10 000 72

Електрически камион на Tesla измина над 800 километра с тегло от 37 тона

  • tesla-
  • semi-
  • влекач-
  • камион-
  • електрически камион

Доставките на влекача започват след няколко дни 

Електрически камион на Tesla измина над 800 километра с тегло от 37 тона - 1

Доставките на електрическия влекач на Tesla започват на 1 декември, когато ще се състои специално събитие, а само няколко дни преди него, Илон Мъск се похвали, че композиция с теглото от 37 тона успешно е преминала маршрут с дължина от 804 килограма.

Милиардерът съобщи това с публикация в Twitter, без да дава особени технически характеристики за това как и къде е проведен тестът. Съдейки по това, че от Tesla описват разхода на камиона около 1.24кВч/км, то пробег от около 800 километра, означава, че батерията е с капацитет от около 1000кВч.

Това което знаем до момента е, че камионът ще може да добави около 650 километра в рамките на 30 минути, а за задвижването ще се грижат три независими електромотора върху трите оси.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 27 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мдаа..

    8 15 Отговор
    Газ-Електричество-Електромобили.С дърва стартерът ще ръмжи като Москвич 408 обаче..
  • 2 Мимо

    57 18 Отговор
    Да ,бе - тегло на композицията, тя с тия батерии едва ли е по-малко от 25 тона. Колко полезен товар остава до 37 ? Колкото на един бордови камион! Отделно при (предполагам) сигурно двойна собствена маса в сравнение с конвенционалните камиони - рязко пада и полезния товар, защото камиона да речем ,че може да влачи и много, ама ще надхвърли максимално допустимата маса за движение по пътищата, което както знаем се следи повече от стриктно из Европа - за Америка незнам. Та на края какво продаваме?

    Коментиран от #52

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Котка ученият

    40 15 Отговор
    Рециклирането на електрически батерии с такъв капацитет ще бъде три пъти по-скъпо от камион.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Гaлинчоооо

    49 3 Отговор
    маршрут с дължина от 804 килограма...Яко

    Коментиран от #59

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Гост

    36 7 Отговор
    Тесларите много хитри,не казват колко тона е товара.

    Коментиран от #23

  • 10 Котка ученият

    51 14 Отговор
    Не можем да се отървем от милиардите тонове пластмасови бутилки в световните океани. Сега ще видим километрични планини от токсични електрически батерии.
  • 11 омъскаряване

    50 14 Отговор
    Товарът е бил 2 дизелови генератора, които са работили през цялото време 🤣
    "свети" Илон- Шегобиец е цар на майтапа и кой се върже😉
  • 12 къфхи

    29 7 Отговор
    По левче киловата на станциите за зареждане... ми то излиза като към 40/100 нафта... добре, че е ускорението :)

    Коментиран от #13, #14

  • 13 Грешно смяташ

    12 17 Отговор

    До коментар #12 от "къфхи":

    Сметни ги по 14 стотинки, което е 7 цента.


    А ако ще смяташ в литри, един литър е 10 киловатчаса, така че обърнато в литри на 100, разходът на този камион е 12,4 л на 100.

    Коментиран от #53

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 15 Учуден

    31 4 Отговор
    Не бях чувал за маршрут с дължина от 804 килограма и съм много любопитен от къде до къде е.

    Коментиран от #69

  • 16 Гошо тъпооооото

    50 8 Отговор
    Тоз бял куб, ако мине Витиня -обхода както е в момента , ни батерия ши остане, ни бели спойлери и там ще си остане като паметник!
  • 17 Безсмислено

    30 11 Отговор
    На ток е изгодно ако е влакова композиция и тока се ползва по жици. Батериите на този етап са скъпи, тежки и т.н.

    Коментиран от #31

  • 18 ивелин

    26 13 Отговор
    След няколко месеца сигурно ще измине половина километри и след две - три години ще има нужда акумулаторите да се сменят 50%60 от стойноста на камиона.

    Коментиран от #20

  • 19 Последния Софиянец

    17 31 Отговор
    ДВГ си отива и камиона е само потвърждение за това . Единствения губещ е бензиностанцията с ракети !

    Коментиран от #24

  • 20 Така е!

    16 7 Отговор

    До коментар #18 от "ивелин":

    Само след 2000 цикъла батерията ще е паднала на 90% от първоначалния си капацитет и вече ще минава само 720 км с едно зареждане.

