15 Декември, 2023 17:35 6 350 15

Най-продаваното Porsche спира да се предлага в Европа през 2024-та

  • porsche-
  • macan-
  • европа

Конвенционалният Macan няма да бъде в плановете на марката

Най-продаваното Porsche спира да се предлага в Европа през 2024-та - 1

Porsche планираше да удължи жизнения цикъл на настоящия Macan с ДВГ, като го предлага заедно с предстоящия Macan EV още няколко години. За съжаление, това няма да е възможно в Европейския съюз, тъй като според съобщенията компанията е принудена да прекрати производството на SUV модела с ДВГ през 2024 г. поради новите разпоредби за киберсигурност.

Първото поколение на Porsche Macan беше представено още през 2014 г. и въпреки че получи два последователни фейслифта през 2019 г. и 2021 г., то няма да отговаря на строгите правила за киберсигурност на Европейския съюз, които ще влязат в сила на 1 юли 2024 г. Десетгодишният луксозен компактен SUV, който и тази година продължава да бъде най-продаваното Porsche на Стария континент, е разработен много преди очертаването на тези изисквания, което прави адаптирането му финансово нецелесъобразно за автомобилния производител.

Най-продаваното Porsche спира да се предлага в Европа през 2024-та

Говорител на Porsche потвърди новината пред Automobilwoche, като заяви, че продажбите на Macan в ЕС ще бъдат преустановени през пролетта на 2024 г. Говорителят обясни, че актуализациите, необходими за SUV-а, за да отговаря на новите правила, са били счетени за прекалено сложни и скъпи.

"Прилагането на директивата изисква не само технически корекции, като например в контролните блокове, но също така променя из основи процесите във фазата на разработване", каза говорителят на Porsche. "Например, в бъдеще ще трябва да се разработват и сертифицират системи за управление на киберсигурността."

Целта на новите правила за киберсигурност на Европейския съюз е да се защитят електронните архитектури на автомобилите от потенциални хакерски атаки. Други модели на VW Group, които бяха засегнати от промяната, са VW e-Up, Audi TT и Audi R8, които вече са изключени от съответните гами, както и VW Transporter T6.1, който скоро ще бъде заменен.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДрайвингПлежър

    31 5 Отговор
    Бързо ще разберат, че са заклали златната си кокошчица!
    Ментално ощетените политически мисирки после ще реват, че европейската икономика я няма и че китай завладява европа - свръх регулирана до ниво на фашизъм Европа е бита карта! С подобни глупости пътят е само надолу!

    Коментиран от #3

  • 2 патето Яки

    12 2 Отговор
    тъкмо щях да си купя две - червено и синьо
  • 3 и си прав и не си

    22 2 Отговор

    До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":

    Тия новите кошари нямат директни механични връзки с волана и спирачките! Шофьора не кара колата а тя него!
    Проблема е че вече няколко пъти хакери демонстрираха, че може да поемат дистанционен контрол над колите!
    Та убави или лоши, има бая верно в новите правила на ЕС.
    Тепърва иде лошото след 5-6г.
    Тогава се очаква мадово навлизане на квантовите компютри.
    Те са способни да разкодират дори най-силните съвременни пароли за има няма 2-3секунди.
    Коли, банкови карти, лични пароли... всичко ще стане мармалад ако някой паралия хакер се сдобие с такива компютри, а такива има и ще се сдобият... ФБР дори създаде нов отдел за контрол над квантовите компютри.
    Нещата са много сериозни и повечето хора овчици дори не подозират.

    Коментиран от #5, #7, #8

  • 4 Не настоявам, но

    15 2 Отговор
    светът не върви на добре.
  • 5 ДрайвингПлежър

    18 2 Отговор

    До коментар #3 от "и си прав и не си":

    Съгласен съм, ама то като всяко нещо и дигитализацията трябва да има мярка... обаче пуста алчност! Нищо ака нищо не пречи колата да е с механични части и да нямаш проблеми със сигурността. Че освен по-сигурна може да е и по-надеждна, че даже и по-евтина... Същото важи и за банкирането - ама там точно политическата оигофрения бута към тотална дигитализация щото контрола става пълен. А целта на всяко управление е валст - парите са следствие от нея.

    Както е казал 4ти - света не върви на добре!
    Чесно казано замислил съм се да взимам някоя стара кола и да я стагам и да я представям за класика, щото бъдещето е повече от черно, само не съм измислил още каква.... Ще станем като Куба, ще поддържаме старите коли до последен дъх и ще ги предаваме на поколенията след нас.

