По-рано тази година компанията Xiaomi пусна първия си автомобил, позиционирайки се като значителен претендент на потенциалния пазар на електромобили, често разглеждан като пряк конкурент на слуховете за Apple Car.
Лей Джун, основател и председател на Xiaomi, изрази изненадата си от неотдавнашното решение на Apple да спре разработването на електромобил. Като се има предвид ангажиментът на Xiaomi за разширяване на автомобилната индустрия като ключов аспект на дългосрочната ѝ стратегия, Лей лично ръководи проекта, като контролира разработването му и осигурява инвестиции в размер на 1,4 млрд. долара.
Въпреки оттеглянето на Apple от автомобилната сфера, Xiaomi остава твърдо решена в стремежа си към производство на автомобили. Лей подчерта чрез публикации в социалните медии, че инвестициите на Xiaomi в този сектор представляват непоколебим стратегически ангажимент, необезпокояван от напускането на Apple.
Същевременно Лей прояви разбиране към Apple, признавайки огромните предизвикателства, свързани с производството на автомобили. Подобно на Apple, Xiaomi започна това начинание от нулата, като инвестира значително в придобиването на таланти и авангардни технологии. Екипът на Xiaomi за разработване на автомобили се състои от около 3400 инженери, което надхвърля 2000-те служители, които някога бяха ангажирани в разформированото вече подразделение за автомобили на Apple.
Ли Сян, главен изпълнителен директор на китайския производител на електромобили Li Auto, похвали решението на Apple да пренасочи усилията си от производството на автомобили, като пренасочи ресурсите си към инициативи за изкуствен интелект. В публикация в Weibo Ли Сян подкрепи решението на Apple, като заяви, че приоритетното използване на изкуствен интелект съответства на силните страни и бъдещите перспективи на компанията.
Макар че Apple изостави проекта си за електромобил и ще пренасочи част от работната си сила, особено към начинания в областта на изкуствения интелект, тя продължава да участва в автомобилната индустрия чрез предлагане на софтуер и услуги, насочени към подобряване на преживяването при шофиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Джон
Коментиран от #2, #3, #4, #6
21:30 29.02.2024
2 гост
До коментар #1 от "Джон":
ми не точно, просто не могат да направят по добро от наличното на пазара. Конкуренцията е голяма, това е истината.00:48 01.03.2024
3 А дали е така
До коментар #1 от "Джон":
Не, напротив, типично за огризаната ябълка. Те пускат технплогии около 2 години след като повечето производители са ги пуснали на пазара и са отстранили първоначалните проблеми. Тогава шефа на огризката събира последователите на I-сектата и им показва новото чудо ( на двоина цена) което другите имат от поне 2 години.03:20 01.03.2024
4 Антиелектрика
До коментар #1 от "Джон":
И си шрав и не съвсем. Електрическите коли са си ок. В ниския средния и високия клас изглеждат доста добре, на пътя се справят добре, помага им ниския център на тежестта. Голямата им болест се нарича "батерия" и все още няма лекарство за нея. Ако така се задържат нещата, наистина електричките нямат голямо бъдеще.Коментиран от #5
13:07 01.03.2024
5 Антиелектрика
До коментар #4 от "Антиелектрика":
Извинявам се исках да напиша: И си прав и не съвсем.13:08 01.03.2024
6 Хахахха
До коментар #1 от "Джон":
Хаххахаххахаха ама пък всее намирате някакви криви оправдания. Не, епъл не са усетиха, че в ел.колите няма бъдеще, те просто се провалиха! Да жяха откупили Тесла, че да могат да осъществят това.... както правят с всичко останало...но уви!Коментиран от #7
18:43 01.03.2024
7 Селинджър
До коментар #6 от "Хахахха":
Ще видим, за много неща Апъл бяха първи, а другите им се смееха и после тихо копираха.Коментиран от #8
10:16 02.03.2024
8 Определено
До коментар #7 от "Селинджър":
Като премахването на зарядните ли? Само самсуняците ги последваха....11:18 02.03.2024
9 Ейн ЦУ цвсйн
14:15 16.03.2024