Last news in Fakti

14 Декември, 2020 17:42 13 172 68

Камионите в Европа остават без ДВГ по-рано от планираното

  • двг-
  • камион-
  • електрически камион-
  • споразумение

Европейските производители на товарни автомобили подписаха споразумение да спрат използването на двигатели с вътрешно горене през 2040 г., съобщава The Financial Times. Досега преминаването към изцяло електрически камиони бе планирано за десетилетие по-късно - през 2050 г.

Съгласие за пълен отказ от ДВГ са постигнали седем компании, членуващи в Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA): Daimler, Scania, Man, Volvo, Daf, Iveco и Ford. Те са се споразумели през следващите 20 години да вложат значителни средства в разработката на електрически и водородни задвижващи системи.

Scania, например, смята да инвестира между $50 и $100 млрд. (€41-€82 млрд.). Шефът на шведската компания Хенрик Хенриксон обяви, че проучванията ще се провеждат съвместно с Потсдамския институт за изследване на климатичните промени.

За да се ускори преходът към екологичен транспорт, компаниите, подписали споразумението, призовават европейските власти да увеличат акцизите върху изкопаемите горива. Според тях такава мярка ще подтикне повече производители да се откажат от разработката на нови ДВГ.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сибиряга

    26 17 Отговор
    Тоооооочно тьй. Да заповядат с електричките тук чи зарядни станции има през 10000км....А градските готованци да са качват на рейса при 15 лв литър.....

    Коментиран от #6, #61

  • 2 Ооо

    69 4 Отговор
    Вдигнаха цената на автомобилите 2 пъти за последните 5 години.. за камионите сигурно е същото. Сега и на горивата ли ще ги вдигнат? И всичко пак им е малко за да започнат да правят електрокарите, като за бонус - цената им без псевдо субсидиите е по-висока от тая на колите с двигател при няколко пъти по-малко компоненти за производство...

    Коментиран от #56

  • 3 DrivingPleasure

    86 8 Отговор
    Значи понеже не могат да покажат истински конкурентен продукт с ел задвижване предлагат да се ПЛАЩА за сиране развитието потенциала на ДВГ !

    Тая зелена щуротия е кражбата на века!
  • 4 елКамиони

    60 4 Отговор
    След 100 млрд. за проучване, да не се окаже, че са измислили ел. влак, които някои източни нации целенасочено убиват, за да купят после "модерно" решение и да платим сметката на шведи и немци за "проучването". Понякога се чудя защо вместо да имат програма за полакагане на релси и кабели - ЕС мисли глупости с тези батерии, дето трябва да се подменят и замърсявят. Слагаш едни релси като хората и чак след 100 години може да се наложи да подмениш някоя от тях. През това време не си абонират за смяна на рейсчета/акумулатори и глупости. Трамвая има съизмерим живот ако се поддържа :)

    Коментиран от #19

  • 5 Ами просто нямат избор

    13 56 Отговор
    Време е да запрятат ръкави и да се захващат да произвеждат електрически камиони с поне 1000 километра пробег, защото лъжите на шефа на даймлер, че това противоречи на физичните закони, вече не хващат дикиш. Тесла започва производството на такъв автомобил още през следващата година и ако тези не се вземат в ръце, няма на кого да продават продукцията си, защото в транспортния бизнес цената на километър е най-важното, а ДВГ няма шансове да даде по-ниска цена от електрически камион. Ама никакви шансове.

    Коментиран от #30

  • 6 гост

    11 42 Отговор

    До коментар #1 от "Сибиряга":

    Никой няма да ги чака тия до 2040 да се натуткат , пак си правят сметки без кръчмаря !! Първия ел камион като излезе с цена на км наполовина , че и на една трета от техните пушилници и стой та гледай , Тесла при леките автомобили втора серия !! Те преди да са почнали производството и имат поръчки колкото половината годишен пазар на камиони в щатите , та после познай !! А България е 400 км от граница до граница , ако се туткат със зарядните тъй ще си я минават транзит и без да зареждат !! Особено турските камиони дето са повече от половината транзит !

