Last news in Fakti

21 Декември, 2020 11:18 49 899 93

Финландски методи за бързо и безопасно подгряване на двигателя на автомобила през зимата

  • двигател-
  • зима-
  • подгряване-
  • финландия

Финландски методи за бързо и безопасно подгряване на двигателя на автомобила през зимата - 1

През зимата е наложително да загреете двигателя преди да потеглите, независимо какво казват някои експерти. Но е факт, че двигателите се загряват доста дълго време. Това се отнася както за дизелови, така и за бензинови агрегати. Как да ускорим процеса бързо и безопасно? Разказваме ви за няколко метода, често използвани във Финландия.

При студен старт двигателят изпитва увеличени натоварвания, тъй като маслото, което се е стекло в картера през нощта, не е в състояние незабавно да потече към всички триещи се части на двигателя с вътрешно горене. Следователно има повишено износване на буталата и стените на цилиндъра.

Един от начините за удължаване ресурса на двигателя идва от Север. Тайната е проста: трябва да се уверите, че двигателят не е изстинал след последното пътуване. Тоест при люти зими изобщо не е необходимо да се гаси при всяко спиране. Този трик често се използва във Финландия, но у нас е неприложим.

Ако се съсредоточим върху климата у нас и по-конкретно на зимните условия, тогава е подходяща една по-лека версия на този метод. Проблемът е, че в колата трябва да инсталирате система за дистанционно стартиране на двигателя и да настроите таймера ѝ. Да кажем, че колата трябва да се пали за по няколко минути на всеки два часа. Така двигателят няма да има време да се охлади и на сутринта ще седнете в топъл интериор. Този метод също е често използван във Финландия

Ако обаче няма как да монтирате система за дистанционно стартиране на двигателя, що се отнася до съвременните инжекционни двигатели, финландците имат и друго решение. За тях много малко увеличение на оборотите, да речем, до 1800-2000 оборота в минута, е достатъчно за да загреят по-бързо. За да направите това, е достатъчно внимателно да натиснете десния педал и да държите стрелката на оборотомера в посочения диапазон.

Друг нюанс е, че колкото по-голямо е натоварването на двигателя, толкова по-бързо се загрява. Но тук е важно да не се претоварва агрегатът, защото докато е студен, топлинните му клирънси са далеч от оптималните, а масленият слой върху триещите се части е твърде тънък. Затова оставете двигателя да работи на празен ход за кратко или с малко по-високи обороти и чак тогава започнете да шофирате.

И накрая, последният съвет е, че можете да паркирате колата си на мястото, където минава отоплителната мрежа. Такова може лесно да бъде намерено, тъй като над него няма сняг. По този начин сутрин, когато искате да подгреете двигателя, ще спестите минута или две.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 169 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Гост

    133 4 Отговор
    Печка Webasto е най- доброто решение
  • 5 Рошко

    139 5 Отговор
    Стартираш и изчакваш 2 мин и плавно увепипавш после натоварването, това е,
  • 6 Иларион

    211 9 Отговор
    "Зa тях мнoгo мaлкo увeличeниe нa oбoрoтитe, дa рeчeм, дo 1800-2000 oбoрoтa в минутa, e дocтaтъчнo зa дa зaгрeят пo-бързo. Зa дa нaпрaвитe тoвa, e дocтaтъчнo внимaтeлнo дa нaтиcнeтe дecния пeдaл и дa държитe cтрeлкaтa нa oбoрoтoмeрa в пocoчeния диaпaзoн"

    Айде стига бе, верно ли така се вдигат оборотите. Направо ми преобърнахте света.
    Попринцип ако някой не знае как на неутрална скорост да вдигне 1800 оборота, мисля че студения двигател му е най-малкия проблем в поддръжката на колата.

    Коментиран от #60, #61

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 XXXX

    90 1 Отговор
    И ел. подгрев на картера също.

    Коментиран от #19

  • 9 Onq s matorq

    142 1 Отговор
    Слагате си една печка и си решавате проблема, кеф ви топъл двигател, кеф ви размразени прозорци, ключалки и топло парно. Може да си я нагласите с таймер или с дистанционно да я пуснете 5-10мин по-рано.. и разхода на гориво е смешен. Сняг няма вие за финландски зими ми говорите..
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Иво

    127 29 Отговор
    Отдавна е отречено "загряването" на двигателя на празен ход. Палиш и тръгваш ( след 30 секунди, колкото е необходимо да вдигне нивото на маслото ) Двигателят загрява по-бързо, когато е натоварен - това го знаят всички грамотни. Това не означава да караш на пълна газ още от първата минута.

