4 16046

Батерията на електрически Ford струва повече от самия автомобил

  • електрически автомобил-
  • батерия-
  • ford-
  • focus-
  • electric

Семейство остана шокирано след като разбра цената на ремонтa

Батерията на електрически Ford струва повече от самия автомобил - 1

Семейство от Флорида успя да се порадва едва 6 месеца на своя електрически Ford Focus преди той да спре да работи, а от представителството на марката да обявят изключително висока цена за ремонта. Семейството купило електрическия автомобил за своята 17-годишна дъщеря като платило близо 11 хиляди евро за него.

Батерията на електрически Ford струва повече от самия автомобил

Всички много харесали колата защото била малка, сладка и тиха, но изведнъж спряла да работи. Това се случило около 6 месеца след покупката. След кратко „разследване“ семейството открило, че това било често срещан проблем при конкретния автомобил, а от представителството на Ford ги посъветвали да сменят батерията.

Батерията на електрически Ford струва повече от самия автомобил

От там им предложили чисто нова батерия, която струвала малко под 14 хиляди евро или с около 3 хиляди евро повече от това, което те платили за колата. Семейството се опитало да намери друга батерия или да продаде колата, но получило оферта за 500 евро в това ѝ състояние.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 24 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Нормално

    27 5 Отговор
    Все пак е ford
  • 2 Жоро

    23 6 Отговор
    Форд за подарък не искам. Немеца е по добър. Ел колите имат още няколко години да се развиват, втората ръка не е оферта
  • 3 Браво !

    36 3 Отговор
    Това е основния проблем! Всички мислят, че плащат малко, защото зареждат на ток, но след 5 години им излиза солено! След това трябва да платят и за хвърляне на използваната батерия! Що за кяр? Левков да каже!
  • 4 Я па я!

    40 11 Отговор
    Без батерия автомобилът не може да работи. А тя се подменя на всеки 2-3 години! Схващате ли сега къде е ключа към мазето? И това с екологията са бля бля за наивници и дъвки за Гретички. Производството на тия батерии е отрова за планетата. Да не говорим какво е рециклирането на тия батерии, двойна отрова. Ама хайде сега. Кой съм аз, коя е Грета, че да слушате мене.

    Коментиран от #7, #24


  • 5 Пилот на Ферари

    27 3 Отговор
    Лумпените от Ес наложиха даже на Ферари да правят автомобили само на ток . За сметка на това почнаха да копаят въглища и да пускат Тецовете ?!

    Коментиран от #29

  • 6 ПРОСТО КИРО И КОКОРА НИ УНИЩОЖАВАТ

    18 8 Отговор
    ЕХА СЛЕД 6 МЕСЕЦА СИ ЯКО ПРЕЦАКАН С ЕЛЕКТРИЧКА. ГОЛЕМИ КАСМЕТЛИИ!!! КО СТАНА С ЗАВОДА ЗА ЕЛЕКТРИЧКИ НА ПРОСТО КИРО???? МАЙ СЕ ОКАЗА ЕДНА ГОЛЯМА КИРОВСКА ЛЪЖА. КАТО ЛЪЖАТА С ТАНКЕРИТЕ И ПОТОКО НА ГАЗ ОТ АМЕРИКА.
  • 7 Пак де!

    14 4 Отговор

    До коментар #4 от "Я па я!":

    Пак повтарям, че бленуваните от антиелектриците малки градски автомобилчета с малки градски батерии за по 100 километра пробег без активно охлаждане са безсмислени. А като добавим и че моделът е от 2011 година, очевидно батерията не трябва да се сменя на всеки две-три години, въпреки че е от най-скапаните литиево-йонни батерии с 500 до 1000 цикъла живот.

    При 100 км пробег, това са 50-100 хиляди километра живот на батерията.

    Коментиран от #10, #23

  • 8 Турбо

    9 4 Отговор
    Тостерите имали малка обезценка хахахаха
  • 9 ОУайлд

    18 2 Отговор
    Е, каква е тази нова кола за 11К евро, че и електрика? Няма такъв филм. Това е кола на старо и тези хора са се набутали, без да знаят. Оня финландец и той беше взел една Тесла на старо и после като му умря батерията и му казаха колко струва новата, и я взриви колата (потърсете видеото в тубата, ще се изкефите максимално, ако не сте го гледали вече).
  • 10 Турбо

    12 4 Отговор

    До коментар #7 от "Пак де!":

    Разправяше,че било евтино да се кара тостер хахахаха ето ти пример колко е евтино.
  • 11 Некой си

    16 2 Отговор
    Някой от четящите тук дали има информация, дори приблизително, колко струва подмяна батериите на някой от бюджетните ел. модели на Хюндай, Киа или Шкода?
    А за Тойота?
    За Тесла няма да питам - знам, че Мъск лично сменя батериите, безплатно.

    Коментиран от #38

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Турбо

    11 1 Отговор
    500 евро си тотал щета за тостер втора употреба хахахаха тесльо несунг къде си

    Коментиран от #14

  • 14 Пак гледаш, но не виждаш

    10 3 Отговор

    До коментар #13 от "Турбо":

    В последното мнение по темата питаш кога щял да се появи този, който вече е отговорил още в първото мнение какъв е проблемът.