    Тъкмо ще ѝ е изтекла гаранцията.

    Коментиран от #21, #22

  • 21 гост

    11 8 Отговор

    До коментар #20 от "Така е!":

    Не беше лошо да обясниш , че 2000 цикъла по 800 км са 1 600 000 (МИЛИОН и шестстотин хиляди км) , че ще вземе да се зарадва !

    Коментиран от #25

  • 22 гост

    16 16 Отговор

    До коментар #20 от "Така е!":

    Което ще рече , че дори да взема долар на км , макар че в САЩ за пълен камион цената ще е поне 10 долара на км , та дори по долар ще е изкарал 1 600 000 долара , а в по реалистичния вариант за 10 долара на км ще са 16 МИЛИОНА долара приход ! Май ще има и да смени батерията не ами целия камион и да му останат 15 800 000 , хахахха !!

    Коментиран от #28

  • 23 гост

    13 14 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Бе те американците нали са тъпи , купуват камиони да се разхождат с тях , нали , хахах !! Особено Пепси , дето ще получат първите 100 возят по 1 -2 тона с тях нали , хахаха !! Те тия бутилки и кенчета изобщо не тежат , пък и са толкова скъпи , че могат да плащат по още толкова за транспорт , нали , хахаха !! И се отказват от дизеловите , та да плащат по-скъпо за електрическите , нали , хахах !! Ееех , колко мъка още има да изядете , не е истина , хахаха !!

    Коментиран от #26, #70, #71

  • 24 Знайко

    11 13 Отговор

    До коментар #19 от "Последния Софиянец":

    не споменавай ракети, че може нещо да долети....прильот е думичката. Ето ти един минус, задето намесваш бензиностанцията , без да ти е спряла бензина!

    Коментиран от #27


  • 25 Знайко

    7 8 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Пилотите на Биомет Мижубиши Маратон ги въртят за 1 година. Разговора беше ,че въздушните възглавници не издържали и се сменяли на всеки 1.5 млн км и оня вика ....ми то всяка година ве! Смятай колко е евтино!

    Коментиран от #30, #42

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 гост

    8 13 Отговор

    До коментар #24 от "Знайко":

    Ша прилети , ама в шестък !! Те два дена не спаха , докато Полша обяви , че не са руски ракетите дето паднаха , че иначе бяха живи изгорели , та тука щяла да долети !!! Озаптете си мокрите мечти , няма да ги бъде !

    Коментиран от #29

  • 28 Знайко

    6 5 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Пак да ти кажа- никой няма да взима нищо. Подобряват автопилота и камиона става един подвижен склад. Печели само пепси, както каза. Шофьорите се пенсионират само , че без пенсия. Какво прекрасно бъдеще!

    Коментиран от #32

  • 29 Знайко

    8 5 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Ракетите с такъв обсег са твърде скъпи за евтини обекти със съмнителен принос за врага. Понапиши още, даже влез в руските сайтове да ги понахраниш. Ще стане по-бързо! Скот Ритер обясни как снарядите изстреляни за ден от руснаците са колкото е годишното производство на запада. И защо си гост след като никой не те е поканил?
  • 30 Ти да видиш!

    23 2 Отговор

    До коментар #25 от "Знайко":

    "Пилотите на Биомет Мижубиши Маратон ги въртят за 1 година. Разговора беше ,че въздушните възглавници не издържали и се сменяли на всеки 1.5 млн км и оня вика ....ми то всяка година ве! Смятай колко е евтино!"


    За тях наистина не стават електрическите камиони защото отнема много време за зареждане.

    Като гледам въртят по 125 000км на месец

    Това са по 4166 км на денонощие и нямат много време за спиране за зареждане, защото за всеки час трябва да изминават 173 километра. Тоест трябва да се движат денонощно със 173 км/ч средна скорост без да спират дори за минута. Вероятно товарят и разтоварват товарите в движение и зареждането на резервоарите също става в движение.

    Важното, е че си вярваш и се опитваш да убедиш и нас.

    Коментиран от #72

  • 31 смислени са

    6 4 Отговор

    До коментар #17 от "Безсмислено":

    но за градска сапунерка, с малка батерия за къси разстояния, да не дишаме сажди и да не харчи в задръстването на място, тия машини дето вършат работа са си за дизел

    Коментиран от #33

  • 32 ако

    5 3 Отговор

    До коментар #28 от "Знайко":

    обикновените хора не кажем че ни е страх компютър да кара 37 тонна композиция покрай нас...да си ги качват на влакове по евтино ще им излезне

    Коментиран от #35

  • 33 Ти да видиш!