    Коментиран от #26, #44, #59

  • 12 Жорко

    106 16 Отговор
    В Сибир, където температурите са -40 -50 градуса, цяла зима не си гасят колите. Карат само бензинови коли, че с дизел са загинали. Друг е въпросът, че колите ги ползват предимно и само в града. Извън него е леденапустиня и си е сигурна смърт. А пък и на - 40 гр няма какво толкова да правиш навън.

    Коментиран от #22, #37

  • 13 гост

    84 10 Отговор
    Някъде пишеше, че след всяко запалване (стартиране) на колата за да се възстанови акомулатора е необходима 15мин. работа. Ако палим колата за 2мин както пише в статията не рискуваме ли в един момент акомулатора да откаже?

    Коментиран от #40, #56

  • 14 AUDI

    53 0 Отговор
    хехе паднах от смях...
  • 15 Ракия

    44 2 Отговор
    Какви зимни фиести какви глупости 😄😃слагайте в гараж или една печка и не се занимавайте... ако не палиш чакаш една минута и заминавай 😄😄
  • 16 Дрън дрън

    29 18 Отговор
    Краставици на таркалета. Тези системи са неприложими у нас. Нямаш толкова мъни. Ако искаш да си пазиш двигателя Първо-качественно масло! Второ-един котлон с плоча под картера и ако искаш може да стои цяла нощ или с часовник един час преди да тръгваш. Ще ти излезе мнооого по-евтино от тези щуротии. Изпитано е!

    Коментиран от #24

  • 17 Гоуст

    43 1 Отговор
    "клирънси" - ко речи?
  • 18 333

    97 19 Отговор
    Маслото няма как да се стече в картера, защото тия двигатели са проектирани от инженери, не от журналисти, и има клапани, които го предодвратяват.
    Също така тия инженери са написали с какво масло да се кара тая кола, така, че да е осигурено адекватно смазване в различните климатични зони. За това не се слага 10W масло на кола, която е за 5W, нищо, че е над 100х километра.
    В голяма част от Европа е забранено колата да работи на място. Няма нужда да се тровим, нищо няма да и стане на колата. На жена ми служебната кола направи 350000 без да я подгрява през зимата. От 35 години шофирам, и никога не съм подгрявал кола, и никога не съм имал сериозен проблем с двигател.

    Коментиран от #36, #43, #70

  • 19 333

    17 12 Отговор

    До коментар #8 от "XXXX":

    Има едни нагреватели на 220V, които подгряват антифриза до 70 градуса. Ако имах възможност да си вържа колата в мрежата си слагам един такъв, и ще ми работи парното в момента, в който запаля. Освен, че дигател и масло ще са позагрели. Под 100лв са и се инсталират елементарно.

    Коментиран от #20, #45

  • 20 Ооо

    51 2 Отговор

    До коментар #19 от "333":

    За да имаш контакт ти трябва гараж, ако имаш гараж, не ти трябва размразяване... т.е това за което пишеш няма значимо приложение.. едва ли ще си пуснеш кабел от терасата .... такива нагреватели се ползват за по-големи машини за да запали по лесно като там подгряват в някои случаи и маслото и горивото

    Коментиран от #21

  • 21 Гоуст

    45 1 Отговор

    До коментар #20 от "Ооо":

    Такива нагреватели са доста популярни в Канада. Вместо да топлиш целия гараж, грееш само антифриза. И на на платените паркинзи в градовете има ток, да си се включиш - иначе оставяш колата сутринта и ако дойде буря на -30 може и да не тръгнеш вечерта. Но за България - не виждам смисъл.
  • 22 чукча

    36 2 Отговор

    До коментар #12 от "Жорко":

    Аз пък съм виждал снимка на руски коли в Коми, на които им слагат през ноща ел. нагреватели с циркулационни помпи в радиаторите. Доста кабели висяха от прозорци, но пък при -40 двигателя е топъл, сутрин палят без проблеми.
  • 23 Кой68

    37 0 Отговор
    Тия методи в България не стават/освен последния/....Гараж си трябва
  • 24 Дрън-дрън та пляс

    83 0 Отговор

    До коментар #16 от "Дрън дрън":

    Ела го сложи този котлон под някой съвременен автомобил с пластмасови кори отдолу. Май автомобила, с което имаш опит е бил Москвич?
  • 25 Око

    103 3 Отговор
    Aбcoлютнo нe e вярнo нищo oт нaпиcaнoтo зa Финлaндия.

