28 Март, 2023 20:40 7 782 26

Изследване показва как и колко деградират батериите на електромобилите

  • електромобили-
  • батерия-
  • батерии-
  • кола на ток

Най-големият процент е през първите 32 хиляди километра

Изследване показва как и колко деградират батериите на електромобилите - 1

Един от основните минуси при покупката на електромобил втора ръка е капацитетът му на батерия. Въпреки, че при някои автомобили този процент може да се види чрез приложение или специална диагностика, то някои потенциални купувачи предпочитат да вземат по-нисък клас електромобил, но с чисто нова батерия. Изглежда деградацията на батерията може да не е чак такъв проблем или поне така сочи скорошно изследване на Recurrent Auto.

В тяхното проучване са участвали собственици на 15 хиляди електромобила от 13 различни модела, включително автомобили на Tesla, Chevrolet, Hyundai, Ford и Nissan. В него експертите определят, че само 1.5% от собствениците на автомобилите са сменили батерията си извън програма за подмяна поради дефект или друг проблем. Голяма част от тях са Nissan Leaf, чието първо поколение има подобна слава в средите на електромобилите.

Едно от нещата, което изследването показва е, че деградацията на батериите не е линейна. Тя е най-силна през първите 32 хиляди километра и се стабилизира при достигането на около 160 хиляди километра. Тъй като повечето автомобили са все още нови и тези които са преминали границата от 160 хиляди километра не са много, то данните все още са недостатъчни, за да се направи пълно изследване. Хората зад проекта разказват, че модерните технологии като следенето на температурата на батерията и другите модули за поддръжка осигуряват по-добър живот на батерията.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дрън дрън

    66 10 Отговор
    празни приказки! Електрокарите по принцип за цената която им търсят , са гола вода!
  • 2 Джамбaза

    43 12 Отговор
    Пореден професор обяснява колко са хубави употребяваните автомобили.
    Ако беше толкова хубаво големите фирми щяха да произвеждат употребявани, а не нови коли.
    И щяха да дават по някой цент на мисирките да ги хвалят.
    Я, май вече са дали?
  • 3 Пълни глупости

    54 5 Отговор
    Ресурса на батерията зависи от начина и условията в които се ползва превозното средство.Така е и с тротинетките,телефоните,лаптопите и т.н

    Коментиран от #5

  • 4 Стига с тия електрокари

    31 14 Отговор
    Произвеждайте ТDI -та, GSI-та и т.н.I -та.ЯК РЕВ НА ИСТИНСКИ МОТОРИ ДА СЕ ЧУВА !ТРЪПКИ ДА ТЕ ПОБИЯТ КАТО ГИ ЧУЕШ! КОЙТО ГИ Е ЧУЛ ЗНАЕ ЗА КВО ИДЕ РЕЧ!
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 12343211

    24 3 Отговор
    . Тъй като повечето автомобили са все още нови и тези които са преминали границата от 160 хиляди километра не са много, то данните все още са недостатъчни, за да се направи пълно изследване.!!!

    Коментиран от #18

  • 7 българина

    32 7 Отговор
    или правят батерии по 250 кв или тези мпс нямат бъдеще... мощен телефон с малка батерия равно на боклук и всичко го знаем! ако ще да снима до луната, защото първо е телефон, а колата първо е кола!
  • 8 Турбо

    32 13 Отговор

    До коментар #5 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Един телефон след 3 години употреба, батерията му е за боклука.

    Коментиран от #9, #10, #11

  • 9 Гого

    13 27 Отговор

    До коментар #8 от "Турбо":

    Акумулатора на колата ми е на 7 години. Купи си по скъп телефон

    Коментиран от #14, #15

  • 10 Дрън дрън

    7 28 Отговор

    До коментар #8 от "Турбо":

    Новите батерии разработени от Тесла издържат милиони цикли и надживяват електромобила. Батериите втора употреба се свалят бракуваната Тесла и се използват повторно в производството на нови Тесла.
  • 11 Емил

    6 27 Отговор

    До коментар #8 от "Турбо":

    На батерията на телефона ѝ дават 500 цикъла живот, на батерията на автомобила 4000. Телефонът го зареждате всеки ден. Автомобилът един-два пъти седмично. Математиката сочи, че ако няма някакъв фабричен дефект батерията на автомобила може да изкара 40 години. Ламарините ще ви предадат първи, ако държите да карате автомобил на 20+ години.

