5 Август, 2022 14:40 1 018 6

Всеки четвърти пътник в Европа със закъснял или отменен полет през първите шест месеца на годината

  • летище-
  • пътници-
  • въздушен транспорт-
  • гражданска авиация

Ситуацията стана критична, тъй като недостигът на работна ръка предизвика сериозни нарушения от началото на годината

Всеки четвърти пътник в Европа със закъснял или отменен полет през първите шест месеца на годината  - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

През първото полугодие 66 милиона пътници са се сблъскали с проблеми със самолетните полети в Европа, сочат данни на организацията за правата на пътниците във въздушния транспорт "ЕърХелп" (AirHelp), цитирани от телевизия Бе Еф Ем.

Недостиг на персонал и стачки нарушават въздушния транспорт от седмици в момент на силен наплив на пътници през летния сезон. Това накара някои летища и авиокомпании да вземат драстични мерки, за да ограничат трафика.

Ситуацията стана критична, тъй като недостигът на работна ръка предизвика сериозни нарушения от началото на годината. Според "ЕърХелп" 66 милиона пътници са били засегнати от закъснения или отмяна на полети от януари до юли. Това означава всеки четвърти пътник.

"Ограниченията за пътуванията през 2020 г. предизвикаха исторически срив на броя на пътниците и за да се пестят разходи, имаше няколко вълни от съкращения на персонал. Оттогава обаче нещата се промениха и авиокомпаниите вече не могат да се справят с вълната от пътувания през 2022 г. В резултат на това има изключително голям брой ограничения на въздушния трафик, което личи от данните за полетите", анализира Джулиън Навас, юридически експерт в "ЕърХелп".

Една трета от засегнатите пътници са в Нидерландия

По-подробно, близо 2 милиона полета са потеглили с над 3 часа закъснение, а близо 5,5 милиона са били отменени в Европа от началото на годината. Най-много проблеми с полетите е имало в Нидерландия, където са засегнати над една трета (34,08 на сто) от пътниците.

Следват Белгия (30,84 на сто) и Словения (30,70 на сто).

За сравнение, през първите шест месеца на 2021 г. Белгия беше първа сред страните с най-много закъснения. Но тогава само 22 процента от пътниците са били засегнати от закъснели и анулирани полети, обяснява "ЕърХелп".


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 ТаУмВзе

    3 0 Отговор
    Върти и бичи Още Санкции срещу Русия, та да видиме колко сте Спрели ЯКООО.
  • 3 честен ционист

    3 0 Отговор
    Скоро и през Терминал 2 няма да може да се измъквате по единично.
  • 4 Кажи нещо

    1 0 Отговор
    Няма гориво, да търсят от краварите.
  • 5 днес

    2 0 Отговор
    За съжаление яловият Регламент за защита на пътниците не действна и дава възможност на авиокомпаниите да шишалкавят и да мотаят засегнатите права на пътниците.
  • 6 Защо така негативно?

    1 0 Отговор
    Значи 75 % са пристигнали абсолютно точно.
Новини по държави: