Руският президент Владимир Путин отхвърли твърдението на британския премиер Борис Джонсън, че ако беше жена (Путин - бел.ред.), нямаше да нахлуе в Украйна, съобщава "Ройтерс".
На пресконференция по време на посещението си в Туркменистан, той посочи решението на бившия британски лидер Маргарет Тачър да изпрати войски на Фолкландските острови като опровержение на теорията на Джонсън.
Вчера Джонсън определи решението на Путин да започне това, което Москва нарича "специална военна операция" в Украйна, като "отличен пример за токсична мъжественост" и се подигра на "мачовската поза" на Путин.
Отвръщайки на удара, руският лидер заяви: "Искам само да припомня събитията от най-новата история, когато Маргарет Тачър реши да започне военна операция срещу Аржентина за Фолкландските острови. И така, една жена взе решението да започне военни действия. Следователно това не е съвсем точна препратка от британския премиер към това, което се случва днес".
Путин продължи с критиките към хода на Великобритания преди 40 години да отвърне с военни действия на опита на Аржентина да завземе слабо населените острови, управлявани от британците в Южния Атлантически океан.
"Къде са Фолкландските острови и къде е Великобритания?", запита Путин. Действията на Тачър бяха продиктувани чисто и просто от имперски амбиции и желание да потвърди техния имперски статут, заключи той.
Москва многократно е критикувала военните интервенции на Запада в бивша Югославия, Афганистан и Ирак и ги е посочвала като пример за западен империализъм и лицемерие.
По време на своето управление, продължило две десетилетия, обаче самият Путин беше изправен пред множество обвинения в империализъм заради желанията си насилствено да разшири руските граници и влияние в бившето съветско пространство. Самият той е заявявал, че би искал да може да предотврати разпадането на Съветския Съюз.
Източник: Ройтерс
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Петър
13:57 30.06.2022
2 ГРАД КОЗЛОДУЙ
13:57 30.06.2022
3 слава на путин слава на русия
Коментиран от #19
13:58 30.06.2022
4 ГОЛЯМ СМЯХ
13:58 30.06.2022
5 Даката
Коментиран от #7, #10, #23
13:59 30.06.2022
6 Ал Бунди
Коментиран от #17, #32
14:01 30.06.2022
7 Петър
До коментар #5 от "Даката":
Дака, Тачър нападна и Ирак,за Ирак какво обяснение имаш?Коментиран от #24, #43
14:05 30.06.2022
8 Желязната Лейди
Коментиран от #25
14:07 30.06.2022
9 Володя 158см
Коментиран от #22
14:07 30.06.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Чеп
14:10 30.06.2022
12 ⚜️Просветен⚜️
Коментиран от #16
14:10 30.06.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 само питам
14:11 30.06.2022
15 Мек Член
Коментиран от #27
14:12 30.06.2022
16 22721
До коментар #12 от "⚜️Просветен⚜️":
Не, генетичен проблем им е. И се обостря. Ресурсите им привършват и кърлежите се гласят да смучат руски ресурси, ама без Русия.14:14 30.06.2022
17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #6 от "Ал Бунди":
Щом Международният съд призна Косово."Декларацията за независимост на бившата сръбска провинция не нарушава международното право, обявиха магистратите в Хага"
Защо ЛНР и ДНР да ползват същата клауз ‼️
Тогава нещата май си идват на местата ‼️
Коментиран от #28
14:21 30.06.2022
18 Когато фактите говорят
Коментиран от #20
14:23 30.06.2022
19 ⚜️Просветен⚜️
До коментар #3 от "слава на путин слава на русия":
