Умно решение от Skoda, което ще накара и Volkswagen да се замисли

10 Август, 2025 12:15 20 809 16

  • skoda-
  • физически бутони

Според повечето специалисти връщането на физическите бутони е добро решение

Умно решение от Skoda, което ще накара и Volkswagen да се замисли - 1

В епоха, в която почти всеки автомобил е обсебен от сензорни екрани, Skoda прави рязък завой, който може да се окаже най-разумният ход на марката. Докато конкурентите се надпреварват да премахват физическите бутони, главният изпълнителен директор на Skoda заявява, че компанията им е открила перфектния баланс, който едновременно намалява разсейването и повишава безопасността на водачите.

"Smart циферблати": Бъдещето е в миналото

Решението на Skoda се материализира в така наречените "умни циферблати". Тези иновативни контроли, вече налични в новите Superb и Kodiaq, представляват хибрид между класически бутони и миниатюрни 32-милиметрови дисплеи. Това позволява на водача и пътника да контролират основни функции като температурата на климатика, отоплението на седалките и вентилацията, без да се налага да ровят в сложни менюта на централния екран.

Централният циферблат предлага още по-широка функционалност. С негова помощ може да се контролира скоростта на вентилатора, посоката на въздуха, силата на звука, режимите на шофиране и дори мащаба на навигационната карта. Този Smart подход гарантира, че важните настройки са винаги на една ръка разстояние, интуитивни и лесни за използване.

Развитие и бъдещи планове

Въпреки че в момента системата е налична само в два модела, от Skoda потвърждават, че скоро ще бъде внедрена и в бъдещия им електрически кросоувър със седем места. Концептуалният модел Vision 7S вече показа архитектура с три подобни циферблата, което е ясен знак за дългосрочните намерения на марката.

Ръководството на Skoda не крие, че в миналото е имало проблеми със софтуера в рамките на Volkswagen Group. Днес обаче тези проблеми са преодолени, а настоящите системи са стабилни и получават редовни актуализации.

Философия на Smart дизайна

Основната цел на Skoda е да направи автомобилната технология по-малко натрапчива и да премахне т.нар. "визуален шум". Чрез опростяване на интерфейса, марката се стреми да повиши комфорта и безопасността на водача. Този подход показва, че иновациите не винаги означават повече екрани, а по-често - по-интелигентен и интуитивен дизайн.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 50 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 А50

    40 7 Отговор
    Всичко това са търговски трикове възползвайки се от простотията и суетата на хората. Това с таблетите беше за чалгарите
  • 2 Механик

    42 2 Отговор
    Абе, ще ви уври чорбата, ама бавно и мъчително.
  • 3 ои8уйхътгрф

    31 6 Отговор
    Явно "компанията им е открила" единствено КРАЖБИТЕ НА ИДЕИ- това го има от няколко години по едни други коли...

    Ако бяха "решили", че това е подходящото решение- ОК... Ама да ми твърдиш "ОТКРИХМЕ" е прекалено

    Коментиран от #16

  • 4 Ей това същото от снимката

    7 2 Отговор
    Ей това същото от снимката го има в Тигуана.

    Коментиран от #8

  • 5 Здрасти

    20 5 Отговор
    Открихме топлата вода. Включих ме бойлера.
  • 6 Хер Флик от Гестапо

    19 9 Отговор
    Ем Шкода, па Ем и умни неща.... Едно време им се мешаше бензин ас маслото, сега им се сипва по кило масло на 1000 км според производителя.. симпли клева
  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 11 Отговор
    🚘Думата "шкода"
    (škoda) на чешки език🚘
    има няколко възможни превода на български,
    най-често се превежда като
    ЩЕТА, ПОВРЕДА, ВРЕДА. 🤔

    Коментиран от #12

  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    18 3 Отговор

    До коментар #4 от "Ей това същото от снимката":

    🚘Ами нали Шкода е част/подразделение на ФВ❗
    Шкода няма как да прави нещо без знанието и одобрението на концерна- собственик❗
    Другото е ала-бала🚘
  • 9 БгТопИдиот🇧🇬

    6 3 Отговор
    Когато е направят като дрон да излита и каца да ми се обадят.
  • 10 n√Варна

    1 11 Отговор
    Най-добре ще е когато някога измислят функциите в автомобилите да се управляват със СИЛААТА НА МИСЪЛТА – тогаз копчетата и другите заврънкулки ще да в историята!
  • 11 теню

    28 2 Отговор
    Преди години на Опел Астра за да регулираш климатика трябваше с часове да се ровиш в меню та та им за да откриеш къде се намира и то при движение с 80-90 км /час което е не възможно . Повече от 25 години се занимавах компютри и програмиране едва го бях открил и за да разбера къде беше излязох от под меню та та и го загубих къде беше . Това може да го измисли само един ид..от или -- специфично за Немците колкото е по сложно толкова по добре -- не само аз още 3- ма познати които с години са ползвали леки автомобили не можаха да открият къде е и се наложи да го закараме в сервиза за да се научим след което си отбелязахме всичките отварящи се меню та . Ако се наложи да смениш на климатика температурата трябва да спреш да изкараш листа където си си записал така и правех не остана ни майка ни баща всеки път ги пус....вах за свин...щината им .

    Коментиран от #13

  • 12 Варненец

    12 2 Отговор

    До коментар #7 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Превежда се, като жалко.
  • 13 Директора

    6 7 Отговор

    До коментар #11 от "теню":

    Е такива са ни IT-тата, за това.
    Климатика да не може да си пусне, срам голям. 😄
  • 14 Пак този

    1 0 Отговор
    Това с телевизорите си беше грешка още в зародиш. Там си за да шофираш, а не да гледаш картинки. Плейстейшъна си го побутвай у дома.
  • 15 Франк

    0 0 Отговор
    Това беше направено за първи път в Ауди ТТ(8S) през 2014 година
  • 16 Франк

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "ои8уйхътгрф":

    Това беше направено за първи път при Audi TT(8S) през 2014 година.