средство при липсата на тези предимства на цивилизацията?
За да направите това, след стартиране на двигателя трябва да се помни, че отоплителните системи за седалките, волана и стъклото също са доста мощни източници на топлина. Ефективността им, разбира се, няма да спори с топлинната мощност от загрят двигател. Факт е обаче, че двигателят ни все още е студен, но вече искаме да започнем да се загряваме.
Нагревателните елементи на всички седалки, където са монтирани такива, трябва да бъдат включени "на максимум". Реотаните в стъклата няма да помогнат много за повишаване на температурата в автомобила, но ще намали топлинните загуби. Освен това едновременното включване на толкова много консуматори на електроенергия ще принуди „мозъците“ на машината да увеличат оборотите на двигателя, така че електрическият генератор да може да генерира мощност, адекватна на увеличеното потребление. Работата при по-високи обороти от своя страна ще помогне на двигателя да достигне до оптимална температура по-бързо.
Паралелно с включването на стандартни електрически нагревателни устройства в автомобила, двигателят трябва да бъде натоварен още повече, така че да е принуден да се напряга по-силно и да се загрява по-бързо.Трябва да натиснете спирачката (при автомобили с автоматична скоростна кутия) и да преместите селектора на скоростната кутия в положение "задвижване". По този начин ще принудим силовия агрегат да задейства елементите си, без колата да е в движение. Трябва да се отбележи, че това е полезно и за "автомата". Загряването преди стартиране увеличава ресурса му.
В допълнение към всички горепосочени манипулации, трябва също така плавно да завъртите волана надясно и наляво около половин оборот във всяка посока. Работата както на хидравличното, така и на електрическото сервоуправление допълнително "натоварва" двигателя. Веднага след като установим, че нашите действия са повишили температурата на двигателя до толкова, че стрелката на уреда да е „отлепена“ от нулевата маркировка, включваме вентилационната система, като я поставяме в режим на рециркулация. Така че тя да поема и затопля не ледения въздух от улицата, а малко по-топлия въздух от кабината.
Можете да постигнете ускорено загряване, като повишите оборотите на двигателя до нивото 2000-2500, но не повече. Но тук трябва да се има предвид, че това има смисъл да се прави само с коли, оборудвани с ръчни скоростни кутии. В случай на автоматична скоростна кутия, този метод не се препоръчва, тъй като автоматичните трансмисии не харесват този вид "лечение".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #15, #42
12:44 20.11.2020
2 Хъм
Коментиран от #8, #28
12:44 20.11.2020
3 Графа
12:45 20.11.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Manhart
Коментиран от #7, #48
12:46 20.11.2020
6 Метода е мигновен
12:48 20.11.2020
7 Лъвът
До коментар #5 от "Manhart":
...но не те и чака, някой друг я шпори по шосетата ;))12:49 20.11.2020
8 БАЙ Х@Й
До коментар #2 от "Хъм":
Ами към кожения салон може да е включен и КОЖЕН реотан!Коментиран от #38
12:49 20.11.2020
9 т90
12:53 20.11.2020
10 Геро
Моята докато я запаля с манивелата, вече съм разгрял достатъчно. Даже съм се изпотил
12:55 20.11.2020
11 Гост
Коментиран от #13
13:00 20.11.2020
12 един от многото
Коментиран от #17
13:02 20.11.2020
13 Име
До коментар #11 от "Гост":
Пише го в статията13:17 20.11.2020
14 Кво шкажеш?
