10 964 145

Мъск разкри колко „харчи“ камионът на Tesla

  • мъск-
  • tesla-
  • semi-
  • камион-
  • електрически камион

Милиардерът разкри, че разходът ще намалява

Мъск разкри колко „харчи“ камионът на Tesla - 1

Доставките на електрическия камион на Tesla започнаха в началото на този месец, а заедно с това се появи и малко повече информация за представения преди три години влекач. През ноември Semi успя да изпълни курс от 800 километра без зареждане, а от компанията разкриха, че именно това е и пробегът на електрическия влекач според официалните данни.

Към момента все още няма официална информация за батерията с която е оборудван камионът, но техническите характеристики обещават разход от по-малко от 2Квч/миля или около 1.24кВч/км. На въпрос за това колко точно е голяма батерията, Мъск отговори уклончиво, но все пак даде ясна индикация за това какъв е разходът на камиона в момента и какви са плановете.

Според публикация на милиардера, към момента Semi „харчи“ около 1.7кВч/миля или около 1.06кВч/км, но без проблем това може да достигне до 1.6кВч/миля или дори 1.5кВч/миля, тоест около 0.93кВч/км.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 35 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Грозноват

    38 14 Отговор
    Около 70лв на 100км от токът за фирми, амии... нищо, май като на нафта иде...

    Коментиран от #3, #5, #12

  • 2 Рия Новости:

    38 57 Отговор
    Руски войници откраднаха тоалетна чиния със задно източване но не можаха да измислят как работи и я счупиха да видят какво има вътре! След това тичаха до близкия храст по нужда
  • 3 Нека е грозноват

    27 43 Отговор

    До коментар #1 от "Грозноват":

    Путин разрушава! пие водка с лекарства и кара немска кола а Мъск променя бъдещето!

    Коментиран от #4, #144

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 5 Алекс

    30 19 Отговор

    До коментар #1 от "Грозноват":

    При цени между 0.14 и 0.20 долара в различните щати за кВч, как сметна 70лв/100км?! Дори и в Бостън, където електричеството е най-скъпо, почти 0.30 долара/Квч, ти излиза 30$/100км, и това е при консумация на ток за бита. Индустриалния ток в Щатите е почти двойно по-евтин от битовия.

    Коментиран от #6, #89

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Зрител

    41 6 Отговор
    Моето питане е, с колко тона е бил натоварен камионът.

    Коментиран от #9, #18, #20

  • 8 Сарс

    41 16 Отговор
    За щатите незнам но ние сме в Европа и гледаме нашите цени на тока. За август борсовите жени за Европа удариха 1450 лв/MWh или 1,45 лв/KWh. При груб разход от 1KWh/km или 100KWh/100km разхода излиза да е 145лв/100км. Голяма далавера този електрокар

    Коментиран от #14, #16, #23

  • 9 Ъъъъ…

    25 8 Отговор

    До коментар #7 от "Зрител":

    С нула (0) тона, естествено.

    Коментиран от #17

  • 10 глупости

    13 11 Отговор
    не е възможно 1 кв на км.... кола харчи 200 вата и тежи 2т. 40 т камион колко ли ще харчи?

    Коментиран от #26, #27

  • 11 Айкю 1

    23 12 Отговор
    Ако всеки път на Мъск сметките излизаха до сега Тесла щеше да се телепортирва

    Коментиран от #22

  • 12 Каскет

    14 13 Отговор

    До коментар #1 от "Грозноват":

    Само че в САЩ, индустриалният ток е двойно по евтин от битовия и е жълти стотинки. Да не говорим за това че там масово собствениците на транспортни фирми в момента строят зарядни станции.
  • 13 Байганьо

    6 7 Отговор
    22лв +- на 100км.,тоя пак е пре-пафнал
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Рашавия

    22 6 Отговор

    До коментар #9 от "Ъъъъ…":

    "Електрически камион на Tesla измина над 800 километра с тегло от 37 тона
    Доставките на електрическия влекач на Tesla започват на 1 декември"

    Статията е точно над въпроса който си си задал, както и на тъпия отговор с който си си отговорил.
  • 18 £€¥√

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Зрител":

    Трябва да го даде на наше турци дето се напъват да минават през България
  • 19 Гоуст

    7 7 Отговор
    Предполагам, че и тук РЕАЛНИЯТ разход е различен от "заводският", изчислен по някакви стандарти и методи. При коли с ДВГ реалният разход е средно с 22%( някой модели доста повече) по-висок от обявеният от производителя. А и друго се сещам. Никой не казва колко тежи батерията и съответно празна композиция.. Защото композицията може да е максимално 40 тона( с товар), ама полезният товар примерно 10 тона. Интересно ми е защото при ел. колите съпоставимите с ДВГ модели са около 20-30% по-тежки.

    Коментиран от #21

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Неправилно предполагаш

    3 5 Отговор

    До коментар #19 от "Гоуст":

    Данните които дават от компанията са за движение с максимален товар и максимална позволена скорост. Точно обратното на това, което дават за леките автомобили.


    Тоест засега си остава в сила първоначалната информация, че камионът ще има 800 kwh батерия, след като при теста онзи ден измина 804 км курс в реални условия с реален товар с едно зареждане и имаше останал пробег 20 км.

    Коментиран от #58

  • 22 Сметките на тесла

    4 2 Отговор

    До коментар #11 от "Айкю 1":

    Обикновено винаги излизат точно както са ги направили, когато говорим за технически характеристики. Обикновено на им излизат само сметките за сроковете за изпълнение на тези характеристики.

    Както виждаш, производствената версия отговаря точно на характеристиките от представянето преди четири години, само където производството не започна преди две години, както казах е по време на презентацията.

    Единствено не виждам как засега ще постигнат зареждане за 650 км със зарядно един мегават за 30 минути. При този разход ще могат да заредят максимум 500 км за 30 минути с такава мощност.

    Ще видим в бъдеще дали проблемът е с камиона или със зарядното. Не че кой знае какъв проблем де, но все пак не отговаря на обещаното.

    Коментиран от #25

  • 23 Жените на борсата

    5 7 Отговор

    До коментар #8 от "Сарс":

    "За август борсовите жени за Европа удариха 1450 лв/MWh или 1,45 лв/KWh. При груб разход от 1KWh/km или 100KWh/100km разхода излиза да е 145лв/100км. Голяма далавера този електрокар"


    Никой тираджия не се интересува колко струват жените на борсата. Те повече се интересуват колко струват жените на магистралата.

    А сега сериозно.

    Цените на борсата се определят от предния ден за 24 часа напред.

    Нека направим една аналогия с дизелов автомобил.

    Ако знаеш предварително цените на горивата и знаеш че в 19 часа цената на дизела е 6 лв за литър, а през нощта в 3 часа е 1,70 лв за литър, тоест 3,5 пъти по-ниска, което е 350% разлика, в колко часа ще напълниш цистерната от която да зареждат фирмените автомобили?

    Ще се притесняваш ли от заглавия, че за този ден дизелът е ударил 6 лв, след като имаш избор кога точно да заредиш?

    Като каза коя е най-високата цена дето е ударил тока за август, защо не каза и най-ниската? Пък дори и за същото денонощие?

    Коментиран от #24

  • 24 гост

    6 5 Отговор

    До коментар #23 от "Жените на борсата":

    В тоя дух можем да продължим , че количествата на борсата са ПО-МАЛКО от 20% от всичките и обикновено се търгуват за спешни и аварийни нужди и всички големи потребители имат дългосрочни договори с производители или търговци на цени в ПЪТИ ПО-НИСКИ !! Също така и в Западна Европа както и у нас се дават компенсации за високите цени , както у нас примерно цената за фирми реално е 200 ЛЕВА на Мегават , всичко над нея се поема от държавата , ако ще на борсата да е 2 000 !! Ама както винаги на петрололюбците се сещат за борсата само когато им изнася , иначе тя била измама викат !!

    Коментиран от #36


  • 25 гост

    4 8 Отговор

    До коментар #22 от "Сметките на тесла":

    Ще заредят за 650 км ако разхода е по-нисък ! Както казаха прехода от 800 км е включвал доста голямо изкачване и пълен товар , което се случва най-много в 30 процента от курсовете , плюс това са гонели максимална възможна скорост , така че при сравнително равен терен и товар от 15-20 тона , което изобщо не е рядко разхода може да падне с до 30 процента ! Тогава ще заредят за 30 минути дори за над 700 км !

    Коментиран от #30

  • 26 гост

    8 5 Отговор

    До коментар #10 от "глупости":

    Явно си много зле със сметките , ама само да ти кажа , кола 1,5 - 1,8 тона " гори 5-6 на 100 дизел , а композиция 40 тона гори 26-28 литра дизел на 100 !! В първия случай разхода е 1,5 литра на тон , а във втория 0,7 литра на тон !! И това е за любимите ви кюмбета със КПД 30 % , а електрическите са с КПД над 90 , тоест разликата е още по-голяма , в полза на влекача !!

    Коментиран от #28

  • 27 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #10 от "глупости":

    Извинявам се от бързане смених цифрата , при колата разхода е 4 (четири) литра на тон , а не 1,5 !!! Което е още по-зле спрямо влекача !!
  • 28 Гост

    9 2 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Кпд само на електромотора е 90%.Защо умишлено забравяш кпд на трансмисията,кпд на трансформацията АС ДС АС.Загубите за отопление/охлаждане на батерията и купето къде ги пропусна.Саморазряда на батерията и спада на капацитета на батерията през зимата къде са.

    Коментиран от #32

  • 29 Гост

    5 4 Отговор
    Първи декември мина отдавна.Още не съм видял доставките на Семи да са започнали.Първи декември коя година ще ги доставят.

    Коментиран от #33

  • 30 Гост

    8 3 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Семи е с 4-5 тона по тежък от дизелов влекач.При равно тегло между двата камиона, означава 4-5 тона по малко превозен товар

    Коментиран от #31

  • 31 гост

    3 9 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Това къде , в петрололюбските ти мечти , ли ?? Хахахахаха !! Не си и мечтай , че после голям срам ще береш !!Скоро ще има официални данни , но всичко говори за 500-600 кг ПО-МАЛКО от дизелов влекач !! И това за версията с голямата батерия за 800 км , не за базовия с 500 км !!

    Коментиран от #37

  • 32 гост

    5 8 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    КПД "само" на мотора е 95-96 % , за твой голям ужас !! Трансмисия на практика няма , защото моторите са монтирани директно на мостовете , така че диференциала изпълнява и функцията на главно предаване , там загубите са ПОД 5 % , по-скоро около 2-3 !! Загубите в зареждането нямат никакво отнощение към разхода , тук говорим за квт ВЕЧЕ заредени в батерията за 100 км !!! Преди това загубите са отразени в цената за зареждане !! Още някоя глупост ще изсмучеш ли от пръстите , колкото да видят всички как си умираш от безсилна злоба , хахахах !!

    Коментиран от #40

  • 33 гост

    4 8 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    Първите доставки са за дребната фирма Пепси , която е поръчала около 200 броя , ако междувременно не ги е увеличила !! Така че за тази година най-вероятно за други няма да има !! Ти какво чакаш , кога ще ги доставят в България ?? И това ще стане до година две за твой ужас и после не знам как ще плюеш , като цъфне тук тест драйв в България , потвърждаваш това , дето цял свят , освен руските подлоги вече знае , че това е убиеца на дизелаците !!

    Коментиран от #34

  • 34 Само така си мислиш

    2 3 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    От mercedes все още не вярват, че е възможно да съществува такъв камион. Нали шефът им разправя, че предвид ограничението за максимално тегло на влекача, правело невъзможен пробегът от 800 км с едно зареждане на 40 тонна композиция. Според него такъв камион би нарушавал физичните закони.

    Не е чудно, при положение че от mercedes с много по-малък тонаж камион, успяват да изминат два пъти по-малко разстояние с едно зареждане.

    Коментиран от #35

  • 35 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #34 от "Само така си мислиш":

    Писането с много никове за масовост не те прави да изглеждаш по умен.

    Коментиран от #38

  • 36 А защо си мислиш

    0 3 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Че търговците са прости и ще продават на някой ток без пари, ако могат да му го продадат на висока цена?

    Дори дългосрочните договори са подписани на приблизително средната очаквана цена, която въобще не е ниска.

    Ето ти цени и количества за днес, договорени вчера:

    Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа) от 710.61 лв. за MWh с ден за доставка 7 декември 2022 г. и обем от 83 164.80 MWh, сочат данните от търговията. Това е спад с 8.3 % спрямо стойността при затваряне на предишната търговия.


    Най-ниската стойност е отчетена за 03 часа – 321.03 лв. за MWh (2896.9 MWh).

    Най-високата цена на електроенергията, търгувана в сегмента „пазар ден напред“ е постигната за 19 часа – 1126.79 лв. за MWh при количество от 3633.2 MWh.


    Както виждаш, това е средно 3,5 гигавата средна мощност за денонощието договорена на борсата за другия ден, което е почти всичката консумирана енергия.

    А разликата между най-ниската и най-високата цена е 3,5 пъти. Точно тогава ще зареждат и повечето електрически превозни средства в бъдеще, когато всички са на борсата.
  • 37 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Всички говорят,а една жена от пазара потвърди.Има официални данни за тегло на Семи влекач от 15 тона,провери колко тежи един дизелов тогава пиши плоско4ели умности.

    Коментиран от #39, #47

  • 38 Аз и не искам

    3 2 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    Самият факт, че казваш че изглеждам умен е комплимент за мен. Благодаря.

    За съжаление ти колкото и ника да смениш не изглеждаш по-умен и винаги прозираш кой си!
  • 39 Я се разбери със себе си

    3 2 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    Последно този влекач все още не е излязъл на първи декември както твърдеше преди няколко мнения или вече е излязъл и са публикувани и техническите му характеристики включително и теглото му от 15 т?


    Ами може да смениш никой ама няма да изглеждаш по-умен, когато два пъти не казваш едно и също в рамките на няколко часа.
  • 40 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Затова ли има охлаждане на електромотора,заради високото кпд.Провери първо какво е трансмисия тогава пиши плоско4ели,главното предаване и диференциала какво са според теб.

    Коментиран от #46, #48

  • 41 Гост

    7 2 Отговор
    Влекача на Тесла Семи с малка батерия попада в клас 7 (11794-14969 кг),с 1000 квтч батерия е клас 8 е (над 14969 кг)

    Коментиран от #43

  • 42 Клипче от първи декември

    3 3 Отговор
    "Първи декември мина отдавна.Още не съм видял доставките на Семи да са започнали.Първи декември коя година ще ги доставят."


    Смяташ ли, че като зададеш тези въпроси ще изглеждаш по-умен?

    Но първо изгледай клипа от първи декември преди да ми отговориш! Можеш да превъртиш на 30-та минута.


    И понеже знам колко добре разбираш английски, ще ти преведа че това са клиентите от pepsi, клипа беше предаван на живо на 1 декември, но това което си изгледал от 30-та минута всъщност казва, че един от камионите е доставен още на предишния ден и вече е направил първия си курс и доставка от складовете на pepsi с почерпката за гостите на събитието!

  • 43 Много умно!