И можеш да си сигурен, другарю, че в Русия разбират това, че много българи го подкрепят без пари! Просто виждат разходите си, каквито имат и другите велики сили, за обществено влияние у нас и светва лампичката! Това е и причината да има български флаг на Червения площат в деня на победата! Тънка дипломация! Ще ни издърпат ушите, защото търпим Кирчовци и други мъпети, все пак ние ги търпим, но за тях сме малък брат! Земя в която лежат костите на славни техни деди! Слънчеви плажове и красиви летни спомени от техните ваканции ! Ако народите се уважават, лидерите нямат дългосрочно значение!!! Мир и вечна дружба и уважение между България и Русия!14:23 30.06.2022
20 85475
До коментар #18 от "Когато фактите говорят":
И кой е виновен за плащането на ядрените реактори, дето ес не ни дава да ги оползотворим в Белене? А за Южен паток кой е виновен, че губим по 400 млн. юро от такси на година? Кой спря и двата проекта, единият по времето на орешарски с тримата юс сенатора? Та виновните да ни компенсираха с нещо ...? Търси си парите от тях - от тях досега САМО ЗАГУБИ И ТО ОГРОМНИ!14:26 30.06.2022
21 Хахаха
14:27 30.06.2022
22 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #9 от "Володя 158см":
Е да де . Тази война я започнаха едни дето раздаваха курабийки и бисквитки на "Майдана" , после осем години гледаха на другата страна , когато Порошенко бомбеше и заяви " Нашите деца ще ходят а училище, а техните ще се крият под земята!", когато Ze искаше още и още оръжие, вместо да спазва Минските споразумения‼️Коментиран от #45
14:27 30.06.2022
23 Българските турци
До коментар #5 от "Даката":
Аржентинците тогава дълго време бяха подстрекавани както днес подсреваха Русия в Украйна и както в момента подстрекават турците с егейските острови и ако щракне капанът да могат да се обявят за "Миротворците на света" и спокойно да си глътнат плячката...жалко че има все още"Червени шапчици" които вярват на "Кумчо Вълчо" !14:29 30.06.2022
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 го шо
До коментар #8 от "Желязната Лейди":
динг-донг, дъ уич ис дед!14:32 30.06.2022
26 ⚜️Просветен⚜️
14:35 30.06.2022
27 Киро Камико
До коментар #15 от "Мек Член":
Кьосетата са обикновенно с малък член и дори без никакъв член. Имат си там една тръбичка да уринират и толкоз ( Ккато Наполеончето или Хитлерчо например) ..така че и да искаш са те извърти, няма с какво...муххахахахаКоментиран от #34
14:36 30.06.2022
28 Ал Бунди
До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
По принцип съм съгласен Защото, според твоята логика, Крим трябва да стане турски , защото коренно население са кримските татари, които са били поданници на султаните в продължение на векове. А руснаците са привнесен народ по времето след революцията на Ленин. Същото важи за повечето руски републики в които руснаците са само госто и са нищожна част от автохтонното населене. Та , в аналог със лафа за сърбите, баш руснаците ще се съберат спокойно в радиус от 30 км около Московията....или , казваш, си съгласен да предадем териториите около Камчия( както искаше Лужков) , около Росенец-щото била купена от Лукойл ..абе да им дадем направо Черноморието, щото си били купили рашките апартаменти там, а пък и на почивка ходели. Така ще им решим проблема с визите ..какво ще кажеш, добра идея, а?14:47 30.06.2022
29 Филип Ейджи
14:52 30.06.2022
30 Дадоха го
14:58 30.06.2022
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Много си смешен.
