Last news in Fakti

3 Януари, 2023 18:07 2 355 23

Tesla представя нова платформа на 1 март

  • tesla-
  • платформа-
  • електромобил-
  • мъск

Дебюта ще се състои по време на Investor Day

Tesla организира голямо събитие, което ще се състои на 1 март тази година. То носи името Investors Day и по време на него ще бъдат обсъдени най-важните теми свързани с компанията, бъдещето ѝ, новите продукти, които ще видим и технологиите, които биват разработени в момента. Очаква се именно тогава да дебютира и новата платформа на компанията, която ще свали значително производствените разходи.

Според предходна информация, новата платформа ще намали наполовина разходите, които Tesla има към момента с Model 3 и Model Y, което ще позволи и направата на новия евтин модел, който се тиражира в интернет от няколко месеца. Интересното е, че този път от Tesla разкриват, че ще представят нова платформа, но пък това е и единственото, което към момента е потвърдено, че ще видим на събитието.

Очаква се то да протече по различен начин поради падащите цени на акциите на компанията, но вероятно ще запази подобна схема от другите събития, които компанията провежда през последните години.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гаглей

    8 5 Отговор
    Дайте ми по 1000 лева и ако не станете милионери ще ви върна половината
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Числото

    3 3 Отговор
    Тоз Илон Муск ще доди ли в Белоградчик ?
  • 4 омъскаряване

    1 4 Отговор
    Масовки за сектантите, край на "свещените" книги с твърди корици!
  • 5 Аз казах ли ви?

    5 7 Отговор
    Казах ли ви, че Тесла няма да стои да чака останалите да я настигнат? Особено след тази новина от преди само два месеца относно старата платформа на Тесла :

    Компанията дори обмисля изграждането на нова платформа, която да замени e-TNGA, която беше представена едва през 2019 г. като основа за електрически, хибридни и термични автомобили. Тя беше използвана за създаването на електрическия кросоувър bZ4X, който се произвежда само от няколко месеца.

    Съобщава се, че решението на Toyota да промени стратегията се дължи на факта, че реалните продажби на електрически превозни средства са надхвърлили предишните прогнози на компанията, които сочеха по-бавно разпространение на автомобили с нулеви емисии. Гледайки числата, ШЕФОВЕТЕ на Toyota са решили, че преминаването към електричество ще донесе ползи. Въпреки това, СРАВНЯВАЙКИ С Tesla - еталонът за електронна мобилност, ЯПОНСКИТЕ инженери СА ОСЪЗНАЛИ, че харчат твърде много за производството на автомобили, захранвани с батерии.

    Любопитно е, че само преди 10 години, когато Tesla и Toyota си сътрудничиха по електрическия RAV4, инженерите на японската компания бяха убедени, че Tesla не разполага с особено интересни технологии и решиха да прекъснат сътрудничеството през 2017 г. Нов импулс към електричеството се дължи и на желанието на ръководството да засили зеления имидж на марката."

    КРАЙ НА ЦИТАТА

    И това не го казвам аз, а инженерите и шефовете на toyota. На тях се сърдете и пишете минуси. Не убивайте ве

    Коментиран от #6, #7

  • 6 Гост

    8 4 Отговор

    До коментар #5 от "Аз казах ли ви?":

    Поредното обещание от Тесла,което няма да изпълнят.Поредната ти прогноза,която няма да се изпълни.Като прогнозата за най голямата пазарна капитализация на Тесла,която учудващо спихна.
  • 7 Кой ще

    1 4 Отговор

    До коментар #5 от "Аз казах ли ви?":

    те убива “вее”, слскии????
  • 8 ГНТВРЛ

    3 3 Отговор
    За да се намалят наполовина производствените разходи трябва или да има някакъв технологичен скок, т.е. нова технология за производство или компонент (демек батерията!), или до момента да са били нереално високи тези разходи. И двете ми се струват малко вероятни, така че като нищо шумотевицата да е вече съвсем като покрай "новия Айфон", дето я гледаме и слушаме всяка година.
  • 9 И трите дядо попе и трите

    3 3 Отговор
    Тесла притежава всяко едно от изброените. Като за начало към момента имат 35% брутен марж на печалбата, следователно им остават да намалят още 15% плюс средните за индустрията около десетина процента брутен марш на печалбата.

