Доставките на електрическия влекач на Tesla започват на 1 декември, когато ще се състои специално събитие, а само няколко дни преди него, Илон Мъск се похвали, че композиция с теглото от 37 тона успешно е преминала маршрут с дължина от 804 килограма.
Милиардерът съобщи това с публикация в Twitter, без да дава особени технически характеристики за това как и къде е проведен тестът. Съдейки по това, че от Tesla описват разхода на камиона около 1.24кВч/км, то пробег от около 800 километра, означава, че батерията е с капацитет от около 1000кВч.
Това което знаем до момента е, че камионът ще може да добави около 650 километра в рамките на 30 минути, а за задвижването ще се грижат три независими електромотора върху трите оси.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мдаа..
18:22 28.11.2022
2 Мимо
Коментиран от #52
18:37 28.11.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Котка ученият
18:38 28.11.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Гaлинчоооо
Коментиран от #59
18:40 28.11.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Гост
Коментиран от #23
18:43 28.11.2022
10 Котка ученият
18:46 28.11.2022
11 омъскаряване
"свети" Илон- Шегобиец е цар на майтапа и кой се върже😉
18:55 28.11.2022
12 къфхи
Коментиран от #13, #14
19:01 28.11.2022
13 Грешно смяташ
До коментар #12 от "къфхи":
Сметни ги по 14 стотинки, което е 7 цента.А ако ще смяташ в литри, един литър е 10 киловатчаса, така че обърнато в литри на 100, разходът на този камион е 12,4 л на 100.
Коментиран от #53
19:21 28.11.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Учуден
Коментиран от #69
19:32 28.11.2022
16 Гошо тъпооооото
19:36 28.11.2022
17 Безсмислено
Коментиран от #31
19:46 28.11.2022
18 ивелин
Коментиран от #20
19:52 28.11.2022
19 Последния Софиянец
Коментиран от #24
20:00 28.11.2022
20 Така е!
До коментар #18 от "ивелин":
Само след 2000 цикъла батерията ще е паднала на 90% от първоначалния си капацитет и вече ще минава само 720 км с едно зареждане.Тъкмо ще ѝ е изтекла гаранцията.
Коментиран от #21, #22
20:04 28.11.2022
21 гост
До коментар #20 от "Така е!":
Не беше лошо да обясниш , че 2000 цикъла по 800 км са 1 600 000 (МИЛИОН и шестстотин хиляди км) , че ще вземе да се зарадва !Коментиран от #25
20:10 28.11.2022
22 гост
До коментар #20 от "Така е!":
Което ще рече , че дори да взема долар на км , макар че в САЩ за пълен камион цената ще е поне 10 долара на км , та дори по долар ще е изкарал 1 600 000 долара , а в по реалистичния вариант за 10 долара на км ще са 16 МИЛИОНА долара приход ! Май ще има и да смени батерията не ами целия камион и да му останат 15 800 000 , хахахха !!Коментиран от #28
20:15 28.11.2022
23 гост
До коментар #9 от "Гост":
Бе те американците нали са тъпи , купуват камиони да се разхождат с тях , нали , хахах !! Особено Пепси , дето ще получат първите 100 возят по 1 -2 тона с тях нали , хахаха !! Те тия бутилки и кенчета изобщо не тежат , пък и са толкова скъпи , че могат да плащат по още толкова за транспорт , нали , хахаха !! И се отказват от дизеловите , та да плащат по-скъпо за електрическите , нали , хахах !! Ееех , колко мъка още има да изядете , не е истина , хахаха !!Коментиран от #26, #70, #71
20:26 28.11.2022
24 Знайко
До коментар #19 от "Последния Софиянец":
не споменавай ракети, че може нещо да долети....прильот е думичката. Ето ти един минус, задето намесваш бензиностанцията , без да ти е спряла бензина!Коментиран от #27
