Volvo Trucks се похвали с доставката на първия електрически бетоновоз в света по време на специално организирано събитие. Камионът е собственост на водеща фирма в тази сфера в Германия и ще се използва активно. Бетоновозът ще започне да се използва във фабрика в Берлин още този месец.
Volvo FMX разполага с два електромотора с мощност от 330кВ или близо 450 конски сили. Захранването идва от четири батерии с обща мощност от 360кВч. Компанията не споделя технически характеристики за пробега на камиона, но пък знаем, че бетонобъркачката може да побере до 9 кубика бетон. Междуосието на камиона е 4.1 метра и разполага със завиваща трета ос.
Volvo Trucks полага огромни усилия в електрифицирането на своята гама и е една от водещите компании при производството на електрически камиони. Целта на марката е през 2030 година половината от продадените камиони да бъдат на ток.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Браво
13:50 13.02.2023
2 Мнение
Излизат некви "експерти" и започват 24/7 по глобалистическите медии - "Електричките били бъдещето, били по-еко, по-надеждни, по икономични..."???
В следващия момент всеки с поне 2 правилно функциониращи мозъчни клетки, отваря гуглето и търси:
- От какви източници се захранва човечеството с ел енергия, към днешна дата?
Отговор - главно от въглища и други изкопаеми горива, а ВЕИ са незнчителна плюнка от целия микс???!!!
- Как се произвеждат тия литиеви батерии?
Отговор - от трудно добивани елементи (като кобалт), които се добиват масово от тежка минна техника, работеща на дизел???!!!
- Надеждни ли, са?
Отговор - има един пример за Тесла модел S която е над 1.5 мил км, НО за тоя период собственикът сменил 12 ел двигателя и няколко батерии???!!!
Т.е. определено НЕ!!!
- Имат ли втора употреба, цената запазва ли им се за над 10-15г, дълготрайни ли са?
Отговор - абсолютно НЕ, защото съвременните батерии едвам изкарват гаранционния период???!!!
Като се има предвид горното, плюс още мн др неспоменати факти, КАК СМЕЕ НЯКОЙ, ПА БИЛ И ТОЙ ПРОИЗВОДИТЕЛ НА КАМИОНИ ВОЛВО, ДА НИ ВТЪЛПЯВА, ЧЕ ТАЯ ОТКРОВЕННА ПОПУЛИСТИЧЕСКА ГЛУПОСТ Е ПО-ЕКО ЗА ПЛАНЕТАТА НИ, ОТКОЛКОТО СА СЪВРЕМЕННИТЕ КОНВЕНЦИОНАЛНИ АВТОМОБИЛИ ОТ ЕВРО 5 И НАГОРЕ???!!!
Глобалистическите членове на "дълбоката държава", решиха, че ще спасяват щатската пренапечатана зелена хартия, с тнар. "иновации", тип да спас
Коментиран от #3, #11, #14
14:10 13.02.2023
3 Мнение
До коментар #2 от "Мнение":
...им планетата, като я замърсим още повече?!И досущ като за едни масово инжектирани течности, така заблудените оФце бягат и към електричките, щото мозъците им явно са лишени от самостоятелни разсъждения?!
14:13 13.02.2023
4 Селянин
14:13 13.02.2023
5 Къпан пор
Коментиран от #13
14:49 13.02.2023
6 123456
15:15 13.02.2023
7 Eлександър Токофф
15:36 13.02.2023
8 гост
18:32 13.02.2023
9 Нищо лошо
Имам електрически велосипед от 3 години и само съжалявам, че не съм го имал преди 30.
Коментиран от #17
21:12 13.02.2023
10 Гост
21:38 13.02.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 ТеслАта
22:03 13.02.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 По принцип съгласен
До коментар #2 от "Мнение":
Като цяло си прав ,ама петрова свършва. А после???Коментиран от #15, #16
07:06 14.02.2023
15 Свършва
До коментар #14 от "По принцип съгласен":
от поне 40-50 години….07:38 14.02.2023
16 Щекер
До коментар #14 от "По принцип съгласен":
Петролна криза е термин от 70те години на ХХ век. Та, от кво се прай "зелен ток", в ХХI век, м? Въглища? Позна, дай си бележни... опс банковата сметка. Даа бе, в зелено, но проблем!15:22 14.02.2023
17 Така е
До коментар #9 от "Нищо лошо":
Ами единственото смисленото превозно средство на ток е елвелосипедът. Само цената му все още е спекулативно висока. Какво удоволствие и за офроуд и за град. За разлика от елкара с безброй нерешими проблеми.13:51 15.02.2023