Един от основните минуси при покупката на електромобил втора ръка е капацитетът му на батерия. Въпреки, че при някои автомобили този процент може да се види чрез приложение или специална диагностика, то някои потенциални купувачи предпочитат да вземат по-нисък клас електромобил, но с чисто нова батерия. Изглежда деградацията на батерията може да не е чак такъв проблем или поне така сочи скорошно изследване на Recurrent Auto.
В тяхното проучване са участвали собственици на 15 хиляди електромобила от 13 различни модела, включително автомобили на Tesla, Chevrolet, Hyundai, Ford и Nissan. В него експертите определят, че само 1.5% от собствениците на автомобилите са сменили батерията си извън програма за подмяна поради дефект или друг проблем. Голяма част от тях са Nissan Leaf, чието първо поколение има подобна слава в средите на електромобилите.
Едно от нещата, което изследването показва е, че деградацията на батериите не е линейна. Тя е най-силна през първите 32 хиляди километра и се стабилизира при достигането на около 160 хиляди километра. Тъй като повечето автомобили са все още нови и тези които са преминали границата от 160 хиляди километра не са много, то данните все още са недостатъчни, за да се направи пълно изследване. Хората зад проекта разказват, че модерните технологии като следенето на температурата на батерията и другите модули за поддръжка осигуряват по-добър живот на батерията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дрън дрън
20:47 28.03.2023
2 Джамбaза
Ако беше толкова хубаво големите фирми щяха да произвеждат употребявани, а не нови коли.
И щяха да дават по някой цент на мисирките да ги хвалят.
Я, май вече са дали?
20:51 28.03.2023
3 Пълни глупости
Коментиран от #5
20:55 28.03.2023
4 Стига с тия електрокари
21:16 28.03.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 12343211
Коментиран от #18
21:41 28.03.2023
7 българина
21:49 28.03.2023
8 Турбо
До коментар #5 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Един телефон след 3 години употреба, батерията му е за боклука.Коментиран от #9, #10, #11
22:05 28.03.2023
9 Гого
До коментар #8 от "Турбо":
Акумулатора на колата ми е на 7 години. Купи си по скъп телефонКоментиран от #14, #15
22:24 28.03.2023
10 Дрън дрън
До коментар #8 от "Турбо":
Новите батерии разработени от Тесла издържат милиони цикли и надживяват електромобила. Батериите втора употреба се свалят бракуваната Тесла и се използват повторно в производството на нови Тесла.23:00 28.03.2023
11 Емил
До коментар #8 от "Турбо":
На батерията на телефона ѝ дават 500 цикъла живот, на батерията на автомобила 4000. Телефонът го зареждате всеки ден. Автомобилът един-два пъти седмично. Математиката сочи, че ако няма някакъв фабричен дефект батерията на автомобила може да изкара 40 години. Ламарините ще ви предадат първи, ако държите да карате автомобил на 20+ години.Коментиран от #12, #13, #16
02:43 29.03.2023
12 Бакшишо
До коментар #11 от "Емил":
Зареждам всеки ден електричката.На четвъртата година батерията е за смяна.08:00 29.03.2023
13 Стършел
До коментар #11 от "Емил":
Дадох ти плюс, но не си прав, че всеки зарежда телефона си всеки ден. Това, че много хора по цял ден са със завряни носове в телефоните си, не е нормално!10:54 29.03.2023
14 Гост
До коментар #9 от "Гого":
Скъп,евтин телефон няма значение.Телефоните и батериите се произвеждат на едно и също място,в Китай.11:40 29.03.2023
15 Гост
До коментар #9 от "Гого":
Издържал е 7 години,защо не си караш автомобила.Защо ти е тогава автомобил?11:42 29.03.2023
16 Гост
До коментар #11 от "Емил":
Зареждане един път седмично?Защо ти е тогава електромобил като няма да го караш?Ще вложиш 100 к.лв за ламарина,без да го ползваш.Коментиран от #17
11:45 29.03.2023
17 ертъхуй
До коментар #16 от "Гост":
Е ти какво очакваш от разпран цръвул дето и 2лв. няма у джоба си? Той отде да знае, че кола се купува когато ти е нужна, а не да стои на поляната пред панелката... Да не говорим пък за нова кола от магазина струваща над €60-70 000- такава се купува за да се кара, и то яко да се кара...Но пък не ме учудва де- те още масово баламите вярват, че 15+ годишна кола е на само 120 000км... Вервайте ми, колите на РЕАЛНИ 120 000км. са максимум 4 годишни и НЕ струват €3000 с все доставка и печалба на джамбазина...
Записвайте си:
Към момента, с тези технологии на батериите електричките стават САМО за каране като таксита... За справка питайте китайците...
18:20 29.03.2023
18 СЗО
До коментар #6 от "12343211":
Ами да. Как да минат 160 хил. като само висят по зарядните станции.19:03 29.03.2023
19 недоумяващ скептик
19:41 29.03.2023
20 шлосер
Коментиран от #25
05:47 30.03.2023
21 шлосер
06:04 30.03.2023
22 Българин
Коментиран от #23
13:32 30.03.2023
23 Така е
До коментар #22 от "Българин":
Този се е качил за деня до 5180 м надморска височина, като е изкачвал до 38% наклон и не е треперил за батерията. Ти някога качвал ли си се дори пеш на такава височина и изкачвал ли си някога 38% наклон, за да тръгнеш да се притесняваш и за батерията? Хайде не се притеснявай за глупости които никога няма да ти се случат!Коментиран от #24, #26
14:43 30.03.2023
24 Гост
До коментар #23 от "Така е":
Носил си е дизелов агрегат за зареждане на батерията.19:31 30.03.2023
25 ха ха
До коментар #20 от "шлосер":
Мани ги ватманите. Прецакали са се и сега гледат всички да набутат...11:29 26.04.2023
26 ха ха
До коментар #23 от "Така е":
На кино и баба знае да ходи. Ти ми покажи несубсидиран електрокар, който да е на сметка...11:31 26.04.2023