Напоследък доста често на автомобилния пазар се срещат употребявани автомобили, чиито каросерийни панели са облепени с фолио. Сега ще обърнем внимание на плюсовете и минусите на този способ.
Има два вида защитно фолио: винилово и полиуретаново. Винилът, като правило, има дебелина само 100 микрона, поради което често се пука или набъбва. Полиуретанът е по-издръжлив и значително по-надежден, защото идва от военната авиация. Този материал има дебелина от 150 до 300 микрона, благодарение на което покритието перфектно предпазва от драскотини и може да издържи безпроблемно ударите от малки камъчета.
Между другото, такъв филм може да спаси колата дори при леки инциденти. В случай на "прилепване" броня в броня, покритието запазва фабричната боя от повреда. И двата вида фолио се прилагат само върху елементите на каросерията, с изключение разбира се на радиаторната решетка и оптиката.
Наистина, такова покритие е в състояние ефективно да устои на драскотини и да предотврати драскотини по боята, но има и много недостатъци. Всичко зависи от начина на залепване. Ако то е направено в домашни условия от лаици по темата, тогава вода може да попадне под него.
Това е сигурен знак, че на това място ще започне корозия върху елемента. Освен това собственикът ще го забележи чак когато ръждата е изяла метала. Ето защо, внимателно трябва да проверете такъв автомобил, преди да го купите.
Още един нюанс. Фолиото и лепилото имат собствен експлоатационен живот. Обикновено, след три или четири години, лепилото започва да се "слива" с боята. Следователно, при отстраняване на фолиото, то се отделя на парчета, оставяйки отчетливи следи върху лака. Това важи особено за предния капак и покрива. И при най-лошия сценарий филмът ще навреди на каросерията.
А ако фолиото е залепено за част от каросерията, която е била небрежно боядисана или с дефекти, то след отлепването му нещата могат да станат трагични. Основното правило, което трябва да знаете, че и най-качественото фолио не издържа повече от шест години. След това можете да го отлепите от колата, но често заедно с боята.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мамул
Коментиран от #2
09:38 15.04.2022
2 Царевичак
До коментар #1 от "Мамул":
И да имам светлини.09:41 15.04.2022
3 Помак
Коментиран от #9
09:49 15.04.2022
4 Мюмюн (Майкал)
09:51 15.04.2022
5 Внимание опасност
Е добре де как може да пишете такива "умни" заглавия? Колко пък да е опасно това фолио и за кого е опасно?
09:57 15.04.2022
6 Юсуф
10:19 15.04.2022
7 селтак
15:39 15.04.2022
8 Лично мнение
Коментиран от #18
15:40 15.04.2022
9 Someone
До коментар #3 от "Помак":
Не е зле преди да пишеш небивалици първо да прочетеш и потърсиш...За Мерцедеса, който взех съвсем наскоро цената за сив мат ми беше 4450 лв. с ДДС.
Ако отвориш ценовата листа на марката и се разровиш ще видиш, че един от топ супер скъпите модели AMG GT 4 Door Coupe, най - скъпият матов цвят е на цена от 14 185 лв отново с ДДС. Не са малко пари, но е доооооста далеч дори от долната граница, която си дал от 10 хиляди евро...
Коментиран от #12
16:18 15.04.2022
10 автоджамбаз
22:14 15.04.2022
11 #3mwrapfilms
22:30 15.04.2022
12 А ти прочети внимателно
До коментар #9 от "Someone":
Не става въпрос за доставка на чисто нова кола с определен цвят. Това което си дал е ДОПЛАЩАНЕ.Хайде отиди във фирмения сервиз и пожелай да ти пребоядисат целия автомобил от сив мат на черен или някакъв друг мат, да видим тези 4000 лв дали ще ти стигнат?
23:02 15.04.2022
13 Явно не разбирач от фолио
07:30 16.04.2022
14 то бива бива ама това ващо няма край бе
07:39 16.04.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Четец
14:55 16.04.2022
17 Той
13:29 17.04.2022
18 Ицо
До коментар #8 от "Лично мнение":
Може би говориш за фолио от Илиенци. Поинтересувай се малко, разгледай малко видеа в ютуб и ще се убедиш, че има фолиа чиито ефект не може да се достигне с нито една боя. Това са доста скъпи материали, но със сигурност са по-евтини от боя и по-бързи за инсталиране.15:50 17.04.2022