Усъвършенствания автопилот на Tesla все още е в бета версия, но въпреки това е достъпен за хиляди потребители, които го използват активно. И докато някои от тях са доста предпазливи и спазват стриктно указанията на производителя, то други му се доверяват напълно, а понякога това доверие завършва фатално.
За щастие случаят който ще ви покажем днес не завършва с катастрофа, но показва, че не винаги трябва да се доверяваме напълно на технологиите. Кадрите идват от YouTube, където собственик на Model 3 изпробва последната версия на системата.
Малко след 16-тата минута на видеото може да видите как електрическият автомобил за малко не се удря в насрещно идващ трамвай, след като колата предприема ляв завой пред него. За щастие водачът хваща волана и предотвратява инцидента, но малко по-късно колата пак прави неестествена маневра при ляв завой, изключително близо до чакащите пешеходци.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 омъскаряване
16:35 06.07.2022
2 Адам Хилтън
16:39 06.07.2022
3 Обективен
17:07 06.07.2022
4 инвеститор
Гледах клипа и всичко е ок
Компютъра преценява че има достатъчно време и място да ускори и да се мушне пред трамвая.
Не забравяйте че теслата е мощна и дърпа рязко
В БГ трафика това дори не се смята за отнемане на предимство
За не особено интелигентните ще поясня:
Когато трафика е интензивен и трябва да пропуснеш движещите се с предимство - В час пик ще стоиш и чакаш докато свърши час пик!
Още повече кой/кога/как/защо/ и по какво преценява кога отнемаш предимството???
ако имаш 20 метра или 21 метра или 22 метра, то може да се каже че и при 2022метра дистанция пак отнемаш предимството????
Това е субективна преценка спрямо трафика и твоите възможности откъм мощност на двигателя да ускори бързо и се мушне пред трамвая
Така и трябва да бъде за да не образува тапа зад себе си
Коментиран от #7, #8, #9
17:09 06.07.2022
5 Гост
17:40 06.07.2022
6 Къпан пор
17:54 06.07.2022
7 Гост
До коментар #4 от "инвеститор":
Многониковии,имаш ли книжка?Май плачеш за проверовъчен изпит с тълкованията си по закона.18:19 06.07.2022
8 КАТ
До коментар #4 от "инвеститор":
Това е отнемане на предимството като за учебник.Преценката за нарушението се прави само от органите на КАТ.Какво мислиш ти не е от значение.Коментиран от #10
18:53 06.07.2022
9 Бензинчо
До коментар #4 от "инвеститор":
Добре е да инвестираш малко време "инвеститоре" и да препрочетеш ЗДП ,преди да се упражняваш в умствени напъни.Разбирам желанието ти да защитиш Тресла,но не ти се получава.19:07 06.07.2022
10 как не се сетих!
До коментар #8 от "КАТ":
Викаш да чакам КАТ да дойдат да ми асистират да направя ляв завойТи си ептем по зле от фуражка
Ако КАТ преценяват отнемането на предимството, то значи аз нямам право да предприемам маневрата без тяхната преценка???
ГЕНИАЛНО!!!
Кат не преценяват, КАТ констатират!
Ако в резултат на моята маневра настъпи птп тогава аз нося вина за отнето предимство,
Но извършването на маневрата се преценява от самият шофьор, а не от КАТ
бегом марш да решаваш листовки
С тагива шофери като теб БГ е станала касапница
Коментиран от #11, #12, #13, #14
19:22 06.07.2022
11 Софиянец
До коментар #10 от "как не се сетих!":
Може и без ПТП да те глобят.При такава рискова маневра застрашаваща безопасността,ако те види полицай или те снима някоя камера и си гръмнал с някоя стотачка.20:00 06.07.2022
12 Гост
До коментар #10 от "как не се сетих!":
Многониковий коментатор.Всеможещ,всезнаещ и винаги прав дори и когато греши.Коментиран от #15, #16
20:02 06.07.2022
13 КАТ
До коментар #10 от "как не се сетих!":
При отнемане на предимство, значи не си направил правилна преценка на обстановката.Глобен си без значение колко ще се оправдаваш.20:07 06.07.2022
14 Бензинчо
До коментар #10 от "как не се сетих!":
Касапницата ще стане ако този автопилот стане масов при автомобилите.Какво стана с автономните таксита в Сан Франциско.?20:10 06.07.2022
15 Многоников
До коментар #12 от "Гост":
Всъщност това ми е първото мнение по темата И то няма да е различно от мнението което съм изказвал всеки път. Неслучайно Това е бета версия на автопилота и неслучайно той е второ ниво.Безпогрешност може да се очаква когато стане четвърто ниво и то не Бета версия, а завършената финална версия.
