Литературните произведения, които не са издържали „теста на времето“ и не отговарят на действителността, като „Архипелаг ГУЛАГ“ на Александър Солженицин, трябва да бъдат изключени от училищната програма, каза Дмитрий Вяткин, първи заместник-ръководител на фракцията „Единна Русия“ в Държавната дума.
„Тази година ще бъдат направени необходимите промени в училищната програма по литература и трябва да се върнат поне редица произведения на съветски автори, включително „Млада гвардия“ на Александър Фадеев, произведението на Юрий Бондарев „Горещ сняг“. Онези произведения, които не са издържали проверката на времето, които не отговарят на действителността, „клюки под формата на версии“, както пише и пее Висоцки, несъмнено трябва да бъдат изключени от училищната програма. Тук ще разчитаме на експертното мнение на специалисти в областта на педагогиката и културата, на мнението на родителската и педагогическата общност“, каза Вяткин пред ТАСС.
Той отбеляза, че законодателите няма да „режат до рамот“, а възнамеряват да възстановят историческата справедливост по отношение на съветските произведения, които внушават чувство на патриотизъм и съхраняват историческата памет. Като пример за произведение, което трябва да бъде изключено от училищната програма, Вяткин посочи „Архипелаг ГУЛАГ“ на Солженицин.
„Както показва историческият анализ на "Архипелаг ГУЛАГ", който все още не е премахнат и мисля, че няма да остане дълго в училищните програми, много факти бяха „изсмукани от нищото“ от Александър Исаевич, измислени. Историците провериха всички факти. Той заличи собствената си родина в калта", каза Вяткин.
Той уточни, че се планира да се събират всички предложения, които идват от обществения контрол за произведения, които получават бюджетно финансиране, включително филми, в Комитета по култура на Държавната дума. Става дума за творби, в които авторите „унижават Русия и я поливат с кал“.
По-рано руският президент Владимир Путин подкрепи идеята за връщане на няколко произведения на съветската класика в задължителната училищна програма, включително Александър Фадеев и Константин Симонов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 КОТарАК
Коментиран от #11, #18
08:56 22.01.2023
2 Някой
Ние тук махаме Ботев и Вазов от учебните програми, ама сме тръгнали на руснаците да се присмиваме.
Коментиран от #10, #21, #111
08:59 22.01.2023
3 09.09.1944
Коментиран от #9, #28
09:02 22.01.2023
4 ЗАЩОТО
Коментиран от #71, #146
09:03 22.01.2023
5 Българин 🇧🇬
?
Коментиран от #8
09:04 22.01.2023
6 Украйна е фашистка диктатура
РФ пази паметта за героите си и учениците имат право да знаят истината . Не американците ще решават бъдещето на руснаците, а самите руснаци.
Коментиран от #17, #26
09:04 22.01.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Само питам
До коментар #5 от "Българин 🇧🇬":
За кои славяни говориш приятелю?Коментиран от #16
09:06 22.01.2023
9 ЗАЩОТО
До коментар #3 от "09.09.1944":
.............НАСЛЕДНИЦИТЕ НА УБИЙЦИТЕ ИМ СА В ЕВРОПАРЛАМЕНТА, "ЗАЩИТАВАТ ДЕМОКРАЦИЯТА"...........!!!09:06 22.01.2023
10 Хахаха
До коментар #2 от "Някой":
,,Молодая гвардия" е основано на реалните събития в историята на Русия. Солженицин не е забранен- всеки може да чете неговите произведения, но кой е казал, че върху неговите разсъждения и впечатления трябва да се възпитават поколенията руснаци. И какво ви е работата да го обсъждате въобще? Гледайте, какво предлагат на вашите деца да учат.Коментиран от #20
09:06 22.01.2023
11 Въпросче
До коментар #1 от "КОТарАК":
И коя война си спечелил по този договор ? Колкото пъти сме тръгнали срещу Освободителката си Русия , толкова национални катастрофи сме имали , а и англосаксонците винаги са използвали тези ни катастрофи да късат от България .Коментиран от #13
09:07 22.01.2023
12 Ха-ха-ха🚾🇷🇺🚾🇷🇺🚾🇷🇺🚾
Коментиран от #46, #144
09:07 22.01.2023
13 Отговорче
До коментар #11 от "Въпросче":
Ами чети бе неграмотник!09:08 22.01.2023
14 плебеите
До коментар #7 от "Анти-маймуна":
Нашенската Курнела и тя като тяхна подръжничка е на този принцип.09:08 22.01.2023
15 руZофилите V шOк!