    1. Cъc зaкoн e зaбрaнeнo прecтoят c включeн двигaтeл. Глoбитe ca coлeни.
    2. Пoчти вcякo пaркo мяcтo прeд блoкa, къщaтa и дoри нa рaбoтнoтo мяcтo cи имa кoнтaкт cъc 2 чacoв тaймeр. 99% oт кoлитe cи имaт дoпълнитeлнo уcтрoйcтвo, нaпримeр Dеfа или Wеbаstо. Включвaш ce към кутиятa и кoгaтo трябвa дa тръгнeш нa път кaртeрa или aнтифризa e пoдгрят дo 70-80 грaдуca. Cъщo тaкa мoжe дa cи зaрeждaш и aкумулaтoрa. Нaй - удoбнo e c Wеbаstо,и нe e нужнo дa я включвaш c кaбeл, нo aкo диcтaнциятa aкo e пo-мaлкo oт 30 мин e пo-дoбрe c първия вaриянт.
    3. Aкo oтoплитeлнaтa мрeжa зaтoпля oпрeдeлeнo мяcтo тo имa тeч и тoвa ce пoпрaвя вeднaгa!

    Oбщo взeтo мнoгo cлaбa пoдгoтoвкa зa тaзи cтaтия. Вcичкo e нaличнo в нeтa. Нужни ca минимaлни знaния пo aнглийcки или руcки.

    Пишa ви 2-кa! :)

    Коментиран от #46, #51

  • 26 DARK

    4 28 Отговор

    До коментар #11 от "Иво":

    "Грамотни" :D Бате ти ако беше видел какво желе/каша е 5W40 на -5C нямаше да ръсиш такива "грамотни" коментари тука да ти се смееме "неграмотните" :D 710 потребители.

    Коментиран от #49

  • 27 qwerty

    5 9 Отговор
    Специално за Вебастото в книжката пише да работи поне толкова, колкото ще се шофира. С дизел съм и имам подобна печка, но я пускам само ако е бая студено и тръгвам на "дълго", за градското има някакъв нагревател в системата и се усеща затопляне до около 3-4 минути от стартиране на двигателя.

    Коментиран от #38

  • 28 Алфредо

    12 8 Отговор
    На баба ви тръндафора. Днес в Белгия е 8 градуса ама колата изстива на пълно преди 30 минута

    Коментиран от #71

  • 29 Оффф

    22 3 Отговор
    Ама верно ли бе, ми тва ние си го знаем отдавна бре аФторе.......пък аз си помислих че у Финландско хората има някви по-тарикатски методи за стартиране в студа и прочитайки статията ще разберем за тях.
  • 30 видял

    7 10 Отговор
    Стига сте писали глупости !! Всичко коли са с нагревател в картера ,и като я спреш ,опъваш кабелчето до таблото на паркинга и проблема е решен !
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Някъв

    21 4 Отговор
    таз думичка "клирънс" какво е? Яде ли се, пие ли се, е*е ли се?

    Коментиран от #35

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 щерьо

    32 10 Отговор
    Палиш двигателя, пускаш отоплението в колата, палиш една цигара при което обикаляш около колата да не замръзнеш.
    Това 10 минути. Като ти свърши цигарата двигетеля е готов за тръгване и вътре се е стоплило.
    Цигарата - 100 милиметра.