    12 5 Отговор

    До коментар #31 от "смислени са":

    800 км градско разстояние ли е според тебе?

    А запознат ли си че професионалните шофьори на всеки 4,5 часа трябва да спират за задължителна почивка за минимум 45 минути?

    При движение с 90 км в час максимална скорост, на всеки 400 км трябва да спират за минимум 45 минути, а както виждаш от статията за 30 минути се зареждат 650 км. Тоест на практика този камион може да измине абсолютно същите километри като дизелов камион за денонощие без никакви ограничения по маршрутите където има изградена зарядна инфраструктура.

    А такава ще има, защото камионите за много кратко време зареждат огромно количество енергия и потенциалните печалби са огромни.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Не го слушай

    3 2 Отговор

    До коментар #32 от "ако":

    Ако го слушаш ще трябва да очакваш снежанка и дядо коледа скоро, защото със сигурност и в тях вярва.
  • 36 Някой си

    11 8 Отговор
    Кой е тоя лудия дето все лобира за електрически камиони.Ти електрическа кола имаш ли ?или само приказваш.45 Мин на шофьора са да почива не да зарежда камиона.и ако няма свободна станция кво прайм?явно май само си чувал някои неща
  • 37 Някой си

    2 7 Отговор
    И не е минимум а 45 Мин пауза и на 46 трябва да си потеглил вече

    Коментиран от #38

  • 38 Дрън-дрън

    9 3 Отговор

    До коментар #37 от "Някой си":

    Минимума след максимално 4,5 часа шофиране е 45 минути задължителна почивка. Максимум за почивка няма. Ако желаеш може повече да не караш за деня. Ако желаеш може да покараш още 4,5 часа и това ти е лимита за денонощие. Този път имаш няколко часа за зареждане. А по изключение, може да направиш 10 часа шофиране със съответните почивки.

    Коментиран от #41

  • 39 бай Даньо

    3 2 Отговор
    В задачата се пита колко щайги с краставици трябва да продадем за да си купим с печалбата тоя супер дупер камион на Мъски!?

    Коментиран от #40

  • 40 Средно

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "бай Даньо":

    Стотина камиона щайги.
  • 41 Дрънчоо

    8 3 Отговор

    До коментар #38 от "Дрън-дрън":

    пак се правиш на хитър… нали преди няколко седмици в подобна статия ти се обясни много подробно за часове, паузи, каране, работна седмица…и ти като ученичка се обясни: ми то не е срамно да не не знаеш и да питаш…..
    Като не знаеш и не си се качвал на камион, какво обясняваш наляво-надясно все едно вчера си слязъл от курс??? И се надяваш да хванеш тук много нови шарани, без да пише някой който е в час и знае наизуст евтините ти манипулации….
    Големия пробег дето направи…804 км…. ами ако са двойка? Ако както в 99% от случаите имат срок доставка? Ако мястото за почивка не съпвада със зарядна станция или в този момент на налична такав има още 10-на себеподобни камиона да зарвждат “само за 30 мин”…..????
    Това да не ти е да се возиш насън с дизеловия сценик от село до София???

    Коментиран от #44, #45, #46

  • 42 Незнайкооо

    3 1 Отговор

    До коментар #25 от "Знайко":

    Мицукоши Маратон нема от има-нема 20-25 години….и насън са ги правили тия километри за година….
    Смяхх…по баирите падаха като отрезани…. а със стария Турбостар 48-ца им обръщахме огледалата през 90-те….
  • 43 Хайде като си толкова начетен

    1 3 Отговор
    Да ми кажеш ако има зарядни, за колко време една двойка ще вземе 2000 км с дизелов и с електрически камион и колко ще е закъснението на електрическия заради спиране за зареждане?

    Двата камиона тръгват едновременно до Хамбург

    Колко часа шофиране имат право за това разстояние и колко броя и време задължителни почивки трябва да направят единия и другия екип?

    Нали си в час, обясни как ще стане работата защото аз съм некадърен, неграмотен, не съм виждал камион на живо и не съм излизал от село и като не знам питам, ама няма кой да ми отговори, защото обикновено тези които се правят на умни, дипломирани включително в харвард, са по некадърни и и неграмотни от мен. Скоро един такъв ми обясняваше че съм с интелект на блондинка и се оказа, че той е с отрицателен интелект доста под блондинка, защото очевидно знаеше по малко от мен по темата.

