20 Ноември, 2023 20:10 1 622 5

Изпълнителният директор на Cruise подаде оставка

  • cruise-
  • автономни автомобили-
  • изпълнителен директор

Решението е взето във връзка с инцидент от преди месец

Изпълнителният директор на Cruise подаде оставка - 1

След сблъсък с пешеходец в Калифорния бяха спрени разрешителните на дъщерното дружество за автономни автомобили, собственост на GM, а сега, в резултат на този инцидент, главният изпълнителен директор на фирмата обяви, че се оттегля от поста си.

Кайл Вогт разкри снощи, че е подал оставка от компанията, на която е съосновател през 2013 г., след седмици на несигурност във фирмата, породени от инцидента в началото на октомври. Публикувайки новината за напускането си в социалната медия X, Вогт изглеждаше оптимистично настроен, като заяви, че "последните 10 години бяха невероятни" и че "Cruise едва сега започва и вярвам, че има страхотно бъдеще пред себе си".

Но изглежда, че Вогт, който се завърна за втори път като главен изпълнителен директор на Cruise през декември 2022 г. след напускането на изпълнителния директор на GM Дан Аман, е бил доста по-скромен и извинителен във вътрешен имейл до персонала, изпратен ден по-рано.

"Като главен изпълнителен директор поемам отговорност за ситуацията, в която се намира Cruise днес", пише той в имейла, изпратен в събота и разкрит от Reuters. "Няма извинения и няма как да подминем случилото се. Трябва да удвоим усилията си по отношение на безопасността, прозрачността и ангажираността на общността".

Ролята на президент на Cruise вече ще се изпълнява съвместно от Мо Елшенауи и Крейг Глидън. Досега Елшенауи беше изпълнителен вицепрезидент по инженерните въпроси на компанията и сега ще заеме най-високия пост, както и ще бъде главен технологичен директор, докато Глидън, който eчлен на борда на Cruise, ще продължи да бъде главен административен директор, както и да изпълнява функциите на президент.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 българина

    3 2 Отговор
    тротеротечно магаре може да зачене, но на практика не! какъв е тоя зор безпилотни коли? за чииии??? повече проблеми отколко ефект! и то за една заплата на шофьор!!
  • 2 Запознат

    4 0 Отговор
    Голяма излагация и за Cruise на General Motors и за Waymo на Google и за Argo AI на Ford, защото започнаха много години преди Тесла с разработките си за автономно управление на автомобилите , а все още са до никъде, даже се разпадат фирмите им. Фирмата на Форд е тотално разпадната. Cruise и Waymo вървят по стъпките им.
    Но малко се говори за това от журналистите , защото са заети да плюят по автопилота на Тесла.
    По ирония на съдбата, накрая най оплювания ще се окаже най стабилен и единствения работещ....
  • 3 Гост

    1 4 Отговор
    Нашия спейшълист теслю твърди че автопилота на Тесла бил по добър от човека.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.