    Коментиран от #7

  • 7 DrivingPleasure

    55 6 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Цената на километър наполовина? Пак цитираш на светията глупостите. Хем не е на половина цената хем не смяташ че при около 180+ хиляди самия влекач е на двойна цена спрямо конвенционален и няма избиване на такава разлика.

    Изхода на тежкотоварните е водорода не безумието на батериите

    Коментиран от #8, #10

  • 8 гост

    7 27 Отговор

    До коментар #7 от "DrivingPleasure":

    Е да де , тя и Тесла щеше да фалира и да продава най-много по 4-5 000 бройки по твоите "прозрения" , хахаха !!
  • 9 Не е нужно да измислят топлата вода

    6 17 Отговор
    Могат просто да препишат

  • 10 гост

    21 14 Отговор

    До коментар #7 от "DrivingPleasure":

    А пък на водород цената е два пъти колкото на нафта , честито на печелившите , хахах !!

    Коментиран от #12

  • 11 Анонимен

    45 4 Отговор
    С това безсмислено и саморазрушително залитане към неефективни и скъпоструващи енергийни и транспортни решения ЕС няма да съществува към датата на тяхното прилагане

    Коментиран от #17

  • 12 DrivingPleasure

    22 7 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Цената на водорода ще пада при повишаване на производството - ти само гледай батериите да паднат, че нещо не им се получава

    Коментиран от #15

  • 13 Шофьор

    43 4 Отговор
    призовават европейските власти да увеличат акцизите върху изкопаемите горива

    А въглищата не са ли изкопаеми горива - токът в 80% от случаите идва от ТЕЦ - за каква екология говорим тогава. И от кога производителите на коли и камиони станаха най-големите еколози.

    Май не ги интересува екологията а печалбите - 2040 пазарът на коли и камиони се занулява и представете си колко нови ще се продават.

    Защо всички пишман еколози поставят каруцата пред коня - първо трябва да се измисли някакъв екологичен начин зо производство на електроенергия (ядрен синтез например) пък после да се мисли за електрически коли и камиони.

    Но както казвам не екологията е целта на тази лудост.

    Коментиран от #16

  • 14 гост

    14 16 Отговор
    През юни 2019 г. бяха приети ограничения за камиони и други тежкотоварни превозни средства. Новите правила ще изискват от производителите да намалят емисиите на CO2 от нови камиони средно с 15 % от 2025 г. и с 30 % от 2030 г. в сравнение с нивата от 2019 г.

    Тоест за такива дето не могат да смятат , ако сега пушилника гори 26-28 л/100 км , от 2030 същия пушилник трябва да гори по 17-18 !!! И то доказани в реални условия от независима организация и с ЕВРО 7 стандарт на емисиите !! Чакам да го видя , хахаха !!!

    Коментиран от #18, #31

  • 15 Шофьор

    24 8 Отговор

    До коментар #12 от "DrivingPleasure":

    Водорода и батериите са само преносители на енергия а не я произвеждат и не идва от тях - и водорода и батериите са мното опасни при катастрофа. Представи си влекач който има складирана енергия за да мине 1000 километра и тази енергия е почти неуправляема при катастрофа - ако се случи в населено място може да затрие цял квартал.

    Цената на водорода няма как да падне защото водород се получава чрез електролиза и е в пряка зависимост количеството му от вложената електроенергия. Ако падне цената на електроенергията може и да падне но едва ли.

    Коментиран от #23, #64, #68

  • 16 Хайде стига опашати лъжи

    5 19 Отговор

    До коментар #13 от "Шофьор":

    Кажи къде делът на въглищата е 80%? Поне като лъжете гледайте да е с марка. Лъжете по 10 20% ама не по 300 - 500 - 1000%!

    Има страни които ще затворят всичките си въглищни централи през 2025 година. Половината от нашите ще са фалирали до тогава. То ТЕЦ Марица Изток 2 вече е фалирал технически, но го държат в изкуствена кома.

    Мини Марица Изток също са с няколко милиона загуба, въпреки че са им дали над 50 милиона помощи тази година.

    Коментиран от #20, #21

  • 17 Неефективни ли каза?

    4 26 Отговор

    До коментар #11 от "Анонимен":

    Електрическите камиони са три-четири пъти по-ефективни отколкото дизеловите си събратя.

    Коментиран от #66

  • 18 Хе хе

    20 3 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Ще му сложат батерия, да минава 50 километра на ток и другото на дизел и ще го смятат, че е минал 100 километра с 14 литра! 😂😂😂

    Коментиран от #22, #58

  • 19 Шофьор

    21 0 Отговор

    До коментар #4 от "елКамиони":

    Ами то има решение - влакове совалки - просто камионите се качват на тях и пътуват единствено от началната точка до най-близката ЖП станция и после до крайната точка - много по икономично и екологично решение.

    Но тогава няма да има продажби на нови камиони - лошо

    Коментиран от #24

  • 20 DrivingPleasure

    22 3 Отговор

    До коментар #16 от "Хайде стига опашати лъжи":

    Това, че затватя въглищните централи не значи, че са се отказали от ТЕЦ - великобритания добива над 50% от електроенергията си от фослилни горива

    Между другото китай продължава да строи централи на въглища, Индия също няма друг избор, същото ще е и в Африка, а СО2 нее локален замърсител, че да има някаква логика в евро-простотиите. При скачени съдове колкото и да да изпразваш единия няма да го занулиш!
  • 21 Шофьор

    25 5 Отговор

    До коментар #16 от "Хайде стига опашати лъжи":

    Ами твоите са опашати лъжи - точно толкова е процентът в Германия.

    А питал ли си се от къде ще идва токът за зареждане на милионите коли и камиони на ток - не ти такива въпроси не си задаваш - за такива пишман еколози тока идва от контакта.

    Ха ако можеш сметни колко автомобила има в България и колко камиона - според капацитета на батериите им (ако ги сменим с електрически) сметни колко Мегавотчаса трябват за зареждането им и поради простата причина че ще се зареждат главно нощем изключи вятърни и слънчеви централи.

    Ако ти стига акъла да го сметнеш ще установиш че ни трябват поне още две централи като непостроената АЕЦ "Белене" или поне още 4-5 Марици освен американските.

    Коментиран от #27

  • 22 гост

    7 10 Отговор

    До коментар #18 от "Хе хе":

    Ще му сложат , ама цената ще стане колкото на електрически камион , че и отгоре , а цената на км ще си остане като на пушилник !! Тоя дето плаща горивото не могат излъга , това не е лека кола !
  • 23 DrivingPleasure

    13 10 Отговор

    До коментар #15 от "Шофьор":

    абсолютно всички изследвания показват, че цената на водорода ще падне с минимум 50% от сегашната при масовизация на производството

    В никакъв случай не съм привърженик нито на батерии нито на водород - личното ми мнение, е че единствения правилен източник на енергия за транспорта е синтетичното гориво! Ако не е то, по-добре водород поне е екологичен, за разлика от безумието на батериите
  • 24 Ти добре ли си?

    14 1 Отговор

    До коментар #19 от "Шофьор":

    Защо ще качват целите камиони на влаковете, като могат да качат само палетите или в най-лошия случай контейнери, които да се возят с контейнеровози в крайните дестинации?

    Коментиран от #25

  • 25 DrivingPleasure

    8 5 Отговор

    До коментар #24 от "Ти добре ли си?":

    За да могат след това да стигнат до адреса без да ги претоварваш 100 пъти
  • 26 DrivingPleasure

    9 5 Отговор
    Хубаво слагате минуси за цената на водорода, но вижте какво правят американците от NuScale и тогава слагайте пак! Смешно е как електричарите скачат дори на подобна новина като споразумението на европейските производители само и единствено защото не е някоя от простотиите на Мъъск. За ватмана ако не е Мъск и електрическо да е не става.

    Коментиран от #28

  • 27 Информационна ера - лъжите ти не вървят

    6 12 Отговор

    До коментар #21 от "Шофьор":

    Дeлът нa възoбнoвяeмитe eнepгийни изтoчници в oбщия eнepгиeн миĸc нa Гepмaния ce e yвeличил c 5.4 пpoцeнтни пyнĸтa пpeз минaлaтa гoдинa дo 46%. Toвa пoĸaзвaт дaнни oт нaй-гoлямaтa eвpoпeйcĸa cлyжбa зa нayчни изcлeдвaния и paзpaбoтĸи, Frаunhоfеr.

    Изгарянето на въглища е произвело 150.9 TWh през миналата година, което се равнява на 29% от общия пазар. През 2018 г. делът им беше 38%.


    Къде са твоите лъжи за 80% въглища в Германия? Хайде да лъжете бабите по седенките и партийните събрания, но не и хора с достъп до интернет.

    Коментиран от #29

  • 28 Смешен си до безобразие

    5 14 Отговор

    До коментар #26 от "DrivingPleasure":

    Каквито и лъжи да приказваш, няма как нещо произведено от ток, да е по-евтино от самия ток, при положение, че за производството му се използват инсталации за милиони долари, а 70% от енергията се губи при преобразуването. Тоест със същият ток ще минеш само 30% от пробега отколкото директно зареждане в батерията.

    Водородът има смисъл само за машини които няма как да ползват батерии, като например кораби за дълги пътувания или самолети, но не и за сухопътен транспорт, където зареждането с ток вече става евтино, бързо и лесно дори с настоящите технологии.

    Коментиран от #32

  • 29 DrivingPleasure

    12 4 Отговор

    До коментар #27 от "Информационна ера - лъжите ти не вървят":

    И все пак остаат 54% електроенергия от фосилни горива 29% от които въглища... супер еко е да зареждаш вече отделилите десетки тонове СО2 батерии ;)

    Коментиран от #35

  • 30 СтарТИРаджия

    18 2 Отговор

    До коментар #5 от "Ами просто нямат избор":

    А стига бе! ВЕрно ли смяташ, че ще ни бавят в цената на тока? Докога мислите, че ще зареждате батериите безплатно? Ще ревем бетер мечки. Само гледайте, които ще са активни в следващите 20 год.! Мобилната електрификация = на сериозна редукция на населението в бъдеще! Ще има яко обедняване! Заради тока.
  • 31 DrivingPleasure

    12 6 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Точно при камионите постигането на 17 литра е повече от лесно. Разхода при тях се вдига от тръгване и изкачване на наклони, трябва само един ел мотор със супер кондензатор, който да подпомага тръгването и изкачването и ще паднат и под 17.

    Коментиран от #38

  • 32 DrivingPleasure

    13 4 Отговор

    До коментар #28 от "Смешен си до безобразие":

    1во говорим за екология нали?
    2ро имаш загуби на енергия и при зареждането в батериите т.е. разликата не е толкова голяма.
    3то прибави и енергията за изработката и рециклирането на батерията и играта вече се променя

    Коментиран от #34

  • 33 Пак не можеш да смяташ

    6 8 Отговор
    Цените на батериите само за последните 10 години са паднали осем пъти. Защо мислиш, че точно сега ще спрат да продължат да падат?

    Дори да предположим, че си прав, не цената на самата батерия ще определя рентабилността за километър, а цената на цикъл зареждане.

    Ако преди 10 години един киловатчас струваше 1100 долара, а батериите имаха живот 300 цикъла, то съхранението на киловатчас електроенергия би ти коствало 1100/300= 3,66 долара или 73 долара за изминаване на 100 километра с лек автомобил без цената на тока.

    Миналата година цената беше 156$/квч и 2000 цикъла, което вече прави 0,078$ на цикъл или 1,56$/100км

    Новите батерии вече имат живот 5000 цикъла и дори при тази цена, един цикъл вече струва 0,0312$ а за 100 километра 0,62$

    Следователно дори само развитието на технологиите правят електрическият транспорт много по-рентабилен.

    Хайде сега да сметнеш същото нещо за водородните клетки, които имат живот максимум 10 000 работни часа при лабораторни условия и свръхчист водород, което се равнява на 200 хиляди километра шофиране?
  • 34 Ами да видим

    6 4 Отговор

    До коментар #32 от "DrivingPleasure":

    1. Ако говорим за екология, много по екологично ли е да произведеш три пъти повече енергия за да изминеш същото разстояние? Трябва ти три пъти повече площ, три пъти повече фотоволтаици или вятърни генератори които да произведат тази енергия и много допълнителни съоръжения за превръщането на електрическата енергия във водород.

    2. Разликата е точно толкова голяма с включени всички загуби.

    3. Хайде сега включи производството и рециклирането на водородните клетки, при 200 хиляди километра живот на водородна клетка и два милиона километра живот на батерия.

    Добави и допълнителните фабрики за производство на водород, превозните средства за транспортирането му, съдовете и енергията за съхранение и поддържане на минус стотици градуси, енергията за компресирането му и още десетки неща за които не мога да се сетя?

    Коментиран от #36

  • 35 Трол та дрънка

    3 6 Отговор

    До коментар #29 от "DrivingPleasure":

    Значи когато става въпрос за Белене, АЕЦ произвежда чиста енергия, но когато става въпрос за микса в Германия, АЕЦ вече спада към изкопаемите горива и замърсява. Смешен си до безобразие. Номерата ти не минават!

    Коментиран от #37

  • 36 Turbo

    16 4 Отговор

    До коментар #34 от "Ами да видим":

    Да бе 2млн. километра живот на батерията и 5х. цикъла на зареждане ти изби рибата.Взе хората за канарчета.

    Коментиран от #41

  • 37 Хе хе

    3 7 Отговор

    До коментар #35 от "Трол та дрънка":

    Не само това, ами и тока който е за рафинериите, не е мръсен! Обаче, когато зарежда ел. коли, вече е мръсен! 😂😂😂

    Коментиран от #39

  • 38 София-пловдив

    6 3 Отговор

    До коментар #31 от "DrivingPleasure":

    Хайде сега помисли от София до Пловдив колко литра ще ти спести суперкондензатора? Колко пъти ще тръгнеш и ще спреш? Ако разхода при изкачване ти е двоен, при спускане е почти нула, защото караш на двигателна спирачка, следователно почти нищо не пестиш. Двигателя така или иначе ще трябва да работи, за да се охлади от изкачването и ако го изключиш от скорост, ще харчи повече отколкото да спускаш на скорост.
  • 39 Двг

    3 4 Отговор

    До коментар #37 от "Хе хе":

    Рафинериите използват водна пара,а не ток за преработката на нефт.

    Коментиран от #40, #42

  • 40 Прост та дрънка

    6 6 Отговор

    До коментар #39 от "Двг":

    Понеже съм много прост, ще ми кажеш ли откъде да си купя пара и как ще ми я доставят? Рафинериите откъде я взимат? Дали пък не изгарят разни неща за да си я направят? Хайде да мислите малко преди да пишете. Точно защото се изисква изключително много топлинна енергия, преработката на нефта за получаване на течни горива в рафинериите е изключително енергоемко и замърсяващо.

    Превоза както на нефта така и на готовите горива също използва горива и замърсява. Въобще няма нищо чисто при добиването, производството и транспорта на горива. Интересно защо измерването на замърсяването започва от резервоара на автомобила нататък, след като има още толкова замърсяване още преди да напълниш резервоара.

