Електрическият автомобил Fiat E-Scudo е сравнително евтино предложение в сегмента на търговски микробуси, които не са оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Наскоро моделът счупи рекорда за пробег в своя сектор.
Тестът е проведен на територията на Великобритания. Пътуването отне 13 часа и 9 минути по комбиниран маршрут. Както селски пътища, така и градски райони. Всичко за пресъздаване на условия, максимално близки до реалността.
Електрическият автомобил Fiat E-Scudo участва в рекордното пътуване в изцяло фабричен вариант, с енергоспестяващи гуми Bridgestone Duravis. Редуват се трима пилоти, които вече са поставяли и други рекорди за разход на гориво.
Електрическият ван Fiat E-Scudo измина 500,8 км с едно зареждане по време на рекордното шофиране. В същото време производителят обявява официален пробег от 330 км с едно зареждане на батерията.
Така E-Scudo показа 51% по-добър резултат. И счупи рекорда на GM BrightDrop Zevo 600, който преди това изминава 415 км. Fiat оборудва модела си с батериен блок с капацитет 75 kWh и електрически мотор с мощност 136 к.с. Цената е около 40 хиляди евро за базовата версия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Знайко
Коментиран от #4, #7, #19
11:34 12.08.2023
3 Това возило
Коментиран от #5
11:38 12.08.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 гост
До коментар #3 от "Това возило":
Верно ли ?? Хахаха !! Случайно забеляза ли , че се е движил над 13 ( тринадесет) часа без прекъсване в работни условия ?? И са се сменили ТРИМА шофьори за това време ??? Или пак ще си разправяме опорките как вие карате по 24 часа и направо си живеете в кюмбетата и минавате по 2-3-4-5 и колкото ви изнася хиляди км на ден ???Освен смях и съжаление вече нищо друго не предизвиквате !!Коментиран от #6, #13
12:17 12.08.2023
6 Пежо
До коментар #5 от "гост":
Моята средна скорост с подобен дизелов е 60 км/ч,а тяхната-38.Когато е за рекорд, а не те притиска времето, можеш да се влачиш, а и да прилагаш разни хитринки за нисък разход.При моят стил на каране, този трудно ще измине и 300 км.Трябва да се удвои капацитета на батерията, за да е що годе използваем...Коментиран от #8
12:34 12.08.2023
7 гост
До коментар #2 от "Знайко":
Много трият , но пак ще повторя !! 40 000 евро в ЕС , където шофьора взима 4-5 000 евро заплата са заплатата му за 8-10 МЕСЕЦА , няма даже и година !! Второ лизинга на тоя бус е 300-400 евро на месец , което е горе долу надника на шофьора за два дни максимум , може и за един !! Трето само от застраховки , данъци и паркиранее си избие лизинга по 2 и от гориво и " обслужване" още по 2 !!! Накрая ще се окаже , че сте евтини на брашното , скъпи на триците , дето има една приказка !! Тоя бус ще е поне два пъти по- евтин и по- ефективен от дизелово кюмбе само след 3-4 години , а след 7-8 поне пет пъти !!Коментиран от #10, #12, #14
14:10 12.08.2023
8 гост
До коментар #6 от "Пежо":
Твоята " средна скорост" може да до я мечтаеш с дружките за риба , там знаем как се лъже !! А в реалния живот такива бусове се ползват изключително за логистика на до 100-200 км и то в огромния случай с множество спирки по маршрута , тоест поне половината от 8 часа работни минават в товарене и разтоварване !! Така че в останалите 4 и със 100 да караш , което е ЗАБРАНЕНО ПО МЕЖДУГРАДСКИ ПЪТИЩА , да не говорим в населено място , не можеш да минеш повече от 100-150 км в едната посока !! И както казах не почвай със фантазии на болни петрололюбци за "летящия" дизелак !!14:16 12.08.2023
9 Дедо ви
16:01 12.08.2023
10 Домакин
До коментар #7 от "гост":
Разсмя ме 7–8 години тая ел печка която на първата се пали.........Коментиран от #11
16:04 12.08.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Гост
До коментар #7 от "гост":
Такова дизелово кюмбе с пробег над 1000 км е около 40 - 50000 лева,това недоразумение е 80000 лева и със смешен пробег.Застраховката автокаско е процент от цената.18:53 12.08.2023
13 Драйвър
До коментар #5 от "гост":
Аз като бях шофьор из Европа, правих между 1000 и 1800км. всеки работен ден, и то с 10-палетен брезентов бус, а този и един палет не може да побере като хората заради това, че е твърде нисък.Средната ми скорост в 90 процента от случаите беше над 90км/ч.
Електрическите бусове стават единствено, може би, за разнасяне на някакви пратки из по-малки градчета.