    То и на Горубляне Това е често срещан проблем. Купуват "изгодно" автомобил, а след това трябва да хвърлят повече пари отколкото за колкото са го купили за да го ремонтират.

    Коментиран от #16


  • 15 Селянин с кололо

    9 6 Отговор
    Пропуснали сте да кажете, че колата е купена като 2-ра употреба. И какво ви е чудно, че ремонта е по -скъп от колата? В България много хора са били в тази позиция , дори да не си признават - като си купят един изхвърлен дизелов таралясник за 5 000 лв и после се окаже , че е за дюзи , турбина , демпферен маховик - абсолютно същата работа. Рисковете на втората употреба. И аз бях в тази позиция с един дизел - само дето , му се порадвах 2 години и после се оказа за много скъп ремонт. Продадох го счупен на безценица - който го влече да си го оправя.

    Коментиран от #18

  • 16 Турбо

    7 2 Отговор

    До коментар #14 от "Пак гледаш, но не виждаш":

    Чакам да видя кога ще си купиш Тесла втора употреба и колко ще дадеш за смяна на батерията хахахаха дали ще си купиш някога може би на 31 февруари.

    Коментиран от #17

  • 17 Пак си чел ама не си разбрал

    4 5 Отговор

    До коментар #16 от "Турбо":

    Тесла не е Форд

    Коментиран от #19

  • 18 Турбо

    11 2 Отговор

    До коментар #15 от "Селянин с кололо":

    Купуваш си двигател втора употреба от моргата и ще караш колата още дълго.

    Коментиран от #30

  • 19 Турбо

    7 1 Отговор

    До коментар #17 от "Пак си чел ама не си разбрал":

    Разбира се.Тесла сменя батериите безплатно.Само дето няма Тесла за тези пари.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 И пак стигаме до извода

    4 5 Отговор
    "Тостерите имали малка обезценка хахахаха"

    На която аз ти отговарям

    Тесла не е ford

    Коментиран от #22

  • 22 Турбо

    4 2 Отговор

    До коментар #21 от "И пак стигаме до извода":

    Не схващаш иронията.
  • 23 Емии

    1 5 Отговор

    До коментар #7 от "Пак де!":

    Тогава да караме в града само на печка-бенз пауърр, а извън града - на ток...и ще стане чудесна екологична картинка...с нищо по-различно от сегашната....
    И тогава вярно ще се регулира трафика...от обезлюдяването на пътищата заради закъсалите за ток и останалите, които с часове се редят на колонките да заредят, за да стигнат от Пд до Сф например.... :)))
    За обмен на стоки и поръчки - няма да говорим, като едно време курсовете от Варна до София по ДАП-овете...по 1 седмица :)))
  • 24 Друже

    4 14 Отговор

    До коментар #4 от "Я па я!":

    Изгорелите газове не са отрова, така ли? Грета, за ралика от теб, се опитва да помогне с нещо, а ти гледаш само как да слугуваш на съветския господар.

    Коментиран от #26, #32


  • 25 па сме ние

    4 1 Отговор
    Като купуваш нови части за стара кола е така.
  • 26 Тавариш

    3 2 Отговор

    До коментар #24 от "Друже":

    теб май нещо "диверсанти" те гонят!??
  • 27 Много неща не са наред в тази новина

    12 3 Отговор
    Първо - хората са от САЩ, а купуват колата в евро.
    Второ - цената е адски ниска, което свързано с първото означава, че са я купили от български търгаш в германия със закрепена батерия за няколко десетки цикъла.
    Трето - вероятно цената, която са им предложили за новата е за изцяло нова, различна технология, по-мощна, издръжлива и с 5 годиншна гаранция батерия.
    Разбира се всичко това се скрива и се казва само цената на колата и цената на батерията.
  • 28 Няма ли гаранция?

    7 2 Отговор
    Този форд на 6 м няма ли гаранция? Или това е поредната fake news?

    Коментиран от #31

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Същото е

    1 2 Отговор

    До коментар #18 от "Турбо":

    Купуваш си батерия втора употреба от моргата и ще караш колата още дълго.

    Коментиран от #35

  • 31 Друг прочит на статията

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "Няма ли гаранция?":

    Само допреди дни американката Ейвъри Сивински беше едно щастливо 17-годишно момиче, след като сдоби с автомобил, който да я кара до училище и обратно. Нейните родители платиха 11 000 долара за електрически Ford Focus, произведен през 2014 г. и с пробег от 96 500 км.

    В началото всичко е наред и Ейвъри е много доволна от колата, която обаче спира след 6 месеца употреба. Електромобилът е закаран в сервиз на Ford, откъдето съветват семейство Сивински да смени батерия. Цената е 14 000 долара, тоест 3000 повече от сумата, платена за колата. И в нея влизат разходите по монтажа и труда, които също не са никак малки.