Дотогава, ако някой разчита на този автопилот, значи е самоубиец. Целта на използването му към момента е за да се обучава от грешките си, които задължително трябва да бъдат поправени от шофьора, без да мрънка. Ако не е съгласен просто да не си включва автопилота. Въобще не е задължително е има хора които никога не са го включвали, освен от любопитство!
Ако някой го е включил и е легнал да спи като му е задал адрес в другия край на града, си е лично негов проблем, защото гарантирано автопилота ще сгреши поне няколко пъти.
Коментиран от #17
22:00 06.07.2022
16 2Т4Т
До коментар #12 от "Гост":
Точно така и когато го попиташ за неговата тесла или каквото и да е ППС ако има-да направим директно сравнение на живо-тишина….рЕзко спира да пише по темата….А как ми се иска така “преценяващ” да ми се яви на някое кръстовище….удрям си го и хич не ми пука!!! После да идват мЕлиционероте и да падне смях, тълкувание на закона и домашни клипчета от теслата…..
23:00 06.07.2022
17 До тези с минусите
До коментар #15 от "Многоников":
Какво не ви харесва в мнението? Да не би да е това че Не защитавам Тесла, както очаквахте и да ви обясня колко е хубав автопилотът?Хайде стига с тези предразсъдъци. Светът не е черно-бял. Към момента дори китайците наскоро представиха по-добър автопилот, който се справя по-добре в града.
Единственото предимство на автопилота на Тесла е че работи навсякъде по света а не само по предварително одобрени маршрути, на които са направили подробна карта. Но пък точно това предимство е най-големия му недостатък. С тези темпове въобще не го виждам да заработи безпроблемно скоро, каквото и да говори Илон Мъск.
Коментиран от #18
08:03 07.07.2022
18 Гост
До коментар #17 от "До тези с минусите":
Многониковото не бил защитавал Тесла?Да бе повярвах ти,плува ли корабче.....Коментиран от #19, #20
09:53 07.07.2022
19 Бъди обективен
До коментар #18 от "Гост":
Я да ми припомниш кога някога съм защитавал автопилота или качеството на Тесла, като и двете са под всякаква критика?Винаги съм ви се смял, че въобще си правите илюзиите, че може да проверите живота си на автопилота и сте изненадани, че бил съгрешил. Аз ще остана изненадан, ако не го направи.
Реално засега горе-долу се справя само по магистрала и то, ако в лентата няма спряла патрулка или пожарна в която с 99% сигурност ще се забие, ако шофьора не поеме контрола.
Посочи ми поне един мой пост в който да съм твърдял обратното?
Както казах светът не е черно-бял и Тесла си има и добрите качества, които защитавам, но като цяло защитавам технологиите, а не марката, защото винаги съм твърдял че 800 волтовата технология, която използват porsche, audi и някои други марки е много по-добра и предполага много по-бързо зареждане в бъдеще.
Винаги съм критикувал това, че Тесла не предлага връщане на електричество към мрежата, каквото предлага дори един скапан nissan leaf, който за нищо не става и от най-продавания електромобил, сега в дъното на всички класации, но има какво да му харесам.
Ривиан правят страхотни пикапи и единственият им проблем е тромавото производство и донякъде високите цени, които обаче при този обем не са проблем, защото поръчките надхвърлят предлагането.
Новия електрически модел на Mercedes е страхотен във всяко едно отношение, особено аеродинамиката и ефективността и единственият недостатък който му намирам е това че няма
Коментиран от #21
11:38 07.07.2022
20 Бъди обективен
До коментар #18 от "Гост":
Новия електрически модел на Mercedes е страхотен във всяко едно отношение, особено аеродинамиката и ефективността и единственият недостатък който му намирам е това че няма преден багажник. По-голямата максимална скорост на Тесла е предимство за нея, но не и недостатък за Mercedes, защото и 220 километра в час са достатъчни.За вас обаче, Тесла е само черно и не можете да кажете и една хубава дума за марката.
Като става въпрос за автопилот, автопилота на Тесла е по-добър от този на Mercedes, въпреки че на Mercedes е ниво 3 а на Тесла ниво 2. По-добър обаче е сравнителна степен и въобще не значи че автопилота на Tesla е добър. Просто на Mercedes е още по-зле и от този на Тесла и това въобще не е комплимент за Тесла, а критика и за двата автопилота, ако вникнеш в написаното.
11:39 07.07.2022
21 Илон Мъск
До коментар #19 от "Бъди обективен":
Уволнен си!Коментиран от #22
15:57 07.07.2022
22 Знаеш ли колко ми пука
До коментар #21 от "Илон Мъск":
Оправи си автопилота, ако искаш да го хваля!Коментиран от #23
18:16 07.07.2022
23 Турбо
До коментар #22 от "Знаеш ли колко ми пука":
Защо така смени плочата,тесльо?Досега възхваляваше автопилота колко по добър бил от човека.Коментиран от #24
21:30 07.07.2022
24 Пак ли лъжеш нагло
До коментар #23 от "Турбо":
Я дай цитат? Даже лично съм обяснявал десетки пъти защо се блъскат в патрулките и пожарните - заради радара, който засича неподвижното превозно средство на разстояние по-малко от спирачния път на автомобила при тази скорост.И винаги съм твърдял всичко, което съм написал в мнението. Това е един от най-добрите автопилоти в момента, но не е готов и няма да бъде през следващите години и винаги съм се подигравал на Илон Мъск за сроковете, които дава за завършване на автопилота от няколко години насам.
За качеството винаги съм ги плюл и съм изразявал Надежда, че ще го оправят с отлятото шаси с перфектни размери и форма, за което се подигравахте няколко месеца преди въобще да схванете за какво ви говоря и говорихте, че има и по-големи алуминиеви отливки под налягане.
Всичко го има черно на бяло и лъжите ти не минават.
Коментиран от #25
22:28 07.07.2022
25 Гост
До коментар #24 от "Пак ли лъжеш нагло":
Най големия пропагандатор на Тесла,пише против автопилота на Тесла.Коментиран от #26
07:57 08.07.2022
26 Така де
До коментар #25 от "Гост":
На това му се казва обективност и реализъм.Точно както съм реалист всеки път когато някой ме пита, ако утре всички автомобили стане ли електромобили къде сме щели да ги зареждаме.
Както отговарям всеки път, когато някой като тебе ми каже, че някой се опитва да го задължи да кара електромобил или пък как щели да забранят ДВГ
Спомняш ли си какво отговарям всеки път? Може да съм най-големият електрик тук, но съм стъпил на земята и знам че дори през 2050 година в България електромобилите ще са по-малко от ДВГ по пътищата и всичките ви мрънкания са абсолютно безпочвени.
Точно както дотогава ще работят и въглищните централи, ако народът не се вземе в ръце да инсталира достатъчно фотоволтаици, защото държавата няма да го направи.
Тоест едно ми се иска, но знам че реалността е друга. Колкото до Тесла - те безспорно са най-бързо развиващата се фирма за електромобили и това само някой скъсан с реалността ще го отрече. На този етап обаче не виждам защо точно Тесла трябва да си купя? Към момента с тази 35% печалба от автомобил, са надценени некачествени автомобили, който разбира се имат и своите добри качества, които карат хората да ги купуват емоционално точно както iPhone. Само че аз не бих повторил да си купя отново iPhone. Въобще не ме устройва колко му кара батерията и за колко време се зарежда, колкото и да ми го хвалят. Но ми харесва, че е висока летва, която всички следват.
Коментиран от #27
08:13 08.07.2022
27 Гост
До коментар #26 от "Така де":
Днес на смяна е доктор Джекил.Коментиран от #28
13:35 08.07.2022
28 доктор Джекил
До коментар #27 от "Гост":
Предписвам ти гинко Билоба за възстановяване на паметта, защото очевидно не си спомняш какво съм писал и си измисляш!Най-лесния начин беше да ме цитираш и да ми затвориш устата, ама не можеш!
Никога не съм казал добра дума нито за автопилота, нито за качеството на Тесла, нито съм казвал че скоро в България масово ще се карат електромобили, а само че още днес е възможно, а в някои случаи дори рентабилно.
16:59 08.07.2022
29 Димов
22:26 08.07.2022
30 Там си е твърдението
Колко случаи имаше вече на заспали шофьори, които не могат да ги събудят десетки километри? А ако нямаше автопилот? Можеше освен себе си, да убият и напълно невинни хора. Има хиляди случаи в които автопилота е помагал на хората и е действал преди тях в опасно ситуации.
Хайде стига с това черно-бяло възприемане на света.
А в случая да ми говориш за статистика и математика е кощунство. Смяташ ли, че щом автопилота е спасил живота на 10 човека, няма проблеми да му простим, че е убил един?
Разбира се, че тези грешки трябва да бъдат изчистени напълно, преди да получи финалната си версия, а дотогава, който не е сигурен, че ще може да реагира на грешките на автопилота, по-добре въобще да не го включва.
23:22 08.07.2022