    3 2 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Продължаваш да ръсиш мозък, за да изглеждаш умен, а аз отново се чувствам длъжен да ти кажа че не ти се получава!


    Как точно ще успееш да вкараш брутното тегло дори на празна композиция в рамките на 15 т с електрически камион, за да се класифицира в клас 7?

    Само товарът му ще е повече от 15 т. И точно по-лекия камион с по-малък пробег ще може да вози повече полезен товар, защото и с малка и с голяма батерия, ограничението е едно и също за максимално общо тегло - 40 т.

    Коментиран от #44

  • 44 ТИР

    4 2 Отговор

    До коментар #43 от "Много умно!":

    Класификацията е по американските стандарти само за теглото на влекача.Да повторя за бавно четящите,тонажа клас 7 и клас 8 е само за влекача.
  • 45 Празен ли?

    2 2 Отговор
    С или без закачено ремарке за него? Как разбираш брутно тегло на камион с максимален товар? Има ли влекач, който да не е клас 8?

    Ще ти цитирам един дипломиран инженер:

    Смяната на никовете не те прави по умен.

    И допълнение от мен:

    Умните хора оценяват стойността на казаното, без значение кой го е казал.

    Иначе казано, 10 професора не могат да убедят един глупак в нещо колкото и аргументи да му предоставят, но един глупак може да убеди 10 професора в нещо с един единствен аргумент.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    Казах ти да не мечтаеш , ама не та не , хахах !! И къде са ти официалните данни да ни покажеш на "недоставения" Семи , хахаха ?? Сега да ти направя бърза сметка неофициална , ама и официалната ще е същата !! Мотора на Модел 3 е ПОД 100 кг , при това комплект със редуктора и диференциала , които тук ги няма !! Ама слагам ти 3 мотора по 100 кг от мен да мине 300 кг ! Батерията на Модел С от 100 квт тежи около 350 кг , тоест тук батерията е 800-900 квт , тоест в най-лошия случай 9 по 350 3150 кг !! Макар че ще е по малко , щото "опаковката" ще е доста по-лека от 9 отделни батерии !! Тоест моторите и батерията са 3,5 - 3,6 тона В НАЙ-ЛОШИЯ случай !!! Айде пак от мен да мине слагам ги 4 тона , да ти е кеф !! Шасито , мостовете и кабината са дори по-леки от дизелов влекач , ама айде да са същите , тоест още 3-4 тона ! Тоест колко станаха , 8 тона !!! Айде пак да ти е кеф 9 да са !! За ТРИОСЕН влекач , не за двуосен като повечето в Европа !! И колко тежи според теб триосен дизелак ?? Не ми отговаряй , че вече всички ще те отпишат тотално за неадекватен плювач !!

    Коментиран от #49

  • 48 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    Както обясних в коментар 46 , не знам защо изтрит дори при 95 % КПД има едни 5 % които се отделят като топлина , която трябва някак да се отнеме от мотора !! При мотор 300 квт тия 5 % са едни 15 квт !!! При три мотора стават 45 квт , колкото ЦЯЛАТА мощност на едно "ефективно" кюмбе за малолитражка , което отделя като топлина 70% от нея или почти 32 квт !!!! На всичкото отгоре тая охладителна система е обща с охладителната система на батерията и пак е 10 (десет) ПЪТИ по-малка от тази на дизелов влекач със по-малко от половината мощност на Семи !!!

    Коментиран от #53

  • 49 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #47 от "гост":

    За бавно загряващите тесларски реотани.Влекач Скания стриимлайн с 400 литров пълен резервоар тежи 7,14 тона.Влекач Тесла Семи с 1000 квтч батерия е над 15 тона.
    Ремаркето и товара са отделно.Сравнявам теглото само на влекачите.

    Коментиран от #50, #51

  • 50 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    "Над 15 тона" тежат само нещастните ти надеждички да излъжеш неграмотните си дружки , щото другите само ще умрат от смях !! Ще изчакаме официалните данни и после специално ще ти ги напиша в 10 коментара подред , белким проумееш . че на лъжата краката са къси , а излагацията пълна , хахахах !!

    Коментиран от #52

  • 51 Приятел

    5 1 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    хич и не се хаби да обясняваш на тесль-фена с дизеловия сценик…100 пъти му беше обяснено за тегла, брой оси, маси, размери, регламенти за каране….прави се на уж разбран човек… казва-добре, това не го знаех…човек се учел….не го било срам да не знае….съгласява се…
    И хоп-нова подобна тема и старата песен на нов глас…..
    Общо 200 бр. договорени с изключително РЕКЛАМНА цел, незнайно как разпределени във времето и те ти се бият с 1 направен рекламен курс…вие сериозни ли сте??? 200 бр за Щатите и концерн като Пепси с хиляден автопарк….смешно е….дори за България такива бройки са нещо нормално за големите и сериозни фирми….

    Коментиран от #54

  • 52 Нещо

    3 0 Отговор

    До коментар #50 от "гост":

    за кабини, междуосия, опции, оборудвания да говорят/дават и формация и спецификации???
    И как точно според “гениалния” ти мозък ще пробият с този 3-осен КраЗ в Европа???
    Или викаш то лесна работа-голяма/малка батерия за 500-800 км и транспорта е решен…..🤣🤣🤣
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Хайде да видим?

    1 3 Отговор

    До коментар #51 от "Приятел":

    Како си толкова обективен, защо не каза на Гост че съвсем е объркал камионите и трябва да сравнява с подобен дизелов аналог, като например Скания 770S.

    Тя колко тежи?

    Коментиран от #55

  • 55 ТИР

    4 0 Отговор

    До коментар #54 от "Хайде да видим?":

    Влекач Скания 770 s е 9,7 тона,разликата с електрическия влекач пак е достатъчно голяма.

    Коментиран от #56

  • 56 А ти откъде знаеш

    1 3 Отговор

    До коментар #55 от "ТИР":

    Колко е разликата? Какво е теглото на електрическия камион?

    А нещо за разликата в цените да кажеш? Колко струват двата камиона? А и колко струва volvo fh 16 750?


    И ако гледаш 6 по 4 версиите, какъвто е камионът на Тесла, теглото им е 10 т и повече в зависимост от модификацията.

    Камионът на Тесла е тяхна конкуренция. Напълно естествено е да се започне с най-скъпата версия, точно както почнаха с roadster при леките автомобили. Така или иначе няма да производствени капацитет за повече.

    Други версии могат да излязат чак когато построят основния завод за производство на камиони, който ще може да произвежда 50 000 камиона годишно.

    И ако този камион с трите оси и старите батерии от тесла модел 3 може да товари приблизително същото тегло полезен товар като дизелов влекач, това означава, че като свалят теглото на батериите и махнат едната ос, ще могат да превозват повече полезен товар от дизелов влекач.

    А цената на километър за превоз на тон товар още сега е до два пъти по-ниска.
  • 57 Пак питам, а отговор няма

    0 1 Отговор
    "100 пъти му беше обяснено за тегла, брой оси, маси, размери, регламенти за каране….прави се на уж разбран човек… казва-добре, това не го знаех…човек се учел….не го било срам да не знае….съгласява се…"


    По-скоро аз 100 пъти питах за колко време може да се минат 2 000 км с дизелов камион в идеални условия със спазване на регламентите, но досега отговор не съм получил.

    Колко на брой задължителни почивки трябва да се направят и по колко време всяка една от тях също не ми беше отговорено.

    А това са елементарни отговори и са по-кратки от мнението, което си написал. Ако ги знаеш е досега щеше да си отговоря от поне веднъж но е очевидно, че си кълвал нещо по интернет и не си го разбрал.

    Дори не ме поправи, когато умишлено казах по-малко часове за шофиране, което подсъзнателно ще го направи всеки един професионален шофьор, точно както всеки първокласник ще ти каже, че две плюс две не е осем.

