Екоактивисти поеха отговорност за хакването на над 400 билборда на BMW и Toyota в Европа. Рекламните пана на двете компании бяха заменени от подигравателни реклами свързани с големите SUV-та на двата бранда и техните автомобили с ДВГ. Рекламите са били разположени във Франция, Германия, Англия и Белгия, като повечето от тях са били съсредоточени около Брюксел, където се провежда автомобилно изложение в момента.
.@XRDerby join European action targeting #Toyota and #BMW's misleading adverts. 🧵1/8#BanFossilAds @BrandalismUK @SubvertisersInt pic.twitter.com/Zkd9IFe3bv
— Extinction Rebellion Midlands (@MidlandsXR) January 16, 2023
Двете марки са били избрани поради това, че са оценени като най-зле представящите се в техните усилия за промяната на климатичните условия според InfluenceMap. От Toyota например разполагат само с един електрически автомобил, макар да се очаква тази бройка да се увеличи значително с бранда bZ.
I was recently commissioned by BMW to design some advertisements for them. The team at BMW really wanted me to help them highlight the hard work they’ve been doing to lobby against governments taking action on climate change. pic.twitter.com/cXeARfI4bx
— MERNY (@mernywernz) January 17, 2023
Активистите се противопоставят и на големите кросоувъри, дори те да разчитат на електричество за своето задвижване. Те твърдят, че колкото по-големи са превозните средства, толкова по-голяма е опасността за пешеходците и „задръстването“ на малките градове в Европа. Няколко дизайнери се похвалиха с направените от тях фалшиви реклами като публикуваха своите творения в Twitter.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Селянин
10:00 18.01.2023
2 ;плокийухъг
10:02 18.01.2023
3 Вермахт
10:11 18.01.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
10:15 18.01.2023
6 прост шоп
10:16 18.01.2023
7 Българин
10:21 18.01.2023
8 4444
10:37 18.01.2023
9 аз съм пак
10:38 18.01.2023
10 ДрайвингПлежър
11:39 18.01.2023