20:44 28.11.2022
25 Знайко
До коментар #21 от "гост":
Пилотите на Биомет Мижубиши Маратон ги въртят за 1 година. Разговора беше ,че въздушните възглавници не издържали и се сменяли на всеки 1.5 млн км и оня вика ....ми то всяка година ве! Смятай колко е евтино!Коментиран от #30, #42
20:47 28.11.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 гост
До коментар #24 от "Знайко":
Ша прилети , ама в шестък !! Те два дена не спаха , докато Полша обяви , че не са руски ракетите дето паднаха , че иначе бяха живи изгорели , та тука щяла да долети !!! Озаптете си мокрите мечти , няма да ги бъде !Коментиран от #29
20:54 28.11.2022
28 Знайко
До коментар #22 от "гост":
Пак да ти кажа- никой няма да взима нищо. Подобряват автопилота и камиона става един подвижен склад. Печели само пепси, както каза. Шофьорите се пенсионират само , че без пенсия. Какво прекрасно бъдеще!Коментиран от #32
20:54 28.11.2022
29 Знайко
До коментар #27 от "гост":
Ракетите с такъв обсег са твърде скъпи за евтини обекти със съмнителен принос за врага. Понапиши още, даже влез в руските сайтове да ги понахраниш. Ще стане по-бързо! Скот Ритер обясни как снарядите изстреляни за ден от руснаците са колкото е годишното производство на запада. И защо си гост след като никой не те е поканил?20:58 28.11.2022
30 Ти да видиш!
До коментар #25 от "Знайко":
"Пилотите на Биомет Мижубиши Маратон ги въртят за 1 година. Разговора беше ,че въздушните възглавници не издържали и се сменяли на всеки 1.5 млн км и оня вика ....ми то всяка година ве! Смятай колко е евтино!"За тях наистина не стават електрическите камиони защото отнема много време за зареждане.
Като гледам въртят по 125 000км на месец
Това са по 4166 км на денонощие и нямат много време за спиране за зареждане, защото за всеки час трябва да изминават 173 километра. Тоест трябва да се движат денонощно със 173 км/ч средна скорост без да спират дори за минута. Вероятно товарят и разтоварват товарите в движение и зареждането на резервоарите също става в движение.
Важното, е че си вярваш и се опитваш да убедиш и нас.
Коментиран от #72
21:05 28.11.2022
31 смислени са
До коментар #17 от "Безсмислено":
но за градска сапунерка, с малка батерия за къси разстояния, да не дишаме сажди и да не харчи в задръстването на място, тия машини дето вършат работа са си за дизелКоментиран от #33
21:06 28.11.2022
32 ако
До коментар #28 от "Знайко":
обикновените хора не кажем че ни е страх компютър да кара 37 тонна композиция покрай нас...да си ги качват на влакове по евтино ще им излезнеКоментиран от #35
21:09 28.11.2022
33 Ти да видиш!
До коментар #31 от "смислени са":
800 км градско разстояние ли е според тебе?А запознат ли си че професионалните шофьори на всеки 4,5 часа трябва да спират за задължителна почивка за минимум 45 минути?
При движение с 90 км в час максимална скорост, на всеки 400 км трябва да спират за минимум 45 минути, а както виждаш от статията за 30 минути се зареждат 650 км. Тоест на практика този камион може да измине абсолютно същите километри като дизелов камион за денонощие без никакви ограничения по маршрутите където има изградена зарядна инфраструктура.
А такава ще има, защото камионите за много кратко време зареждат огромно количество енергия и потенциалните печалби са огромни.