    Коментиран от #12, #13, #16

  • 12 Бакшишо

    19 5 Отговор

    До коментар #11 от "Емил":

    Зареждам всеки ден електричката.На четвъртата година батерията е за смяна.
  • 13 Стършел

    9 3 Отговор

    До коментар #11 от "Емил":

    Дадох ти плюс, но не си прав, че всеки зарежда телефона си всеки ден. Това, че много хора по цял ден са със завряни носове в телефоните си, не е нормално!
  • 14 Гост

    13 3 Отговор

    До коментар #9 от "Гого":

    Скъп,евтин телефон няма значение.Телефоните и батериите се произвеждат на едно и също място,в Китай.
  • 15 Гост

    9 6 Отговор

    До коментар #9 от "Гого":

    Издържал е 7 години,защо не си караш автомобила.Защо ти е тогава автомобил?
  • 16 Гост

    12 3 Отговор

    До коментар #11 от "Емил":

    Зареждане един път седмично?Защо ти е тогава електромобил като няма да го караш?Ще вложиш 100 к.лв за ламарина,без да го ползваш.

    Коментиран от #17

  • 17 ертъхуй

    5 2 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Е ти какво очакваш от разпран цръвул дето и 2лв. няма у джоба си? Той отде да знае, че кола се купува когато ти е нужна, а не да стои на поляната пред панелката... Да не говорим пък за нова кола от магазина струваща над €60-70 000- такава се купува за да се кара, и то яко да се кара...

    Но пък не ме учудва де- те още масово баламите вярват, че 15+ годишна кола е на само 120 000км... Вервайте ми, колите на РЕАЛНИ 120 000км. са максимум 4 годишни и НЕ струват €3000 с все доставка и печалба на джамбазина...

    Записвайте си:
    Към момента, с тези технологии на батериите електричките стават САМО за каране като таксита... За справка питайте китайците...
  • 18 СЗО

    10 2 Отговор

    До коментар #6 от "12343211":

    Ами да. Как да минат 160 хил. като само висят по зарядните станции.
  • 19 недоумяващ скептик

    6 4 Отговор
    Акумулаторната ми батерия около 65амперчаса едва издържа 4години, след което трябва да я дозареждам през ден, за да върши работа , а тези на ел.коли били изправни при 160хил.км. (за време от 4години ли иде реч) или е някакъв блъф?
  • 20 шлосер

    4 1 Отговор
    А процеса на рекупериране на енергията, не се ли счита за цикъл на зареждане?

    Коментиран от #25

  • 21 шлосер

    2 1 Отговор
    Най малко, а по скоро, въобще не деградират батериите на Хибридните автомобили, защото се експлоатират в най щадящият батерията диапазон от капацитета й, между 50 и 70 процента!
  • 22 Българин

    6 3 Отговор
    Сядаш, караш си електрокара и постянно следиш колко заряд има в батерията, за да не те остави по средата на баира.Това е тъпо и натоварващо.

    Коментиран от #23

  • 23 Така е

    2 3 Отговор

    До коментар #22 от "Българин":

    Този се е качил за деня до 5180 м надморска височина, като е изкачвал до 38% наклон и не е треперил за батерията. Ти някога качвал ли си се дори пеш на такава височина и изкачвал ли си някога 38% наклон, за да тръгнеш да се притесняваш и за батерията? Хайде не се притеснявай за глупости които никога няма да ти се случат!

    Коментиран от #24, #26

  • 24 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "Така е":

    Носил си е дизелов агрегат за зареждане на батерията.
  • 25 ха ха

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "шлосер":

    Мани ги ватманите. Прецакали са се и сега гледат всички да набутат...
  • 26 ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Така е":

    На кино и баба знае да ходи. Ти ми покажи несубсидиран електрокар, който да е на сметка...