Hyundai свежда физическите бутони до абсолютен минимум

13 Юли, 2025 11:20 2 552 15

  • hyundai-
  • информационно-развлекателна система-
  • pleos connect

Hyundai обяви новата си система Pleos Connect

Hyundai свежда физическите бутони до абсолютен минимум - 1

Корейският автомобилен производител Hyundai обяви пускането на пазара на ново поколение на своята информационно-развлекателна система, наречена Pleos Connect, която на практика ще се превърне в дигиталното ядро за бъдещите модели на марката. Според компанията, новата система ще комбинира мултимедията, основната операционна система на автомобила, потребителския интерфейс и среда за разработчици на приложения от трети страни - всичко това в единна архитектура.

Първите модели, които ще получат тази система, се очакват през 2026 година и това ще бъдат серийни версии на новото поколение Hyundai i30, както и обновеният Hyundai Tucson. Както се посочва в прессъобщението, платформата Pleos Connect е създадена с оглед на принципите на отвореност и мащабируемост, което ще позволи бързи актуализации на софтуера, разширяване на функциите и персонализиране в реално време.

Един от ключовите акценти е радикалното намаляване на броя на физическите контроли. В концепцията Pleos повечето от функциите за управление на автомобила са интегрирани в голям сензорен дисплей, който заема централно място на предния панел. Според разработчиците, физическите бутони ще бъдат сведени до абсолютен минимум. Ранните прототипи имат само въртящи се контроли за сила на звука и настройки на радиото, докато други функции са достъпни чрез докосване или гласови команди. Някои от най-важните елементи, като например круиз контрола, ще останат дублирани на волана, което отговаря на изискванията за удобство и безопасност.

Системата Pleos Connect поддържа пълна многозадачност, позволявайки ви да стартирате множество приложения в различни прозорци едновременно и да адаптирате пространството към специфични сценарии на употреба. Един от централните елементи на системата ще бъде вграденият гласов асистент Gleo AI, който е способен да разпознава контекстуални гласови заявки и да изпълнява сложни команди. Hyundai отбелязва, че Gleo AI използва машинно обучение и може да се адаптира към стила на речта на конкретен водач, увеличавайки точността и релевантността на отговорите.

Въпреки очевидните паралели с дигиталния подход на Tesla, Hyundai няма планове да се откаже напълно от дигиталното арматурно табло. За разлика от конкурентите, които разчитат на един централен екран, корейската марка е решила да запази отделна зона за показване на ключова информация за скоростта, навигацията и техническите параметри на автомобила. Това, според Hyundai, отговаря на очакванията на водачите за лекота на възприемане на информацията, а също така подобрява ергономичността в движение.


Поставете оценка:
Оценка 1.6 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    37 2 Отговор
    Всички тестови пилоти и мненията на интервюирани водачи отчитат, че премахването на ФИЗИЧЕСКИТЕ БУТОНИ и КЛЮЧЕТА за основни контроли води до ПОВИШЕН РИСК от КАТАСТРОФИ❗
  • 2 Крисанди

    30 2 Отговор
    Не искам да ми махате физическите бутони, подписвате си смъртната присъда.
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    33 2 Отговор
    Забраняват да си гледаш в дисплея на телефона ЗАЩОТО ОТКЛОНЯВШ ВНИМАНИЕТО СИ и може да предизвикаш ПТП, но за да смениш станцията, за да промениш режима на климатика- трябва да гледаш дисплея и да влизаш в подменюта🤔🚘🚘
  • 4 Някой

    33 2 Отговор
    Много по-евтино им излиза. Един физически бутон струва пари. А иначе, един таблет и софтуер могат всичко. Е, трябва да се заровиш надълбоко в менютата, че да си пуснеш подгрява на седалката. И е опасно, ако си в движение. Ама важното е, че е евтино За производителя. Нищо,че е скъпо за потребителя.
    .
  • 5 Директора

    28 1 Отговор
    Адски неудобно е. Всички го виждат, знаят и усещат и въпреки това, се върви против желанието на хората. За да си усилиш парното, 7 цъкния. А иначе - просто "врът" и готово.

    Коментиран от #15

  • 6 Тити

    19 1 Отговор
    С тези простотии на човек ще му е нужно половин часьда си включи климатика докато влизацпо менютата.
  • 7 Сеирджия

    17 2 Отговор
    Как съм шофирал толкова години досега без да се информирам и да се развличам, направо не знам! То това направо не е живот без информационно-развлекателна система в колата. Може по-късно днес да отида да се обеся.
  • 8 Японеца

    15 1 Отговор
    Ровейки в тоя тАлавизор няма внимание на пътя!
    Забраняват да ядем, пушим и пием в колата, но да ровичкаме в скапания таблет може!
  • 9 Хмм

    7 1 Отговор
    Не е добре. Това е автомобил, място за копчелък има. Трябва да е безопасно и удобно, с минимално отвличане на внимание да се управляват нещата.
  • 10 Карач

    11 1 Отговор
    В една кола колкото повече електроника има толкова по некадърни стават водачите. И това не е само по колите, а и по другите превозни средства както и при самолети и кораби. Викингите и Китайските мореплаватели се ориентирали много по добре от съвременните моряци с примитивни пособия за мореплаване. Съвременния човек без да пита Чичко Гугъл не може да иде и до тоалетна!!!
  • 11 Eдин

    4 1 Отговор
    Отписвам ги ... от годния списък!
  • 12 7864

    2 2 Отговор
    Като шофьор и аз не одобрявам голяма част от това. Големият проблем обаче е в зле написания софтуер, който те кара да влизаш в безброй подменюта. Големият брой бутони също не е решение. Въпросът е доколко е удобно нещо да е дигитално на дисплея и колко да е физическо, а това зависи от всеки шофьор индивидуално. Така че отиваш, гледаш, пипаш, шофираш тестово и каквото ти харесва - купуваш. Ако нямаш избор, тогаяа се учиш да работиш с наличното. За мен не е болка за умиране. Drive-by-wire системите ме притесняват повече от infotainment системата.
  • 13 Торбалан

    1 1 Отговор
    До всички по нагоре.....има много просто решение......НЕ СИ КУПУВАТЕ тази кочина и няма да се тормозите излишно с телевизори менюта и прочие
  • 14 Хахохи

    0 1 Отговор
    Това Тесла го направиха още 2012г., те сега се сетили корейците. Иначе карам евтина и чисто нова дъстър, имам 2 дисплея, но разади цената имам и точно толкова колкото трябва физически бутони. Според мен е модерно, а не евтино иначе дачия нямаше да го направи така. Апропо, управлението на климатика, аварийни, вентилациа и др. са обсолютно същите като на всички от групата рено, просто моите са черна пластмаса, а другите с лъскаво покритие. Това спестява средства и е ОК и се харесва на водачите. Сега почнете и 1.5 4 цил. двигатели по 200к.с. да слагате и мача приключва.
  • 15 директора оригинала

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Директора":

    много обичаш врътканията и да крадеш никове много по-готино е с дигитални табла,какви са тия ретро щуротии,бутони,копчета шалтери,това са ретро технологии купете си жигула или тата