09:09 22.01.2023
16 Само отговарям
До коментар #8 от "Само питам":
Във всеки случай , не за вас тЮрчеещите се .Коментиран от #19
09:09 22.01.2023
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 РЕАЛИСТ
До коментар #1 от "КОТарАК":
Хайде по кротко с лъжите рано рано сутрин. Абе нали немският шпионин Ленин идва от Германия в Русия с пломбиран вагон да направи революция и да изкара Русия от войната. Не помниш ли, че първият му декрет, като идва на власт е " Декретът за мира" Така се стига до Брест-Литовския мирен договор.Коментиран от #25, #43
09:10 22.01.2023
19 Само питам
До коментар #16 от "Само отговарям":
А ти путинеещ ли си?09:10 22.01.2023
20 Някой
До коментар #10 от "Хахаха":
Е, тъй де. И аз това имах в предвид.09:10 22.01.2023
21 ти си никой
До коментар #2 от "Някой":
ти ходил ли си на училище? БОТЕВ и ВАЗОВ си се изучават в момента доста сериозно но за тези които искат да учат СТИГА СИ ПИСАЛ ГЛУПОСТИ И ЛЪЖИ Сигурно дълбоко изучаваш чалгата. ИЛИТЕРАТ ТАКЪВ09:10 22.01.2023
22 Наблюдател
09:11 22.01.2023
23 Истината
09:12 22.01.2023
24 Фен
09:13 22.01.2023
25 КОТарАК
До коментар #18 от "РЕАЛИСТ":
кои са руските източници , освен някоя забравена книга в руски музей? къде отиде за Ленин..Коментиран от #92
09:13 22.01.2023
26 Хахаха
До коментар #6 от "Украйна е фашистка диктатура":
1. В Украйна се забранява родният език на по-голямата част от хората там- руския.2. Гаврят се с основната религия в Украйна - Православието.
3. Изхвърлят книги на руски език на световно признатите класици.
4. Събарят памятниците не само на съветските герои от войната, но и памятници на великите руски поети, писатели.
5. Забраняват великите образци на руската култура навсякъде.
6. Учат децата на омраза и ненавист към майка им - Русия.
7. Героят на Успенски ,,Чебурашка" в Украйна е обявен за ,,окупант". ( Не е майтап).
8. Измислят си история, която не съществува, по принцип ,извън контекста на руската история. Карат насила да я признават и да я уважават.
Въпросът е до каква степен може да опростачват народите, за да стигнат таково падение?
Коментиран от #29, #36
09:14 22.01.2023
27 007
09:14 22.01.2023
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Хахаха
До коментар #17 от "Истината":
Украинците са част от руския свят. Галитчанитв не са. Ти не разбираш за какво говоря, нали?09:16 22.01.2023
31 Преди време
Коментиран от #51
09:17 22.01.2023
32 МИЦИ
Коментиран от #44
09:18 22.01.2023
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Глупаци
09:18 22.01.2023
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Ха-ха-ха🚾🇷🇺🚾🇷🇺🚾🇷🇺🚾
До коментар #26 от "Хахаха":
ЧЕБУРАШКА означава ЧЕрное БУдущее РАШКА! А останалото, което си написал да пълни глупости от руската пропаганда. Рускоезичните градове като Мариупол и Харков пострадаха най-много от руските асвабадители!Коментиран от #42
09:18 22.01.2023
37 САЩ са заплаха за света
Краварите в Кравария!
