QWERTY клавиатурата може да повлияе на избора ни на продукти и марки, които харесваме. Това сочи ново проучване, цитирано от "Скай нюз".
Наименованията на продуктите, в които има повече букви, които се пишат с дясната ръка, типично за QWERTY клавиатурите, се смята, че са по-харесвани от потребителите.
Феноменът, известен като "QWERTY ефект" вече се знае, че кара хората да предпочитат имена с повече букви, позиционирани в дясно.
Ново изследване сега разкрива, че явлението е много по-разпространено, отколкото първоначално е смятано.
Двама учени са разгледали милиони имена на продукти, книги и филми на английски език на сайтове като Amazon, YouTube и Rotten Tomatoes.
На девет от сайтовете, продукти с имена, в които участват повече символи от дясната страна на клавиатурата, са с тенденция да бъдат оценени по-високо от потребителите.
Проучването е направено от Швейцарския федерален технологичен институт в Цюрих и Американския университет във Вашингтон.
Едно от възможните обяснения е, че буквите y, u, i и o, които се намират от дясно са свързани с положителни думи.
Изследователите вече са поискали от английски, холандски и испански социологически агенции да попитат хората как приемат различни думи.
Проучванията също така са установили, че бебешките имена с по-висок дял на букви от дясната страна на клавиатурата са станали по-популярни след въвеждането на QWERTY клавиатурите през 1960 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Morgoth
Имат хората време и пари, занимават се с простотии, ама не знаеш от кой храст ще излезе заека :)
10:35 22.04.2016
2 гамена
13:09 22.04.2016