30 Януари, 2018 09:48 5 166 1

Откриха огромен динозавър в пустинята

• пустиня-
  • сахара-
  • египет-
  • динозавър-
  • огромен-
  • креда-
  • титанозавър-
  • откриха-
  • фосили

Динозавърът е тежал над пет тона

В африканската пустиня Сахара бяха открити фосилите на огромен динозавър, живял на Земята преди милиони години. Палеонтолозите са развълнувани, защото откритието е уникално по характера си, съобщи „Нешънъл джиографик“. През годините са намирани вкаменелости на различни по вид динозаври в Европа, Северна Америка и Азия. Истинска рядкост е обаче такива да бъдат намерени в Африка. Фосилите на динозавъра, тежащ над пет тона, са от пустинята Сахара в Египет.

Динозавърът Mansourasaurus shahinae спада към групата на титанозаврите. Голям е колкото един училищен автобус, посочва Си Ен Ен. Учените са убедени, че динозавърът е живял в периода креда – третият и последен период на мезозойската ера. Именно в края на този период става най-голямото масово измиране на растителни и животински видове на планетата.

Огромен астероид, сблъскал се със Земята, е довел до изчезването на динозаврите. При появяването на динозаврите те са живели на един огромен континент. Заради разделянето на земните маси обаче много сухоземни биват разделени от океани. Някои палеонтолози смятат, че подобно на днешна Австралия, Африка от периода креда е островен континент, населен от уникални видове. Други пък смятат, че континентът е имал връзка по суша с други.

Според учените откритите фосили в пустинята Сахара са индикация, че континентът Африка е бил свързан с другите. Динозавърът Mansourasaurus е много подобен на динозаврите Завроподи, открити в Европа и Азия. Палеонтолозите са на мнение, че египетският динозавър не е еволюирал в изолация.

Учените от Университета в Мансура, Египет, ще продължат да търсят фосилите на динозаври, населявали пустините преди повече от шестдесет милиона години. Те са сигурни, че в намирането на нови фосили и тяхното изследване се крие отговорът към някои от големите загадки и мистерии, свързани с динозаврите.

• 1 OMG WTF

"Именно в края на този период става най-голямото масово измиране на растителни и животински видове на планетата."

Най-голямото масово измиране се е случило в краят на периода Перм. Тогава са загинали около 96% от всички морски видове и 70% от сухоземните. В сравнение с него, измирането на динозаврите е било слаба работа.