Католическата църква в Германия се изправя пред наказателни дела заради над 3600 нерешени случая на сексуален тормоз, съобщиха местни медии, цитирани от DPА.
Според списание Spiegel обвиненията са били заведени от прокуратурите във всички окръзи в 27-те епархии на църквата.
"Църквата няма право да възпрепятства наказателните действия срещу себе си", пише в материала, като се цитират обвиненията.
Наскоро излязлото изследване по темата, направено по поръчка на Епископската конференция на Католическата църква в Германия, е разкрило "редица фактически индикации" за престъпления, заявиха правни експерти, работещи за професора по право от Пасау Холм Пуцке.
Те твърдят, че сега властите са длъжни да изземат църковните архиви и че изследването "обосновава претърсването на всички епархии".
Според изследването между 1946 и 2014 г. общо 1670 католически духовници в Германия са упражнили сексуален тормоз над 3677 души - предимно млади момчета.
Авторът на изследването изразява мнение, че нежелание да се разследват подаваните жалби е причина за скандала, подобни на който имаше и в други страни по света като САЩ, Ирландия, Чили и Австралия.
Председателят на Епископската конференция на Германската католическа църква Райнхард Маркс отговори на разкритията чрез обявяването на намерения за реформи, включително преразглеждане на даването от католическите свещеници на обет за безбрачие.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Диди
Коментиран от #3, #27
12:17 28.10.2018
2 Валя
12:32 28.10.2018
3 гоСт
До коментар #1 от "Диди":
Глупости!Не религията е виновна,а нейните последователи,атеистите не правят ли зулуми?Всичко опира до човек!Коментиран от #5, #6
12:32 28.10.2018
4 А ба ойт
Коментиран от #17
12:34 28.10.2018
5 Валя
До коментар #3 от "гоСт":
Дай пример за зулуми на атеисти , точно тия смахнати религии са виновни , самата лъжа за Бог ги развращава и превръща хората във виновни сигурна съм12:35 28.10.2018
6 Валя
До коментар #3 от "гоСт":
А и ако решиш да даваш примери въобще не споменавай политическите атеисти защото ние тия не ги признаваме за такиваКоментиран от #7, #12
12:41 28.10.2018
7 гоСт
До коментар #6 от "Валя":
Атеистите са хора с увреждания!Самия атеизъм е вид"религия",погледни го от философска гледна точка...Коментиран от #8, #11, #25
12:50 28.10.2018
8 Диди
До коментар #7 от "гоСт":
Атеизъмът бил религия.. ХА ХА ПО ГОЛЯМА ГЛУПОСТ НЕ БЯХ ЧУВАЛА. ЖИВЕЙ СИ В ТВОЯТ ОГРАНИЧЕН СВЯТ НА МИСЛЕНЕ.Коментиран от #13, #30
12:57 28.10.2018
9 Пешо
Коментиран от #10
13:05 28.10.2018
10 Диди
До коментар #9 от "Пешо":
Педофили има в цял свят. Защо пишеш глупости? Остана сега да напишеш,че единствената страна,в която няма такива е Русия. ХА ХА ХА.13:13 28.10.2018
11 Валя
До коментар #7 от "гоСт":
Каква религия ? Какви увреждания ? Това важи за религиозните и ,,вярващите,, защо изопачавате нещата ? Защо не почетете малко Фройд за да разберете за религиозната психоза , той дава отлична информация за тази болест религиятаКоментиран от #29
13:15 28.10.2018
12 Бесен Язовец
До коментар #6 от "Валя":
Валентино, бъди си атеистка никой не ти пречи и не те кара на сила да вярваш, но и ти не пречи на хората, които вярват ! Ти си като някоя сектантка, почти във всяка една статия, която има връзка с религията, влизаш и започваш да пишеш всякакви антирелигиозни лозунги, не бива така !Коментиран от #15
13:15 28.10.2018
13 Валя
До коментар #8 от "Диди":
За някои хора изглежда е задължително да съществува религия в съзнанието им независимо под каква форма е , е това ако не е психоза аз съм ракета13:17 28.10.2018
14 атеист
13:18 28.10.2018
15 Валя
До коментар #12 от "Бесен Язовец":