09:19 22.01.2023
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 да бе
09:22 22.01.2023
41 МИЦИ
До коментар #28 от "Ха-ха-ха🚾🇷🇺🚾🇷🇺🚾🇷🇺🚾":
И продължават ,нямат спиране тия болшевики09:23 22.01.2023
42 Хахаха
До коментар #36 от "Ха-ха-ха🚾🇷🇺🚾🇷🇺🚾🇷🇺🚾":
Няма такава да има ,,черно" в руския език. Напъни се пак...за да ,,родиш" някаква бълхарашка.09:24 22.01.2023
43 швейк
До коментар #18 от "РЕАЛИСТ":
кое по-точно е лъжа? българия, заедно с германия и австро-унгария, подписва капитулацията на блатата ПСВ и създаването на украйнаКоментиран от #58
09:25 22.01.2023
44 Не ги мисли
До коментар #32 от "МИЦИ":
руснаците, те винаги побеждават...А питай краварите какво правят на 5000 мили в Укрия. Питай ги защо създадоха фашистката хунта и геноцида в Донбас... Мисли.
Коментиран от #55
09:28 22.01.2023
45 да бе
До коментар #33 от "Путинче":
гогол е украинец, а не блатар :) а руската т.нар. култура е имитация на западната. нямат някакъв особен принос към нея, просто следват различните школи и теченияКоментиран от #52
09:29 22.01.2023
46 Не си добре.
До коментар #12 от "Ха-ха-ха🚾🇷🇺🚾🇷🇺🚾🇷🇺🚾":
Факт.09:30 22.01.2023
47 рада дълбоката
До коментар #33 от "Путинче":
Не байно , всичко с времето си и манипулациите свършиха щом това го усети дори Путин . След Великата перестройка единствено Беларус продължава пътя по китайския модел . Макар без природни богатства и в санкции от как съществува като държава , поддържа един добър стандарт с постоянна заетост т.е без безработица и без да им се налага да бършат немски , гръцки или английски дирници за разлика от други европейци . В Донбас се веят червени знамена и републиките им не напразно са народни , това от което се изплашиха нашите фашаги и затова сме НЕНАРОДНА . Това няма нищо общо с комунизма една страна да е народна поне в наименованието . Само простотията да се преименуваме на демократична (и някой ще повярва !) остана за да е цирка пълен .09:30 22.01.2023
48 Путинче
До коментар #39 от "Хахаха":
Другарю не ми давай наклон на.. сещаш се 😉 Сигурен съм че съм прочел повече руски книги, посетил съм повече руски театрални и оперни постановки от болшинството русофили тук. Повечето под Русия разбират руска мощ, танкове и оръдия. Повечето ако са прочели 2-3 руски книги пак добре ама иначе големи русофили. Аз не съм русофил но уважавам културата им. Нито съм американофил но също уважавам тяхната.Коментиран от #54, #61
09:33 22.01.2023
49 развеселен
Дори индийците са в пъти по-развити!
Идеологии, водка, заплахи към успелите нации и потъване в ямата...
Това е днешна Русия - пример как не трябва да се живее.
09:33 22.01.2023
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 до манипулатора с бегли познания
До коментар #31 от "Преди време":
Прочети коментар 47 и ще се сетиш . Гурбачов е най голямата грешка в историята на Русия и заради него досега вече има 5 конфликта (смело мога да нарека и воини ) които не са разрешени . ЕТО ТОВА Е ВЕЛИКОТО МУ ПОСТИЖЕНИЕ !09:35 22.01.2023
52 Хахаха
До коментар #45 от "да бе":
Гогол е малорос. Така се определял сам. И е казвал, че не знае какъв е повече - малорос ли е или руснак. Писал е само на руския език. И е руският писател. Но това не е темата в Русия. В Русия се уважават гениите не зависимо от националността им. Не приписвай урконацизъм на Русия. Още в началото на събитията, когато Европа започна да се гаври в своя химлеровския стил с руската култура , в Русия са заявили, че нямат намерение да се отказват от Моцарт, Гьоте, Шекспир и ..Вагнер.09:36 22.01.2023
53 Васил
09:36 22.01.2023
54 съгласен
До коментар #48 от "Путинче":
Точно така е!Само, че путинофилите не се интересуват от културата по друга причина.
