Last news in Fakti

4 Юни, 2017 18:05 12 307 18

Нацисткият „стелт”, който можеше да спечели войната на Германия

  • стелт-
  • война-
  • хода

Horten Ho IX можеше да промени хода на войната

Нацисткият „стелт”, който можеше да спечели войната на Германия - 1

Немският експериментален реактивен самолет Horten Ho IX можеше да промени хода на войната. Това пише в исторически обзор сп. National Interest, цитирано от Блиц.

Авторът на статията Себастиян Роблин отбелязва, че „първият реактивен самолет от този тип е бил изобретен от братята Хортен. Той е получил, макар и не съвсем заслужено титлата „невидимият изтребител на Хитлер”. Работата по създаването на Ho IX започва, след като рейхминистърът на авиацията Херман Гьоринг поставя задача да бъде създаден за Луфтвафе самолет, способен –да достигне скорост 1000 км/ч при бомбен товар 1000 кг. И далечина на полета не по-малко от 1000 км. Братята Рейман и Валтер Хортен, които дълго време експериментирали с планери без опашки, представили своя проект „летящото крило” и той бил одобрен.

Благодарение на оригиналната аеродинамична схема се понижавало съпротивлението на въздуха, което позволявало да да се изразходва по-икономично горивото и давало възможност за използването на най-новите реактивни двигатели. Самият самолет е истинска технологична революция, но най-забележителното е използването на „стелт” технологията предложена от Реймар Хортен. По негова идея корпусът на самолета е правен от смес на карбон добиван от дървени въглища и преработена дървесна смола. Това прави самолета почти невидим за радиолокаторите през 1944 година.

Освен това корпусът му е покрит с боя с високо съдържание на графит, което допълнително затруднява откриването. Друго основно изискване за „стелт” технологията също педантично е спазено – липсата на прави ъгли в конструкцията на машината. Скоро компанията Gotha получава поръчка за производството на 40 такива самолета. Първите изпитания на серийните екземпляри са през февруари 1945 г. Но още през април войските на съюзниците влизат в гр. Въпреки слуховете, самолетът не е бил съвсем невидим. „Но схемата „летящо крило“ сама по себе си понижавала ефективната площ за отражение, което е характерно за самолетите-невидимки”, подчертава Роблин. Превъзходството над противника се постигало не толкова заради „стелт-ефекта”, а благодарение на високата скорост на полета. В крайна сметка в небето на Втората световна Ho IX е можело да стане истинско страшилище. Но към края на войната тай все още е бил далеч от масовото серийно производство.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 реално

    44 16 Отговор
    Историята не приема-можеше...щеше...ако....може би...и т.н....
  • 2 Комбат

    34 3 Отговор
    Приликите между Хортен и Б-2 Спирит са забележителни.
    Но Хортън не е бил стелт , а и не е било нуждо , понеже радарите точно са се появявали
  • 3 Киро

    55 26 Отговор
    Хитлер просто малко е прибързал, ако бяха изкарали реактивния двигател в началото, автоматичната карабина на на Шмайзер, открадната от копейките и наречена АК, ракетите, атомната бомба и тн, нямаше да има комунизъм, мангали из Европа и тн.

    Но това е просто едно АКО.

    Коментиран от #16

  • 4 незнайко

    36 3 Отговор
    И кои чертежи са използвали американците за техния "стелт"? Представете си от първия път! Защо съществува зона Б 52, създадена след войната? Много са загадките, които полека лека ще се разгадават.