Виж сега бе човек , аз не го правя повече от останалите .за мен всяка статия свързана с религия е също толкова натрапчива колкото и това че я коментирам , но в никакъв случай не може да значи че преча на някого , целта ми не е да проповядвам атеизъм а да запазя малкото останал здрав разум . Не мога да знам че религията е апокалипсис за човешкото съзнание и само да мълча . така както поповете се чувстват длъжни да подклаждат страховете на хората така аз се чувствам длъжна да ги гасяКоментиран от #21
13:25 28.10.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Валя
До коментар #17 от "ivan4o":
Здравейте , до колкото знам сте мюсюлманин , така ли е ?Коментиран от #33
13:31 28.10.2018
19 Диди
До коментар #17 от "ivan4o":
Мюсюлманите женят насила непълнолетните си деца за стари мъже и т.н. Те какви са?Коментиран от #20, #31
13:34 28.10.2018
20 Валя
До коментар #19 от "Диди":
Не знам дали сте чували за една фраза , която дълбоко , дълбоко се крие от света и която е тясно свързана със самия Мохамед :- Жените са за потомство , момчетата за удоволствиеКоментиран от #63
13:39 28.10.2018
21 Бесен Язовец
До коментар #15 от "Валя":
Аз съм вярващ, но не съм точно от тези, които са готови да си разбият главата по време на молитва ! Има една руска пословица - Накарай глупака да се моли и той ще си счупи челото ! На поповете им обръщам точно толкова внимание, колкото аз смятам за нужно, но никога и в мислите си не съм допускал да гася там не знам си каквото те палели. Понеже когато, започнеш да гасиш и ти ставаш като тях и разликата между вас ще е такава, че те уж палят а ти уж гасиш !Коментиран от #22, #23
13:49 28.10.2018
22 Валя
До коментар #21 от "Бесен Язовец":
Да наистина е уж гася , така е . но има една съществена разлика между това , което говорят ,,онези,, и това , което говоря аз и тя е че те лъжат а лъжата е лицемерие,двуличие,морално разложение и т.н. а аз нямам този егоизъм да втълпявам на хората лъжи и това ме прави човечна и неимоверно ме разграничава от тях14:00 28.10.2018
23 Валя
До коментар #21 от "Бесен Язовец":
Знам че каквото и да кажа няма да е правилно за вас , но и все пак държа да знаете че съм почитателка на мирът и разбирателството но съм от малкото хора, които са наясно че с наличието на религии това ще бъде невъзможно . Повече от 20 века юдеизъм , 20 века християнство , 14 века ислям и за всички тези векове няма и трохичка начеване към мир и разбирателство а напротив даже се задълбочава а вас ,,вярващите,, не ви интересува вие вече сте опиянени и не желаете да изтрезнеете , явно ви харесва14:11 28.10.2018
24 ванката
15:02 28.10.2018
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 ванката
До коментар #16 от "ivan4o":
а ислямските може така ли???15:07 28.10.2018
27 Хасан
До коментар #1 от "Диди":
Позволи ми да не,се съглася с тебе ..за една бълха юрган да се изгори...ако има един корумпиран полицай дай да затворим полицията..ако има педифил доктор дай да закрием болниците..15:13 28.10.2018
28 Валя
15:51 28.10.2018
29 Любопитен
До коментар #11 от "Валя":
Фройд-еврейски психопат.Айнщайн-физик-плагиат.И двамата участват в плана на Калерги Паневропа за унищожение на бялата раса.И това в момента става.Коментиран от #34
16:11 28.10.2018
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 гоСт
До коментар #19 от "Диди":
Дидо...ти добре ли си,не бъркайте традиция и Ислям ако е така си мнооого зле.16:24 28.10.2018
32 Валя
До коментар #30 от "гоСт":
Стига бе човек , няма такова нещо ,,вяра в неверието,, ,,неверието,, не е фантастично божество , атеизма най-просто казано е нещо , което изисква доказателства за разните там фантастични твърдения свързани с вълшебник и чудесата му , атеизма не разказва празни приказки , атеизма не заплашва никого , атеизма не е лицемерие пробутващо страх и омраза , атеизма не харесва лъжата , атеизма уважава личния и свободен избор , никой атеист няма да седне да тъпче детето си да вярва както правят вярващите и т.н. и т.н. въобще не бих могла да класифицирам атеизма като религия дори от философска гледна точкаКоментиран от #36
16:54 28.10.2018
33 ivan4o
До коментар #18 от "Валя":
Да!Коментиран от #35