Те просто искат да са близо до някой силен, защото по душа са страхливи и като личности са напълно неспособни за самостоятелна изява.
По същата причина биха подкрепяли и някой мафиотски бос, защото ще се чувстват като част от някаква сила.
Културата тук няма никакво присъствие.
Коментиран от #114
09:38 22.01.2023
55 МИЦИ
До коментар #44 от "Не ги мисли":
ТИ като толкова знаеш какво прочете за Сталин и Голодомора на болшевиките сте "Вие защо си биете негрите" ! След "Прегръдката" на СССР /Русия дали се радват на руснаците и дали няма да ги бият докато мърдат ,ма тукашните русофили сте като коне с капаци "Всичко за НЕГО и малко за времето" мога и на руски да ти го напиша но ще ти трябва Гугъл преводач че и руски не знаете !!!!Коментиран от #60
09:41 22.01.2023
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Хахаха
До коментар #50 от "МИЦИ":
Мисля , че с таково ниво на духовното ти развитие ..впрочем, пардон, на ,,коремното" ти развитие, едва ли си в позицията да разсъждаваш за културата въобще. Хоризонтът ти стига до оградата до твоя двор.Коментиран от #59
09:43 22.01.2023
58 РЕАЛИСТ
До коментар #43 от "швейк":
Казва се сепаративен мир, а не капитулация. Ленин си свърши за работата. Забравяш гражданската война. Интервенцията на Запад. Русия се бие със 14 противника едновременно. Срамното за нас е , че воюваме рамо до рамо с Турция срещу Русия.Коментиран от #75
09:47 22.01.2023
59 МИЦИ
До коментар #57 от "Хахаха":
По добре така отколкото поклонен на Путин !! А какво мислиш изобщо не ми дреме ! КоЛтурно мога да ти дам ДВДта с Руски /СССР филми да ги гледаш и духовно да се възвисяваш !Коментиран от #64
09:49 22.01.2023
60 аратлик
До коментар #55 от "МИЦИ":
Не ми чети на руски или поне не на мене че ще ме разсмееш . Там живея по Новорижское шоссе ! И недей да заблуждаваш , настроенията и в самата Русия вече започнаха да се променят макар и че и те са безкрайно търпеливи като нас но поне при тях е по оправдано защото всяко второ изречение е "поне война да няма " .09:49 22.01.2023
61 Хахаха
До коментар #48 от "Путинче":
Културата на една страна не се спуска отгоре. Тя обединява традициите на многобройните народи в Русия конкретно, отразява историческите събития, географските особености, опита на предните поколения, вярата, нравствените ценности, които са в основата на народния менталитет и който се предава с гените от бащата към сина. Не е случайно в Русия се раждат много гении, които имат свободата да мислят, да разсъждават, да критикуват и да величаят страна си. Много и важно и следното. Руснаците не са комплексари. Те признават чуждите култури, усвояват най ценното от тях, зачитат чуждестранните гении, колкото и своите и още повече напредват , доразвивайки това, което са научили. Велика нация е. И е великодушна. Пи християнски прощава на другите, поправяйки и собствените грешки, най вече, спрямо спрямо поколенията, които идват след тях.Една от грешките е Болонската система в образованието. Тя е разрушителна за всички славянски народи. И Русия се отказва от нея.
