Автомобилните производители влагат милиарди в разработката на различни решения за колите на ток и макар на пазара в момента да има няколко модела с по-голям пробег, то за много хора сравнително бавното и често зареждане все още е главен проблем при преминаването към изцяло електрически модел. Все пак на тези, които са направили тази стъпка, най-вероятно поне веднъж им се е случвало да останат с минимален заряд в батерията, а наблизо да няма зарядна станция или тя да е заета.
При автомобилите с двигател с вътрешно горене, това лесно се решава с туба бензин или дизел в багажника. При електромобилите такова решение до момента нямаше, но това може да се промени съвсем скоро, благодарение на британската компания ZipCharge. От фирмата показаха интересна мобилна станция за зареждане, която можем да оприличим като куфар.
Тя е със сравнително компактни размери и разполага дори с дръжка и колелца за по-лесно придвижване. На практика мобилната зарядна станция работи като по-голяма преносима батерия за телефон. Тя се зарежда от домашен контакт и може да осигури около 30 километра пробег в рамките на 30 до 60 минути в зависимост от автомобила който зареждате.
За да е в реда на екологичните норми, корпусът на батерията е направен от рециклирана пластмаса, а 4G свързаност позволява контролиране на цялата функционалност през приложение за смартфон. Все още не се знае каква ще е цената на интересното устройство, но според производителя ѝ ще струва колкото „стандартна домашна станция за зареждане“ .
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 крадецът
Коментиран от #14
18:19 03.11.2021
3 ИСПЕКТОР СТРЕЗОВ СЕ ЗАМИСЛИ🤔
Коментиран от #13
18:22 03.11.2021
4 Кики
18:25 03.11.2021
5 DrivingPleasure
Коментиран от #16
18:32 03.11.2021
6 Гост
18:55 03.11.2021
7 Алфа Вълкът
го чакаш 10мин за 30км.
20:37 03.11.2021
8 гост
Коментиран от #9, #10
20:47 03.11.2021
9 Грета Тунберг
До коментар #8 от "гост":
Скъпи,ти купи ли си такава батерия за Теслата?22:05 03.11.2021
10 Ползвайте си мозъка
До коментар #8 от "гост":
Още на първо четене се сещам поне за две приложения. Зареждаш в къщи батерията от фотоволтаиците докато те няма, а после прехвърляш в автомобила вечерно време, когато слънцето се е скрило. 365 дни по 60 километра от батерията са ти 22 хиляди километра годишно. Плюс директно зареждане от фотоволтаиците когато автомобила е в къщи и пече слънце.Второто приложение е за зареждане на повикване което вече се практикува от няколко фирми. Даваш координатите на автомобила и достъп до вратичката за зареждане, а фирмата идва и ти зарежда автомобила направо на паркинга, където и да си паркирал. Там зарядните дори са помощни и зареждат по-бързо и повече километри. Така се решава проблема със зарядните станции.
Коментиран от #15
08:14 04.11.2021
11 Смях
08:23 04.11.2021
12 незнайко
09:42 04.11.2021
13 miro23
До коментар #3 от "ИСПЕКТОР СТРЕЗОВ СЕ ЗАМИСЛИ🤔":
Физически устройството няма как да бъде откраднато ако нямаш достъп до колата. По време на зареждане дори и на обикновена електростанция кабелите се закачат с електромагнит единствения начин е да отрежеш кабелът с ножици и да тресне ток напрежение 240-380V. Kaбелът е толкова дебел ,че да се среже с ножици е почти невъзможно трябва ти флекс. Всеки нов електромобил разполага с мобилна апликация , която ще покаже моментално спиране на захранвето а повечете нови автомобили визира Tesla разполагат със sentry mode камери опасващи колата. Устройството не е предназначено да си го носиш в колата. Целта му е да ти се предостави когато закъсаш от мобилен екип на пътна помощ. 30km са напълно достатъчни дори за България към този момент почти няма място в където в такъв радиус да нямаш достъп до Електростанция. Съвсем скоро ще решат и проблеми като бавното зареждане ,което е породено от липсата на охлаждане на външната батерия. Прогресът си върви колкото и да мрънкаме ,че след Голф 4 няма как да нправят по добро средство за придвижване ....10:43 04.11.2021
14 Е няма да
До коментар #2 от "крадецът":
как да го остави.Ако го остави ще е още включено към колата но това не е проблем щото е на колелца.
14:07 04.11.2021
15 Гост
До коментар #10 от "Ползвайте си мозъка":
Това прехвърляне от мрежата в батерия и от батерия в колата няма ли загуби? Накрая май ще си платил с 30% по-скъпо, да преливаш от пусто в празно.За инвестицията в първоначалната покупка не искам и да мисля, кога ще се избие.
Коментиран от #17
22:41 04.11.2021
16 Гост
До коментар #5 от "DrivingPleasure":
Никой няма да се навие, затова ще ни задължат с поредният зелен закон, в наша полза22:43 04.11.2021
17 Научи се да четеш
До коментар #15 от "Гост":
Къде видя зареждане от мрежата? В първия случай говоря за зареждане от фотоволтаици, във втория случай дори не съм уточнил, въпреки че е напълно логично зареждането също да е от фотоволтаици или от най евтиния ток през денонощието. Май забравяш, че разликата в цената на тока в различните часове на денонощието е повече от 30%, понякога достига и над 100% и дори при 30% загуба на енергия си на финансова печалба.23:08 06.11.2021