Шефът на японската компания, Akio Toyoda даде интервю пред японски медии в което направи интересен коментар относно Apple и желанието им да се включат в автомобилната индустрия.
Toyoda каза, че цялото автомобилно общество се радва и ще посрещне добре новите играчи, които искат да се включат в бизнеса с автомобили, но те трябва да бъдат внимателни и добре подготвени.
Той допълни още, че „технологични гиганти могат да вдъхнат нов живот на индустрията с автомобили и ще даде на клиентите голям избор между различни опции. Освен да влязат в автомобилния бизнес, то компаниите които искат да се заемат това трябва да са готови да поемат отговорност за пълния цикъл при автомобилите, който не включва само продажбата на автомобила, а и неговата сервизна и извън сервизна поддръжка.“
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Треперят му гащите
Коментиран от #2, #13, #20
20:57 12.03.2021
2 Пламен
До коментар #1 от "Треперят му гащите":
Я пак помисли........? Нямат електрически в гамата си? Ами имат си водородната Мирай че чак е и второ поколение. А и на всичкото отгоре си произвежда сама тока. После няма рециклиране на батерии и екологични катастрофи. Че и няма какво да си бият главите. Когато пуснаха първия приус на пазара през 1998 всички им се смяха - "кво било туй бензин/ток", ама сега си имат четвърто поколение хибрид, а баш швабите едва първо........ Кой е простия........незнам! Тъй де, ние тук да си лаем и да си мислим че сме велики!Коментиран от #3, #4, #16
21:29 12.03.2021
3 Пак помислих
До коментар #2 от "Пламен":
И измислих пак същото! Колко броя Мирай са продали от първото поколение? За първите 5 години от производството общо 10 400 броя. Тесла само от модел 3 са продали 65 000 само през декември. Тоест за 5 дни са продали повече, отколкото Мирай за 5 години.22:04 12.03.2021
4 Аха
До коментар #2 от "Пламен":
Я пак помисли? Нямат батерии? Тойота Мирай няма батерия? Тойота Мирай е водородна, но батерията и е цели почти 10 кВч! Така, че пак има батерия и то не малка.22:50 12.03.2021
5 бай Даньо
Хибридите са чудесна идея и ако Тойота не беше толкова консервативна биха били почти ефективни колкото електрическите коли , което обезсмисля последните. Каквото имам предвид е Тойота кара батериите на хибридите си само между 40 и 80% заредени . Това за дълготрайност и надеждност е най добрия режим но я прави батерията реално като много малка. За това тойотските хибриди (имам такъв Lexus CT200h и от опит говоря) тръгват само на ток но много рано включват бензиновия двигател защото батерията е малка както казах и после когато спираш много малко от енергията се връща в батерията и се използват механичните спирачки вместо "да не се пуска фъндък" енергия навън . Ако Тойота са малко по агресивни с батерията ( по голяма или по дълбок заряд - разряд) то биха повишили на поне 50% пробега от сегашните 60 мили на галон за Приус (по европейски около 3,5л на 100 км) до около 100 мили а толкова са и Теслите като ефективност през цената на тока. Докато Тойота е консервативна, идиота Мъск е другата крайност с "лудакръс" режима на С модела който кара към 1000 Ампера ток , са
01:50 13.03.2021
6 бай Даньо
Коментиран от #7
01:52 13.03.2021
7 Байо
До коментар #6 от "бай Даньо":
За колко запалени Тесли заради 1000 ампера ток знаеш? Ако не знаеш за нито една, всичко написано от тебе излиза, че са празни приказки. Тези 1000 ампера са за секунди, който се броят на пръстите на едната ти ръка.Коментиран от #10
08:52 13.03.2021
8 Пешо
Коментиран от #9
09:00 13.03.2021
9 Пламен
До коментар #8 от "Пешо":
Абе Пешо! Как Мирай ще върви на водород бе? Да не би да го изгаря в двигател този водород? Казвам изгаря, защото преди много години БМВ бяха пуснали 7ма серия където водорода се изгаряше в двигател! Върви си баш на ток, но в случая произведен от водород. Все едно да кажеш че електричките вървят на Литий..,...18:30 13.03.2021
10 Бай Даньо
До коментар #7 от "Байо":
Всички запалени Тесли са заради 1000 та ампер ток. Ти колко знаеш запалени за друго? Междудругото 1000 не са и за секунди а за милисекунди и пак същия резултат. 1000 ампера ток са заради егото на идиота Мъка което напълно компрометира идеята за екологично и икономична кола което трябваше да бъде идеята на автоелектрификацията ....ама пусто как да продаде на зомбитата теслата без 1000 ампера.Коментиран от #11
21:03 13.03.2021
11 Бъркаш двата щата
До коментар #10 от "Бай Даньо":
Това да не ти е ДВГ, което може да е или мощно или икономично, но никога и двете?Като виждаш, Тесла може да се кара и икономично, като постига по-нисък разход и от твоя автомобил - 9,1kwh /100км, което се равнява на 0,8л/100км бензин, но въпреки това е по-бърза от повечето спортни автомобили със своите 700коня, ускорение 2,5секунди и максимална скорост 260км/ч.
Кой спортен автомобил може да шофира 27часа с един резервоар.
При 9,1kwh/100км мощността с която се е движил автомобила с 40км/ч е 3,64kW т.е. при 400V батерия, токът е бил 9 Ампера.
Токът не може да превиши и с 1 Ампер повече от зададеното, защото предпазителя буквално се взривява, защото е пиропредпазител и прекъсва тока с контролиран взрив за микросекунди, дори при катастрофа, без реално натоварване по ток.
