Правителството в Москва утвърди списък с диагнози, с които в Русия не е препоръчително да се шофира. В това число влизат не само пълната слепота и епилепсията, но и редица сексуални разстройства, съобщи агенция РБК.
Списъкът от диагнози, при които достъпът до управлението на транспортни средства е противопоказан или ограничен, е подготвен в съответствие със Закона за безопасността на пътното движение.
Десет групи диагнози попадат под пълна забрана да се шофира с тях: слепотата на двете очи и пълната неспособност да се виждат цветове (ахроматопсия), епилепсията, психичните разстройства, свързани с употреба на алкохол и наркотични вещества, умствената изостаналост, органични поражения на мозъка, шизофренията, някои фобии, депресивни и маниакални разстройства и т.н.
Включени са и редица личностни разстройства. Според публикувания на правителствения сайт документ, за противопоказни се смятат и разстройствата, споменати в действащата редакция на Международната статистическа класификация на болестите и здравните проблеми (МКБ-10) под кодовете F64-66. Това са разстройства на половата идентификация, разстройства при сексуалните предпочитания, психологически и поведенчески разстройства, свързани със сексуалното развитие и сексуалната си ориентация.
Към първите се отнася например транссексуалността – желанието да живееш и възприемаш околните като лице от противоположния пол, както и трансвестизмът с двойна роля, когато човек се облича в дрехи на другия пол.
Към разстройствата от втория тип се отнасят ексхибиционизмът, воайорството, педофилията, садомазохизмът и фетишизмът.
В третата група са различни разстройства на половото съзряване, както и при хора с доскоро стабилна сексуална ориентация, които изведнъж откриват, че тя се променя.
В постановлението на правителството е отредено място и на още много диагнози, чието наличие съществено ограничава възможността да се кара кола, като например при ампутация на двата крака може да се седне зад волана единствено на автомобил с ръчно управление. При ръст под 150 см пък не може да се управлява камион, автобус или тролейбус.
Приетите решения целят намаляване на смъртността при пътно-транспортни произшествия, когато водачът има някакво заболяване или състояние, възпрепятстващо възможността за безопасно кормуване, и ограничаването й до 10 случая на 100 000 души население.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Светломир Свободков
21:55 09.01.2015