    И това със стартиране на двигателя през 2 часа - забрави.
    Щото жената оставила на скорост, знае че през зимата не се оставя кола на ръчна спирачка. При първото палене колата тръгва и попада на някоя леличка която си разхожда кученцето.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Водач

    42 8 Отговор

    До коментар #18 от "333":

    То добре шофираш 35г.ама май само въртиш геврека.Нямало как да се стече в картера,ти от къде си точиш маслото когато го сменяш,от главата ли?Щото и там има клапани!
  • 37 1234578

    59 3 Отговор

    До коментар #12 от "Жорко":

    Гледай Дискавъри, в Сибир карат камиони - дизелови КАМАЗ. Специално направени за там стъклата са им двойни стъклопакети и кабините топлоизолирани. Температурите са до минус 40, че и повече. Наистина не ги гасят цяла Зима. Но си в грешка, че не излизат от градовете. Там пътища има само Зимата, за това ползват леда на замръзнали реки, блата и езера. Когато Пролетта леда се спука и някой камион потъне никой не се занимава да го вади, купуват си нови. Защото им излиза по евтино. Шофьорите в Сибир работят Зимата, Лятото "пътищата" са блата.
  • 38 Водач

    6 4 Отговор

    До коментар #27 от "qwerty":

    Щом си със печка, би трябвало да нямаш други нагреватели.При температура под 6-7градуса на антифриза,компютърат сам пуска печката като запалиш.
  • 39 Зелен

    10 17 Отговор
    Как така ще подгрявате? Няма ли глоби за такива изверзи? Палиш и тръгваш, за да не пускаш 10 грама СО2!!!
  • 40 Пълни глупости

    4 10 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    При стартер под два киловата за трите секунди за които колата ми пали гарантирано се изразходва около 1/400 от капацитета на акумулатора. Десет паления са ти 1/40 т акумулатора без да броим дозареждането за десетте двуминутни цикъла на работа.
  • 41 дивака

    9 10 Отговор
    завива се предният капак на двигателя с дебело одеяло за да не изтива толкова бързо .
  • 42 дивака

    10 12 Отговор
    завива се предният капак на двигателя с дебело одеяло за да не изстива толкова бързо .
  • 43 КОУЕГА СЛЕД КАТО ПРОЧЕТОХ ЧЕ 35 ГОДИНИ

    26 8 Отговор

    До коментар #18 от "333":

    НЕ СИ ПОДГРЯВАЛ ДВИГАТЕЛЯ Е ПОВЕЧЕ ОТ ЯСНО ЧЕ СИ ПРОСТО ЕДИН ОТ МНОГОТО КАРУЦАРИ ПО ПЪТИЩАТА....И ТОВА ЧЕ ТИ СИ МИСЛИШ ЧЕ МАСЛОТО НЕ СЕ СТИЧА В КАРТЕРА НЕ ОЗНАЧАВА ЧЕ СИ ПРАВ....ИЗМЕРИ СИ МАСЛОТО НА ТОКУ ЩО ИЗГАСЕН ДВИГАТЕЛ И ВИЖ НИВОТО....И ГО ИЗМЕРИ СЛЕД 5-6 МИНУТИ И СРАВНИ ДВЕТЕ ИЗМЕРВАНИЯ...НА ВТОРОТО ИЗМЕРВАНЕ НИВОТО НА ЩЕКАТА ЩЕ ПОКАЗВА ПОВЕЧЕ ОТ ПЪРВОТО ТИ ИЗМЕРВАНЕ...СЛЕДОВАТЕЛНО МАСЛОТО СЕ СТИЧА В КАРТЕРА....КАПИШ....НЕ ГОВОРИ ГЛУПОСТИ....

    Коментиран от #48, #65

  • 44 Гост

    11 2 Отговор

    До коментар #11 от "Иво":

    Да, така загрява най-бързо, но си и заминава най-бързо. А ти това още не си го загрял.
  • 45 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "333":

    А какво става като дадат дефект и почнат фойерверките?
  • 46 Гост

    16 0 Отговор

    До коментар #25 от "Око":

    Преди няколко седмици същият приятел пусна такава статия с подобни умувания, но всички така го оплюха, че очевидно сега излиза за втори рунд. Хубаво, ама още по-неподготеен.
  • 47 Буха ха

    18 1 Отговор
    Тъпотии, БГ не е Финландия, в София много много рядко през нощта е под -20 градуса, и то за ден-два
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Боримир

    25 2 Отговор

    До коментар #26 от "DARK":

    Пък Вие не сте виждали М10Д на минус 10, маква мас е! И като ги вдигна тия 2000 об/м, само за 20 секунди маслото от картера се качва в капака на разпределителният вал, но отказва да се върне обратно, какво се случва след това- отгатни? Така, че най- доброто подгряване си остава в движение на първа скорост, при около 1000 оборота, за време колкото повече- толкова по-добре. По тоя начин, подготвяш и маслото в трансмисията!
  • 50 Професионалистът,

