Last news in Fakti

10 Декември, 2020 18:29 2 332 19

Mercedes-Benz разработва електрическа платформа за лекотоварни автомобили

  • mercedes-benz-
  • esprinter-
  • платформа

Mercedes-Benz обяви, че ще инвестира €350 млн. в разработката на нова платформа за електрически лекотоварни автомобили. Архитектурата ще послужи за основа на следващото поколение на семейството eSprinter.

Mercedes-Benz разработва електрическа платформа за лекотоварни автомобили

Засега от компанията не разкриват подробности за техническите спецификации на новата платформа. Известно е само, че на нея ще бъдат построени няколко модела с различни типове каросерия, междуосие и три варианта на акумулаторния блок.

Mercedes-Benz разработва електрическа платформа за лекотоварни автомобили

Купувачите на следващия eSprinter ще могат да избират и типа на предаването. Системата се ще състои от три основни модула - електромотор, задвижващ задните колела, батерия в пода и преден блок с високоволтово оборудване и управляваща електроника.

Mercedes-Benz разработва електрическа платформа за лекотоварни автомобили

Основен конкурент на бъдещия eSprinter ще бъде представеният през ноември eTransit. Лекотоварният Ford се оборудва се с електромотор с мощност 269 к.с., може да измине до 350 км без презареждане и струва $45 000. Сегашният електрически Sprinter е по-скъп при значително по-слаби характеристики - обсегът му е едва 168 км.

Mercedes-Benz разработва електрическа платформа за лекотоварни автомобили

Mercedes-Benz разработва електрическа платформа за лекотоварни автомобили


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАЙ Х@Й

    6 8 Отговор
    Никой не казва откъде ще идва токът и на какви цени!!!!!!!!

    Коментиран от #2, #3, #4, #17

  • 2 гост

    8 6 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й":

    Ми то ни писна да обясняваме на задръстени петролопитеци !!! Като ви е толкова интересно , чакайте и ще видите , няма как да пропуснете , споко , хаха !!
  • 3 Ама наистина ли си толкова прост

    4 7 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й":

    Ако от 176 обяснения досега не си разбрал, надали ще разбереш и 178-то. Бъди здрав поне, по-умен няма да станеш! Определено умственият ти капацитет се изчерпва с това да пазиш равновесие.

    Накратко колкото повече батерии за складиране на ток, толкова по-чист и евтин ще става той.

    Коментиран от #5, #7

  • 4 Hoho Boho

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й":

    А какво ти пука.
    Един електромобил харчи около 3 лв. ток на 100 км

    Коментиран от #6

  • 5 Hoho Boho

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Ама наистина ли си толкова прост":

    Колкото повече капацитетът на една батерия е по-голям
    спрямо теглото и
    - толкова по-добре.

    Колкото повече презареждания са допустими
    - толкова по-добре.
  • 6 БАЙ Х@Й

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "Hoho Boho":

    Токът беше 0.02 лв за киловат! Сега е 0.2 лв ! Като стане 2 лв сметките ти ще са други и ще ти пука ! Дано можеш да смяташ !

    Коментиран от #15, #16

  • 7 БАЙ Х@Й

    5 3 Отговор

    До коментар #3 от "Ама наистина ли си толкова прост":

    Явно силната ти страна е да обиждаш, а не да мислиш ! По-големи брой батерии за складиране няма нищо общо с НАЧИНА НА ДОБИВАНЕ, ЦЕНАТА И ЗАМЪРСЯВАНЕТО ! Но ти няма как да го разбереш защото си зает да мислиш за дишането и равновесието си !

    Коментиран от #8

  • 8 Подпри се някъде

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "БАЙ Х@Й":

    После използвай останалото от капацитета на мозъка си, за да помислиш, ако тока е най-евтин когато пече слънце, а е най-скъп от ТЕЦ Марица Изток 2, кога ще зареждаш батерията? На две стотинки или на 20 стотинки ток, при положение че имаш избор ?

    Кой ще е лудия който да си зарежда мръсната скъпа енергия?

