Семейство от Флорида успя да се порадва едва 6 месеца на своя електрически Ford Focus преди той да спре да работи, а от представителството на марката да обявят изключително висока цена за ремонта. Семейството купило електрическия автомобил за своята 17-годишна дъщеря като платило близо 11 хиляди евро за него.
Всички много харесали колата защото била малка, сладка и тиха, но изведнъж спряла да работи. Това се случило около 6 месеца след покупката. След кратко „разследване“ семейството открило, че това било често срещан проблем при конкретния автомобил, а от представителството на Ford ги посъветвали да сменят батерията.
От там им предложили чисто нова батерия, която струвала малко под 14 хиляди евро или с около 3 хиляди евро повече от това, което те платили за колата. Семейството се опитало да намери друга батерия или да продаде колата, но получило оферта за 500 евро в това ѝ състояние.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нормално
09:32 01.08.2022
2 Жоро
09:35 01.08.2022
3 Браво !
09:37 01.08.2022
4 Я па я!
Коментиран от #7, #24
09:44 01.08.2022
5 Пилот на Ферари
Коментиран от #29
09:47 01.08.2022
6 ПРОСТО КИРО И КОКОРА НИ УНИЩОЖАВАТ
09:48 01.08.2022
7 Пак де!
До коментар #4 от "Я па я!":
Пак повтарям, че бленуваните от антиелектриците малки градски автомобилчета с малки градски батерии за по 100 километра пробег без активно охлаждане са безсмислени. А като добавим и че моделът е от 2011 година, очевидно батерията не трябва да се сменя на всеки две-три години, въпреки че е от най-скапаните литиево-йонни батерии с 500 до 1000 цикъла живот.При 100 км пробег, това са 50-100 хиляди километра живот на батерията.
Коментиран от #10, #23
10:12 01.08.2022
8 Турбо
10:14 01.08.2022
9 ОУайлд
10:15 01.08.2022
10 Турбо
До коментар #7 от "Пак де!":
Разправяше,че било евтино да се кара тостер хахахаха ето ти пример колко е евтино.10:15 01.08.2022
11 Некой си
А за Тойота?
За Тесла няма да питам - знам, че Мъск лично сменя батериите, безплатно.
Коментиран от #38
10:17 01.08.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Турбо
Коментиран от #14
10:45 01.08.2022
14 Пак гледаш, но не виждаш
До коментар #13 от "Турбо":
В последното мнение по темата питаш кога щял да се появи този, който вече е отговорил още в първото мнение какъв е проблемът.То и на Горубляне Това е често срещан проблем. Купуват "изгодно" автомобил, а след това трябва да хвърлят повече пари отколкото за колкото са го купили за да го ремонтират.
Коментиран от #16
10:53 01.08.2022
15 Селянин с кололо
Коментиран от #18
11:36 01.08.2022
16 Турбо
До коментар #14 от "Пак гледаш, но не виждаш":
Чакам да видя кога ще си купиш Тесла втора употреба и колко ще дадеш за смяна на батерията хахахаха дали ще си купиш някога може би на 31 февруари.Коментиран от #17
11:36 01.08.2022
17 Пак си чел ама не си разбрал
До коментар #16 от "Турбо":
Тесла не е ФордКоментиран от #19
11:38 01.08.2022
18 Турбо
До коментар #15 от "Селянин с кололо":
Купуваш си двигател втора употреба от моргата и ще караш колата още дълго.Коментиран от #30
11:56 01.08.2022
19 Турбо
До коментар #17 от "Пак си чел ама не си разбрал":
Разбира се.Тесла сменя батериите безплатно.Само дето няма Тесла за тези пари.11:59 01.08.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 И пак стигаме до извода
На която аз ти отговарям
Тесла не е ford
Коментиран от #22
12:07 01.08.2022
22 Турбо
До коментар #21 от "И пак стигаме до извода":
Не схващаш иронията.13:10 01.08.2022
23 Емии
До коментар #7 от "Пак де!":
Тогава да караме в града само на печка-бенз пауърр, а извън града - на ток...и ще стане чудесна екологична картинка...с нищо по-различно от сегашната....И тогава вярно ще се регулира трафика...от обезлюдяването на пътищата заради закъсалите за ток и останалите, които с часове се редят на колонките да заредят, за да стигнат от Пд до Сф например.... :)))
За обмен на стоки и поръчки - няма да говорим, като едно време курсовете от Варна до София по ДАП-овете...по 1 седмица :)))
14:05 01.08.2022
24 Друже
До коментар #4 от "Я па я!":
Изгорелите газове не са отрова, така ли? Грета, за ралика от теб, се опитва да помогне с нещо, а ти гледаш само как да слугуваш на съветския господар.Коментиран от #26, #32
14:40 01.08.2022
25 па сме ние
14:53 01.08.2022
26 Тавариш
До коментар #24 от "Друже":
теб май нещо "диверсанти" те гонят!??15:48 01.08.2022
27 Много неща не са наред в тази новина
Второ - цената е адски ниска, което свързано с първото означава, че са я купили от български търгаш в германия със закрепена батерия за няколко десетки цикъла.
Трето - вероятно цената, която са им предложили за новата е за изцяло нова, различна технология, по-мощна, издръжлива и с 5 годиншна гаранция батерия.
Разбира се всичко това се скрива и се казва само цената на колата и цената на батерията.
16:56 01.08.2022
28 Няма ли гаранция?