Коментиран от #104
09:52 22.01.2023
62 ПСР
09:55 22.01.2023
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Хахаха
До коментар #59 от "МИЦИ":
Това, което гледаш, вероятно е създадено е епохата на безвремието в Русия. ,,Маленькая Вера", ,,Брат", Бандитски Петербург" и т.н. . С една дума гледаш ,,чернуха". Това беше част от плана за разрушаването на Русия. Но добре, че руснаците са го разбрали и много от актьорите не се гордеят с участието си в тая чернуха.Затова пък сега всеки филм гледаш западните филми за ,,радужните" страдалци. Наслаждавай се. Явно гениалните образци на руската култура не са ти по акъл.
Коментиран от #69
09:58 22.01.2023
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Гост
10:01 22.01.2023
67 6666
До коментар #7 от "Анти-маймуна":
Всички богаташи са престъпници особенно кагато преобладаващото население е бедно.10:01 22.01.2023
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Българин
До коментар #64 от "Хахаха":
Гениалните творби на руската култура ,рязко контрастират с Архипелаг Гулак.Сибир ,лагери ,концлагери.Знаеш ли Сталин колко руснаци е избил.Повече от Хитлер.И колко от интелигенцията е избита по лагери.....Това го използваха и техните ученици бг комунистите.Сега в радсия се връща същото .Опозиционериите са по колониите това да им затворите,там шукнеш ли срещу путин ,първо си глобен ,след това затворКоментиран от #72, #73
10:06 22.01.2023
70 Българин
До коментар #65 от "Хахаха":
И кой ни е виновен ,че сме такива,нито ЕС ,нито капитализма,а самите ние и нашите политици.В Чехия лятото мин заплата и пенсие беше 750 евро,майчинство 4г платено.Безплатно здравеопазване,безплатни лекарства изписани с рецепта.Хората имат по 3 деца ,ларат сравнително нови коли.Това е разликата ние просто .Не сме народ ,а мърша....казал го е поета.Коментиран от #117
10:12 22.01.2023
71 Анти Путин
До коментар #4 от "ЗАЩОТО":
Бая да.особено когато се върви назад вместо напред.Коментиран от #95
10:16 22.01.2023
72 Хахаха
До коментар #69 от "Българин":
Грешиш. Никой не затваря устата в Русия за никакви критики. ,, Архипелаг ГУЛАГ" не е забранена литература. Чети, колкото искаш. Актуална е била в периода на разрушаването на СССР. Нормално е. Не е литературен шедьовър.Не е ли работата на руснаците да определят , какво да четат и как да възпитават поколението си. Вие какво отношение имате към това? По скоро е обратното. Всичко в България е било създадено от руснаците. Благодари ги. Ако ти позволява съвестта
Комплексите надделяват обаче, даже на държавно ниво. Не си в позицията да поучаваш. Не си надраснал руснаците и не си по умен от тях.
Коментиран от #76, #79, #85
10:20 22.01.2023
73 Хахаха
До коментар #69 от "Българин":
Искам да ти кажа, че Сталин направи много лоши неща на някои руснаци. В Грузия има памятник на него. В Русия няма. Но броя на жертвите на сталинизъма няма нужда да измисляш ти. Той е доказан в архивите и е достъпен за всички. А да сравняваш с жертвите на евро фашистите е живо кощунство. В моето семейство са 9 на брой. И нито една жертва на Сталин няма. Не дей да плачеш на чуждия гроб.Коментиран от #90
10:25 22.01.2023
74 Гост
10:26 22.01.2023
75 швейк
До коментар #58 от "РЕАЛИСТ":