    Затова моля те отговори този път за да поумнея малко и докажи, че наистина имаш знанията за които претендираш, а не си като останалите тук.

    Наистина искрено ще се радвам, ако някой даде ясно и точно обяснение на нас простолюдието и ни го обясни веднъж завинаги, а не само да вика не знам как е, ама не е така.
  • 44 Бонус въпрос

    0 1 Отговор

    До коментар #41 от "Дрънчоо":

    Който всъщност отговаря на абсолютно всички въпроси. Дори при двойка, колко часа може да шофира без прекъсване всеки един от шофьорите, преди да се сменят с другия?

    Коментиран от #66

  • 45 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #41 от "Дрънчоо":

    При Дрън дрън това е болестно състояние.Всезнаещ, всеможещ и винаги прав дори когато греши.С две думи типична блондинка.

    Коментиран от #47

  • 46 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #41 от "Дрънчоо":

    Дрън дрън живее в Нови Искър и кара дизелов Сценик,но сънува Тесла.
  • 47 Хайде бе блонди

    2 1 Отговор

    До коментар #45 от "Гост":

    Винаги обясняваш как греша, но досега не си открил грешка. За сметка на това ти вече си открил поне 179 перпето mobile-та.

    Аз залагам, че в най-лошия случай за 2000 км от тук до хамбург, дрънчо може да измисли максимум един час закъснение, но само ако зарядните не съвпаднат с мястото за почивка, но дори такъв сценарий е невъзможен и двата камиона ще стигнат по същото време

    Като тръгне със заредена батерия за 800 км, ще трябва да зареди за още 1200 км, за което ще му е необходимо по-малко от час зареждане, а ще имат доста повече часове задължителни почивки, дори да са двойка.

    На това му се казва реалност а на вашето предразсъдъци и стереотипи съчетани с неграмотност, необразованост, нежелание да научите нещо ново съчетани с лошо възпитание и наглост.

    Коментиран от #48, #49

  • 48 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #47 от "Хайде бе блонди":

    Къде ще намериш зарядна с такава мощност за да заредиш бързо 1000 квтч батерия.Наскоро имаше статия,за ниската мощност на зарядните в Европа и проблема с дългото време за зареждане.Ако намериш свободна зарядна по маршрута до Мюнхен.

    Коментиран от #50

  • 49 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Хайде бе блонди":

    С нагласени данни винаги ще получиш перпетум мобиле.

    Коментиран от #51

  • 50 Хайде Добро утро

    1 3 Отговор

    До коментар #48 от "Гост":

    Разбира се че няма нито една зарядна станция за камиони по който и да е маршрут, защото това е въпроса с кокошката и яйцето - кое е първото. След като няма нито един такъв камион по пътищата, логично няма и нито една зарядна станция.

    Въпросът е принципен дали електрическият камион може да замени дизеловия в бъдеще. А както транспортния бизнес, така и зарядния са бизнеси за милиарди и няма да оставят празна ниша, стига преходът да е възможен технически.

    Виждаш ли технически проблеми, ако има зарядни?

    Точно по тази причина първите клиенти са такива които ще ползват камионите за вътрешно фирмен транспорт и въобще няма да спират за зареждане, защото ще ги зареждат в момента в който ги товарят и разтоварват.

    Коментиран от #60

  • 51 Кое е нагласеното

    0 1 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    Това че електрическият камион харчи 1 000 киловатчаса за изминаване на 800 км или че подобен дизелов камион ще изхарчи 280 литра за същото разстояние?

    Дали пък ти не си нагласи измисленото 45% КПД от резервоара до колелата на дизеловия камион ?
  • 52 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "Мимо":

    Мимо, кое му е тежкото на този камион? Една стандартна 100квч батерия тежи 300кг, та дори и да ги натрупат 10 батерии на куп, пак са 3 тона. Нали и нормалният тир има голям и тежък двигател, голяма и тежка ск. кутия, диференциали, кардани и да не забравяме огромните резервари. При електрическият камион няма скорости, кардани, двигателите са леки и малки, вероятно ползва и термопомпа, та няма и огромните радиатори и охлаждане.