    Коментиран от #9, #10

  • 9 БАЙ Х@Й

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Подпри се някъде":

    Пиша ти бавно, защото явно ти трябва много време да осъзнаеш написаното ! Първо - нямаш право на избор ! Второ- сега кой ток ползваш и плащаш? Пише ти микс зелена, кафява..... ! Трето - най-скъпият не е от Марица 2, а точно от слънчевите панели! Четвърто - НЯМА ЗНАЧЕНИЕ ДАЛИ СИ ПЛАТИЛ , КОГАТО РЕШИ МОНОПОЛИСТА МОЖЕ ДА ТИ СПРЕ ТОКА / в буквален и преносен смисъл / ! Буквално тази седмица ЕНЕРГО-ПРО спряха в 15:30 тока на деветдесет годишния ми баща , въпреки че още в 9:30 лично платих сметката ! На компютъра в централата им излязло, но ТЕ НЯМАЛИ ВРЪЗКА С ЕКИПИТЕ ! И вместо извинение от ТЯХНА страна получих уверение , че ще го пуснат отново срещу 40 лв от МОЯ страна !

    Коментиран от #12

  • 10 БАЙ Х@Й

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Подпри се някъде":

    А сега седни или се хвани за нещо! Как ти звучи: Господине, хляба при нас струва 25 стотинки ! Ама трябва да платите превоза от Добрич до Варна - 25 ст, превоз в рамките на града -25ст, разтоварване и предлагане -25ст, общо - 1 лв и 20% ДДС - ЛЕВ И ДВАДЕСЕТ СТОТИНКИ !!! Това правят с цената на тока днес !!!

    Коментиран от #11, #13

  • 11 Хайде Добро утро

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "БАЙ Х@Й":

    Радвам се, че си размърдахте мозъците и осъзнахте, че не токът е скъп, а останалите такси и данъци.

    Дори когато токът от производителя ти струва 0 лева за киловатчас, в крайна сметка ще платиш седем осем стотинки за киловатчас само заради таксите.

    Ако сам си произвеждаш част от енергията, тогава само от таксите пестиш седем-осем стотинки на киловатчас, следователно дори 13 стотинки на киловатчас да ти излиза ти е по-евтино от 7 стотинки за киловатчас от АЕЦ Козлодуй. Да не говорим за 15 стотинки от ТЕЦ Марица Изток 2, която дори когато продава на тази цена генерира загуби, които пак се натрупаха около един милиард, защото никой не иска да купува тази скъпа енергия. Оцеляват единствено защото продават на регулирания пазар, чийто край е най-късно 2025 година.

    Поради тази причина на съвсем пазарни принципи, много предприятия в България започнаха да си инсталират фотоволтаици по покривите, като дори не връщат никаква енергия в мрежата, защото не им се разправя с бюрократични глупости. Ако имаха батерия щяха да инсталират още повече фотоволтаици.
  • 12 Ползвай акъла по предназначение

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "БАЙ Х@Й":

    Не че на мен не са ми спирали тока, защото съм забравил да си го платя, но не бих оставил родителите си без ток, защото съм решил да го платя в деня на изключването. Вместо да се занимавам с глупости, в момента на пристигане на сметката, тока им се плаща веднага от сметката им в ДСК, където им превеждат пенсиите.

    Всичко става напълно автоматично, както ще става и зареждането на батериите с евтин ток, когато изкуствения интелект прецени. Цените на тока за всеки час се знаят още от предишния ден.
  • 13 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "БАЙ Х@Й":

    Сега ти седни и се хвани за нещо ! Тесла вече има лицензи и в Европа и в САЩ за производство и търговия с електроенергия !! В Китай е малко по-сложно , но и там ще стане , като със собствеността на завода !! Така че поне за Тесла вече е напълно ясно откъде ще "идва тока" и на какви цени , а за Мерцедес също може скоро да се изясни , особено ако реши да го "анексира" , хахаха !!!
  • 14 Разбира се че имаш избор

    0 1 Отговор
    Като знаеш информацията по-долу, в полунощ ли ще заредиш батериите или в 16 часа?

