Индийската компания Mahindra & Mahindra обяви официално, че през месец март тази година ще пусне на пазара електромобил, зареждащ се от слънцето. Името на малката градска кола е e2o и се разшифрова, като "е"-то означава енергия от слънцето, а "о"-то - кислород.
В информацията от Mahindra & Mahindra се посочва още, че четириместния автомобил ще се оборудва с литиевойонни батерии, пълният заряд, на които ще обезпечава автономен пробег от 100 километра. Основното обаче е, че тези акумулатори ще могат да се зареждат от слънчева енергия.
e2o се явява заместник на единствения до този момент електромобил на Mahindra - двуместната кола REVAi. В интервю за Wall Street Journal, директорът на подразделението за електромобили изнася още информация за модела, но не разкрива интересни подробности.
Не е ясна и цената на "слънчевото возило". Ще припомним, че през следващите 5-6 години индийското правителство възнамерява да инвестира около $2,5 млрд. за развитие на родното производство на електромобили. До този момент обаче индийските ел. возила не се радват на особено добро търсене.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 а сега де
А сега сериозно..от статията разбрах, че ще се движи САМО от слънчевата енергия, така ли?
Коментиран от #5
11:54 10.01.2013
2 Jack Bauer
12:28 10.01.2013
3 дяо йоцо
Има разработки на зарядни станции изцяло със солари (за жалост на петролните компании), ако е нещо такова има хляб в това.
13:28 10.01.2013
4 аз
13:39 10.01.2013
5 Явор Кръстев
До коментар #1 от "а сега де":
Пише че е с литиевойонни батерии които както знаем си се зареждат без проблем от мрежата. Това със слънцето е по скоро екстра! И силно се съмнявам времето от изгрев до залез да е достатъчно за пълно зареждане!13:45 11.01.2013
6 Кастиел
Авторът на статията би ли обяснил на база на какво прави това заключение? Това, че не се продават другаде извън Индия, не означава че в държава с 1 млрд население нямат сериозен годишен оборот. Очевидно авторът не е стъпвал в Индия, иначе щеше да знае, че на 10 коли максимум една е чуждо производство. И този факт има защо да е така след като цените на индийските превозни средтва са в пъти по-евтини. Цитирам личен опит - влизам в магазина и си купувам мотор Хонда Хироу, 500 кубика, чисто нов за 2000$. Че се чупят по-често е факт, но е факт че труда и частите там са без пари.
11:05 17.01.2013