16:56 28.10.2018
34 Валя
До коментар #29 от "Любопитен":
За Айнщайн съм чувала доста неприятни неща съгласна съм , за Фройд обаче не съм , да знам че е с еврейски произход но също знам че не е отглеждан като такъв и бих поздравила родителите му за това че му е оставено правото на личен избор16:58 28.10.2018
35 Валя
До коментар #33 от "ivan4o":
Можете ли накратко да кажете какво ви кара да вярвате че вашият бог съществува и приемате ли буквално написаното във вашата свещенна книга или интерпретацията и тълкуването са задължителни ?Коментиран от #37
17:07 28.10.2018
36 интересно
До коментар #32 от "Валя":
Случайно прочетох определението ти за атеизма и установих,че съвпада с определението какво е наука.Излиза,че хората на науката са атеисти,а това не е вярно.Значи има още нещо.Коментиран от #38
17:19 28.10.2018
37 ivan4o
До коментар #35 от "Валя":
Кажи ми ти , християнка ли си или атеистка ,и ще ти отговоря!Коментиран от #39
17:37 28.10.2018
38 Валя
До коментар #36 от "интересно":
Напротив атеизма и науката са като дупе и гащи , науката до голяма степен е разбила всички религиозни митове , огромен брой от най-значителните научни открития са дело на атеисти . първия пример който ми идва на ум е Коперник за твърдението си е бил заклеймен като еретик , всеизвестно е мнението му за Бог че не съществува . най-общо казано векове наред религиите са отхвърляли науката дори и сега си противоречат , докато атеизма се доверява на науката напълно . Точно за това идеята за съвместимост между двете много ми допадаКоментиран от #41
17:42 28.10.2018
39 Валя
До коментар #37 от "ivan4o":
Аз мислех че всички тук знаят за поизтрещялата кака Валя , атеистка съм , горда съм с това и имам предостатъчно причини да съм такава , искам да знаеш че родителите ми са християни но сами са решили да не ме тъпчат в църквата а сама да преценя за себе си и съм им безкрайно благодарна за товаКоментиран от #40
17:59 28.10.2018
40 ivan4o
До коментар #39 от "Валя":
Ако можеш да ми докажеш ,че не съществува Бог, ставам атеист! Но ако неможеш, ставаш християнка! Съгласна ли си?18:10 28.10.2018
41 интересно
До коментар #38 от "Валя":
Не съм се изразил правилно.Да опитам пак-науката е нещо достъпно за сетивата ни или съответната апаратура.Чрез науката се надяваме да стигнем до Истината.Някои учени към края на живота си задават въпроса-това ли е Пътят,защото трупането на знания има критична точка от която почват съмненията.Казано още по-просто,човек на края на живота си се пита каква беше уловката.Коментиран от #43, #48
18:14 28.10.2018
42 Валя
Коментиран от #44
18:35 28.10.2018
43 Валя
До коментар #41 от "интересно":
Ти определено ме затрудняваш , не съм сигурна какво ме питаш . Не твърдя че науката и атеизма са едно и също нещо , смятам че благодарение на атеизма се е развила науката защото никой религиозен няма да седне просто ей така да опонира на Бог нали е вярващ и според религиозните догми на човек не му е работа да приеме ин-витрото например или човъркането на ДНК и гените , защото иначе се получава двуличие хем вярващ хем пренебрегва божията заповед , аз това лицемерие не го приемам , или си вярващ и се придържаш към порядките си или просто от страх не казвашпред никого че се отричаш от досегашните си вярвания , малко се поулях с писането дано да съм ти дала някакъв отговор18:47 28.10.2018
44 ivan4o
До коментар #42 от "Валя":
Е за къде бързаш? Някой ден ще го видиш! Ще ти го кажа така, за да се направи 1 къща трябва майстор нали, от самосебеси неможе да се построи 1 къща!нали?Коментиран от #45
18:50 28.10.2018
45 Валя
До коментар #44 от "ivan4o":
Ами в моя мироглед трябва да се бърза , сега е момента , нали целта е да повярвам , ако имаш впредвид че ще го видя след като живота ми приключи смятам че няма да е нужно . Честно казано не знам от къде си сигурен че ще го видя , предполагам че просто харесваш надеждата и може би те крепи в живота , но за мен не е така мен ме крепи характера ми на твърдост не скланям глава пред никого просто не си заслужава19:12 28.10.2018