20:45 12.08.2023
14 Драйвър
До коментар #7 от "гост":
Тия 4-5 хиляди евро заплата за работа 5 дни по 8 часа не съществуват никъде в Европа.Взимат по 2500-3000 евра за минимум 12 часа, 6 дни в седмицата, но този бус и на това не може да издържи.
Как ще пести от гориво като индустриалният ток, с който ще се зареждат излиза по-скъп от нафтата на километър?
Как ще избие за обслужване като трябва да сменя всичко по спирачната система и ходовата част поне два пъти по-често заради високото тегло и рекуперацията при електричките?
Да не говорим, че заради високото собствено тегло, товароносимостта спада значително и какво се случва тук?
Бус, който може да измине два пъти по-малко километри с по-малък товар и на всичкото отгоре е на значително по-висока цена от еквивалентен дизелов... Та въпроса с ефективноста май го решихме...
Да не говорим, че повечето товарни бусове из Европа изминават по над 200 000км. на година, а някак ми се струва доста невероятно за милион и половина километри (с други думи : 7-8 години) този бус да няма нужда от поне два-три пълни комплекта батерии и/или някой електромотор.
Коментиран от #16
20:59 12.08.2023
15 Знайко
22:17 12.08.2023
16 гост
До коментар #14 от "Драйвър":
Като вземеш да се унасяш си спомни , че не си на сбирка на неграмотните си и алкохолизирани дружки , щото иначе много ще ти се смеят !! 4 000 евро и то чисти вече взимат дори българските шофьори в български фирми , иначе не могат да ги спрат да се преместят във западните , където получават поне 1000 евро отгоре !! Ако искаш мога да ти кажа поне две фирми , български , които набират шофьори точно за бусове до 3,5 тона с Б категория и заплата минималната плюс 90 евро на ден командировъчни , което при 22 работни дни са 1980 + 340 - 2320 евро и всяка събота и неделя са си в къщи !! В ЕС взимат поне 1000 евро повече и това е за шофьора нето , а за фирмата бруто е почти по две , щото там данъците са 50-60% от заплатата !! Така че си трай и не се излагай , както щеш да го въртиш , тоя бус на месец им излиза точно един надник на шофьора и то без да смятат икономиите от гориво , части и данъци !!Коментиран от #17, #18, #20, #21, #23, #25
08:09 13.08.2023
17 Караи си го
До коментар #16 от "гост":
Щом ти харесва, караи си го. Освен за градско да разкарва по лекички товари за друго не става. Те и от тесла поставяха разни подобни рекорди но реалните са близко до обявените. Освен това е препоръчително да се зарежда батерията до 80%. Та реално този бус без товар ще минава 260 - 270км. Зимата намали с още 30-40км. Батерията му е малка и като пресметнеш и останалото ако трябва да отидеш до някъде и да се върнеш без да зареждаш това е 100-120км реално. Откъде такива прогнози ли? Ами от опит, драги. Като си купиш това недоразумение ще се увериш.08:57 13.08.2023
18 Спиди
До коментар #16 от "гост":
За фирмата ни купиха Рено Канго електрическо. Ползвахме го един месец и го продадохме с голяма загуба.Няма друго такова куцо магаре като електричката. Става само за из града,като Тесла Семи на Кока кола.12:58 13.08.2023
19 НеЗнайко
До коментар #2 от "Знайко":
Ами цените вече са такива. Например мъника Пежо 208 е на цена 75000 за електрическата и около 50-55000 за бензин/дизеловите версии. Така че 80000 за мини-бус е нормална цена за пазара в момента. Друг е въпроса че за българския стандарт всички цени са високи.Коментиран от #22
14:18 14.08.2023
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Висока е цената
До коментар #19 от "НеЗнайко":
за подобен мини-бус… в момента може да се вземе нов 13-15 м3 Крафтър с единична гума, 2.0 тди 140 к.с./6-степенна ръчна и прилично оборудване за 80-85 хил. лв с ДДС!!!00:00 15.08.2023
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Хайде да
До коментар #16 от "гост":
отидем при тези БГ фирми - давам ти бонус 10-ка ако се окаже така и плащат толкова на шофьорите. си!!!С тостера минали 3-ма опитни тестови водачи за 13 часа-500 км…. и нашия комедиант се радва….а с колко товар???
Губил си го този спор вече 5-6 пъти поне и го знаеш много добре, но не ти изнася!!!
Когато с въображаемата си тесла минеш 1200 км с 1 зареждане магистрално и междуградско каране (+10 км/ч над ограниченията) с клима, багаж, 3 човека и не се съобразяваш със зарядни, дали ще изпревариш и караш известно време със 160+…. тогава ми се обади…. за справка: стокова нова кола 200 к.с. печка, 4х4, автомат… Евро 6d току-що разработена на 35 000 км….
00:14 15.08.2023
26 тотални глупости
03:25 06.12.2023