12 Август, 2023 11:00 3 715 26

Fiat E-Scudo счупи рекорда за пробег на електрически бус

  • fiat-
  • ван-
  • пробег-
  • рекорд-
  • e-scudo

Ванът измина 500,8 км с едно зареждане на батерията

Fiat E-Scudo счупи рекорда за пробег на електрически бус - 1

Електрическият автомобил Fiat E-Scudo е сравнително евтино предложение в сегмента на търговски микробуси, които не са оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Наскоро моделът счупи рекорда за пробег в своя сектор.

Тестът е проведен на територията на Великобритания. Пътуването отне 13 часа и 9 минути по комбиниран маршрут. Както селски пътища, така и градски райони. Всичко за пресъздаване на условия, максимално близки до реалността.

Електрическият автомобил Fiat E-Scudo участва в рекордното пътуване в изцяло фабричен вариант, с енергоспестяващи гуми Bridgestone Duravis. Редуват се трима пилоти, които вече са поставяли и други рекорди за разход на гориво.

Електрическият ван Fiat E-Scudo измина 500,8 км с едно зареждане по време на рекордното шофиране. В същото време производителят обявява официален пробег от 330 км с едно зареждане на батерията.

Така E-Scudo показа 51% по-добър резултат. И счупи рекорда на GM BrightDrop Zevo 600, който преди това изминава 415 км. Fiat оборудва модела си с батериен блок с капацитет 75 kWh и електрически мотор с мощност 136 к.с. Цената е около 40 хиляди евро за базовата версия.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Знайко

    2 10 Отговор
    80000 лв за мини-бус? Не е ли малко скъпичко? 25 години ли ще се плаща докато се избие? Дали ще го купя за семейството или за фирмата? Нито едното! ....че и даже откраднали на SUZUKI ESCUDO от Пайк пийк името, италиански номерца!

    Коментиран от #4, #7, #19

  • 3 Това возило

    5 5 Отговор
    Е с недостатъчна енергийна обезпеченост. И батерията и ел. двигателя са с неадекватно ниски параметри. Не знам как точно е проведен теста но според мен целта е да се рекламира изделие с ниско качество. Ако батерията и кончетата се умножат по 2 и е 4х4 ще стане доста по атрактивен.

    Коментиран от #5

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 гост

    9 8 Отговор

    До коментар #3 от "Това возило":

    Верно ли ?? Хахаха !! Случайно забеляза ли , че се е движил над 13 ( тринадесет) часа без прекъсване в работни условия ?? И са се сменили ТРИМА шофьори за това време ??? Или пак ще си разправяме опорките как вие карате по 24 часа и направо си живеете в кюмбетата и минавате по 2-3-4-5 и колкото ви изнася хиляди км на ден ???Освен смях и съжаление вече нищо друго не предизвиквате !!

    Коментиран от #6, #13

  • 6 Пежо

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Моята средна скорост с подобен дизелов е 60 км/ч,а тяхната-38.Когато е за рекорд, а не те притиска времето, можеш да се влачиш, а и да прилагаш разни хитринки за нисък разход.При моят стил на каране, този трудно ще измине и 300 км.Трябва да се удвои капацитета на батерията, за да е що годе използваем...

    Коментиран от #8

  • 7 гост

    5 7 Отговор

    До коментар #2 от "Знайко":

    Много трият , но пак ще повторя !! 40 000 евро в ЕС , където шофьора взима 4-5 000 евро заплата са заплатата му за 8-10 МЕСЕЦА , няма даже и година !! Второ лизинга на тоя бус е 300-400 евро на месец , което е горе долу надника на шофьора за два дни максимум , може и за един !! Трето само от застраховки , данъци и паркиранее си избие лизинга по 2 и от гориво и " обслужване" още по 2 !!! Накрая ще се окаже , че сте евтини на брашното , скъпи на триците , дето има една приказка !! Тоя бус ще е поне два пъти по- евтин и по- ефективен от дизелово кюмбе само след 3-4 години , а след 7-8 поне пет пъти !!

    Коментиран от #10, #12, #14

  • 8 гост

    6 4 Отговор

    До коментар #6 от "Пежо":

    Твоята " средна скорост" може да до я мечтаеш с дружките за риба , там знаем как се лъже !! А в реалния живот такива бусове се ползват изключително за логистика на до 100-200 км и то в огромния случай с множество спирки по маршрута , тоест поне половината от 8 часа работни минават в товарене и разтоварване !! Така че в останалите 4 и със 100 да караш , което е ЗАБРАНЕНО ПО МЕЖДУГРАДСКИ ПЪТИЩА , да не говорим в населено място , не можеш да минеш повече от 100-150 км в едната посока !! И както казах не почвай със фантазии на болни петрололюбци за "летящия" дизелак !!
  • 9 Дедо ви

    3 3 Отговор
    и сто "специалиста" да ми снимате ожлембени ел.миксер, за возене, и работа НЕ ИСКАМ и подарък!
  • 10 Домакин

    3 5 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Разсмя ме 7–8 години тая ел печка която на първата се пали.........