46 Валя
Коментиран от #50
19:38 28.10.2018
47 интересно
Коментиран от #49
19:40 28.10.2018
48 Валя
До коментар #41 от "интересно":
Или пък сякаш имаш идея за друг вид религиозност свързан с науката или нещо такова ?19:40 28.10.2018
49 Валя
До коментар #47 от "интересно":
Аха разбирам . Не смятам че да се придържаш към реалността е ограничение , все пак всеки може да си измисли каквито си иска истории за вълшебства и чудеса и може да се стигне дори до умопомрачение , а още по-важно е човек да не се превръща в лъжец , защото ако всеки разказва за случаи с чудеса и всички скочат безрезервно да вярват можеш ли да си представиш какъв ужас ще настъпи , гоненето на вещици нямаше да е приключило все още ако никой не иска доказателстваКоментиран от #52
19:46 28.10.2018
50 интересно
До коментар #46 от "Валя":
Не страх,а съмнение.Чел съм много биографии,имам и печален опит,мой и от наблюдение на болни.Тогава човек мисли по друг начин.Дали е правилен не знам.Коментиран от #53
19:48 28.10.2018
51 До Валя
Коментиран от #55
19:54 28.10.2018
52 гоСт
До коментар #49 от "Валя":
Интересно е ,когато човек изпадне в животозастрашаваща ситуация,тогава какво ли прави?Ти как би постъпила ако например самолета в който пътуваш започне да пада,ще кажеш ли Боже помогни или Коперник,или Фройд,или...ще чакаш на "съдбата"да те спаси?Коментиран от #54
19:56 28.10.2018
53 Валя
До коментар #50 от "интересно":
Да наистина , чувала съм за такова нещо и те уверявам че именно страхът е открил лицето си точно поради тези съмнения . Не съм сигурна колко хора са изразили съмненията си в последния момент , Хокинг доколкото знам не е изказвал съмнения и изглежда е изобилствал от смелост , а за човек в неговото състояние определено е нужна голяма доза . Аз самата отдавна съм приела че рано или късно ще ме ,,изядат червеите,, (малко черен хумор) и страх не изпитвам за последвали събития , просто не мисля че си заслужава да си тровя нервната система . Смятам че всичко е свързано със страх , той е уникално чувство и определено се подтиска трудно20:03 28.10.2018
54 Валя
До коментар #52 от "гоСт":
Ти си върха . Със сигурност ще изпитам първичен страх но съм сигурна че няма да ме доведе до хленчене в молитви и молби , няма начин знам го , сигурна съм , дълбоко в себе си изпитвам смелост и не бих се самоунижавала дори на смъртния си одър уверявам теКоментиран от #58
20:07 28.10.2018
55 Валя
До коментар #51 от "До Валя":
Благодаря за поправката , бързам да пиша и често допускам кофти грешки , човешко е . Моля за извинение20:09 28.10.2018
56 манаф имам
Коментиран от #57
20:11 28.10.2018
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Валя
До коментар #58 от "гоСт":
И кое е смешното ? Да прав си жена да претендира за смелост пробужда гняв и омраза , нали така , особено у мъжете . колко жалко а би трябвало да е обратното . Е живей си със страховете , това си е твое право . Напълно типично е за тези , които използват фразата ,,о,боже,, да са обременени със завист и непоносимост и да завършват с надсмиване над тези , които имат смелостта да се противопоставятКоментиран от #60
20:42 28.10.2018
60 гоСт
До коментар #59 от "Валя":
На какво се противопоставяш,че си творение на ВСЕВИШНИЯ или какво?Коментиран от #61
21:34 28.10.2018
61 Валя
До коментар #60 от "гоСт":
и как ме е създал ? мама май е била голяма пакостница ако е спала с него . не всъщност доста приличам на баща ми . о не , сигурна съм че съм творение на мама и на тате . съжалявам твоята версия отпадаКоментиран от #62
22:00 28.10.2018
62 Наблюдател
До коментар #61 от "Валя":
ХАХАХАХАХ22:21 28.10.2018
63 Сульо
До коментар #20 от "Валя":
Фразата е бая години преди Мохамед и се приписва на древните гърци. Ама запознати казват, че е вярна ;-)20:05 30.10.2018