    Май ще е по-добре да ги заредиш в полунощ, а да продадеш енергията в 16 часа. Ако си ги заредил от фотоволтаиците, поне ще знаеш в колко часа да продадеш енергията.

    Енергийната борса в рамките на търговията „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа ) от 143.54 лв. за MWh и количество от 60646.30 MWh с ден за доставка 11 декември 2020 г., сочат данните от търговията.

    Цената на пиковата енергия (9-20 часа) е 181.29 лв. за MWh, при количество от 35311.2 MWh.

    Извънпиковата енергия (25335.1 MWh) е на цена от 105.78 лв. за MWh (1-8; 21-24 часа).

    Борсата стартира при средна цена от 85.21 лв. за MWh и количество от 1976.2 MWh.

    Най-високата цена на търгуваната енергия в сегмента пазар „Ден напред“ е регистрирана в 16 часа – 225.33 лв. за MWh при количество от 2867.6 MWh.

    В 24 часа цената на търгуваната електроенергия в този сегмент е 93.5 лв. за MWh, при количество от 1922.8 MWh.
  • 15 един

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "БАЙ Х@Й":

    Ако токът стане 2 лева, горивата ще са 20 лева, пич !
  • 16 Втори

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "БАЙ Х@Й":

    Така е. Сметките при различните цени на тока са различни, но не ти стига капацитета за да си ги направиш.

    1kW от мощността на фотоволтаична централа струва около 2000 лв и на територията на България произвежда около 1300 киловатчаса електроенергия годишно.

    Ако едно предприятие плаща тока по 2 стотинки, ще изкарва по 26 лева на година и ще си плати инсталацията за 76 години от спестеното от тока.


    При 20 стотинки ще изкара 260 лв и ще си изплати инвестицията за 7,6 години.

    Към момента бизнеса плаща около 30 стотинки, които са 390 лв годишно, и инвестицията се изплаща за 5 години.

    Ако тока стане 2 лв както казваш, на година тази инсталация ще пести по 2600лв и ще се изплати за първите 10 месеца.

    Хайде сега познай, дали тока може да се вдига, след като всяка допълнителна инсталация създава излишък на ток, заради който цените на тока падат?

    Токът ще е скъп, ама наистина скъп само когато не пече слънце. Тогава ще има смисъл и от съхранение в батерии.

    Ако си ползваше капацитета по предназначение, и сам щеше да се сетиш, че тока не може да стане 2лв, защото цените на фотоволтаиците продължават да падат.
  • 17 GRIDSERVE

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й":

    1. ОТ СЛЪНЦЕТО на 100% 2. НА ЦЕНА 24 пенса 3. СЪС СКОРОСТ на зареждане ХИЛЯДА СТО СЕДЕМДЕСЕТ И ПЕТ КИЛОМЕТРА В МИНУТА 4. С резервна батерия на място с капацитет ПЕТ МЕГАВАТЧАСА и още една до соларните панели с 6МВтч. Други въпроси? Ааа и спри да кибичиш под всяка тема ако няма кво да кажеш. Кибици има и пред Халите, тук има място само за хора с личен опит и смислена информация.

  • 18 Тойота

    0 0 Отговор
    Еххх, тази „архитектура”-2ри път я срещам тази дума за днес. Големи архитекти, голямо нещо !!! Да се чудиш сграда ли е, камион ли е или бомба на колела с „ОБСЕГ” 168 километра. Доста мощна трябва да е тази бомба :)
    С тези батерии като спре тока горе в планината, какво правим? Кофата с електрони и литиеви йони? Сипвате първо лития, после йоните и варите на силен огън до експлозия, като малко преди това засилвате камиона надолу от хълма право към града :)

    Коментиран от #19

  • 19 Изгледай клипа

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Тойота":

    Предишното мнение има клип, на зарядна станция, която веднъж изградена, може да доставя ток за няколко хижи плюс гориво за всичките гости и персонал за 20 години напред без никакви доставки от цивилизацията. В коя хижа има толкова гориво?