наричай го както искаш, фактите са тези. и се бием срещу тях, защото те се бият срещу нас. за разлика от сега, тогава хората много по-ясно са разпознавали блатата като враг, защото не са минали през 45 годишен слугинаж и 2 опита да станем савецка републикаКоментиран от #89
10:30 22.01.2023
76 Перко
До коментар #72 от "Хахаха":
Работа на руснаците е да живеят както решат.Нека върнат концлагерите,колективизацията ...Революция да си спретнат,ако щат...Само да не налагат на другите народи начина си на живот.10:32 22.01.2023
77 Га.Га.Га
До коментар #65 от "Хахаха":
Другар не губи време а заминавай за Сев.Корея.Там образованието и здравеопазването са безплатни а социални придобивки има за всеки.Все едно си в НРБ.Коментиран от #80
10:34 22.01.2023
78 ШЕ ВЪРНАТ И
10:35 22.01.2023
79 Путинче
До коментар #72 от "Хахаха":
За комплекси си прав - Русия от векове има комплекси към Запада и ту се стреми да наподобява на него ту изпада в крайно отрицание. Петър I след като прекарва няколко години в Европа се връща и построява най красивия руски град Петербург по образец на западните градове тогава. Архитекта на града мисля беше австриец. Мести столицата там въпреки съпротивата на дворянството. Това е бил умен човек и най великият им цар. В руския двор е било признак на висока култура ако използваш френския в разговорите с другите руснаци - език който простолюдието не владее. После по времето на СССР руснаците решиха че ще са алтернатива на Запада но фалираха икономически и се разпаднаха. След претърпя ноти унижение от загубата на Студената война сега Путин реши че пак ще въздигне Русия до славата на империя а той ще е новия Петър I. Обаче вместо като Китай да се развиват икономически те пак заложиха на оръжията и пак сгрешиха.Коментиран от #100
10:38 22.01.2023
80 Хахаха
До коментар #77 от "Га.Га.Га":
Не си ми другар. Другарите е имал Пушкин, които се наричат ,,декабристи". Ти толкова си ограничен, че използваш думите само в един контекст - когато си се обръщал с тази дума към своите колеги по партията.Не си в позицията да разсъждаваш за другите държави въобще. Научи се да се грижиш за своята.
Коментиран от #81
10:41 22.01.2023
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Руснаков
10:46 22.01.2023
83 Българин 681
През април 2006 г. в интервю за вестник „Московские новости“ Солженицин заявява:
"НАТО методично и настойчиво развива военния си апарат в Източна Европа и на юг, в континенталния обхват на Русия. Да добавим и откритата материална и идеологическа подкрепа на „цветните революции“ и парадоксалното внедряване на северо-атлантическите интереси в Централна Азия. Няма място за съмнение, че се подготвя пълно обкръжение на Русия, а след това отнемане на нейния суверенитет."
А. Солженицин, интервю за „Московские новости“
Коментиран от #86, #88
10:46 22.01.2023
84 Солей
Коментиран от #99
10:48 22.01.2023
85 🪵🪵🪵🪵🪵
До коментар #72 от "Хахаха":
Напълно съм съгласен.И който,не е живял в Русия,да не се
упражнява по лексикони,
взаимствани от евроатлантически
симулатори.
Коментиран от #118
10:49 22.01.2023
86 Скорпи
До коментар #83 от "Българин 681":
...За това ли го махат от учебниците....10:49 22.01.2023
87 Браво!