    От представителството на Ford предлагат да закупят електромобила в състоянието, в което е, но офертата към собствениците е 500 долара. Затова и дядото на момичето – Рей, започва собствено проучване, в което установява, че батерии за този модел не се продават. Тоест, няма как да си ги купиш, независимо на каква цена.

    Това е причината, поради която семейството се свързва с телевизионния канал KVUE News, филиал на ABC. Посланието на Сивински е към хората, които се готвят да си купят електромобили – направете проучване, защото подобно на двигателя, батерията е една от най-сложните и важни части на електрическо превозно средство, което я прави трудна за подмяна и също скъпа.

    Коментиран от #34, #36

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Умник

    4 2 Отговор
    "Грета, за ралика от теб, се опитва да помогне с нещо". Ако наистина мислиш, че Грета има да каже нещо смислено, полезно или дори авторско, моля те не гласувай и не се размножавай. А в краткосрочен план имам един мост да ти продам...
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Турбо

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Друг прочит на статията":

    Батерии за смяна се предлагат в сервиза срещу 14000 долара с ремонта,да не очакваш да ги сложат в супермаркета?Още ли смяташ,че тостери втора употреба ще могат да се продава,с предстоящ скъп ремонт на батерията?Тези американци с Форда големи умници?Фокус за 11000 долара + 14000 долара за ремонт?

    Коментиран от #39

  • 37 Технологичен пробив!

    4 1 Отговор
    ......на батерията и цялата технология изтече в канала, оставяки след себе си само 500 евро от 11 хиляди, подобно на "зелената сделка" на Европейската Комисия, която вместо да реши проблемът с въглеродните емисии остави цяла Европа без газ и с безумно скъп ток, като сега, поради влошените отношения с Русия и Газпром ще трябва да разчитаме за решаване на енергийните си проблеми единствено на Дядо Коледа!
  • 38 Браво !

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Некой си":

    Тия марки коли още не са стигнали до смяна на батериите и затова още не се знаят цените. Знае се, че суровините за батериите поскъпват и че стойността на батерията е около 60% от общата стойност. А за теслата, чети коментар 9.
  • 39 Смятам

    0 1 Отговор

    До коментар #36 от "Турбо":

    "Още ли смяташ,че тостери втора употреба ще могат да се продава,с предстоящ скъп ремонт на батерията?"

    А ти още ли смяташ че 110 долара наем на месец са лоша идея за човек който не може да си купи чисто нов електромобил?

    Коментиран от #40

  • 40 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Смятам":

    Давай,вземи си два хахах да има и за жената.Офертата нали беше за Франция?

    Коментиран от #41, #42

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Ще си взема

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Турбо":

    Аз ще си взема електромобил, когато ти си вземеш микробус, вместо баничарка.

    Коментиран от #43

  • 43 Турбо

    1 2 Отговор

    До коментар #42 от "Ще си взема":

    Главният пропагандатор на Тесла,не ще електрически автомобил хахахаха но съветва другите хора да си купят.
    Като гледам какво са ни приготвили на зима,се съмнявам дали ще ми трябва бус.

    Коментиран от #44, #45

  • 44 Този път много жестоко се обърка

    2 1 Отговор

    До коментар #43 от "Турбо":

    Аз съм пропагандатор концепцията на електрическата мобилност, децентрализираното производство и съхранение на електрическа енергия и съответно умна мрежа, която да ги обедини.

    Не съм пропагандатор на Тесла, АВВ, bosch siemens, LG samsung, CATL, BYD или която и да е друга фирма за производство на електромобили батерии мрежова инфраструктура или която е да е част от тази екосистема.

    И като заговори за кризи, какво щеше да се случи с Франция тази зима, ако Германия не беше поела по пътя на ВЕИ и не произвеждаше повече от половината си потребявана енергия от възобновяеми източници? Ами ако все още си ползваше затворените въглищни централи, сега самата Германия откъде щеше да вземе ток, като им отрязаха втория по големина източник на енергия - газа?

    Дали ако света разчита на поне 80% ВЕИ и транспорта и отоплението са електрически е възможна подобна криза, като тази която ти оптимистично чакаш за тази зима, но аз като реалист смятам, че ще е поне 5 години, докато се изградят достатъчно възобновяеми източници?

    Тоест, докато аз ти говоря за решаването на глобални проблеми, на тебе хоризонта ти се свежда до мащабите на населеното ти място и магазинчето от което семейството ти си изкарва хляба. Обаче понеже си известен с това, че гледаш, но не виждаш, гледаш всичко каквото съм ти написал и накрая само Тесла виждаш, защото другото не можеш да го разбереш за да го видиш, колкото и да ти го повтарям.

    Чак се чудя как досега не си ми препоръчал да си на
  • 45 Този път много жестоко се обърка

    1 2 Отговор

    До коментар #43 от "Турбо":

    Чак се чудя как досега не си ми препоръчал да си направя смарт грид, няколко хиляди километра далекопровод на прав ток, да си бучна стотина перки по десетина мегавата или нещо , след като освен за Тесла ти говоря и за такива неща.
  • 46 Питанка

    2 1 Отговор
    Колко се замърсява околната среда от производството на електро-авто-батериите и производството на електро-енергията за зареждането им?!