Коментиран от #16
13:33 20.11.2020
15 Тц по бързо
До коментар #1 от "Марио":
и ефективно е палиш и държиш газта до ламарина до като загрее! Или каже: Тряс! И в двата случая ще се загрееш!!! Сега сериозно,за тези дето сме по беднички,и не ги палим от телефона...просто излизаш 10 мин. по рано палиш,и я оставяш,да загрее НА обороти на празен ход! После си се качвате в затоплената "кабина"/според автора/ или в купето!13:51 20.11.2020
16 Цеко сифоня
До коментар #14 от "Кво шкажеш?":
Покажи да видим и ние .Коментиран от #18
13:53 20.11.2020
17 Така е
До коментар #12 от "един от многото":
когато си прав си прав! Нито лятото имаш климатик,нито зимата парно!! Да си жив и здрав да си я караш!13:54 20.11.2020
18 Доообре
До коментар #16 от "Цеко сифоня":
колко бързо ме нави! Къде ти е колата???14:03 20.11.2020
19 БОЕЦ
14:08 20.11.2020
20 Майстор Тричко
14:14 20.11.2020
21 Преди години
Коментиран от #54
15:23 20.11.2020
22 free man
17:32 20.11.2020
23 Вивалди
17:52 20.11.2020
24 оня с коня
Коментиран от #25, #32, #35
18:04 20.11.2020
25 Мхмм
До коментар #24 от "оня с коня":
И ти при t под 0° палиш и веднага тръгваш ,така ли ? Повярвай ми това е много по-пагобоно за двигателя ! Аз сутринта преди работа слизам паля двигателя , прибирам се пие едно кафе и тръгвам ! Времето от 1 кафе е предостатъчно за да загрее автомобила.А и най -малкото трябва да се размразят стъклата .....
Коментиран от #36, #44
18:13 20.11.2020
26 Антонн
Кога ще загрее зависи от колата нафтовите печки след 15-20мин. малко преди да стигнеш до работата.Бензиновите до 5м. вче се усеща парното.
Няма нужда да пускаш всичко което може,най-много след време да правиш алтернатор.
И защото всяка зима има неразбрали,като работи колата седиш там.
Не за кафе,баница и подобни че колата изчезва.
Това се практикува само с барутарници.
Две зими ползвах кола която няма шанс да я откраднат,сутрин излизам паля и пускам парното.Когато е време да тръгвам за работа вече е баня,ако е натрупал сняг се е свлякъл от колата.Само я заключвах с дистанционното на алармата,да не се качи някое дете да направи беля по път за училище.Те гаражите за това са измислени,но не всеки има.
Коментиран от #33, #49
18:41 20.11.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Onzi
До коментар #2 от "Хъм":
Според мен с врели макари на муцуната братле19:09 20.11.2020
29 Luda rabota
Коментиран от #37
20:35 20.11.2020
30 ФауВе
20:36 20.11.2020
31 Разбирачев
20:37 20.11.2020
32 ФауВе
До коментар #24 от "оня с коня":
Бензинова горелка да гори в колата, докато си вътре?!?! Чудесна идея. Хайде сега, вземи две от червените и три от жълтите, изпий ги с много вода и лягай да ти стегнат малко ръкавките, че са се поразхлабили.20:40 20.11.2020
33 ФауВе
До коментар #26 от "Антонн":
Дизелите от 20 години имат монтирани допълнителни нагреватели на маркучите за парното. Това е едно тяло с 3 подгревни свещи, които топлят водата към парното, когато температурата е под 10С.20:46 20.11.2020
34 ИВАН
22:18 20.11.2020
35 Хахаха
До коментар #24 от "оня с коня":
По глупав коментар не бях чел :D . Дай направо да си накладем огън вътре..... , или направо една нафтова печка да турим на задната седалка :DКоментиран от #68
02:06 21.11.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 qwerty
До коментар #29 от "Luda rabota":
ако маслото ти е 15/40 ще е боза, но затова са измислили 5/30 и 0/40. даже и в книжката на автомобила пише: стартитайте двигателя и карайте с ниски обороти.09:22 21.11.2020
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Фътю овчеря
09:56 21.11.2020
40 цербер
10:10 21.11.2020
41 зелен петел
10:13 21.11.2020
42 kkk
До коментар #1 от "Марио":
Верно са хитри съветите, но в полза на сервиза щото така можеш само да убиеш мотора преждевременно.10:23 21.11.2020
43 Пълни глупости
10:38 21.11.2020
44 kkk
До коментар #25 от "Мхмм":
Дори при -15 градуса паля колата, за 1 минута събарям снега ако има такъв и тръгвам- след максимум 3 мин. в колата духа топло, а след 5 минути вече намалявам градусите на климатроника на 24 щото иначе става сауна. И това в дърт дизел- който не вярва е добре дошъл да пробва. Разбира се тестовете са платени- слагаме по 5 бона на таблото и ако аз греша забогатявате рязко, а когато се окажа прав си ходите в студа без пари...И си запишете някъде- темп. на антифриза не е критерий за нищо поне в първият 1 час през зимата, за мотора е ВАЖНА ТЕМП. НА МАСЛОТО. Защо е важна и как се повишават по-бързо градусите там ще оставя на умници като вас да проверят и схванат сами- едва ли ще успеете щото акъл нямате никакъв, но опитайте поне...