Коментиран от #31
17:01 01.08.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Същото е
До коментар #18 от "Турбо":
Купуваш си батерия втора употреба от моргата и ще караш колата още дълго.Коментиран от #35
09:51 02.08.2022
31 Друг прочит на статията
До коментар #28 от "Няма ли гаранция?":
Само допреди дни американката Ейвъри Сивински беше едно щастливо 17-годишно момиче, след като сдоби с автомобил, който да я кара до училище и обратно. Нейните родители платиха 11 000 долара за електрически Ford Focus, произведен през 2014 г. и с пробег от 96 500 км.В началото всичко е наред и Ейвъри е много доволна от колата, която обаче спира след 6 месеца употреба. Електромобилът е закаран в сервиз на Ford, откъдето съветват семейство Сивински да смени батерия. Цената е 14 000 долара, тоест 3000 повече от сумата, платена за колата. И в нея влизат разходите по монтажа и труда, които също не са никак малки.
От представителството на Ford предлагат да закупят електромобила в състоянието, в което е, но офертата към собствениците е 500 долара. Затова и дядото на момичето – Рей, започва собствено проучване, в което установява, че батерии за този модел не се продават. Тоест, няма как да си ги купиш, независимо на каква цена.
Това е причината, поради която семейството се свързва с телевизионния канал KVUE News, филиал на ABC. Посланието на Сивински е към хората, които се готвят да си купят електромобили – направете проучване, защото подобно на двигателя, батерията е една от най-сложните и важни части на електрическо превозно средство, което я прави трудна за подмяна и също скъпа.
Коментиран от #34, #36
09:52 02.08.2022
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Умник
10:09 02.08.2022
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Турбо
До коментар #31 от "Друг прочит на статията":
Батерии за смяна се предлагат в сервиза срещу 14000 долара с ремонта,да не очакваш да ги сложат в супермаркета?Още ли смяташ,че тостери втора употреба ще могат да се продава,с предстоящ скъп ремонт на батерията?Тези американци с Форда големи умници?Фокус за 11000 долара + 14000 долара за ремонт?Коментиран от #39
10:50 02.08.2022
37 Технологичен пробив!
11:27 02.08.2022
38 Браво !
До коментар #11 от "Некой си":
Тия марки коли още не са стигнали до смяна на батериите и затова още не се знаят цените. Знае се, че суровините за батериите поскъпват и че стойността на батерията е около 60% от общата стойност. А за теслата, чети коментар 9.12:45 02.08.2022
39 Смятам
До коментар #36 от "Турбо":
"Още ли смяташ,че тостери втора употреба ще могат да се продава,с предстоящ скъп ремонт на батерията?"А ти още ли смяташ че 110 долара наем на месец са лоша идея за човек който не може да си купи чисто нов електромобил?
Коментиран от #40
17:11 02.08.2022
40 Турбо
До коментар #39 от "Смятам":
Давай,вземи си два хахах да има и за жената.Офертата нали беше за Франция?Коментиран от #41, #42
18:55 02.08.2022
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Ще си взема
До коментар #40 от "Турбо":
Аз ще си взема електромобил, когато ти си вземеш микробус, вместо баничарка.Коментиран от #43
07:18 03.08.2022
43 Турбо
До коментар #42 от "Ще си взема":
Главният пропагандатор на Тесла,не ще електрически автомобил хахахаха но съветва другите хора да си купят.Като гледам какво са ни приготвили на зима,се съмнявам дали ще ми трябва бус.
Коментиран от #44, #45
10:33 03.08.2022
44 Този път много жестоко се обърка
До коментар #43 от "Турбо":
Аз съм пропагандатор концепцията на електрическата мобилност, децентрализираното производство и съхранение на електрическа енергия и съответно умна мрежа, която да ги обедини.Не съм пропагандатор на Тесла, АВВ, bosch siemens, LG samsung, CATL, BYD или която и да е друга фирма за производство на електромобили батерии мрежова инфраструктура или която е да е част от тази екосистема.
И като заговори за кризи, какво щеше да се случи с Франция тази зима, ако Германия не беше поела по пътя на ВЕИ и не произвеждаше повече от половината си потребявана енергия от възобновяеми източници? Ами ако все още си ползваше затворените въглищни централи, сега самата Германия откъде щеше да вземе ток, като им отрязаха втория по големина източник на енергия - газа?
Дали ако света разчита на поне 80% ВЕИ и транспорта и отоплението са електрически е възможна подобна криза, като тази която ти оптимистично чакаш за тази зима, но аз като реалист смятам, че ще е поне 5 години, докато се изградят достатъчно възобновяеми източници?
Тоест, докато аз ти говоря за решаването на глобални проблеми, на тебе хоризонта ти се свежда до мащабите на населеното ти място и магазинчето от което семейството ти си изкарва хляба. Обаче понеже си известен с това, че гледаш, но не виждаш, гледаш всичко каквото съм ти написал и накрая само Тесла виждаш, защото другото не можеш да го разбереш за да го видиш, колкото и да ти го повтарям.
Чак се чудя как досега не си ми препоръчал да си на
13:14 03.08.2022
45 Този път много жестоко се обърка
До коментар #43 от "Турбо":
Чак се чудя как досега не си ми препоръчал да си направя смарт грид, няколко хиляди километра далекопровод на прав ток, да си бучна стотина перки по десетина мегавата или нещо , след като освен за Тесла ти говоря и за такива неща.13:15 03.08.2022
46 Питанка
13:34 03.08.2022