    Коментиран от #11

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Гост

    4 4 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Такова дизелово кюмбе с пробег над 1000 км е около 40 - 50000 лева,това недоразумение е 80000 лева и със смешен пробег.Застраховката автокаско е процент от цената.
  • 13 Драйвър

    7 5 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Аз като бях шофьор из Европа, правих между 1000 и 1800км. всеки работен ден, и то с 10-палетен брезентов бус, а този и един палет не може да побере като хората заради това, че е твърде нисък.
    Средната ми скорост в 90 процента от случаите беше над 90км/ч.
    Електрическите бусове стават единствено, може би, за разнасяне на някакви пратки из по-малки градчета.
  • 14 Драйвър

    9 1 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Тия 4-5 хиляди евро заплата за работа 5 дни по 8 часа не съществуват никъде в Европа.
    Взимат по 2500-3000 евра за минимум 12 часа, 6 дни в седмицата, но този бус и на това не може да издържи.
    Как ще пести от гориво като индустриалният ток, с който ще се зареждат излиза по-скъп от нафтата на километър?
    Как ще избие за обслужване като трябва да сменя всичко по спирачната система и ходовата част поне два пъти по-често заради високото тегло и рекуперацията при електричките?
    Да не говорим, че заради високото собствено тегло, товароносимостта спада значително и какво се случва тук?
    Бус, който може да измине два пъти по-малко километри с по-малък товар и на всичкото отгоре е на значително по-висока цена от еквивалентен дизелов... Та въпроса с ефективноста май го решихме...
    Да не говорим, че повечето товарни бусове из Европа изминават по над 200 000км. на година, а някак ми се струва доста невероятно за милион и половина километри (с други думи : 7-8 години) този бус да няма нужда от поне два-три пълни комплекта батерии и/или някой електромотор.

    Коментиран от #16

  • 15 Знайко

    6 3 Отговор
    Аз съм почти сигурен , че ако тръгнеш пълен с тоя бус от Пловдив за Пампорово и направиш 2-3 изпреварвания, може и да не стигнеш догоре. Карането в трафика ще намали пробега 2 пъти поне! Аз пък слагам автомата на моето кюмбе на 3-та и се спускам без гориво и без спирачки, за да наваксам квото съм дал за изкачването.
  • 16 гост

    6 5 Отговор

    До коментар #14 от "Драйвър":

    Като вземеш да се унасяш си спомни , че не си на сбирка на неграмотните си и алкохолизирани дружки , щото иначе много ще ти се смеят !! 4 000 евро и то чисти вече взимат дори българските шофьори в български фирми , иначе не могат да ги спрат да се преместят във западните , където получават поне 1000 евро отгоре !! Ако искаш мога да ти кажа поне две фирми , български , които набират шофьори точно за бусове до 3,5 тона с Б категория и заплата минималната плюс 90 евро на ден командировъчни , което при 22 работни дни са 1980 + 340 - 2320 евро и всяка събота и неделя са си в къщи !! В ЕС взимат поне 1000 евро повече и това е за шофьора нето , а за фирмата бруто е почти по две , щото там данъците са 50-60% от заплатата !! Така че си трай и не се излагай , както щеш да го въртиш , тоя бус на месец им излиза точно един надник на шофьора и то без да смятат икономиите от гориво , части и данъци !!

    Коментиран от #17, #18, #20, #21, #23, #25

  • 17 Караи си го

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Щом ти харесва, караи си го. Освен за градско да разкарва по лекички товари за друго не става. Те и от тесла поставяха разни подобни рекорди но реалните са близко до обявените. Освен това е препоръчително да се зарежда батерията до 80%. Та реално този бус без товар ще минава 260 - 270км. Зимата намали с още 30-40км. Батерията му е малка и като пресметнеш и останалото ако трябва да отидеш до някъде и да се върнеш без да зареждаш това е 100-120км реално. Откъде такива прогнози ли? Ами от опит, драги. Като си купиш това недоразумение ще се увериш.
  • 18 Спиди

    2 3 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    За фирмата ни купиха Рено Канго електрическо. Ползвахме го един месец и го продадохме с голяма загуба.Няма друго такова куцо магаре като електричката. Става само за из града,като Тесла Семи на Кока кола.
  • 19 НеЗнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Знайко":

    Ами цените вече са такива. Например мъника Пежо 208 е на цена 75000 за електрическата и около 50-55000 за бензин/дизеловите версии. Така че 80000 за мини-бус е нормална цена за пазара в момента. Друг е въпроса че за българския стандарт всички цени са високи.

    Коментиран от #22

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Висока е цената

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "НеЗнайко":

    за подобен мини-бус… в момента може да се вземе нов 13-15 м3 Крафтър с единична гума, 2.0 тди 140 к.с./6-степенна ръчна и прилично оборудване за 80-85 хил. лв с ДДС!!!
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Хайде да

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    отидем при тези БГ фирми - давам ти бонус 10-ка ако се окаже така и плащат толкова на шофьорите. си!!!
    С тостера минали 3-ма опитни тестови водачи за 13 часа-500 км…. и нашия комедиант се радва….а с колко товар???
    Губил си го този спор вече 5-6 пъти поне и го знаеш много добре, но не ти изнася!!!
    Когато с въображаемата си тесла минеш 1200 км с 1 зареждане магистрално и междуградско каране (+10 км/ч над ограниченията) с клима, багаж, 3 човека и не се съобразяваш със зарядни, дали ще изпревариш и караш известно време със 160+…. тогава ми се обади…. за справка: стокова нова кола 200 к.с. печка, 4х4, автомат… Евро 6d току-що разработена на 35 000 км….
  • 26 тотални глупости

    0 0 Отговор
    каран празен а уж товарен ван, да бяха му турили 400-500 кила и да го карат както си карат дизелаците музиката и парното на 6 и с включени фарове.... та да видим колко ще мине