    Коментиран от #45

  • 41 Исках да ти спестя истината

    5 8 Отговор

    До коментар #36 от "Turbo":

    Бях песимист за да ти спестя припадъка. Другия път не задавай въпроси на които не искаш да чуеш отговора. Всъщност става въпрос за 5 милиона километра. И за много повече хиляди цикъла. Дори тук имаше статия. Точно тези батерии ще се произвеждат в гига Берлин.

    Коментиран от #44

  • 42 Хе хе

    4 3 Отговор

    До коментар #39 от "Двг":

    Пак ще напиша! Има една страница, дневен разход на енергия на Нефтохим Бургас, влез и виж колко е дневния разход на ел. енергия на Нефтохима! Ако не искаш, да ти напиша! 2 хиляди МВч! На ток! И няколко стотин тона природен газ и т. н.!

    Коментиран от #49

  • 43 Иванов

    14 4 Отговор
    Дреме ми на дедов.я за екологията аз до последно ще си ползвам автомобили с ДВГ
  • 44 Turbo

    10 3 Отговор

    До коментар #41 от "Исках да ти спестя истината":

    Това са пак от полюциите на Мъск.Пак обещания ще ще ще презентации и 3D картинки.
  • 45 Двг

    10 2 Отговор

    До коментар #40 от "Прост та дрънка":

    Ако беше си учил уроците щеше да знаеш.Всяка рафинерия си има Тец и си произвежда парата и тока.Котлите се подгряват с отпадъчните от производството въглеводородни газове.Това се учи във всеки технически университет специалност двг.

    Коментиран от #46

  • 46 Хе хе

    6 4 Отговор

    До коментар #45 от "Двг":

    Ахаааа, верно да! Значи изразходват ток, така! А какъв? От ТЕЦ? Мръсен? Или не е мръсен? 2 хиляди МВч!
  • 47 Японеца

    5 2 Отговор
    780 долара от анализаторите на Goldman Sachs до 90 долара от експертите от JPMorgan Chase.
    Тесла е балон, самият Мъск предупреди, че акциите могат да бъдат смазани като суфле с чук!
  • 48 Фън дък

    1 6 Отговор
    2040 проблемът с мръсния въздух в Сф ще го решим най после
  • 49 Абсолютно си прав

    6 5 Отговор

    До коментар #42 от "Хе хе":

    Само да добавя за инфо. По стария път за Бургас преди квартал Ветрен (бившето Житарово) има отдясно една под станция Черно море. Тя се захранва основно от електропровод 400kv . От нея тръгват 5-6 електропроводи110 kv за Лукойл. Миналата година пуснаха второ захранване по нов електропровод мисля от Марица изток или от Гълъбово. Демек хем замърсяваме при производството на самите горива , хем за това използваме много ток който е произведен от кюмюр. Абе екологично да си еве мамата.
  • 50 Идеята е друга

    4 6 Отговор
    Основната идея е камионите да се карат сами 24/7 без шофиори

    Коментиран от #52

  • 51 Тираджия

    9 1 Отговор
    Боли ма онова. Язе дотогава ще съм се пенсионирал....а може би и умрел. Абе що за камион ше е това къде не мое да краднем нафта за TDIто.
  • 52 ДВГ

    12 4 Отговор

    До коментар #50 от "Идеята е друга":

    Ако автономният камион спука гума или стане някаква повреда,как ще се саморемонтира?Кой ще му закачи кабела на зарядната станция?Ако товара започне да се пилее по пътя автономният камион дали ще спре и кой ще събере разпиляното?Шофьора е незаменим.
  • 53 Практик

    11 1 Отговор
    Жените излизат скъпо, но Грета ще ни закопае. Ще дишаме чист въздух, заобикаляйки сметището за батерии, пеша

    Коментиран от #54

  • 54 Почти си прав

    4 1 Отговор

    До коментар #53 от "Практик":

    Това е като да кажеш, че по улиците на факултето някой е разпилял парчета кабели по улиците и цял месец братовчедите се спъват в бакъра, го помете и да го изхвърли в контейнерите.

    Или пък че някой си е изтървал златния ланец на Витошка и вече хората цяла седмица се спъват в него.