Коментиран от #91
10:54 22.01.2023
88 Мдаа
До коментар #83 от "Българин 681":
Когато се върнеш в Империята на Злото от Запада, с илюзии за това какво представлява Западът, не ти остава нищо друго освен да слугуваш на Фашизма в Просия. Путлер несъмнено е оставил Солженицин жив, защото от всичко КГБистите най-обичат да корумпират съзнанието на хората. И колкото по-буден мозък, толкова по-голямо е удоволствието от снижаването му до пропагандна маша. Путлер вероятно и изпитвал животински кеф да чете как Солженицин е превърнат в роб на КГБ.Коментиран от #96
10:54 22.01.2023
89 Реджеп Иведик
До коментар #75 от "швейк":
Човека хубаво иска да ти обясни, но като всяка дървена философска краварска подлога, не можеш да разбереш, кажи нещо за 33 - те години откакто сме краварска тор, цъфнахме и вързахме!Коментиран от #94, #97, #98, #119
10:54 22.01.2023
90 Путинче
До коментар #73 от "Хахаха":
Другарю както казваш има документи и за зверствата на Хитлер и за зверствата на Сталин. И според тях в хитлериските лагери загиват 6 млн човека а по време на сталиновия режим 10 млн. И това са данни от руски историк - Рой Медведев а не някаква пропагандна цифра.Коментиран от #93, #106
10:55 22.01.2023
91 Жалко,
До коментар #87 от "Браво!":
че такива деградирали същества все още може да се намерят и у нас. Жалки сте!10:56 22.01.2023
92 дойче зеленски
До коментар #25 от "КОТарАК":
Че от Ленин Бланк започва всичко бе пусинце, чети повече и тогава се прави, че можеш да мислиш!10:56 22.01.2023
93 Солей
До коментар #90 от "Путинче":
Е, то Путлер ще нареди на някое КГБ НПО да "проучи" "настроенията" сред "населението" и скоро и тези историографски източници ще бъдат премахнати. Горките мобики, сега още от рано ще ги правят зомбита. :)))10:57 22.01.2023
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Зельо
До коментар #71 от "Анти Путин":
Е кой те кара да вървиш наведен назад?!10:59 22.01.2023
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Путинче
До коментар #89 от "Реджеп Иведик":
А за 45 години съветска окупация какви стана? От държава която бяхме поне на нивото на Гърция накрая фалирахме заедно със СССР и нашите жени ходеха да слугува на гърците. До там ни докара комунизЪмЪт. Същото стана и със СССР - победителите след разпада на СССР отидоха да слугува на победените немци. Остана им само една куха гордост че са спечелили ВСВ обаче после 45 години са живели много по зле от немците и накрая отиват при тях да им вършат черната работа.Коментиран от #113
11:01 22.01.2023
98 Проктолог
До коментар #89 от "Реджеп Иведик":
"кажи нещо за 33 - те години откакто сме краварска тор" Ми добре. Луканов, Беров, Станишев, Георги Първанов,( агент Гоце), Красимир Премянов, Румен Гечев, Румен Овчаров, Корнелия Нинова, Румен Радев, Жан Виденов, Румен Орешарски. Та, кой от избоените е от "краварската тор"?Коментиран от #126
11:02 22.01.2023
99 Аз пък
До коментар #84 от "Солей":
мисля, че пулерланд си слага примката на шията. Отива в историята. Това ще се изучава от всички хора по света.11:04 22.01.2023
100 Хахаха
До коментар #79 от "Путинче":
Франческо Разстрели е архитектът на многото дворци в Санкт - Петербург. От малък е дошъл в Русия с баща си.,, Руски архитект, италиански граф, академик по архитектура в Императорската художествена академия на Русия1 Създател е на елисаветинския барок, възникнал в резултат на преосмисляне на европейския барок под влияние на традиционната руска архитектура. Това ярко архитектурно направление заема важно място в историята на европейския барок. Растрели е автор на множество помпозни дворци и сгради, главно в Санкт-Петербург.". Това е за справка. Вече е похвално, че нещо си научил.Относно комплексите. Не проецирай своите върху руснаците. Не си ходил в Питер. Иначе щеше да знаеш, че първото , което казват на екскурзиантите, че Санк - Петербург е Разтрели и Разстрели е Санкт Петербург. Нямат комплекси да признават заслугите на другите народи, да бъдат благодарни и да уважават истинските неща в света. Не познаваш руснаците. Не познаваш чувството на признателност, на уважение, на зачитане на другите. Комплексите ти пречат.