Коментиран от #17, #21, #22
06:15 14.03.2021
12 rossmann
17:57 14.03.2021
13 prius
До коментар #1 от "Треперят му гащите":
В you tube, е пълно с клипове на изцяло електрически Lexus UX 300e.Приятно гледане!18:02 14.03.2021
14 ТурбоДизел
20:39 14.03.2021
15 Гошо
21:29 14.03.2021
16 омфг
До коментар #2 от "Пламен":
Кой бил простия...Швабите да не мислиш че искат да правят хибриди ? Карат ги от ЕС, не за друго. Иначе няма да ги пипнат и ще си правят бензинови спортни коли.00:19 15.03.2021
17 баварец
До коментар #11 от "Бъркаш двата щата":
1. Повечето мощни автомобили са достатъчно икономични като ги караш бавно. Да, не са 5/100 като някой миксер, но то и не трябва да са.2. Теслата НЕ е по-бърза от нищо освен от 0-100км. След това със нейните 700 коня дава времена като бензинови по 500-550.
3. Никой бензинов автомобил НЕ ТРЯБВА да издържа 27 часа, защото за 5 мин го зареждаш до горе.
А и никоя тесла не минава повече от 300-400 мили с пълна батерия, което са 5-6 часа. От къде ги взе тия 27 часа? И след това, освен ако не чакаш много часове за 30-40 минути получаваш само около 60% използваем заряд и минаваш още 200 само мили.
00:30 15.03.2021
18 Уса
06:53 15.03.2021
19 Копипейст
14:43 15.03.2021
20 Subaru STI
До коментар #1 от "Треперят му гащите":
Балонът с елавтомобилите скоро ще се спука. Тойота наводниха щатите с хибриди още от 2000-та година насам (другите не бяха и чували!), наистина ли смяташ, че не могат да правят електро?!16:22 15.03.2021
21 бай Даньо
До коментар #11 от "Бъркаш двата щата":
Ако аз бъркам щатите ти са объркал планетата!? Какви 9 Ампера какви 5 лева!? И между другото за оня горе дето ми обяснява че било само за секунда , глей са, определено ускорение (или сила) иска определен ток , толкова е проста физиката. Натискаш педала до дупка 10 секунди получаваш 10 секунди по 1500А ток. Това е брутален стрес за батерията. Защо 1500 Ампера ли? Ако имаш представа какво е трифазен инвертор то ще знаеш че модел S на Тесла има във всеки "крак" на инвертора ( от 6-те такива) по 14 100-Амперови IGBT в паралел . Тоест направено е да карат максимално по около 1500 Ампера ток . Транзисторите ще оцелеят но батерията ах батерията!? Ако нямаш респект към 1500 Ампера тока не си внимавал в кръжока с батерийка и крушка.Коментиран от #24
17:35 15.03.2021
22 бай Даньо
До коментар #11 от "Бъркаш двата щата":
Не ти изгледах клипа . Да теслата прави 100км/ч за 2.5 секунди. Аз пък съм карал електрическа кола със 1050 кс , която прави 100км/ч за 2,39 секунди .... Не разбирам с какво се хвалите с чужди успехи мъсковите зомби!? Какво полочвате от това?17:46 15.03.2021
23 Ами да го беше гледал
10:37 16.03.2021
24 Като каза инвертор
До коментар #21 от "бай Даньо":
Знаеш ли въобще как работи инвертора?Очевидно не знаеш. До достигане на номиналните обороти, инвертора започва с ниско напрежение и ниска честота, като постепенно ги увеличава до достигане на номиналната честота. До този момент дори теоретично, мощността не може да е максималната, защото тези 1500 ампера могат да се подават към двигателя още от нула оборота за да осигурят максимален въртящ момент, но не се черпят от батерията! След достигане на номиналните обороти, честотата се увеличава, но напрежението и тока не.
Коментиран от #25
10:47 16.03.2021
25 бай Даньо
До коментар #24 от "Като каза инвертор":
Знам. Разработвал съм няколко инвертора. Ако тока не идва от батерията то от къде от перпетум мобилето на Мъски ли!? Работата с инверторите днес е по сложна от това което си учил в техникума за "пускане на асинхронни двигатели". Ако много я разбираш темата защо така ме обикаляш анонимно!? Глей са, от физиката за 7 -клас се знае че определено ускорение (например за теслата S 2,5 секунди за 60 мили/ч ) означава определена Сила , като връзката между двете е масата на колата. А определена сила за определено време означава определена енергия . Е енергията знаеш от къде е . Няма никакви трикове ускоряваш ли толкова бързо толкова енергия се иска. Ускорена кола е като надута гайда от гледна точка на батерията. Ха-ха! Между другото за какво спорим!? Не вярваш че С модела има максимален ток 1500 Ампера ли? За това има интернет. Разбира се че с 40 км/ч се изминава много повече. Аеродинамичното съпротивление на въздуха и съпротивлението на търкалянето на гумите ( други загуби почти няма) зависят поне на квадрат от скоростта (по сложно е но на първо приближение) тоест каране с 80 и с 40 без ускоренията ( например ги правиш възможно най бавни за да изчезнат почти от картината) дава 4 пъти поне разлика в пробега. С модела е към 300 мили пробег какво чудно има в 600 мили пробег ако караш консервативно!? Между другото това потвърждава моя пойнт че енергията се губи в ускорението и спирането, инак както показвам горе 4 пъти по голям пробег... Тоест кола с по консервати22:08 16.03.2021
26 бай Даньо
22:10 16.03.2021