    Коментиран от #62

  • 58 Гоуст

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Неправилно предполагаш":

    Ами те дават и 1,24 кВч/км. разход, та не знам как им излиза математиката.

    Коментиран от #59

  • 59 Кой ги дава тези данни?

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Гоуст":

    Ти прочете ли статията?

    "обещават разход от по-малко от 2Квч/миля или около 1.24кВч/км."

    Това бяха обещанията преди години при представянето на камиона.

    А сега са публикуване реалните стойности при пътуване с 37 тона товар и изкачване на баири:


    "Според публикация на милиардера, към момента Semi „харчи“ около 1.7кВч/миля или около 1.06кВч/км, но без проблем това може да достигне до 1.6кВч/миля или дори 1.5кВч/миля, тоест около 0.93кВч/км."

    Сега остава да опиташ някой първокласник кое число е по-голямо и дали са успели да си изпълнят обещанията? Ще се справиш ли без да питаш първокласник? С нетърпение очаквам отговорът ти?

    Коментиран от #61

  • 60 Гоуст

    4 2 Отговор
    С 800кВч. батерия не става.Сметката ти излиза с 1000кВч. батерия.Ама тогава Теслата тежи над 14969кг. и отива в друг клас (Клас 8) камиони. И там говорим за други тегла и товари.Както се опитват да ти обяснят много хора тук , които имат РЕАЛЕН ОПИТ И ЗНАНИЯ за камиони, товари, задвижвания и т.н. Ама той електро сектанта си е сектант.
  • 61 Гоуст

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "Кой ги дава тези данни?":

    А и за да не се потиш и мориш влезни в Wikipedia и прочети какво пише за Тесла Семи. А там данните се надявам да са актуални. И за да не говориш повече глупости( че данните са стари, и бла-бла) Мъск се е погрижил за това данните да са актуални.
  • 62 Какво питаш

    3 0 Отговор

    До коментар #57 от "Пак питам, а отговор няма":

    по-скоро отново се извърташ за Н-ти път….
    Я ти кажи какво ше стане, като се наредят например в Германия например 20-30 камиона на станция а зареждане уж за по 30-45 мин да заредят за още 300-500 км….колко ще стане тази пауза от 45 мин на колко???? Ами вечерта, когато спрат повече от 50-60 камиона за 8-часова пауза и всеки трябва да зареди за следващото 8-часово каране на другия ден….по колко ще се чака за зареждане, какво ще става с местенията на камиона за зареждане и какво ще отрази дигиталния тахограф???
    Защо никъде няма снимки на интериор, освен едни ватмански онбордове….???
    Сканията и Волвото играят в съвсем друга лига камиони….
    Казах ти не 1000, а 1000 пъти-успокой фенството си-не съди от една или 100 издадени бройки….нека минат години, да продадът няколко хиляди бройки, да ги поучукат, да направят поне 1 млн км/мили и тогава ще се види кое за какво става и не става….
    Камион се оценява и доказва коренно различно от една кола…..

    Коментиран от #63

  • 63 Бла-бла-бла

    0 1 Отговор

    До коментар #62 от "Какво питаш":

    Казах ти 2000 км при идеални условия с дизелов камион а ти пак ми развиваш кухи тези без да ми отговориш моля те отговори поне един единствен път само на този въпрос?

    За колко време при идеални условия с 90 км в час без граници, без намаляване на скоростта на баири теоретично най-бързият начин за изминаване на 2000 километра с дизелов камион.

    Никакво извъртане няма защото вече за 10 пъти задавам един и същ въпрос на който никога ама никога не съм получил отговор
    Хайде отговори? Ама не можеш защото говориш само празни приказки и нямаш грам опит.

    Коментиран от #64, #65

  • 64 Балалайчооо

    1 1 Отговор

    До коментар #63 от "Бла-бла-бла":

    2 до 2.5 дни чисто каране 1-чка…
    На 2-ка по-малко…..
    Нещо друго???
    Много заслепен човек си….казах ти, дай да се видим и да ти се обяснят някои неща!!!

    Коментиран от #68, #70

  • 65 А ако

    0 1 Отговор

    До коментар #63 от "Бла-бла-бла":

    аз нямам опит, значи ти не си се качвал дори на лека кола….
    Много си вярваш на измишльотините…🤣🤣🤣
  • 66 Именно де!

    1 1 Отговор
    Точно там е разковничето - 8 часа зареждане за максимум 800 киловатчаса, ако камиона е задърпан дотам с 0% батерия, което въобще не е практически пример но ще приемем че всички камиони са пристигнали с 0% батерия и трябва да заредят до 100%.

    Приемаме 60 камиона по 800 киловатчаса. Общо 48 мегаватчаса.

    По твоята логика, ще зареждат по 48 минути на мегаватовата станция и трябва да си направят списък, за да успеят да заредят всичките за осем часа. С местенето на камионите ги сложи час зареждане за камион. Значи им трябват 8 станции по един мегават, за да обслужват 64 камиона за осем часа. Общо 8 мегавата.

    Само където ще е доста по-просто отколкото си мислиш. Просто ще има по една колонка за всеки камион и никой няма да мести нищо, нито ще си правят списък график и така нататък.

    800 киловата часа се зареждат със 100 kw за 8 часа.

    60 колонки по 100 kw са 6 мегавата - даже остават два свободни мегавата за две бързи зарядни за тези които спират само за кратка 45 минутна почивка, за която да заредят 90% от батерията, ако не им се чака 48 минути.

    А за камиони с един шофьор, който може да кара само 9 часа на денонощие и му остават 14 часа за почивка тоест ще е достатъчна дори зарядна с мощност 50 kw, като най-бавните бързи зарядни станции за леки автомобили.

    А дори по 20 стотинки за киловатчас печалба, са 10 000 лв печалба на всеки осем часа от този паркинг - 30 000 за денонощие, колкото струва една зарядна станция. Милион печалба на годи
  • 67 Именно де!

    1 1 Отговор
    А дори по 20 стотинки за киловатчас печалба, са 10 000 лв печалба на всеки осем часа от този паркинг - 30 000 за денонощие, колкото струва една зарядна станция. Милион печалба на година, ама казваш няма да има желаещи да правят такива паркинги защото това са пари за семки!

    Мен ако питаш, ще се случи като със зарядните за леките автомобили в момента. Заети са само в 5% от времето.
  • 68 Нищо не си ми отговорил

    0 1 Отговор

    До коментар #64 от "Балалайчооо":

    Колко часа шофиране и колко часа задължителна почивка имат при единичка и двойка на денонощие? Дали нямат поне два часа свободни за да спрат да заредят в удобно за тях време?


    Отговори с конкретни часове, а не празни общи приказки?

    Приемаме, че за час все минават 90 км което е невъзможно на практика, но го приемам за да видим предимствата на дизеловия камион. Колко километра максимум могат да се изминат за едно денонощие на теория?

    Коментиран от #69

  • 69 Ставаш

    1 1 Отговор

    До коментар #68 от "Нищо не си ми отговорил":

    доста нагъл за човек, който е много далеч от материята….
    И при двата случая почивката трябва да е мин. 8 часа….единица реално в Евопа ще мине 1200-1300 км за 24 часа при спазваме на правилата и не натоварвни магистрали….2-ка с лекота ще прехвърли 2000 км за 24 часа при същите условия….
    А ти кажи какво правим, когато се наредят няколко десетки камиона да заредят в “удобно за тях време”…..???? Ти мълчиш и не искаш да вденеш какво ти се казва….
    Защо мълчиш и за факта, че не се казва нищо
    за различни спецификации…??? Защото няма…..
    Защо няма и реални снимки на спалното помещение от вътре??? Защо няма различни височини и видове кабини??? Защо няма друга разновидност освен свръх-тежък 3-осен КраЗ??? Самосвали нещо, високообемни композиции, соло-камиони…..???
    Елементарно е-ЗАЩОТО НЯМА И Е ПОСРЕДСТВЕНА МАРКА!!!!
    Хайде сега напиши дрън-дрън бла-бла…..лигльо….