    Коментиран от #5

  • 5 ЧЕСТНО

    36 11 Отговор

    До коментар #4 от "незнайко":

    НЯМА БЕ ТЕ КРАВАРИТЕ НЕ СА КРАЛИ
  • 6 jambazina

    26 4 Отговор
    Съмнявам се да е обърнал хода на войната, един ми каза по новините, че без пехота нема пообеда. Иначе ми изглежда познат някак си, прекопирали са го май от Б1

    Коментиран от #9

  • 7 Костов

    7 12 Отговор
    Ей този Киро много истини казва наистина би било така
  • 8 Vasik Atanasova

    22 13 Отговор
    Хитлер е бил жив
    и Краварите са го използвали като им е давал проекти и скици
    на модерно оръжие което за времето си са притежавали само
    германците
  • 9 ооооооо

    15 3 Отговор

    До коментар #6 от "jambazina":

    не един, а Боко тиквата го каза..
    ти на него пък ако вярваш..
  • 10 Хайл Хитлер

    36 9 Отговор
    Тогава България щеше да е най-голяма на балканите.....
  • 11 ПУЧ

    13 6 Отговор
    Стелт е просто една система. Не е цял самолет. Тя може да се постави и на МИГ 29.
  • 12 Alo Alo

    19 6 Отговор
    Ако беше баба мъжка ..щеше да има дръжка! Никой никога не е виждал нищо хубаво, когато е воювал на изток! Ако не беше спал в уроците по история Хитлер ....нямаше руснаците да правят.. германчета !
  • 13 Mercedes-Benz

    15 6 Отговор
    Слава на Райха! Ще търсите онези времена, когато сигурността, просперитета, техническия прогрес и благото на белия човек бяха цел номер!
  • 14 Снайпериста

    11 6 Отговор
    ПАМЕТНИК ЗА ВЕЛИКИЯ ФЮРЕР !
  • 15 mediator37

    5 0 Отговор
    Чак цяла система не е стелта. Форма + специално покритие (боя).
    Проектантите на Ф-35, например, казват, че би имал по-добри летателни качества, но изискванията за невидимост (формата и ъглите на оперението) ги намаляват.
    Под влияние на дъжд, слънце, триене с въздушните маси и пр., специалното покритие на стелт-самолетите се износва. Затова се пребоядисват периодично, с боя, чийто съставки поглъщат лъчите от радарите.
    Бих добавил и соплата на реактивния двигател, като там борбата е за ниско инфрачервено излъчване, а не за ниска радарна видимост.
  • 16 Гост

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "Киро":

    Пак ли продължаваш с измислиците си? Първо комунизма го налагат именно германците като дават 10 млн. марки на Ленин през Първата световна война!
    Второ, МР-43 и АК-47 имат съвършено различни затвори, което е най-важната част от едно стрелково оръжие. Ти обаче къде ли си виждал на живо, та да знаеш?!
    И накрая трябва да се знае, че СССР имат един велик учен, който без малко не умира в ГУЛАГ заради кретенизма на Сталин - това е Сергей Каральов, за който самия Фон Браун, признава че е уникален самороден талант.
    А самолета от статията е наистина уникален по рода си, но за първия самолет тип летящо крило се приема YB-35, конструиран в САЩ през 30-те години на миналия век от Джак Нортроп:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_YB-35
    Хубаво е малко да се чете, а не само да се пишат измисли-премислици!

    Коментиран от #17

  • 17 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Horten Ho IX произведен след много подобни разработки от началото на 30-те. Първият му полет е 2 години преди американският. Northrop_YB-35 е с перки, докато немският е с реактивен двигател, откъдето и всички характеристики са по-добри. Американският не е имал дори базови стелт способности, докато немският е проектиран да минава през британските радари. Но иначе кой да чете...

    Коментиран от #18

  • 18 Гост

    1 3 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Аха, кой да чете я? Той и първия полет на реактивен самолет е с немския Не-178, но реактивния двигател е английско изобретение:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Whittle
    И танковото торсионно окачване е използвано за първи път на Т-34, но пак е на американец изобретение - Кристи!
    Така че и летящото крило си остава в историята като американско изобретение, драги "читателю"!
    Що се касае до стелт възможностите на Ho IX, това никой и по никакъв начин не го е доказал с конкретни стойности на ефективната отразяваща повърхност в кв. м. Нито знаеш способностите на английските радари по това време, нито в заданията на Гьоринг има нещо подобно като стелт изискване!
Новини по държави: