Last news in Fakti

18 Декември, 2020 16:16 9 583 14

УАЗ със самолетен двигател

  • уаз-
  • 452-
  • самолет-
  • стартер

Като истинско чудо на съветската техническа мисъл УАЗ-452 има безброй модификации и приложения. Малко от тях обаче могат да се мерят по могъщество с "буханката" с газотурбинен двигател.

УАЗ със самолетен двигател

Необичайната "уазка" се появява през 70-те години на миналия век като решение на разпространения проблем със стартирането на реактивните двигатели, използвани по онова време в съветската авиация. В случай на отказ фургонът служи като външен компресор за подаване на големи обеми въздух за развъртане на турбините.

УАЗ със самолетен двигател

Историята мълчи по въпроса защо не са внесени нужните подобрения в конструкцията на самолетните стартери, за да не възникват подобни засечки. "Мустакатият" УАЗ обаче си върши работата ефективно и изпълнява специфичната си задача чак до 2015 г.

УАЗ със самолетен двигател

В основата си летищната "буханка" не се различава от стандартния модел. В каросерията обаче е монтиран едновалов газотурбинен двигател ТА-6, който развърта до 24 000 об/мин.

УАЗ със самолетен двигател

Модификацията се произвежда серийно от предприятието "Гидравлика" в гр. Уфа и се използва за стартиране на Ту-154, Ил-62М, Ил-76, Ту-22М и Ан-22А. Служители от техническия персонал на летищата разказват, че ревът от мобилния компресор бил толкова оглушителен, че дори специалните антифони не помагали.

УАЗ със самолетен двигател

В същото време операторът трябвало да се намира в автомобила, за да контролира процеса от специален пулт за управление. Комуникацията с екипажа на самолета се осъществявала през интерком, предвидена била и противопожарна система.

УАЗ със самолетен двигател

Външните самолетни стартери се различават от стандартния УАЗ-452 по масивната предна броня, върху която са навити шланговете. Отстрани на каросерията са изрязани жалузи за по-добро охлаждане.

УАЗ със самолетен двигател

УАЗ със самолетен двигател

УАЗ със самолетен двигател


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Перник

    16 6 Отговор
    И аз ще туря на голфу как е съм са сетил.
  • 2 сектант

    12 3 Отговор
    Мисля да се пусна то расийская федерация за да направя 1, 2 леки модификации на Дъстъра.

    Коментиран от #3

  • 3 Тоа двигател ако

    12 4 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Си го вкараш ща рзчекне. Уаз отдолу е само желязо и чигун а не тенеке 1.мм.....
  • 4 Коментатор

    16 14 Отговор
    'Чудо' на руската техника! Абе, хора, на кой свят живеете?...
  • 5 уазката

    3 1 Отговор
    повтаряте се
  • 6 23032020

    2 0 Отговор
    https://fakti.bg/avto/457645-uaz-ka-s-dvigatel-ot-samolet
  • 7 Гост 1

    8 2 Отговор
    Българинът е компетентен в всяка една насока този двигател не движи уаз-катс

    Коментиран от #11

  • 8 ддд

    4 0 Отговор
    тоя само го носи,все едно да носиш двигател подмишница
  • 9 Джуган

    4 1 Отговор
    Пак добре че са използвали газотурбинен двигател, могли са да се спрат и на парна машина.
  • 10 ело

    8 2 Отговор
    Коментарии без знания защото при -40-45 градуса няма да" запали " нито един Западен самолет. За да " запали трябва да е стоял в закрит отоплаем хангар. Преди полет самолетите се обработваха със специална течност против ( заледяване) образуване по крилата ледено покритие. Когато летях за Западен Сибир (1982 година) външната температура беше - 87 градуса ! !. Нафтата която ползваха колите беше Арктическа работеща при - 60 градуса само тогава антфриза също -60 грдусен тъмно зелен... Товарните им коли бяха Татра , Магерусдоич, японските Коуо ,Като, тракторите Катерпилер и Каматцу специална пригодени за Севера. Беше достатъчно да останеш 30 минути навън при -40 градуса който не е свикнал за да замръзне. (знам малоумните ги има навсякъде веднага ще се нахвърлят без да знаят защо аз просто написах това което съм видял и знам истината за тях годи ни за нашите малоумни вечно ще трябва да възхвалваш " цивилизования Запад" като Рай -а останалите в това число и България като "Ад" )
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Аха

    1 0 Отговор
    А крилата от какво са ?
  • 13 Манафоглу

    0 2 Отговор
    Байдън президент, Байдън президент. Айде бе смръдльовци, плюйте по Рассия и уазката...че Путин е приготвил новичока.

    Коментиран от #14

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.