    Коментиран от #71, #72

  • 70 Първоначално не се замислих

    1 1 Отговор

    До коментар #64 от "Балалайчооо":

    "2 до 2.5 дни чисто каране 1-чка…
    На 2-ка по-малко…..
    Нещо друго???
    Много заслепен човек си….казах ти, дай да се видим и да ти се обяснят някои неща!!!"


    Вярно съм слепец, за да не видя от първия път какви ги приказваш!

    Ще ми обясниш ли как дори само на теория ще минеш 2000 километра за 2 денонощия, ако дори и да караш с постоянна скорост 90 км в час, което на практика е невъзможно, ще трябва да шофираш повече от 22 часа за да ги изминеш. По колко часа е разрешено да шофираш на денонощие?

    По колко часа можеш да шофираш без да спираш?
  • 71 Писали сме заедно

    2 1 Отговор

    До коментар #69 от "Ставаш":

    Ако бях прочел какво си написал щях да ти задам по друг начин въпроса, но и така въпросът си остава актуален.


    Написал си колко е минималната задължителна почивка - осем часа.

    Но си забравил да напишеш колко часа МАКСИМАЛНО може да шофира един шофьор в денонощие?

    А колко часа максимално може да шофира двойка?

    Личи си от километри, че дори и познат тираджия нямаш, да не говорим ти самият да си такъв!
  • 72 Като не знам - питам

    1 1 Отговор

    До коментар #69 от "Ставаш":

    "единица реално в Евопа ще мине 1200-1300 км за 24 часа при спазваме на правилата и не натоварвни магистрали…."

    Поправи ме, ако греша, но в цяла Европа максималната разрешена скорост за движение на камиони не беше ли 90 км в час?

    Ти голям герой ще дойдеш? Шофираш 15 часа в денонощие нон стоп? Аха и да ти повярвам!

    Ако спазваш правилата не можеш да минеш дори на теория повече от 900 км, а на практика 800 и то не всеки ден, ако не спираш никъде да чакаш нещо.

    Коментиран от #73, #74

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 И пак се въртиш

    1 0 Отговор

    До коментар #72 от "Като не знам - питам":

    маазно маазно…. нали ти написа, колко може да се мине при “идеални” условия без забавяния….сега започна за трафик да изърташ…..
    Разбери едно - тази теска в този си вид няма да пробие в Европа!!!!
    А ти си извъртай сметките и си вярвай на картинки и гугъл рекламни клипчета колкото искаш…..

    Коментиран от #77, #80

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 А ти само

    1 1 Отговор

    До коментар #75 от "Смятай де?":

    10 часа ли можеш да караш за 24 часа???
    Я смени източника на информация…и не се прави на умен…S=v.T се учи преди 8 клас….
    По другите въпроси мълчиш като комунист на разпит….
    Хайде докарвай каквато искаш тесла и да тестваме….

    Коментиран от #78, #79

  • 77 Защо не може?

    0 1 Отговор

    До коментар #74 от "И пак се въртиш":

    Нали проблемът беше, че не може да спази сроковете за доставка, защото трябва да зарежда цели три пъти по половин час за да измине 2000 километра и това било пълна загуба на време. Все още ли се придържаш към тази опорна точка?

    Възможно ли е все пак да намери час и половина за трите денонощия пътуване и двете задължителни почивки по 45 минути дори на една 10 часова смяна?

    А в европа няма да я видим скоро по други причини. Първо ще трябва да задоволят американския пазар. А като начало просто трябва да си изпълнят предварителните поръчки. Тоест пиши ги три-четири години. Поне!
  • 78 Аз мога и повече

    0 1 Отговор

    До коментар #76 от "А ти само":

    Но не карам тир. А никой тираджия не може да кара повече от 10 часа на денонощие. Тоест дори осмокласник не можеш да излъжеш че ще минеш повече от 900 км. И то само два пъти в седмицата, а останалите дни максимум 800 км, което мислиш ли че е случайно, че е точно колкото пробегът на камиона с едно зареждане?
  • 79 Кои са другите въпроси

    1 1 Отговор

    До коментар #76 от "А ти само":

    "По другите въпроси мълчиш като комунист на разпит…."

    Питай де?
  • 80 Къде се покри

    0 2 Отговор

    До коментар #74 от "И пак се въртиш":

    "А ти си извъртай сметките и си вярвай на картинки и гугъл рекламни клипчета колкото искаш….."

    Да не би и ти да провери в Гугъл колко е максималната скорост и максималното време за шофиране и накрая да разбра какво ти говоря от месеци?

    А мойте сметки обикновено излизат. Твоите и с извъртане няма как да излязат.

    Коментиран от #81, #82

  • 81 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #80 от "Къде се покри":

    Твоите сметки никога не излизат.Никога.Като 5 Х 20% ги изкара 100%.Като кпд на електромобила бил 90%,а то толкова е само на електромотора.

    Коментиран от #84

  • 82 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #80 от "Къде се покри":

    Това недоразумение Семи возещо 5 тона батерии, изобщо няма да се наложи.Само за вътрешно заводски транспорт в Пепси.

    Коментиран от #83, #86

  • 83 Е така де!

    0 1 Отговор

    До коментар #82 от "Гост":

    Ти къде очакваш да бъдат продадени първите електрически камиони, след като очевидно няма изградена зарядна инфраструктура за камиони, просто защото досега нямаше нито един електрически камион.

    Разбира се че първите камиони ще са за вътрешно фирмен транспорт на тежки товари между складовете на фирмите, където вече има изградени зарядни станции в самите складове.

    После ще ги пуснат по точно определени маршрути където ще бъдат изградени зарядни станции и с времето ще се разширява използването им успоредно с изграждането на зарядна инфраструктура.

    А това ще става толкова бързо колкото могат да произвеждат камионите.

    В българия Пепси се произвежда във Велико Търново. До който и голям град да тръгне камиона след 200 км е пристигнал и може да направи четири курса преди да му се наложи да зарежда.

    А ако на рампата има само 200 kw зарядно и стои на рампата само час между курсовете, ще може да прави курсове денонощно без да ходи някъде специално да зарежда.
  • 84 Бъркаш ме с някой

    0 2 Отговор

    До коментар #81 от "Гост":

    Тези сметки са чужди.
  • 85 Оня

    2 4 Отговор
    Петроджендърите умират от страх , че любимите им тракалници скоро ще бъдат в музейте. Към тях прибавяме и pycopoбските под.Логи , и врявата е готова. Само че колкото и да врякате ДВГ си отива , и единствените губещи ще са чаршафи , и колхозници

    Коментиран от #87

  • 86 Последно

    0 2 Отговор

    До коментар #82 от "Гост":

    По твоите сметки колко километра може да мине за денонощие един дизелов камион и колко по-малко километра може да мине един електрически камион на дълъг курс?

    Ако има изградена зарядна инфраструктура, за да може въобще да стигне до някоя точка на 2000 км, колко по-късно ще стигне електрическият камион? Дали няма да стигне по същото време?
  • 87 Само така си мислиш

    0 1 Отговор

    До коментар #85 от "Оня":

    Русия винаги е била ресурсна държава и ще продължи да е такава. Например батериите се нуждаят от много никел, а Русия е един от най-големите производители.

