31 Декември, 2023 11:30 4 467 20

Някои модели на Tesla може да “пушат”… и това е нормално

  • tesla-
  • model 3-
  • зареждане

Парата, която излиза е от термопомата

Всички нови автомобили Tesla вече се предлагат стандартно с термопомпа, което е значително предимство за потребителите, живеещи в региони със сурова зима. Включването на термопомпи значително повишава ефективността и пробега в студено време, отличавайки Tesla от другите електрически автомобили, в които липсва тази функция. Въпреки това има случаи, в които собствениците на Tesla не са напълно запознати с функционалността на термопомпите. В един такъв случай собственикът на Tesla Дейвид Чиконе объркал парата, генерирана от системата по време на нагряването на батерията, с дим, което го накарало да се обади на 911. Този инцидент се е случил на втория ден от Коледа на станция за зареждане на неразкрито място.

В публикация в X той споменава, че автомобилът му "неочаквано е започнал да изпуска дим", въпреки че предоставя ограничени подробности за произхода на получения дим. Той е предприел незабавни действия, като е излязъл от автомобила, изключил го е от зарядното устройство и е уведомил службите за спешна помощ.

При пристигането си екипите на спешна помощ установили, че автомобилът изпуска пара, а не дим, което е нормално явление според ръководството за експлоатация на Tesla. Сиконе, вероятно неосведомен за този аспект, признава в последваща публикация в Space, че автомобилът му е изпускал пара, а не дим. Макар да се признава, че призоваването на спешна помощ без истинска спешна ситуация не е идеално, важно е да се признае, че може да се стигне до паника, когато не се знае за такива събития, особено когато станем свидетели на това, което изглежда като дим, излизащ от Tesla по време на зареждане.

В заключение, този инцидент служи като информативен за всички собственици на Tesla с автомобили, оборудвани с термопомпи.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мнение

    42 16 Отговор
    Старите ни коли с ДВГ са ПЪТИ по-здрави и истински машини в сравнение с тези измислени електрокари, дето като си пуснеш навигация, климатик, фарове и чистачки имат пробег 250 км.
  • 2 Това е щот

    16 2 Отговор
    са им върнали дпф-филтрите на вторични...
  • 3 Илчо Мустакат

    14 4 Отговор
    !!!този инцидент служи като информативен за всички собственици на Tesla!!! Та как функционира тая термопомпа? С каква енергия?

    Коментиран от #17

  • 4 Локо Мотив

    18 4 Отговор
    Я щом изпуща водна пара, ще трявба и да се зарежда с вода като парен локомотив.
    А за зареждане с въглища - не се споменава нищо :)
  • 5 Тоз

    22 5 Отговор
    Те много често изпускат дим, а малко след това светлина и топлина в продължение на много часове, може и дни. Човекът правилно се е притеснил, че почва честото явление при нови електрокари- пожар. И пак повтарям-нови електрокари, а не някой да почне да обяснява как и ДВГ се палели. ДВГ се палят обикновено след 20-та си годишнина поради много лоша поддръжка и безотговорност на собственика. Едните могат да се загасят, а другите се чака да изгорят.
  • 6 такива работи

    19 3 Отговор
    Приликата между дизелов автомобил и електромобил е, че и двата работят на принципа на самозапалването.
  • 7 Интересн

    11 8 Отговор
    Как работи термопомпата при минус 30 градуса, какво КПД има? Тези, направени за студен климат е по-добре да са с печка на нафта,, а не с термопомпа.
  • 8 Като се запалят

    18 3 Отговор
    И изгорят, също е нормално, за някой модели на теслА
  • 9 Чекмеджан ефенди

    6 18 Отговор
    Електричките имат много евтина поддръжка. Няма масла, ремъци, валове, дросели, скоростна кутия, свещи, клапани, гарнитури, датчици, бензинова помпа, вакуумни тръби, а бе една батерия която сменяш и газ. На баба фуражомелката 60 години с един електромотор изкара.

    Коментиран от #11, #12

  • 10 Отоплението

    10 4 Отговор
    на Теслата може да е на пропан-бутан - с една бутилка 5кг. може да изкара цял ден. Токът ще му е само за мотора, компютъра и лед фаровете. През другите сезони това отопление да може да се демонтира. Мисля, че е просто и ефективно решение за зимата.
  • 11 На баба ти

    18 4 Отговор

    До коментар #9 от "Чекмеджан ефенди":

    фуражомелката не е била на батерии нали?
  • 12 Човече

    9 1 Отговор

    До коментар #9 от "Чекмеджан ефенди":

    прочети малко повече за устройството на електромобилите. Не е само купе с 4 гуми + седалки, повЕрвай ми. А за фуражомелката си прав
  • 13 Знайко

    12 2 Отговор
    Мой приятел, който искаше да си купува електричка ми показа клип-компилация от 25 запалени електрички.
    Едната тесла като се запали и почна да духа пламъци и огън на три метра вляво от купето, направо като напалм.
    Не е ясно как точно се гаси това НЕЩО и как ще се отнесат застрахователите.
  • 14 Ся да видим

    8 12 Отговор
    колко от тук коментиралите са карали електричка? А колко имат такава? А колко ТЕСЛА като в статията?
    Аха ясно. Благодаря.
    Нататък се сещате.

    Коментиран от #15

  • 15 Тоз

    13 4 Отговор

    До коментар #14 от "Ся да видим":

    Точно толкова колкото и ти имаш елкар. Но коментиралите имат капацитет между ушите си и анализират богатата информация за елкарите. Впрочем имам хибрид и той в 60% от времето в града се държи като елкар. И да хибридът е взел най-доброто от двата свята.
  • 16 Фидел

    6 1 Отговор
    Моята Тесла пуши Cohiba...
  • 17 Съдията Дред

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "Илчо Мустакат":

    И аз се зачудих с какво прави топлообмен тая термопомпа, ама явно сме далеч от приумиците на свети Илон.

    Коментиран от #18

  • 18 Климатик

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Съдията Дред":

    Обменя с въздуха. Термопомпа въздух-вода, демек чисто и просто климатик с ел. компресор. И великият осмо-клапан, дето бил осмото чудо на света, щото бил много сложен и пренасочвал антифриз във всички посоки.

    На припадащите по тази термопомпа и клапан някой трябва да им покаже и обясни как работи едно клапаново тяло и топлообменник на съвременна автоматична скоростна кутия.

    Коментиран от #19

  • 19 Климатик ще е ако

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "Климатик":

    външното тяло се затопля от околната среда. Ако навън е -20 градуса обикновеният климатик става доста неефективен, но ако се затопля от антифриза охлаждащ батерията и редуктора при +5 градуса примерно то ефект положително ще има. Не знам колко топлина се отделя от батерията и редуктора, но не е нула, предполагам 200-500 вата
  • 20 Гост

    3 0 Отговор
    Пуши генератора за зареждане.