    10 6 Отговор
    Да ви кажа, не ги разбирам тия вашите печки, подгреви, нагреватели и други глезотии. Паля, изпушвам една цигара-80мм, трамбовайки около колата, вече и аз съм подгрял, качвам се и газ. Вече 26 година без проблем от Форд "Таунус" 56г. до шкода "Рапид" 2019г. автомат.
  • 51 Дик

    6 1 Отговор

    До коментар #25 от "Око":

    Точно така е. Още при покупка на нова кола на двигателя има монтиран нагревател. На по-старите е във водната риза на мотора, на по-новите нагревателя представлява специална плочка, монтира се отвън на блока и обхваща и част от картера. Сменят се бързо, лесно и не са скъпи. Издържат над 10год. Освен това в купето се монтира и малка духалка, достатъпна, за да го затопли. Включваш си колата вечерта в платеното паркомясто, нагласяш таймера да ти включи загряването 2ч преди да тръгнеш сутринта, и когато влезеш в колата, тя е затоплена. При старт моторът е към 40-50гр. в голям студ.
  • 52 Ман40

    10 1 Отговор
    Както казваше една "умна" глава: "Един двигател, както го свикнеш..."
  • 53 Пфф

    11 0 Отговор
    Те в северните страни отдавна имат печки и/или електрически подгрев, който се включва в ел. мрежата.
  • 54 потребител

    13 2 Отговор
    Радославчо,ти си уникален неграмотен полуидиот!
  • 55 Да бе!

    13 0 Отговор
    Авторът е извън техниката! Ако не разбирате, четете препоръките на производителите!
  • 56 Що кайш

    12 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    АкУмулатор - то и аз не съм безгрешен ,просто ме подразни. Относно въпроса: ако си шофьор ще "чуваш" колата си .Ако си мангизлия -к'во ти пука.
  • 57 Канадиец

    6 0 Отговор
    Паля я с дистанционното от балкона да поработи поне 20 мин иначе стъклата замръзнали и не може да се кара така. Двигателя не мога да го мисля. Налял съм му 0w30, да се оправя някак сам.
    Тук където съм зимата много рядко е по топло от -20. Средно е -30.
  • 58 Станислав

    22 1 Отговор
    Хора, не се ядосвайте толкова.
    Коледа идва....и журналистите са хора и те искат да сложат нещо на масата...Оставете ги да си пишат, пък ние знаем как се кара кола през зимата

    Коментиран от #85

  • 59 злобар

    9 1 Отговор

    До коментар #11 от "Иво":

    Вярно е и аз спазвам това правило особенно когато преди доста години четох за това от Ники Лауда . Но той е и категоричен че не трябва да се товари колата , просто караш на минимална газ докато загрее колата . Не мисля че това е изпълнимо в градски условия .
  • 60 карамфила

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Иларион":

    Брат Иларионе,5 милиционера не са съгласни с теб.

    Коментиран от #62

  • 61 Кжи как

    1 7 Отговор

    До коментар #6 от "Иларион":

    от място на неутрална без да натискам газта да вдигна 1800 об/мин на кола с пълен инжекцион, директно впръскване и турбо. Само ще ти кажа, че тези обороти при каране ги правя при 90 км/ч на 6-та предавка от автомата с двоен съединител. Кажи все пак как го правиш номера щом си такъв специалист! С включване на повече консуматори и климатроника оборотите съвсем незначително се качват и няма никакъв шанс да са над 1500, а какво остава да станат 1800.

    Коментиран от #84, #87

  • 62 Не съм

    2 3 Отговор

    До коментар #60 от "карамфила":

    милиционер за твое сведение, но не съм и съгласен някой да ми се прави на голяма работа, че много знае, а всъщност нищо не казва. Ако имаш какво да кажеш по въпроса и искаш да помогнеш със знания го направи, а не да се държиш високомерно! Така, че кажи, ако знаеш как на един съвременен автомобил без да подаваш газ ще му качиш оборотите!? Целият съм в слух!
  • 63 123

    3 6 Отговор
    Затова електричка и не ти пука от времето

    Коментиран от #69, #88

  • 64 За зимата

    6 3 Отговор
    добър акумулатор, повечко гориво и поне три минути работа на място преди да тръгнеш. При спиране гасиш светлините и оставяш двигателя да работи на място пак около 2 - 3 минути, за да се зареди. И само синтетично масло. Ако е полисинтетичен да е на хубава марка и нямаш проблеми.