21:13 28.11.2022
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Не го слушай
До коментар #32 от "ако":
Ако го слушаш ще трябва да очакваш снежанка и дядо коледа скоро, защото със сигурност и в тях вярва.21:14 28.11.2022
36 Някой си
22:33 28.11.2022
37 Някой си
Коментиран от #38
22:35 28.11.2022
38 Дрън-дрън
До коментар #37 от "Някой си":
Минимума след максимално 4,5 часа шофиране е 45 минути задължителна почивка. Максимум за почивка няма. Ако желаеш може повече да не караш за деня. Ако желаеш може да покараш още 4,5 часа и това ти е лимита за денонощие. Този път имаш няколко часа за зареждане. А по изключение, може да направиш 10 часа шофиране със съответните почивки.Коментиран от #41
23:34 28.11.2022
39 бай Даньо
Коментиран от #40
01:50 29.11.2022
40 Средно
До коментар #39 от "бай Даньо":
Стотина камиона щайги.07:13 29.11.2022
41 Дрънчоо
До коментар #38 от "Дрън-дрън":
пак се правиш на хитър… нали преди няколко седмици в подобна статия ти се обясни много подробно за часове, паузи, каране, работна седмица…и ти като ученичка се обясни: ми то не е срамно да не не знаеш и да питаш…..Като не знаеш и не си се качвал на камион, какво обясняваш наляво-надясно все едно вчера си слязъл от курс??? И се надяваш да хванеш тук много нови шарани, без да пише някой който е в час и знае наизуст евтините ти манипулации….
Големия пробег дето направи…804 км…. ами ако са двойка? Ако както в 99% от случаите имат срок доставка? Ако мястото за почивка не съпвада със зарядна станция или в този момент на налична такав има още 10-на себеподобни камиона да зарвждат “само за 30 мин”…..????
Това да не ти е да се возиш насън с дизеловия сценик от село до София???
Коментиран от #44, #45, #46
07:43 29.11.2022
42 Незнайкооо
До коментар #25 от "Знайко":
Мицукоши Маратон нема от има-нема 20-25 години….и насън са ги правили тия километри за година….Смяхх…по баирите падаха като отрезани…. а със стария Турбостар 48-ца им обръщахме огледалата през 90-те….
07:46 29.11.2022
43 Хайде като си толкова начетен
Двата камиона тръгват едновременно до Хамбург
Колко часа шофиране имат право за това разстояние и колко броя и време задължителни почивки трябва да направят единия и другия екип?
Нали си в час, обясни как ще стане работата защото аз съм некадърен, неграмотен, не съм виждал камион на живо и не съм излизал от село и като не знам питам, ама няма кой да ми отговори, защото обикновено тези които се правят на умни, дипломирани включително в харвард, са по некадърни и и неграмотни от мен. Скоро един такъв ми обясняваше че съм с интелект на блондинка и се оказа, че той е с отрицателен интелект доста под блондинка, защото очевидно знаеше по малко от мен по темата.
Затова моля те отговори този път за да поумнея малко и докажи, че наистина имаш знанията за които претендираш, а не си като останалите тук.
Наистина искрено ще се радвам, ако някой даде ясно и точно обяснение на нас простолюдието и ни го обясни веднъж завинаги, а не само да вика не знам как е, ама не е така.
08:17 29.11.2022
44 Бонус въпрос
До коментар #41 от "Дрънчоо":
Който всъщност отговаря на абсолютно всички въпроси. Дори при двойка, колко часа може да шофира без прекъсване всеки един от шофьорите, преди да се сменят с другия?Коментиран от #66
08:25 29.11.2022
45 Гост
До коментар #41 от "Дрънчоо":
При Дрън дрън това е болестно състояние.Всезнаещ, всеможещ и винаги прав дори когато греши.С две думи типична блондинка.Коментиран от #47
08:52 29.11.2022
46 Гост
До коментар #41 от "Дрънчоо":
Дрън дрън живее в Нови Искър и кара дизелов Сценик,но сънува Тесла.08:57 29.11.2022
47 Хайде бе блонди
До коментар #45 от "Гост":
Винаги обясняваш как греша, но досега не си открил грешка. За сметка на това ти вече си открил поне 179 перпето mobile-та.Аз залагам, че в най-лошия случай за 2000 км от тук до хамбург, дрънчо може да измисли максимум един час закъснение, но само ако зарядните не съвпаднат с мястото за почивка, но дори такъв сценарий е невъзможен и двата камиона ще стигнат по същото време
Като тръгне със заредена батерия за 800 км, ще трябва да зареди за още 1200 км, за което ще му е необходимо по-малко от час зареждане, а ще имат доста повече часове задължителни почивки, дори да са двойка.