    Коментиран от #54

  • 53 14ст./кВтч

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "Грешно смяташ":

    е нощната енергия у нас за битови цели която е определена от КЕВР. Тук се говори за заряд от 700кВтч за половин час или мощност от 1,4МВт., това го може само предварително заредена батерия по-голяма от зареждащата се на DC станция.

    Коментиран от #55

  • 54 Има и друго

    3 2 Отговор

    До коментар #52 от "гост":

    Както в Европа така и в Щатите приеха закони с които позволяват общото тегло на електрическите камиони да е по-високо с три-четири тона, не помня колко точно беше, но се спекулираше че камиона на Тесла ще е възможно да превозва дори повече товари, защото не бил много по-тежък от дизелов влекач.

    Освен това има изисквания за максимално тегло както на влекача като цяло, така и за всяка ос отделно които не могат да бъдат превишавани, така че не е възможно електрически влекач да е много по-тежък от дизеловите.

    Точно по тази причина шефа на Даймлер обясняваше, че е невъзможно електрически влекач да има пробег от 800 км защото щяло да противоречи на законите на физиката. Ето че му доказаха че е възможно и то с общо тегло 37 т. При по лек и обемист товар, пробегът ще е дори повече.
  • 55 Имаш две грешки

    1 1 Отговор

    До коментар #53 от "14ст./кВтч":

    650 км са 80% от батерията, което не е 700 а 800 киловатачаса.

    А 14 стотинки за киловатчас е съвпадение с нощната тарифа у нас, но се отнася за мегачарджарите на Тесла с мощност поне 1,6 мегавата, които надали ще видим в България скоро. На тези зарядни всички които са си поръчали камионите досега ще зареждат на цена 7 цента за целия живот на камиона, точно както продължават да зареждат безплатно всички продадени до 2016 година леки автомобили на Тесла.

    Тази цена надали ще важи, ако в момента си поръчаш камион.

    Коментиран от #56

  • 56 Първото

    2 0 Отговор

    До коментар #55 от "Имаш две грешки":

    не е грешка, дори не съм го смятал точно (650/800).1,24.800 = 806, сметах го на ум за 700, важен е порядъкът. При сегашните цени на еленергията не знам кой ще плаща разликата между 70$/МВтч и пазарната от няколко стотин долара за МВтч. Е, щом някой е решил да плаща - берекет версин.

    Коментиран от #57

  • 57 За къде говориш

    1 2 Отговор

    До коментар #56 от "Първото":

    Защото в щатите крайната цена с всички данъци и такси до домовете на хората е 12 цента за киловатчас. В България само таксите за пренос и данъците са около 12 стотинки за киловатчас. Електрическата енергия отделно.

    И между другото на зарядните на Тесла се зарежда безплатно в българия от всички доколкото знам. Дори новозакупените автомобили от тази година.

    Коментиран от #58

  • 58 Сигурно

    3 2 Отговор

    До коментар #57 от "За къде говориш":

    и в САЩ имат нещо като нашия КЕВР. Зарядните станции в ЕС, а и у нас ползват промишлена енергия, която я знаем колко струва. С ДДС и печалба токът отива на 1лв/кВтч. Ако елколите станат масови у нас ще сложат и акциз върху тока както върху петрола сега.
  • 59 ОСМАНАГИЧ⭐🌙

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "Гaлинчоооо":

    😨В новините е важна сензацията, за джурналистите граматика, правопис,....не е от значение.Главното в новината е 😲804 Кило-😲дали са ,метри,грама,нютона,тона, или ,та 😆не е важно. 👍
  • 60 Коментар

    3 2 Отговор

    До коментар #50 от "Хайде Добро утро":

    зарядните според базови сметки би следвало да зареждат над 806 кВ за половин час. Или само за 1 камион би следвало да имат капацитет над 1600 кВт/ч. За сравнение в момента най-мощните действащи станции за зареждане са с капацитет 50 кВт/ч. Т.е. капацитета им би следвало да е над 30 пъти по-голям от сегашните. Според мен това е голяма мощност и изисква изграждането на скъпа инфраструктура за пренос на ток и зарядни станции. През социализма да не би да е имало толкова ТИР-ове ? И пак си вървеше стоко-оборота. Това с тези големи камиони пътуващи на тези големи разстояния е глупост, което няма ефективност, скъпо е, замърсява околната среда и т.н.