    Но пък за петрола си прав. Никела се добива веднъж, а после се ползва стотици години, докато петрола трябва да се купува за всеки изминат километър.

    Купуваш си никела в батерията и той не намалява до края на живота ѝ и после можеш да го продадеш отново. Горивото трябва да го плащаш за всеки изминат километър и парите ти буквално изгарят и излизат през ауспуха.

    Първото е кръгова икономика, а второто разсипничество.

    Коментиран от #90

  • 88 Гост

    2 0 Отговор
    124квтч/100 км, при 40 ст цена на индустриалния ток (да не си мислите, че ще го зареждат в гаражче на 11 ст нощна???), това прави по 50 лв/100 км. Все едно някой камион с разход 17/100 нафта, при днешни супер надути цени на нафтата или при нормални цени, ще се равнява на камион с разход 22/100.

    Коментиран от #91

  • 89 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Алекс":

    Ние си смятаме за нас. Ние не живеем в щатите. А вие, може да ядете хляб от фурната в Шмилево, но щом ви кефят цените в САЩ.......
  • 90 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #87 от "Само така си мислиш":

    А краят на живот на батерията е след първите две нощи, когато остане на 5%. Пробвал съм го с телефона си и резултатът е винаги един и същ.

    Коментиран от #92, #100

  • 91 Я сметни пак?

    0 3 Отговор

    До коментар #88 от "Гост":

    Един тир харчи под 40 литра на 100 км. От най-икономичните. Ще сметнеш ли колко лева на километър са това, след като си направил такава сметка за електрическия камион?

    Коментиран от #93, #95

  • 92 Интересно?

    0 2 Отговор

    До коментар #90 от "Гост":

    Моя е падал много пъти до 0% и още е жив? Какъв ментак ползваш, за да се прецака от два пъти падане на батерията до 5%?

    Коментиран от #96

  • 93 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #91 от "Я сметни пак?":

    Колко годишен е този камион с разход 40/100.В Европа не се карат камиони трета употреба,един модерен влекач дава разход 27-29/100.

    Коментиран от #99

  • 94 Гост

    1 0 Отговор
    Да не говорим за цената от едно евро на бърза зарядна в Европа.
  • 95 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #91 от "Я сметни пак?":

    Къде видя да говоря за тир? Пак ли не четеш и си донагаждаш? Казах камион, а камиони с разход 20 колкото щеш.

    Коментиран от #97

  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 Е така де!

    0 1 Отговор

    До коментар #93 от "Гост":

    "Колко годишен е този камион с разход 40/100.В Европа не се карат камиони трета употреба,един модерен влекач дава разход 27-29/100."


    Е нали 27 е по-малко от 40, чети внимателно.

    То и разхода на камиона на тесла е по-малък от 124kWh/100км, и е от 93 до 106 киловатачаса, ама на тебе не ти пречи да ги сметнеш 124, нали?

    Защо не ги сметна на 93? Тогава щеше да ти излезе 37,2 лв, на 100 км на фирмен ток, което е около 11-12 литра дизел.

    При 300 хиляди километра на година, на собственика дали му е все едно и дали ще трябва да плати 112 хиляди лева за ток или 300 хиляди лв за нафта?

    Само по време на гаранцията на камиона, разликата става около милион лв.

    Коментиран от #101, #102

  • 100 Само така ще е

    0 1 Отговор

    До коментар #90 от "Гост":

    Почти на никой от тези които пишат тука батерията на телефона никога не е падала до 0%, нали?

    Който казва, че батерията му е паднала достъпен телефонът да изключи според тебе сигурно лъже?

    Можеш да ги питаш дали на някой му се е случвало поне веднъж в живота и дали след това са си изхвърлили телефоните.
  • 101 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #99 от "Е така де!":

    Ще спестиш таратанци.Цената на електрическия камион е два пъти по висока от дизеловия.Петте тона батерии разнасяни като безполезен товар също са голям минус.
  • 102 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #99 от "Е така де!":

    Къде ще ги спестиш 112 хиляди лева от ток,в Швейцария ли? Швеция или Норвегия?С забрана за движение на електрички и режим на тока през зимата.

    Коментиран от #103

  • 103 Ти да видиш!

    0 1 Отговор

    До коментар #102 от "Гост":

    "124квтч/100 км, при 40 ст цена на индустриалния ток (да не си мислите, че ще го зареждат в гаражче на 11 ст нощна???), това прави по 50 лв/100 км. Все едно някой камион с разход 17/100 нафта, при днешни супер надути цени на нафтата"


    Това не бяха ли твои сметки?

    И пак нищо не си разбрал.

    Разликата между 112 хиляди лева сметка за ток и 300 000 лв сметка за нафта е 188 000 лв на година.

    Камионът на Тесла струва 180 000 долара.

    Е колко да струва един дизелов камион? При положение, че горивото за километър струва около левче, само за 1,6 милиона километра гаранция за батерията и задвижването на камиона на Тесла дизеловия камион ще трябва да даде 1,6 милиона за гориво.

    Дори при кръчмарските ти сметки за 50 лв на 100 км, електрическия ще даде 800 000 за ток и ще спести 800 000 лв. Само от спестеното може да купи още два чисто нови камиона, дори по твоите сметки.
  • 104 Гост

    0 0 Отговор
    Цена на Тесла 180 000 долара,с коя батерия и с колко субсидия.Само батериите струват 150 000 долара при сегашната цена от 150 долара за киловатчас.Вие теслончетата много удобно забравете че батерията е консуматив.Цена на нов дизелов камион Мерцедес е 140 000 евро.

    Коментиран от #105

  • 105 Така е!

    0 2 Отговор

    До коментар #104 от "Гост":

    Батерията наистина е консуматив. Консумативи с гаранция 1,6 милиона километра. Нали точно това ти сметнах? Дори да си изкара само гаранцията ще спести на собственика 800 000 лв за това време.

    А 180 000 долара е цената на камиона с голямата батерия преди субсидии. Подобен 3 осен камион на scania и volvo струва 240 000 долара, като не можах да намеря по мощен от 750 коня за да ги сравня. Тоест са много по-маломощни на много по-висока цена.

    Ама щом казвате няма да има желаещи за този камион и ще си остане само пиар за фирмите. Коя ли фирма работи за пари и я интересуват някакви си осем милиона от десетина камиона? В случая на pepsi 80 милиона от 100 камиона, при положение че са купили 100-те камиона за 18 милиона.

    Сигурно ще е така както казвате - направили са го за пиара а не заради 80 милиона печалба.

    Коментиран от #106, #107, #108

  • 106 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #105 от "Така е!":

    За сега са доставили на Пепси само един за проба.Да не се откажат от останалите поръчани.

    Коментиран от #111

  • 107 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #105 от "Така е!":

    Може да е повече от 1,6 милиона километра,но не се знае с колко гаранционни смени на електромотори и батерии.Знаем ги номерата на афрото.
  • 108 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #105 от "Така е!":

    Нека да поразходят 5 тона батерии вместо полезен товар и може да размислят.

    Коментиран от #113, #114

  • 109 Гост

    2 0 Отговор
    Единственото ефективно електрическо превозно средство се нарича влак.Захранва се от кабел в движение,без да носи излишен товар.

    Коментиран от #112

  • 110 Какво значение има

    0 2 Отговор
    Нали за собственика е безплатно? Пък ако можеш да смяташ, това са някакви си 2000 цикъла гаранция живот на батериите с които се справят дори най-старите батерии на първата модел s, а в камиона тези батерии работят при много щадящ режим и не могат да бъдат натоварени по никакъв начин. Тоест ще изкарат много повече отколкото в лек автомобил.

    А натоварването на двигателя е толкова малко, че шофирането става с един единствен двигател при наличие на три броя. Другите два се включват само при изкачване на баир, ускорение или регенерация.