На това му се казва реалност а на вашето предразсъдъци и стереотипи съчетани с неграмотност, необразованост, нежелание да научите нещо ново съчетани с лошо възпитание и наглост.
Коментиран от #48, #49
09:00 29.11.2022
48 Гост
До коментар #47 от "Хайде бе блонди":
Къде ще намериш зарядна с такава мощност за да заредиш бързо 1000 квтч батерия.Наскоро имаше статия,за ниската мощност на зарядните в Европа и проблема с дългото време за зареждане.Ако намериш свободна зарядна по маршрута до Мюнхен.Коментиран от #50
09:24 29.11.2022
49 Гост
До коментар #47 от "Хайде бе блонди":
С нагласени данни винаги ще получиш перпетум мобиле.Коментиран от #51
09:26 29.11.2022
50 Хайде Добро утро
До коментар #48 от "Гост":
Разбира се че няма нито една зарядна станция за камиони по който и да е маршрут, защото това е въпроса с кокошката и яйцето - кое е първото. След като няма нито един такъв камион по пътищата, логично няма и нито една зарядна станция.Въпросът е принципен дали електрическият камион може да замени дизеловия в бъдеще. А както транспортния бизнес, така и зарядния са бизнеси за милиарди и няма да оставят празна ниша, стига преходът да е възможен технически.
Виждаш ли технически проблеми, ако има зарядни?
Точно по тази причина първите клиенти са такива които ще ползват камионите за вътрешно фирмен транспорт и въобще няма да спират за зареждане, защото ще ги зареждат в момента в който ги товарят и разтоварват.
Коментиран от #60
09:42 29.11.2022
51 Кое е нагласеното
До коментар #49 от "Гост":
Това че електрическият камион харчи 1 000 киловатчаса за изминаване на 800 км или че подобен дизелов камион ще изхарчи 280 литра за същото разстояние?Дали пък ти не си нагласи измисленото 45% КПД от резервоара до колелата на дизеловия камион ?
09:45 29.11.2022
52 гост
До коментар #2 от "Мимо":
Мимо, кое му е тежкото на този камион? Една стандартна 100квч батерия тежи 300кг, та дори и да ги натрупат 10 батерии на куп, пак са 3 тона. Нали и нормалният тир има голям и тежък двигател, голяма и тежка ск. кутия, диференциали, кардани и да не забравяме огромните резервари. При електрическият камион няма скорости, кардани, двигателите са леки и малки, вероятно ползва и термопомпа, та няма и огромните радиатори и охлаждане.Коментиран от #54
09:49 29.11.2022
53 14ст./кВтч
До коментар #13 от "Грешно смяташ":
е нощната енергия у нас за битови цели която е определена от КЕВР. Тук се говори за заряд от 700кВтч за половин час или мощност от 1,4МВт., това го може само предварително заредена батерия по-голяма от зареждащата се на DC станция.Коментиран от #55
09:55 29.11.2022
54 Има и друго
До коментар #52 от "гост":
Както в Европа така и в Щатите приеха закони с които позволяват общото тегло на електрическите камиони да е по-високо с три-четири тона, не помня колко точно беше, но се спекулираше че камиона на Тесла ще е възможно да превозва дори повече товари, защото не бил много по-тежък от дизелов влекач.Освен това има изисквания за максимално тегло както на влекача като цяло, така и за всяка ос отделно които не могат да бъдат превишавани, така че не е възможно електрически влекач да е много по-тежък от дизеловите.
Точно по тази причина шефа на Даймлер обясняваше, че е невъзможно електрически влекач да има пробег от 800 км защото щяло да противоречи на законите на физиката. Ето че му доказаха че е възможно и то с общо тегло 37 т. При по лек и обемист товар, пробегът ще е дори повече.