    Коментиран от #67, #89

  • 65 Някой

    9 1 Отговор

    До коментар #43 от "КОУЕГА СЛЕД КАТО ПРОЧЕТОХ ЧЕ 35 ГОДИНИ":

    Първо разглоби и виж как е устроен един двигател и тогава ще разбереш че не си прав.това,че маслото е в картера не означава всичко над него е сухо!
  • 66 7483829274628

    18 3 Отговор
    Аз двигател не подгравям. В най голямата зима паля чакам 20-30 секунди и тръгвам. Живея в европа и тука след 5 мин идват полицаите ако ти работи колата пред къщата на място. Комшиите само това чакат и звънят. Немците са прости до корена на костите хора. Тънки машодушни мизерници. Забранено е да пускмам каквата и да е вода след 22:30 до 5:30. Говоря за държавите между между австрия и норвегия и между велиокопритания и полша. Всички немски “народи”

    Коментиран от #91

  • 67 Хихихи

    9 3 Отговор

    До коментар #64 от "За зимата":

    Утрепа рибата с това гасене на светлините!!!
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 ОСМАНАГИЧ

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "123":

    Или "Вартбург"😆
  • 70 Criminal

    13 6 Отговор

    До коментар #18 от "333":

    Ремонтирал съм над 200 ДВГ и в нито 1 не съм видял клапан да държи маслото да не се стича в картера..........

    Коментиран от #80, #81

  • 71 ddааааа

    10 0 Отговор

    До коментар #28 от "Алфредо":

    Еми ще изстиват и на 20тата минута. Това са новите коли. Стария голф не изстива и след втория час. Ама това е все едно са сравняваш старите чугунени радиатори с новите тънкоалуминиеви.
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Иван

    11 0 Отговор
    Написахте статия за неприложим в нашата страна трик ? Вие малоумни ли сте бе ?
  • 74 Бай Стою касапина

    7 0 Отговор
    Имах "Алеко" с дизелов мотор"Перкинс".Бях му направил подгряващо устройство в охладителната система с нагревател от немски проточен бойлер, 2000 вата. Сутрин 15,20 минути в контакта от терасата и палеше от раз. Парното тръгваше веднага. Така го карах 11 зими. Някои от тях бяха доста студени.
  • 75 Брави на Факти

    13 0 Отговор
    По-голяма Простотия отдавна не бях чел !
  • 76 Митьо

    6 0 Отговор
    "Специалистите" от Факти могат да драснат едно писъмце до производителите на автомобили, да почнат да монтират манивели или производни устройства, та да вдигат маслото при ниски обороти, че тия 2К оборота са си бая средни и при тях си се кара нормално!
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Бг.

    12 0 Отговор
    Палиш огън под колата.
    Когато стане жар, слагаш железни шишчета с месо,чушка,лук и чакаш.
    Пиеш ракия, докато шишовете станат готови. След това ми аваш на червено вино и..... колата е готова за каране.
    Действа без отказ. От 0 гр. до минус 20 гр.
    Лек път.
  • 79 Комбайнер

    12 0 Отговор
    Печки, контакти, помпи, цигари 80мм...ужаст..Га слагах локалното парно монтирах в гаража един голям чугунен радиатор от ония с големите ребра... И комина на котлето е там... Сутрин в гаража е 26 градуса независимо от външната температура. . Качвам се у Гилфо и газ!
  • 80 Бате

    13 1 Отговор

    До коментар #70 от "Criminal":

    Клапана е в масления филтър . Затова не си го виждал :)
  • 81 стар пожарникар

    9 0 Отговор

    До коментар #70 от "Criminal":

    Ти си сменяч на части. Нямаш знания на диагностик. №80, Бате ти отговори. Дано разбереш нещо и да спреш да излагаш занаята
  • 82 Сандо

    9 2 Отговор
    19 години спазвам препоръките на монтьор, който цял живот е правил основни ремонти на дизелови двигатели и Мерцедеса ми 190 D вече 1 400 000, без основен ремонт продължава да работи безотказно. Ето препоръката му: Дори през зимата палиш и до 30 сек. тръгваш. Оставиш ли го да подгрява на ниски обороти, все едно стържеш с пела цилиндрите, защото на празни обороти смазването е много слабо. Подгрявали са едно време дизелите, защото тогава двигателите са били конструирани така, че са го изисквали. Каза ми и друго: 30% от известните марки двигателно масло са имитации идващи най вече от Китай.