    На второ място имат и технологичен скок в производството, заради който toyota се отказа от чисто новата си платформа като морално остаряла, въпреки че беше представена през 2019 г отказаха се от повечето си електрически модели защото ще са нерентабилни спрямо тези на Тесла и започнаха да изграждат нова платформа отначало. Един от технологичните пробиви в производството е отливането на шасито от алуминий от две части за което са необходими само две машини за отливане, вместо цял цех за щанцоване, щамповане и заваряване на стотици парчета ламарина, а след това всичкото това да минава през бояджийски цех който да нанася антикорозионно покритие и боя. Алуминият не ръждясва и няма нужда от антикорозионно покритие или боя.

    А имат и нови батерии, които са много по-евтини за производство и от миналия месец вече решиха проблемите с производството им и започнаха да ги произвеждат в по-голям мащаб.

    Коментиран от #10, #13

  • 10 ГНТПВРЛМБ

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "И трите дядо попе и трите":

    Хубаво би било всичко това да е истина, но историята показва, че когато нещо е прекалено хубаво, за да е вярно, то обикновено наистина не е вярно. И досега законите на физиката, термодинамиката и икономиката все още никой не ги е пренаписал. Ако всичко изброено е вярно, тогава означава, че в Тесла работят само гении, а всички останали 20-30 световни производителя са със "специални образователни потребности" и не могат да работят с калкулатор, камо ли да разбират от металознание и съпромат. Не, че не възможно, но колко е вероятно да е така?

    Коментиран от #11

  • 11 Е колко да е вероятно?

    2 5 Отговор

    До коментар #10 от "ГНТПВРЛМБ":

    Същото разправяха преди време за повторното използване на ракетите на space x.

    Че било физически невъзможно, а дори по някакъв начин да успеят да преодолеят ограниченията на физичните закони, това ще е адски скъпо.

    Можеш да намериш коментарите на анализаторите и специалистите от само преди 10 години. По онова време руснаците се подиграваха на американците, че ако не са те, американците ще трябва да ползват батут до международната космическа станция.

    По онова време руснаците изпълняваха над 90% от комерсиалните полети. А сега всички ги избягваха дори преди войната, защото спейс екс им предлага много по-сигурни полети на много по-ниски цени.

    Сега да ти задам същия въпрос:


    Ако всичко изброено е вярно, тогава означава, че в space x работят само гении, а всички останали световни производителя са със "специални образователни потребности" и не могат да работят с калкулатор, камо ли да разбират от металознание и съпромат. Не, че не възможно, но колко е вероятно да е така?"

    Дежавю а?

    И ако са направили това с ракетните технологии, смяташ ли че металознание и съпромата за производство на леки автомобили им е проблем?

    Учудваш ли се че тесла произвежда най-сигурните автомобили в света именно на база на съпромата и материалознанието?

    Коментиран от #12, #14

  • 12 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #11 от "Е колко да е вероятно?":

    И пак и пак и пак измислици и лъжи....
    Алуминия не се ли нуждае от допълнителна обработка???

    Коментиран от #15

  • 13 Нафърфорийй

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "И трите дядо попе и трите":

    що те няма никакъв в другата тема за обезценяването на тесла???

    Коментиран от #16

  • 14 ГНТВРЛБ

    6 2 Отговор

    До коментар #11 от "Е колко да е вероятно?":

    Да, бе, добре. Космически технологии в пресоването на алуминий, пък фугите между панелите им са като на съветските автомобили отпреди 40 години. А пластмасите по купетата се разпадат като ги погледнеш само. Аре не на нас тия.