09:56 29.11.2022
55 Имаш две грешки
До коментар #53 от "14ст./кВтч":
650 км са 80% от батерията, което не е 700 а 800 киловатачаса.А 14 стотинки за киловатчас е съвпадение с нощната тарифа у нас, но се отнася за мегачарджарите на Тесла с мощност поне 1,6 мегавата, които надали ще видим в България скоро. На тези зарядни всички които са си поръчали камионите досега ще зареждат на цена 7 цента за целия живот на камиона, точно както продължават да зареждат безплатно всички продадени до 2016 година леки автомобили на Тесла.
Тази цена надали ще важи, ако в момента си поръчаш камион.
Коментиран от #56
10:02 29.11.2022
56 Първото
До коментар #55 от "Имаш две грешки":
не е грешка, дори не съм го смятал точно (650/800).1,24.800 = 806, сметах го на ум за 700, важен е порядъкът. При сегашните цени на еленергията не знам кой ще плаща разликата между 70$/МВтч и пазарната от няколко стотин долара за МВтч. Е, щом някой е решил да плаща - берекет версин.Коментиран от #57
10:17 29.11.2022
57 За къде говориш
До коментар #56 от "Първото":
Защото в щатите крайната цена с всички данъци и такси до домовете на хората е 12 цента за киловатчас. В България само таксите за пренос и данъците са около 12 стотинки за киловатчас. Електрическата енергия отделно.И между другото на зарядните на Тесла се зарежда безплатно в българия от всички доколкото знам. Дори новозакупените автомобили от тази година.
Коментиран от #58
10:29 29.11.2022
58 Сигурно
До коментар #57 от "За къде говориш":
и в САЩ имат нещо като нашия КЕВР. Зарядните станции в ЕС, а и у нас ползват промишлена енергия, която я знаем колко струва. С ДДС и печалба токът отива на 1лв/кВтч. Ако елколите станат масови у нас ще сложат и акциз върху тока както върху петрола сега.10:57 29.11.2022
59 ОСМАНАГИЧ⭐🌙
До коментар #7 от "Гaлинчоооо":
😨В новините е важна сензацията, за джурналистите граматика, правопис,....не е от значение.Главното в новината е 😲804 Кило-😲дали са ,метри,грама,нютона,тона, или ,та 😆не е важно. 👍11:04 29.11.2022
60 Коментар
До коментар #50 от "Хайде Добро утро":
зарядните според базови сметки би следвало да зареждат над 806 кВ за половин час. Или само за 1 камион би следвало да имат капацитет над 1600 кВт/ч. За сравнение в момента най-мощните действащи станции за зареждане са с капацитет 50 кВт/ч. Т.е. капацитета им би следвало да е над 30 пъти по-голям от сегашните. Според мен това е голяма мощност и изисква изграждането на скъпа инфраструктура за пренос на ток и зарядни станции. През социализма да не би да е имало толкова ТИР-ове ? И пак си вървеше стоко-оборота. Това с тези големи камиони пътуващи на тези големи разстояния е глупост, което няма ефективност, скъпо е, замърсява околната среда и т.н.Коментиран от #61
11:55 29.11.2022
61 Хубаво би било
До коментар #60 от "Коментар":
Когато даваш категорични коментари, да се информираш преди да ги напишеш, защото най-малкото изглеждаш несериозен събеседник. Дори от софия до морето имаш зарядни с мощност над 200 kw, а зарядните на tesla са с мощност 250 kw. Тоест дори с най-обикновен супер charger, батерията на камиона се пълни за 4 часа, а шофьора задължително трябва да почива поне 14 часа за денонощие и има възможност да зареди камиона дори на бавна 50 kw зарядна станция.Първите прототипи на камиона бяха засичани да зареждат на нормалните супер чарджъри, като ползваха едновременно няколко зарядни колонки.