    Коментиран от #90

  • 83 aaa

    8 0 Отговор
    “ Публикувано във факти.бг: топлинните му клирънси”
    Господи, прибери си вересиите....
  • 84 Божинката

    2 0 Отговор

    До коментар #61 от "Кжи как":

    По същия начин като без да натискаш газта, но даваш леко газ.
  • 85 Що кайш

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "Станислав":

    Прав си ,но само тези журналисти .Другите "тип" Карбовски- НЕ !
  • 86 Юрий

    4 0 Отговор
    Пишете пълни простотии в ваше ФАКТИ ПО ДОБРЕ НЕ СЕ ИЗЛАГАЙТЕ, НАЙ ДОБРЕ НАУЧЕТЕ ХОРА КАК СЕ ПЕЧЕЛЕТ ПАРИ А КАК КОЙ КАРА КОЛАТА ТО СИ Е НЕГОВА РАБОТА
  • 87 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #61 от "Кжи как":

    Човека се изумява колко подробно е описано да натиснеш леко педала за да вдигнеш оборотите. Не казва, че има друг начин, а че автора обяснява излишни неща.
  • 88 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #63 от "123":

    И при -10 батерията минава вместо 500 км само 100 хахахаха
  • 89 Гасене

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "За зимата":

    Това с работа на място за 2-3 минути когато е карано под колко минути ?
    Защото ако спираш след един час каране, не виждам смисъл.
  • 90 type-R

    2 1 Отговор

    До коментар #82 от "Сандо":

    Тия за масло 0W20 не са ли чували? И без това в ония студове по-тежко не им и трябва. 2 минути през лятото и 5 минути през зимата на праьен ход са достатъчни за подгряване стига да не карат веднага като ужилени.
  • 91 type-R

    4 0 Отговор

    До коментар #66 от "7483829274628":

    При Кюмюрфриц е забранено да се подгрява, да. Но поляците въпреки това подгряваха колата преди да тръгнат под предлог че трябва да разразят предното стъкло, което си беше истината. Немците са качествен народ но твърде педантичен и твърде лесен за манипулация.... А манията им за вонящи тракащи дизели е направо престъпна.
  • 92 От чужбина

    1 0 Отговор
    Едно време в училище ни учеха, че паленето на студен двигател го износва колкото пробега от около 100км. При палене на студен бензинов двигател малка част от бензина кондензира върху стените на студените цилиндри и така се разрежда масления филм. Това е и причината с течение на времето маслото да се разрежда и при смяната му изтича редко масло. Това е така САМО за бензиновите мотори. Ако работи на газ този ефект почти го няма, а отработилото старо масло НЕ е черно а кафяво Някои казват, че газта "изсушава цилиндрите" - пълни глупости. Работата на газ е по принцип по-добра за мотора защото ако се пуска от студено на газ го няма гореописания ефект. Недостатък за газта е, че се достига по-висока температура и при по-старите мотори /от 70-те години/ са се износвали легенчетата на клапаните, защото са били чугунени и се е "износвал" графита от чугуна. При сегашните мотори го няма този проблем, защото същия детаил е стоманен.

    При дизелните мотори ефекта от кондензация на гориво го няма. Там има отделяне на фини сажди които попадат в маслото и с течение на времето маслото се сгъстява. За това при дизелите старото масло е станало по-гъсто и черно.

    На някои автомобили има монтирано едно подгревно електрическо устройство. Обикновено се включва автоматично от компютъра. В него има 4 свещи, подобни на дизелните свещи. Монтирано е на линията, маркуча за парното. Така това устройство загрява водата/антифриза/ и загрява по-бързо и двигателя. На някои коли има
  • 93 гог

    0 0 Отговор
    Няма смисъл от подгряване , палиш и караш докато се счупи и на вторични. Ако изкара 5 години добре дошло.