10:43 21.11.2020
45 Истината
------------------------------------------------------------------------------------------
Това са пълни глупости... Като се стартира двигателя в студено време, трябва поне 5 мин да работи на място и всички електрически системи да бъдат изключени, защото в студа акумулатора се зарежда по-бавно и се изтощава по-бързо, а генераторът и запалителната система се натоварват повече. А най-грубата грешка е да се вкарва двигателя във високи обороти, докато е студен. Това нито ще Ви стопли бързо, нито ще има ефект за колата. Само ще я съсипете повече. 5 мин да поработи, после при тръгване се кара няколко км без да се напъва и чак като се затопли може да и се дава газ. Това е правилният начин, ако искате да ви служи дълго време без повреди по двигателя.
12:32 21.11.2020
46 перничанин
13:49 21.11.2020
47 чичо
14:55 21.11.2020
48 Хахаха
До коментар #5 от "Manhart":
Излез си от филма15:18 21.11.2020
49 Ъ , Не
До коментар #26 от "Антонн":
Чеки бе поршето и гтр незагряват ли бързо хахахха Ша заключваш ми кат чакаш вага за загрее то и ръб ххааха15:22 21.11.2020
50 Анонимен
Коментиран от #52
16:35 21.11.2020
51 оня с магарето
16:37 21.11.2020
52 ФауВе
До коментар #50 от "Анонимен":
Някой лъже хората, да има хляб за сервизите. Кога ли ще почнат да съдят подобни подбудители за нанесени материални вреди с лъжливата им пропаганда?17:38 21.11.2020
53 Джим Бийм
22:53 21.11.2020
54 шефа
До коментар #21 от "Преди години":
Разбрахме те тебе, че ти си педараса дето всеки шеф ти е виновен, че си идиот и комплесар. Дано докато си шпорил колата с 5000 оборота, "скръндзата" по същия начин да е шпорил с 5000 rpm жена ти.Коментиран от #56
06:31 22.11.2020
55 ШЕФА
09:13 22.11.2020
56 Грешиш
До коментар #54 от "шефа":
Скръндзата почти живееше в офиса си и по цял ден гледаше през прозореца да не би някой да се подпира а той да му плаща.Работих за него близо 7 години и той непрекъснато ме тупаше по рамото и ми обясняваше колко съм му ценен като за цялото това време ми вдигна заплатата с около 400 лева.В деня преди да напусна закарах стока на негов клиент за около 7500 лева и не му написах квитанция за платената сума която прибрах директно в джоба си като "обезщетение".Съмнявам се да е спал с жена ми защото не ми е направило впечатление тя да си пада по плешиви дебелаци със селски диалект но неговата я пореше един склададжия в чиито речник имаше не повече от 40-50 думи и дори се "хвалеше" със снимки от срещите им.09:47 22.11.2020
57 Скорпион
13:37 22.11.2020
58 type-R
15:06 22.11.2020
59 раТко суперкара
17:46 22.11.2020
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Гост
09:00 23.11.2020
63 Александър
10:39 23.11.2020
64 Ноне
Коментиран от #65
11:29 23.11.2020
65 Гост
До коментар #64 от "Ноне":
Ти да видиш новата му.19:52 23.11.2020
66 Го Го
06:38 24.11.2020
67 Именно
Кой гений на метафизиката го измука това и кой пръст?
23:19 25.11.2020
68 аааааа
До коментар #35 от "Хахаха":
Прав е чиляка карах навремето една Уаз фургон слагах сутрин жар в тава от печката стуууд си еве мишка ухото уплътнена като плетена кошница тая бракма05:16 30.11.2020
69 Чакръков
05:18 30.11.2020