    Всяко нещо в тоя живот трябва да е с мяра, но глупаците мяра нямат! А престъпниците винаги са с едни гърди напред (не важи за Урсула фон дер Лайнен, туй престъпно животно не само акъл и гърди няма)...

    Коментиран от #12, #13

  • 6 Тъжна

    13 1 Отговор
    Новина, но е истина. Както и факта, че всички съвременни автомобили които са перманентно онлайн независима дали през Интернет или GPS могат да бъдат спрени от движение дистанционно. Мислите, че не е вярно? Като база - информирайте се за бизнеса в Сърбия как се повреждат и оправят автомобили на чужденци.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 мани беги

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "и си прав и не си":

    ва батьо, квантовите компоти са в цели стаи ва, как тъй масово жа навляат :) жа им тря и на тех цяла вечност, за да кракват низове ... кой ви ги каа тез неща и ва баламосва нинам :)
    щели и биткойните да крадат тез лоши кванти :) спинкай спокойно, я кат кодер и кракер 20+ стаж, ти каам, че нищо ня моат напраят!

    Коментиран от #11

  • 9 мани беги

    6 1 Отговор
    инак проблемите на подобни нови ел. коли е, че ня механика, течности, а има ротори - ел. мотори, които карат колата да завива, спира ... и всичко е електроника, която може да се изманипулира дистанционно ... примерно с бомба радиозаглушител или чрез блутут, или wifi да се прониква ... който ги знае тънкостите, може да злоупотребява, а при старите коли тря режат маркучи, да слагат бомба отдолу :)
  • 10 гост

    7 2 Отговор
    Порше до 3-4 години максимум ще се откаже от сегашната "стратегия" да става масов производител , защото вече е сигурно , че не може да прехвърли бройката от 300 000 продажби , които с минаването на електромобили ще намалеят поне двойно ! Така че ще се върне към предишната за "ексклузивност" , което значи три пъти по-малко бройки на три пъти по-висока цена и същия пълнеж , за комплексари за които най-важното е не какво може колата , а това че е по-скъпа от почти всички останали ! То даже Ауди почти сигурно ще падне на 250 -300 000 продажби , което значи , че ще гони сегашните цени на Порше , за да не глътне вода !
  • 11 Много си неграмотен

    0 3 Отговор

    До коментар #8 от "мани беги":

    моето момче!
    Квантовите компютри вече са с размерите на голям хладилник и дори вече има инсталирани такива разни болници и др. фирми, и то във фоайетата на сградите, за да могат хората да ги видят. Заградени в специални стъклени клетки под формата на модерно арт изкуство.
    Пък ти продължавай да си живееш в пещерата.

    Коментиран от #15

  • 12 Здравко Ахилесов

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "ДрайвингПлежър":

    Препоръчвам ти Мерцедес W124.
    Гарантирано дълговечен. И дуракоустойчив.
    Особено дизела. Проверено е, че върви и с растителни масла.
    Само трябва да си намериш читав екземпляр....
  • 13 Бенджи

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "ДрайвингПлежър":

    Обаче нещо си се объркал.
    Изцяло механични коли няма от повече от 30 години.
    От 90-те, а при някои марки от 80-те години много от процесите в автомобила се управляват от компютър. Като почнеш от запалването на горивото и стигнеш до активирането на аърбега.

    Така че ако искаш изцяло механични коли, ще трябва да караш нещо от 70-те години на миналия век. Дядо ми имаше Пежо 404 от гори долу този период и си спомням как си настройваше на ръка делкото (аванса на запалването ).

    Коментиран от #14

  • 14 мддаа

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Бенджи":

    Хайде на бас, че има... Въпросът е, че хората пак не искат да ги купуват, въпреки че, няма почти никаква електроника и не се развалят. Сети се за коя марка става въпрос...
  • 15 мани беги

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Много си неграмотен":

    я съм си ноу грамотин даже :) тфа дет жа гу пробутват/продават d-wave е менте квантов комп и струва мелеоне, а ти нямаш и 2лв. ... както написах, те са цели стаи и се коди пак на старите езици, от коит ти хал хабер си нямаш, ма я си имам, че и книги пиша! тука жа ти са губят някои мои думички ко значат, ма тфа закоту си с беден речник :) я га съм краквал, тебе та е нямало, или си нямал компи :P