    Коментиран от #61

  • 61 Хубаво би било

    4 2 Отговор

    До коментар #60 от "Коментар":

    Когато даваш категорични коментари, да се информираш преди да ги напишеш, защото най-малкото изглеждаш несериозен събеседник. Дори от софия до морето имаш зарядни с мощност над 200 kw, а зарядните на tesla са с мощност 250 kw. Тоест дори с най-обикновен супер charger, батерията на камиона се пълни за 4 часа, а шофьора задължително трябва да почива поне 14 часа за денонощие и има възможност да зареди камиона дори на бавна 50 kw зарядна станция.

    Първите прототипи на камиона бяха засичани да зареждат на нормалните супер чарджъри, като ползваха едновременно няколко зарядни колонки.

    Коментиран от #62

  • 62 Ако погледнете

    3 3 Отговор

    До коментар #61 от "Хубаво би било":

    картата на сайта на Тесла със зарядни станции в България, ще видите, че най-високата мощност за заряд която се предлага е 50 kWh. Тези неща които ги приказвате не отговарят на официално обявената информация ...

    Коментиран от #63, #64

  • 63 Ти сляп ли си

    3 2 Отговор

    До коментар #62 от "Ако погледнете":

    Къде гледаше какво виждаш? Тесла никога не е имала зарядни с мощност 50 kw. Дори тази в пловдив беше с мощност 150 киловата, сега не знам колко е, но беше най-маломощната. Останалите са с мощност 250 kw.

    Я кажи на твоята карта зарядната станция на финес чарджинг в гелеменово с каква мощност е?

    Че аз виждам там в момента три свободни колонки с мощност 225 kw всяка.
  • 64 Тесла official

    4 1 Отговор

    До коментар #62 от "Ако погледнете":

    Не те знам какво си гледал и къде си чел, но ето ти цитат от официалната страница на тесла

    Supercharger
    Sofia Supercharger
    100 Cherni vrah bulevard

    6 Supercharger, zugänglich 24/7, bis 250kW
    CCS-Kompatibilität


    Обърни внимание на мощността от 250kW шест колонки, всяка от които с мощност 250kW, общо 1500kW
  • 65 Тесла

    4 2 Отговор
    Супер са.
    Волво също.
  • 66 Местния Козар

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Бонус въпрос":

    На двойка е малко проблем, общо двамата водачи 9ч без прекъсване, само да се сменят за 5мин, тоест батерията свършва, зареждаш за още 600км, но водачите имат още 9ч за шофиране........

    Коментиран от #67, #68

  • 67 Пробвай пак

    3 1 Отговор

    До коментар #66 от "Местния Козар":

    Качва се шофьор 1. Колко време кара преди да дойде време за задължителна смяна? 9 часа? Хайде на някой друг да ги разправяш тези. Максималното време, което може да кара един шофьор е 4,5 часа, а максималното време за шофиране на един шофьор в денонощие е 9 часа.

    Шофьорите ако искат могат да се сменят и през два часа и да си правят каквито си искат почивки, стига времето за шофиране на всеки шофьор да не надвижи 9 часа за денонощието. Тоест спокойно могат да спрат два пъти по половин час за зареждане на удобно за тях място без да се съобразяват колко часа са шофирали, защото така или иначе не могат да шофират повече от 18 часа в денонощие. Дори да нямат граници и през цялото време да шофират с 90 км в час, за 18 часа не могат да изминат повече от 1600 км, така че ще стигнат по абсолютно същото време в
    Мюнхен, който е на 2000 километра с дизеловия камион с който са тръгнали заедно.
  • 68 Забравих да спомена

    2 2 Отговор

    До коментар #66 от "Местния Козар":

    На всяко тръгване електрическият камион пести по една минута време, защото ускорява от място до максимална скорост за 18 секунди при тегло на композицията 40 т, а на дизелов камион са му необходими около минута и половина.

    При всяко доускорение също пести време, а почти по всички баири може да се движи с максимална скорост и 40т. , защото мощността не му е проблем.

    При спускане на баир също няма проблем с претоварване на ретардера или загряване на спирачките, защото спирането става с помощта на двигателя и същевременно се зарежда батерията.

    Тоест е напълно възможно да стигне до Мюнхен по-бързо от дизеловия камион с общо тегло 40 т.
  • 69 рангел

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Учуден":

    от вашето село до софия
  • 70 жоро

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    карай си зила и мълчи, не ги разбираш тези работи
  • 71 Йоко - понко

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Българина е ,,разбирач" по всички въпроси.
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.