10 Април, 2021 11:30 7 390 8

Любопитно за осемстепенната N DCT трансмисия на спортните Hyundai-и

  • hyundai-
  • n-
  • n dtc-
  • скоростна кутия

N DCT скоростната кутия е специално разработена за динамично шофиране

Любопитно за осемстепенната N DCT трансмисия на спортните Hyundai-и - 1

N DCT е подобрената версия на разработената от компанията 8DCT, осемстепенна "мокра" трансмисия с двоен съединител. За да бъде подходяща за N моделите, 8DCT получи подобрения в издръжливостта, които позволяват да отговори на изискванията на натоварване на Hyundai N. В комбинация с 2,0-литровия T-GDI двигател тя дава най-добра динамика, като прилага уникални предавателни числа. Блокът за управление на трансмисията е калибриран за N-моделите, което води до по-бързо превключване и дава възможност за набор от ексклузивни функции на шофиране.

Технологията N DCT на Hyundai беше интегрирана за първи път във VELOSTER N, модел, наличен в Северна Америка и Корея. Като резултат от ценната обратна връзка от клиентите на Hyundai N, N DCT намери път и под капака на i30N. В случая с изцяло новата KONA N, Hyundai ще предлага горещия SUV ексклузивно с N DCT.

N DCT позволява ексклузивни динамични функции - N Power Shift, N Grin Shift и N Track Sense Shift. Тези функции подобряват възможностите на автомобила, като използват специално управление на логиката при смяната на предавки.


N Power Shift (NPS) се включва, когато автомобилът ускорява с повече от 90 процента газ, като по този начин смекчава всяко намаляване на въртящия момент по време на превключване на предавките, за да достави максимална мощност на колелата.

Любопитно за осемстепенната N DCT трансмисия на спортните Hyundai-и

N Grin Shift (NGS) максимизира работата на двигателя и DCT за 20 секунди. За да получи максимално ускорение, колата директно ще превключи на най-подходящата предавка. За да активира, водачът натиска специален бутон на волана и на клъстера започва обратно броене, показващо оставащите секунди за тази функция. След приключване на „усилването“ шофьорите трябва да изчакат поне 40 секунди, за да го използват отново. Тази функция позволява на водача да използва пълния потенциал на автомобила само с един бутон - например, когато гони за най-доброто време за обиколка. Също така може да бъде от полза при изпреварване или влизането в магистрала.

И накрая, N Track Sense Shift (NTS) оптимизира адаптивното превключване за шофиране на писта, като помага на водача да се съсредоточи повече върху кормилното управление. Той разпознава кога условията са оптимални за динамично шофиране на писта и се активира автоматично. Въз основа на данните от автомобилния спорт, съчетани с поведението на водача, автомобилът избира правилната предавка и времето за превключване на предавките в спортни условия на шофиране, за да осигури оптимална производителност, точно като професионален пилот на състезателен автомобил.

Тези специални N функции са в допълнение към пет различни режима на задвижване на N Grin Control System: Normal, Eco, Sport, N и Custom.

Изцяло новата KONA N с N DCT също предлага на водачите възможност да превключат в истински ръчен режим с помощта на лоста за превключване на скоростната кутия. Логиката на N DCT в ръчен режим ще предотврати автоматичното превключване на предавките при достигане на границата на оборотите. По този начин ръчното управление позволява на водача да поддържа високи обороти, когато е необходимо за още по-спортно шофиране.

N DCT е тествана на легендарната писта Нюрбургринг-Нордшлайф в 1 350 обиколки само за издръжливост по време своята разработка. Мокрият DCT е оптимизиран за максимална издръжливост, за да отговори на изискванията на автомобилите N.

Любопитно за осемстепенната N DCT трансмисия на спортните Hyundai-и


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 jар

    25 11 Отговор
    Това е трансмисия в крак с времето а не трошливите и хвърлящи "къчове" DSG-та на VW.

    Коментиран от #2

  • 2 Дрън-дрън

    7 23 Отговор

    До коментар #1 от "jар":

    Това е трансмисия от миналото. Автомобилите които са в крак с времето въобще нямат предавки и скоростни кутии, но въпреки това ускоряват по-бързо. Разработката на нови скоростни кутии е загуба на време и ресурси.

    Коментиран от #5, #6, #8

  • 3 Случаен

    11 11 Отговор
    Не е ли ръчка, не ми го хвали
  • 4 моторджия

    15 2 Отговор
    Всичко звучи добре. Дано и на практика да е така и да е здрава и надеждна, а не като на немците трансмисиите, които все едно са направени от солети и са като тях трошливи. Интересна ще е и цената. Хюндай последните години прекалено много вдигнаха цените. Нямам представа защо, но е факт. Нито качеството им се е вдигнало, нито нещо кой знае какво са направили, че да са на такива цени. Мъчат се да излязат от сегмента на бюджетните автомобили, но тая работа само с вдигане на цените не става.
  • 5 много си тъп Саше

    6 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дрън-дрън":

    Много подходящ ник си си избрал.Само дрънкаш дрън дрън дрън.
  • 6 Turbo

    15 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дрън-дрън":

    Ускоряват бързо и после се влачат с 40 км/ч за икономия на ток хахахахаха
  • 7 Коментара

    7 4 Отговор
    Хюндай открили 15г по-късно топлата вода и я нарекли - N топла вода....гениално!
  • 8 kkk

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дрън-дрън":

    Интересно що не ги виждам на пътя тея дето са "в крак с времето"? Аааа, сетих се- щото бай Ганьо само си мечтае и няма 2лв. в джоба си...

    Многократно съм казвал- когато с електричка мога да направя София-морето-София в рамките на 8-9 часа ще съм първият който ще си купи кола САМО на ток. Дотогава с кеф ще си карам плъг-ин хибрида с реален пробег само на ток от 45км. (градско двг-то не ми се включвало отдавна) и съвсем реален извънградски разход под 5л./100км.