Коментиран от #62
12:35 29.11.2022
62 Ако погледнете
До коментар #61 от "Хубаво би било":
картата на сайта на Тесла със зарядни станции в България, ще видите, че най-високата мощност за заряд която се предлага е 50 kWh. Тези неща които ги приказвате не отговарят на официално обявената информация ...Коментиран от #63, #64
13:26 29.11.2022
63 Ти сляп ли си
До коментар #62 от "Ако погледнете":
Къде гледаше какво виждаш? Тесла никога не е имала зарядни с мощност 50 kw. Дори тази в пловдив беше с мощност 150 киловата, сега не знам колко е, но беше най-маломощната. Останалите са с мощност 250 kw.Я кажи на твоята карта зарядната станция на финес чарджинг в гелеменово с каква мощност е?
Че аз виждам там в момента три свободни колонки с мощност 225 kw всяка.
13:50 29.11.2022
64 Тесла official
До коментар #62 от "Ако погледнете":
Не те знам какво си гледал и къде си чел, но ето ти цитат от официалната страница на теслаSupercharger
Sofia Supercharger
100 Cherni vrah bulevard
6 Supercharger, zugänglich 24/7, bis 250kW
CCS-Kompatibilität
Обърни внимание на мощността от 250kW шест колонки, всяка от които с мощност 250kW, общо 1500kW
15:34 29.11.2022
65 Тесла
Волво също.
19:19 29.11.2022
66 Местния Козар
До коментар #44 от "Бонус въпрос":
На двойка е малко проблем, общо двамата водачи 9ч без прекъсване, само да се сменят за 5мин, тоест батерията свършва, зареждаш за още 600км, но водачите имат още 9ч за шофиране........Коментиран от #67, #68
18:02 30.11.2022
67 Пробвай пак
До коментар #66 от "Местния Козар":
Качва се шофьор 1. Колко време кара преди да дойде време за задължителна смяна? 9 часа? Хайде на някой друг да ги разправяш тези. Максималното време, което може да кара един шофьор е 4,5 часа, а максималното време за шофиране на един шофьор в денонощие е 9 часа.Шофьорите ако искат могат да се сменят и през два часа и да си правят каквито си искат почивки, стига времето за шофиране на всеки шофьор да не надвижи 9 часа за денонощието. Тоест спокойно могат да спрат два пъти по половин час за зареждане на удобно за тях място без да се съобразяват колко часа са шофирали, защото така или иначе не могат да шофират повече от 18 часа в денонощие. Дори да нямат граници и през цялото време да шофират с 90 км в час, за 18 часа не могат да изминат повече от 1600 км, така че ще стигнат по абсолютно същото време в
Мюнхен, който е на 2000 километра с дизеловия камион с който са тръгнали заедно.
20:01 30.11.2022
68 Забравих да спомена
До коментар #66 от "Местния Козар":
На всяко тръгване електрическият камион пести по една минута време, защото ускорява от място до максимална скорост за 18 секунди при тегло на композицията 40 т, а на дизелов камион са му необходими около минута и половина.При всяко доускорение също пести време, а почти по всички баири може да се движи с максимална скорост и 40т. , защото мощността не му е проблем.
При спускане на баир също няма проблем с претоварване на ретардера или загряване на спирачките, защото спирането става с помощта на двигателя и същевременно се зарежда батерията.
Тоест е напълно възможно да стигне до Мюнхен по-бързо от дизеловия камион с общо тегло 40 т.
20:08 30.11.2022
69 рангел
До коментар #15 от "Учуден":
от вашето село до софия18:27 01.12.2022
70 жоро
До коментар #23 от "гост":
карай си зила и мълчи, не ги разбираш тези работи18:31 01.12.2022
71 Йоко - понко
До коментар #23 от "гост":
Българина е ,,разбирач" по всички въпроси.08:35 02.12.2022
72 Този коментар е премахнат от модератор.