До коментар #6 от "Ал Бунди":
Отцепването на Малорусия, сега Украйна е незаконно. Тя все още е нерегистрирана като отделна държава по всякакви международни права и закони. Кухата западна пропаганда яко те е облъчила. А самите тея носители на "ценности" и "свободи" само за последните 30г. колко пъти нахлуваха в наистина суверенни държави, за да ги разрушат и ограбят? Бъди по - критичен към голословията.Коментиран от #33
15:04 30.06.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Мек Член
До коментар #27 от "Киро Камико":
Пробвал си ги ти палавникооо.Пиша ти отличен в джендърбележника,знаеш ги нещата и само на църно налиташ.Коментиран от #46
15:10 30.06.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Буквичката "Z" означава ЗОМБИ
Коментиран от #40
15:11 30.06.2022
37 Министър на магията
До коментар #33 от "Ал Бунди":
Международното право го унищожиха господарите ти от Ю Ес Ей.Няма да ти изброявам за последните 25 години колко пъти се случи това15:13 30.06.2022
38 Е и какво сега
15:13 30.06.2022
39 Петър
15:14 30.06.2022
40 Мек Член
До коментар #36 от "Буквичката "Z" означава ЗОМБИ":
Означава ZАБИХ ви го.Коментиран от #42
15:14 30.06.2022
41 А бе когато беше жива Тачър
15:14 30.06.2022
42 а не е ли Зомби Вова си го ЗАБИ
До коментар #40 от "Мек Член":
САМ! ХА-ХА-ХА-ХА-ХА-ХА-ХА!15:16 30.06.2022
43 Див бурят гвардейски началник
До коментар #7 от "Петър":
Абсолютни сте въздухари. ..ти и тези които са ти наслагали + ве. Тотал щета сте. Войната в Ирак стана по времето и с активното участие на Тони Блеър. Тачър води единствено Фолклендската спец операция. ( според сегашните разбирания за война). Да бе направил една конслултация поне с Уикито, преди да почнеш да ръсиш глупости..Коментиран от #47, #48, #51, #52
15:16 30.06.2022
44 Глупости
До коментар #33 от "Ал Бунди":
Пълна измислица и голи твърдения. На документи я няма никъде. Това че някои го твърдят, съвсем не означава, че е така. А онея "носителите на свободата и прогреса" много обичат да си затварят очите когато им изнася. Пословично е тяхното лицемерие.Коментиран от #49
15:16 30.06.2022
45 Володя 158см
До коментар #22 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
За Фолклендската война говори . Ти за какво говориш ? Така ти спукна Митрофанова и като латерна повтаряш рахат локумите за 25 копейки на пост.15:17 30.06.2022
46 Да ти кажа
До коментар #34 от "Мек Член":
Ами ..като си мек, де се ръгаш, а? само питам де...айде, събирай си кожата и отплувай...и без това никаква файда от тебе..15:19 30.06.2022
47 Петър
До коментар #43 от "Див бурят гвардейски началник":
Напиши в ГУГЛЕ "Пустинна буря". Приятно четене ти желая.Войната е от 1990-1991 година.
Коментиран от #53
15:19 30.06.2022
48 Тука си прав.
До коментар #43 от "Див бурят гвардейски началник":
Но дали е Тачър или Блеър, няма значение, защото те са представители на една държава известна с грабителска имперска политика по цял свят. Те са лицето на тая държава, а решенията им не се взимат еднолично.Коментиран от #50
15:24 30.06.2022
49 Да ти кажа
До коментар #44 от "Глупости":
Ами толкова ти е празна главата, че даже един варел има повече акъл от тебе. Дори Китай има дипломатически отношения с Украйна..за разлика от Тайван. Това говори ли ти нещо. ЗА ДА ИМА ДИПЛОМАТИЧЕСКИ ОТНОШЕНИЯ МЕЖДУ ДВЕ ДЪРЖАВИ, ТО ТЕ ТРЯБВА ДАСА ВЗАИМНО ПРИЗНАТИ. ТОЧКА. Колкото и да се мъчиш с Путлеровите опорки, не хващат дикиш . Само ставаш за смях. Да..прав си иначе. Ако от теб зависеше да е призната една или друга страна..но от теб нищо не зависи, за радост. Единствено да обслужваш ежедневните си биологически потребности. То май и тях с чужда помощ удовлетворяваш, ама нейсе. Това не ни засяга по никакъв начин.15:25 30.06.2022
50 Див бурят гвардейски началник
До коментар #48 от "Тука си прав.":
Напротив..има голямо значение. Все едно да сравняваш сегашни бръмбар на трона на РФ със Брежнев или Сталин например. Нещата са несъпоставими май...всъщност..може и да греша..щото наскоро четох, че Пухлер имал претенциите да се сравнява с Петър ..че даже и с немкинята..умря ми коня от смях.15:29 30.06.2022
51 Петър
До коментар #43 от "Див бурят гвардейски началник":