    Кой ще остави няколко хиляди долара да се подмятат на сметището? Братовчедите ходят там да разбиват бетонни колони, за да извадят от тях 2-3 кг желязо да го продадат по 20 стотинки, а ти ми говориш че ще оставят батерия с няколко килограма кобалт, никел и литий които са стотици пъти по-скъпи?
  • 55 Малко е

    3 4 Отговор
    Още ще трябва да свалят границата.
    2030г звучи разумно и постижима цел.
  • 56 Ама

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "Ооо":

    Кви глупости пишеш ?! Вдигнали цената 2 пъти . На кои автомобили точно ?!
    Преди 5 години си купих Дачия Логан за 16 хиляди от магазина , с ДДС крайна цена. Сега ми изтече гаранцията и се оглеждам за нова кола . Ходих и в Дачия да проверя - новия Логан моето ниво на оборудване е 16 400.

    Дай пример коя кола точно е станала 2 пъти по скъпа.
  • 57 Сктонъд

    4 2 Отговор
    Проблемът в товарните камиони отдавна е решен да не се правят на тъпи от Европа има влакове които се движат на ток много отдавна Защо всички трайни товари които могат да се превозват железниците не се превозват Защо трябва да се качат на камиони да горят нафта всичко е икономика и пари Това са интереси на западните държави Те винаги са искали да владеят света по един или друг начин го постигат Германия и мечтаела да владее света не е успяла но сега ще го завладее икономически
  • 58 хахаха

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Хе хе":

    да както всъщност правят с колите, найс шот
  • 59 БОКО

    2 0 Отговор
    На пелети ще е по лесно!
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 onq s konq

    5 6 Отговор

    До коментар #1 от "Сибиряга":

    А бе не знам дали е точно тъй, но арабелите и рашките изгореха. Няма да има пачки от нефта вече.

    Коментиран от #62

  • 62 Ще има

    5 1 Отговор

    До коментар #61 от "onq s konq":

    Ще има пачки, но ще са по-малко. Все пак нефта не се използва само за горива.
  • 63 Илия

    2 1 Отговор
    Бъдещето е в синтетичните горива.
  • 64 1234578

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "Шофьор":

    Водорода не е по-опасен от сегашните метанови и пропан-бутанови автомобили. Да случват се пожари и взривове, но са малко 2-3 на година и са най-вече заради неграмотни собственици. Бензиновите коли в началото също са били много опасни. Ники Лауда едвам са го спасили след катастрофа и последвал пожар. Но днес Ф1 е много по-сигурна. Така ще стане и с водорода безопасноста ще се подобрява с всяка следваща година.
  • 65 Антон

    2 2 Отговор
    Много ми е интересно как ще става зимата когато им се наложи да чакат по границите или закъсали в сняг. Ще си палят огън отвън ли?
  • 66 Антон

    3 2 Отговор

    До коментар #17 от "Неефективни ли каза?":

    Пожелавам ти да закъсаш в Родопите в снега с такъв при минус 10 не повече и да те изтеглят след 3 дни

    Коментиран от #67

  • 67 Не се притеснявай

    1 3 Отговор

    До коментар #66 от "Антон":

    Дори на реотан, разхода за отопление на кабината е около два киловата, а термопомпата харчи под киловат. В единия случай батерията ще ти стигне за 500 часа, а в другия случай за 1000.

    Почти няма вариант да не сложат термопомпа на камиона. Значи ще изкара 40 дни.

    За денонощие ще харчи по два-три процента от батерията за отопление.
  • 68 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Шофьор":

    Ама ти си бил много умен шофьор бе?
    Сериозно ли водородът идва само от електролиза? Освен че има вече доста ефективни електролизери, водород идва и от природен газ, където енергията за получаване е пъти по-малко. Освен това, в метана има повече водород и от водата CH4 ако не я знаеш. А въглеродът ще е добре дошъл за много отрасли.
    А бе все умни шофери ей!