    "Фенбойствайте" си там заедно с фенчетета на Епъл, Харли Дейвидсън, Луи Витон, Марвел, Грета Тунберг и другите подобни "фешън трендсетъри", но не ми обяснявай за революционни и "граундбрейкинг кътинг едж" технологии.

    Коментиран от #17

  • 15 Не се нуждае

    2 4 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Отлива се и няма нужда от допълнителна обработка на повърхността.

    Коментиран от #20

  • 16 Там съм

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "Нафърфорийй":

    А ти къде си? Питам там колко е обезценяването,
    ама отговор няма!
  • 17 Пример ще дадеш ли

    2 4 Отговор

    До коментар #14 от "ГНТВРЛБ":

    Къде са тези неравномерни фуги на произведените по този метод автомобили? Да позная ли че ще ми дадеш видео или линк от преди две три години, когато дори нямаше идея за такава технология?

    Ако искаш можеш да ми дадеш и линк за скапаните двигатели и батерии на първите тесла модел s от 2012 и 2013 година и ще се съглася, че е било така. Можеш да ми дадеш и линк от преди пет години как при дъжд водата се изливаше в багажника като го отвориш. Да изброявам ли други недостатъци от миналото или схвана идеята?

    Коментиран от #18

  • 18 ГСТНВМ

    4 2 Отговор

    До коментар #17 от "Пример ще дадеш ли":

    Схванах. Всичко пак е в бъдеще време. Ще започнат да правят много хубави автомобили по много яка технология, ама малко по-после. Те и Делориън така си мислеха навремето за неръждавейката. Имаше тука някъде статия за обезценяването на въпросните "космически" Тесли и да ти кажа не беше хубаво. Ама това е, защото са много яки коли и много се търсят все още, не за друго.

    Коментиран от #19

  • 19 Хубав пример даде

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "ГСТНВМ":

    Доказателство както за търсенето на тесла така и затова че и ти страдаш от функционална неграмотност и дори не можеш да разбереш смисъла на статиите, които четеш.

    В статията която ми даваш като пример за "обезценяването" и за "липсата на търсене" всъщност се говори, че собствениците на стари автомобили вече няма да могат да ги продават на по-висока цена отколкото са ги купили като нови, защото търсенето е толкова голямо, че ако искаш да си купиш нова тесла трябва да чакаш с месеци и хората предпочитат да дадат няколко хиляди долара над цената на нова тесла за да си купят втора употреба.

    На това ли му казваш обезценяване и липса на търсене или прочете само заглавието и не разбра статията? Абсолютно всичките ви примери са подобни.
  • 20 Добрее

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Не се нуждае":

    повярвах ти…. оксидирал алуминий да си виждал?

    Коментиран от #21

  • 21 А ти?

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Добрее":

    Да си виждал небоядисани алуминиеви стълби и скелета?

    Интересно че не се плашат от слънце вятър и вода и вече 30 години една стълба си стои отвън и не е мръднала. Напълно и се доверявам, въпреки че е от профили с дебелина вероятно 0,5 мм и ако оксидацията влияеше на алуминия както на стоманата, нищо нямаше да е останало от нея.

    Дали пък не са предвидили алуминиевата сплав да издържа дори на всякакви химикали с които ръсят пътищата, а не само на влага?

    Коментиран от #22

  • 22 Ехаа

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "А ти?":

    и само Тесла са предвидили там някаква специална химическа обработка, ама само защото е Тесла…и я сравни със стълбата на двора, която си стои…
    Явно ти не си виждал какво става с елоксирам алуминий след 5-10 години интензивна употреба по пътищата….особено на север….

    Коментиран от #23

  • 23 То затова

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Ехаа":

    На север минават цялата долна част на автомобила с восъчно покритие. Защо смяташ че такова не може да бъде нанесено и върху алуминий? И защо смяташ че всички алуминиеви сплави имат едни и същи свойства? И не става въпрос за химическа обработка за химичен състав на сплавта.