Тези които са ми сложили плюсове,са хора които помнят (за разлика от теб)войната срещу Ирак от 1990-1991 година.Коментиран от #54
15:30 30.06.2022
52 Петър
До коментар #43 от "Див бурят гвардейски началник":
Ти отвори Уикито,аз нямам нужда.Виждам че ти имаш крещяща нужда от четене с разбиране.15:36 30.06.2022
53 Див бурят гвардейски началник256
До коментар #47 от "Петър":
Ами да..и как свърза Тачър с тази буря, а? Много по-голяма роля тогава изигра Джон Мейджър, а Тачър вече залязваше на небосклона. В нея основна и първостепенна роля играха американците, а Тачър падна няма и месец-два след началото и. Да оставим настрана, че тази първа буря бе подкрепена от целия свят, дори и от СССР( все още дишащ командно по онова време) Докато за втората буря..там са други събитията..съвсем други. П.П. По-голям съм от 47 години..сложи още 12 и ще си близо до резултата. Абе явно че ако не бил все още любовен плам в очите на баща си, то поне си се събирал прав под масата по онова време...Коментиран от #55
15:44 30.06.2022
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Петър
До коментар #53 от "Див бурят гвардейски началник256":
Годините нямат значение в случая,познавам и млади и стари хора които са прости.Коментиран от #56, #58
15:48 30.06.2022
56 Див бурят гвардейски началник
До коментар #55 от "Петър":
Ами личи си в какви среди се движиш.. Все пак. благодаря за признанието. С това смятам спорът за изчерпан. Благодаря за вниманието!!! Айде сега,...давай у лево..пък ако искаш, може и у десно. Свобода на избор ..нали така?Коментиран от #57
15:55 30.06.2022
57 Петър
До коментар #56 от "Див бурят гвардейски началник":
Във всяка общестена среда има прости и умни хора,лошото е когато се помислиш за чайка, тогава се надценяваш и се слагаш и буташ при умните,а не е редно. Чудно ми е защо не помнеше участието на Тачър във войната в Ирак през 1990-1991 година?Коментиран от #59
16:03 30.06.2022
58 Психиатър
До коментар #55 от "Петър":
Защо кършиш метлата и отклоняваш разговорът в незначителна посока. Дават ти се истинските факти по онова време, но явно ти се иска неистово да си в джаза и то с диригентската палка . Да, ама не.Такова поведение в един спор имат само губещите, защото твърденията им не почиват нито на знания, нито на опит. А на елементарно плагиатство от несигурни източници. Имаш проблем с Даун-Крюгер или по-просто казано -със синдромът на некомпетентните. Потърси помощ. Ще ти е от полза.Коментиран от #60
16:03 30.06.2022
59 Див бурят гвардейски началник
До коментар #57 от "Петър":
Ами за кой път да ти казвам..бъркаш фактите. Първо- войната не БЕ в Ирак, а В Кувейт, нападнат от Ирак. А не В Ирак...НАРОЧНО ПИША С ГЛАВНА БУКВА, БЕЛКИМ СЕ СЪПИКЯСАШ ЗА КАКВО ГОВОРИМ. Второ- по онова време Тачър бе вече игнорирана в политиката, особенно външната, въпреки че бе спечелила изборите и бе изпаднала в състояние, близко до това на Кокорчовците днес. И както казах, основна роля тогава имаше САЩ( както винаги м/ду впрочем) Докато от британска страна главна роля тогава игра Мейджър. Пълномащабна война, в истинския смисъл на думата, Тачър води единствено за Фолклендите. И я спечели повече от убедително. Така че..увисваш ..16:12 30.06.2022
60 Петър
До коментар #58 от "Психиатър":
Какви несигурни източници? Бегай да те прегледа някой колега,ама не такъв който ти е приятел защото ще ти спести много неща.Коментиран от #61
16:12 30.06.2022
61 Психиатър
До коментар #60 от "Петър":
Абе не си ти този, който да казва къде да бегам( в кавички). Иначе много ти личи, че си загубил всякаква връзка с реалния свят. Искаш да имплементираш твоите виждания за света като реалност. Вече установявам и прогресираща форма на шизофрения. Както казах, мини на един преглед. Може би да ти помогне( въпреки че вече е късно)Коментиран от #62
16:23 30.06.2022
62 Петър
До коментар #61 от "Психиатър":
Е ти можеш да казваш къде да ходя, а аз не мога да ти казвам да бегаш? Струва ми се че когато си бил малък, си затварян в шкафче,и или не си бил прегръщан или прекалено много си бил прегръщан.Коментиран от #63
17:29 30.06.2022
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Владимир
16:27 01.07.2022