    През останалото време бездействат и при повреда на един или повече електрически двигатели камиона все още може да се движи и е по-бърз от дизеловите камиони.

    Коментиран от #123

  • 111 Един? Един за проба?

    0 1 Отговор

    До коментар #106 от "Гост":

    Научи се да броиш.
  • 112 Пак ли черно-бяло

    0 1 Отговор

    До коментар #109 от "Гост":

    Защо смяташ че светът трябва да избира между едно от двете и камионите изключват съществуване на влакове или обратно?

    И ти ли като турбо смяташ че всички трябва да се качим на дизелови баничарки и това е най-доброто решение за всички?
  • 113 Пак ли изсмукана от пръстите информаци

    0 1 Отговор

    До коментар #108 от "Гост":

    Как ги сметна че са пет тона? Дай източника на информация?
  • 114 Гледам че си мирясал

    0 1 Отговор

    До коментар #108 от "Гост":

    Затова ще ти спомена най-важното предимство. Този камион може да се зарежда за 14 стотинки на киловатчас, което е 14 лв на 100 км за движение на 40 тонен камион.

    Следващия път преди да говориш за петте тона батерии които вози камиона, си помисли колко полезен товар може да превози автомобил с разход 14 лв на 100 км. Дали баничарката на турбо не харчи повече? Но дали ще превози повече от камиона на Тесла?

    Да не говорим че камионът ще стигне по-бързо от Турбо дори с пълен товар, защото дори с 37 т ускорява по-бързо от баничарката, а турбо така или иначе дори на магистрала не вдига повече от 90 км в час колкото е ограничението за товарни автомобили.

    Коментиран от #118, #119

  • 115 ЧАКАМ ГО НА ШИПКА С КОМАТСУТУ

    2 0 Отговор
    БитурбуДизел да видим до кой завой ША му е въздуха...

    Коментиран от #116, #121

  • 116 Пропускаш най-важното

    0 2 Отговор

    До коментар #115 от "ЧАКАМ ГО НА ШИПКА С КОМАТСУТУ":

    Бързото катерене на баирите го правят многото коне, а камиона на Тесла има минимум 1 000 коня, но вероятно са повече, защото ползва двигателите на Plaid който има 1030 коня, но при него ограничението идва от мощността която може да осигури батерията, а камиона има поне 8 батерии като на plaid, които очевидно могат да осигурят мощност 8 000 коня.

    При 6% наклон камионът не само може да поддържа максималната си скорост, но и да ускорява с максималното си тегло от 40 т.

    С колко коня камион ще чакаш камиона на Тесла на Шипка, за да си мислиш, че ще минеш прохода по-бързо?

    Коментиран от #117, #122

  • 117 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #116 от "Пропускаш най-важното":

    Не многото коне плоско4елия,а въртящия момент дърпа на баирите.

    Коментиран от #124

  • 118 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #114 от "Гледам че си мирясал":

    Пак ли ще зареждаш на нощна в гаража.Да не ти гръмне електромера.

    Коментиран от #130

  • 119 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #114 от "Гледам че си мирясал":

    Дизелов камион влекач тежи 9-10 тона.Тесла е камион клас 8,с тегло над 15 тона.Колко е разликата тлупи.

    Коментиран от #126

  • 120 Гост

    2 0 Отговор
    Точно на Шипка ще ми ускоряваш по завоите.Ще се хвърлиш в дерето на първия обратен завой.

    Коментиран от #128

  • 121 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #115 от "ЧАКАМ ГО НА ШИПКА С КОМАТСУТУ":

    Дали ще успее да изкачи Шипка,то там зарядни няма.

    Коментиран от #129

  • 122 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #116 от "Пропускаш най-важното":

    С дизелов влекач на ниска предавка ще постигна по висок въртящ момент.
  • 123 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #110 от "Какво значение има":

    Защо напушеняка упорито мълчи за цената и теглото на камиона Тесла.Срам го е да каже,не са в негов интерес.

    Коментиран от #131

  • 124 Научи я тази физика

    0 2 Отговор

    До коментар #117 от "Гост":

    Мощността е комбинация както от въртящия момент, така и от оборотите. С един и същ въртящ момент и покачване на оборотите мощността расте.

    Имам и лоша новина за тебе. Скоростната кутия може да увеличава или намалява въртящият момент, но няма никакъв контрол върху мощността. С всяко качване на предавка при увеличаване на скоростта, намалява максималният въртящ момент, който можеш да предадеш към колелата и от един момент нататък колкото и да даваш газ по баира, двигателя ще е достигнал максималната мощност която може да достави и няма да ускориш повече. Защо мислиш че натоварените камиони едва пъплят по баирите? Сигурно от лоши шофьори? Ами не, просто стандартните 300-400 коня двигатели, които са им сложили не стигат за по-голяма скорост. Липсва им МОЩНОСТ.

    Въртящият момент могат да си го набавят чрез избор на предавка, ако имат достатъчно мощност.

    Коментиран от #125, #137, #142

  • 125 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #124 от "Научи я тази физика":

    Точно затова дизеловия камион е снабден с скоростна кутия,много предавки, бързи и бавни,с който може да се увеличи въртящия момент и да изкачи всеки наклон.Мощността е за постигане на висока скорост, въртящия момент е за ускоряване и изкачване на наклони.

    Коментиран от #127

  • 126 Не се ли научи

    1 1 Отговор

    До коментар #119 от "Гост":

    Че в америка абсолютно всички влекачи са клас 8 и тези 15 т се отнасят за брутно тегло? Посочи ми един единствен влекач който да не е клас осем, независимо колко тежи самият той?

    Клас 7 са само пикапи и вероятно пикапа на tesla и той ще е клас 7.

    Клас 9 са за над 37 т. Смяташ ли че влекачите им тежат повече от 37 тона?

    Коментиран от #132

  • 127 Май пропусна пак

    0 2 Отговор

    До коментар #125 от "Гост":

    Че говорим за най-бързо изкачване на наклон? Ама ти пък какво ли си разбрал някога. Кой камион ще изкачи по-бързо баира? Този с най-голям въртящ момент на двигателя или този с най-много коне?


    Аз залагам на конете, а ти?

    Коментиран от #135

  • 128 И ти ли Бруте?

    0 1 Отговор

    До коментар #120 от "Гост":

    И ти ли си мислиш като Турбо, че проходът на Шипка са пет завоя на кръст, а не няколко десетки километра?
  • 129 Пак си скаран с физиката?

    0 1 Отговор

    До коментар #121 от "Гост":

    За колко време мислиш, че се изминава Шипка? С каква мощност?
    Един дизелов камион с 300 коня ще успее ли да я мине за поне един час?
  • 130 Няма да зареждам нощна в гаража

    0 2 Отговор

    До коментар #118 от "Гост":

    Само на умник като тебе може да му дойде на акъла, че ще зарежда минимум 800 киловата часа батерия от домашен контакт.

    Не че е невъзможно, но дори от трифазната ми партида ще отнеме 17-18 часа.

    Хммм... Чак аз останах изненадан, защото досега не бях смятал, че ми се струваше абсурдно, но всъщност не е чак толкова много време дори на 50 kw партида.

    Както и да е, но въобще не става въпрос за България, а за това че всички които са резервирали камиона ще зареждат на зарядните на тесла на 7 цента за киловатчас за целия живот на камиона.



    За България няма как да важи и по друга причина, но не исках да ставам нагъл за да ти я споменавам и натрапвам - зареждането на зарядните на Тесла в България и съседните страни е напълно безплатно и не струва дори 7 цента.

    Ще ми кажеш ли дори една единствена точка за зареждане, на която дизелът да е безплатен?
  • 131 И какво искаш да ти каже

    0 2 Отговор

    До коментар #123 от "Гост":

    Откъде да знае каква ще е цената след две-три години, когато камионът започне да се произвежда в новия завод и достигнат 50 000 камиона годишно производствен капацитет?

    Та той не знае дори каква ще е цената на материалите следващия месец. Както тези камиони на pepsi, така и на тези които ще произведе през следващите две-три години, докато си изпълни капарираните заявки цената е ясна. 150 000 за малката батерия и 180 000 за голямата.

    А теглото ще е различно от сегашното, за тези които сега ще поръчат камиона, ако въобще започнат да приемат нови поръчки, защото ще използват новите 46 80 батерии, когато успеят да увеличат достатъчно производствения си капацитет. Засега ползват батерии от външни доставчици.
  • 132 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #126 от "Не се ли научи":

    Камионите в САЩ се класифицират в класове от 1 до 8,като клас 8 включва всички камиони над 15 тона.Клас 9 няма тлупи.

    Коментиран от #133, #134

  • 133 Прав си ама наполовина

    0 1 Отговор

    До коментар #132 от "Гост":

    Вярно няма клас 9, но тези 15 тона не са само собственото тегло на влекача, а и теглото което му оказва закаченото върху него ремарке:

    Какво означава GVWR?
    GVWR означава „Брутно тегло на превозното средство“. GVWR (както се използва по-горе) е максималното НАТОВАРЕНО тегло, което вашето превозно средство/ремарке може да носи, както е определено от производителя на вашето превозно средство.

    Това е максималното безопасно тегло на вашето превозно средство, което включва пътници, ТОВАР, собствено тегло и всички други аспекти, необходими за безопасното движение, както и аксесоарите на ремаркето и т.н.

    Коментиран от #136

  • 134 Колко е

    0 1 Отговор

    До коментар #132 от "Гост":

    Собственото тегло на ford f550, който е клас 6 (7,258–8,845 kg)?

    Дали е много по-различно от ford f250 който е клас 2 (3,856–4,536 kg), след като са почти идентични на външен вид и размери, а се различават само помощността на двигателите и товароносимостта?

    Смяташ ли че не натоварен ford f-550 тежи 9 тона?
  • 135 МАХМУД

    0 1 Отговор

    До коментар #127 от "Май пропусна пак":

    НАЙ ВАЖНО Е ПРИ КОЛКО ОБОРОТА НА ДВИГАТЕЛЯ Е МАКС. МОЩНОСТ. ЗА ПО ДЪЛЪГ ЖИВОТ НА ДВИГАТЕЛЯ НА КАМИОНИТЕ МАКС. ДО 2500 ОБОРОТА СА НАПРАВЕНИ ЗА ДЪЛЪГ ЖИВОТ ИМА САМО ЕДНО ИЗКЛЮЧЕНИЕ ИТОВА Е КАМАЗ КОЙТО И ПРИ ДЪЛГИ ЕКСТРЕМНИ 500Ч ОБОРОТА ДОРИ И В ЖЕГА НА ПУСТИНИТЕ ПРОБЛЕМИ НЯМА И НЕ ФЪРЛЯ ВИДИТЕ И БИЕЛИТЕ ЗА ТОВА Е И НЕПОБЕДИМ В КЛАСА СИ.

    Коментиран от #141

  • 136 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #133 от "Прав си ама наполовина":

    Прави сте и двамата,но само наполовина.В клас 8 в САЩ е регламентирано както теглото на влекача 14969 кг.,така и бруто тегло на композицията (влекач, ремарке и товар) от 36,3 тона.
    Като си купуваш влекач клас 8 ще получиш такъв с тегло над 15 тона.Като товариш композиция от клас 8, общо не трябва да е над 36,3 тона.

    Коментиран от #138

  • 137 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #124 от "Научи я тази физика":

    Не ги разбираш тези науки.Защо всички тирове са дизелови?Бензиновият двигател ще ти извади по голяма мощност при същия обем на двигателя.Дизеловият двигател има по голям въртящ момент от бензиновия,който комбиниран със скоростна кутия с повече предавки ще издърпа натоварения камион на всеки баир.
  • 138 Да питам и тебе

    0 1 Отговор

    До коментар #136 от "Турбо":

    В какви граници е собственото тегло на ford f550, който е клас 6 (7,258–8,845 kg)?

    Дали е много по-различно от ford f250 който е клас 2 (3,856–4,536 kg), след като са почти идентични на външен вид и размери, а се различават само помощността на двигателите и товароносимостта?

    Смяташ ли, че не натоварен ford f-550 тежи 9 тона?

    Смяташ ли, че най-лекият ford f250 тежи 4тона празен, а почти идентичен на външен вид и размери ford f 550 тежи 5 тона повече, заради усилената рама, окачване спирачки и по-мощен двигател и празен тежи 9 т?

    Коментиран от #139

  • 139 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #138 от "Да питам и тебе":

    Провери в нета,там има данни за това,което ме питаш.Колегите в едно са прави,има разлика от +4-5 това в теглото на влекач Семи,в сравнение с дизелов влекач.Това означава само едно,Семи ще превозва 4-5 тона полезен товар по малко,при равни маси на двете композиции.Едни 4-5 тона безполезен товар под формата на батерии ще се разкарват по пътищата.Колко точно,ще разберем когато от Тесла публикуват теглото на празен влекач Семи и каква е точно цената.Както казва Гост,Мъск упорито мълчи по тези въпроси.

    Коментиран от #140

  • 140 Пак увърташ

    0 2 Отговор

    До коментар #139 от "Турбо":

    Смяташ ли, че не натоварен ford f-550 тежи 9 тона?

    Смяташ ли, че най-лекият ford f250 тежи 4тона празен, а почти идентичен на външен вид и размери ford f 550 тежи 5 тона повече, заради усилената рама, окачване спирачки и по-мощен двигател и празен тежи 9 т?
  • 141 Ахмедее

    0 0 Отговор

    До коментар #135 от "МАХМУД":

    Оптималните обороти са 1000-1500....какви 2500...??? При съвмреннните мотори при камионите дори и при пикови натоварвания не се достигат такива обороти...просто са неефективни там и кривите на мощност и Мв падат стремглаво там...
    А мотора на Дакар-ския Камаз е точно някой си ЯМЗ...ама от Либхер....
  • 142 Мнгоого отдавна

    0 0 Отговор

    До коментар #124 от "Научи я тази физика":

    средния мощностен клас е изместен в диапазона 450-500 к.с. и Мв около 2500-2700 Нм...
    И тези камиони обикновенно не "пъплят" по баирите.... за по-силните с 600-700 коня и над 3500 Нм няма смисъл да говорим какво ще правят с 20-25 тона по баирите....и те са вече и автоматици...1-2 предавки надолу най-много и изчезват с 85-90...стига пътя да позволява....

    Коментиран от #143

  • 143 Хайде сега си представи

    0 2 Отговор

    До коментар #142 от "Мнгоого отдавна":

    Как се движи камион с два пъти по-голяма мощност - минимум 1030 коня, колкото осигуряват тези двигатели с 10 пъти по-малка батерия в лек автомобил.

    Тоест батерията може да осигури около 10 000 конски сили и при необходимост винаги могат да бъдат добавени повече двигатели за да осигурят повече мощност, ако 1000 коня не стигат и/или трябва още въртящ момент.


    Като тук има и опцията колелата на ремаркето също да са задвижващи, за да се осигури както по голяма мощност и прецизен контрол на въртящия момент при всякакви терени, така и много по агресивно рекуперативно спиране. Възможностите са неограничени предвид малките размери на двигателите и огромната им мощност.

    Коментиран от #145

  • 144 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 145 Този коментар е премахнат от модератор.