Коментиран от #116, #122
11:05 22.01.2023
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 aнтифен
До коментар #38 от "Бесен- _Язовец":
НА2ракии ли си, или не изпълняваш заръките на един професоф... защото толкова рано да сеИЗХОДиш11:07 22.01.2023
103 СМЕШНооо
Но да ръсим бисери можем
Коментиран от #148
11:09 22.01.2023
104 ТИРбушон
До коментар #61 от "Хахаха":
Mалииииии колко ги възхвали тия биологични oтпaдъци!!!!!Коментиран от #108
11:10 22.01.2023
105 Голем смех
11:12 22.01.2023
106 Хахаха
До коментар #90 от "Путинче":
6 милиона само са евреите загиват в хитлеристките лагери.27 милиона съветски граждане. В градове, в села. Преди дни е отбелязана в Русия 80 годишнина на Ленинградската блокада.... Много са малко страните по света, които имат толкова героична история, както Русия. Сведи глава пред нея и замълчи. Ти си консуматор на героичната история на Русия.
Коментиран от #127
11:12 22.01.2023
107 Пловдив
11:12 22.01.2023
108 Хахаха
До коментар #104 от "ТИРбушон":
Те се борят с фашистите, за които хората са ,,биологични отпадъци".11:13 22.01.2023
109 !!!?
11:13 22.01.2023
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 ТОЧНО
До коментар #2 от "Някой":
Книгата му нашумя години след екстрадацията му.Помня как измачкани копия на циклостил се предаваха от ръка на ръка като апокрифна литература.Сега ако попитаме млад човек, дали е чувал за тази книга, не прочел, а дали е чувал...Отговорът ще е НЦЪК11:15 22.01.2023
112 зрител
11:17 22.01.2023
113 по далеко от носа си
До коментар #97 от "Путинче":
За съжаление донякъде си прав но заслугата е на човешката алчност и глупостта да повярваш на оня Белязания ! Само остана да кажеш че днес сме цъфнали и вързали ..... Да аз лично не се оплаквам но не така стоят нещата с останалите мои познати приятели и т.н .11:18 22.01.2023
114 И аз съм съгласен
До коментар #54 от "съгласен":
То пък вие либерастите сте много смели, няма по-долни и двулични мишки от вас! Ако не дай си боже стане война тук при нас, първи ще избягате...11:18 22.01.2023
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Проктолог
До коментар #100 от "Хахаха":
За русНАЦИте не знам, макар че като гледам как изхвърлят Солженицин от учебниците, ме съмнява, че ще славят ИТАЛИАНСКИЯ архитект за Санкт Петербург. Но Растрелли (даже не си му написал името правилно) е ИЗЦЯЛО възпитаник на ЗАПАДНАТА архитектурна наука и обучение. Идва в Русия ЕДВА 16 годишен и е ученик на ... баща си. След това до 30 ! годишен обикаля Европа, чак след което се завръща в Просия. А единствената му наследничка избира да живее .... в Полша, а не в "признателна" Просия. Самия той умира в независимото от Просия по това време Графство Курланд, в което традиционно е имало полско-литовски култура и управници. Чак 25 години след смъртта му тази територия минава под контрола на русНАЦИте, тъй че даже е погрешно написано, че умира в Санкт Петербург. "Признателната" Просия даже не му организира официален гроб, камо ли погребение. ТОЛКОВА за това какви са русНАЦИте.Коментиран от #128
11:22 22.01.2023
117 рада дълбоката
До коментар #70 от "Българин":
"Вашите" политици да не са от друга планета . Нали ти ги избираш - Герб, ДБ, ПП ! Ти с твоя избор правиш положението такова че всички които да били досега на власт да се облагодетелстват единствено себе си . Промени ли Конституцията и какво направи за да я промениш? Нищо! И какво очакваш тогава , те да отрежат клона на който седят ли ? Никога !11:23 22.01.2023
118 МДААА
До коментар #85 от "🪵🪵🪵🪵🪵":
МНОГО си прав, обаче сега на инак мислещите им премахват коментарите.Беше престижно да учиш или работиш там, не лъжа нали
11:24 22.01.2023
119 да бе
До коментар #89 от "Реджеп Иведик":
каква краварска подлога сме, когато за тези 33 години ни управляват същите, които бяха и предишните 45? ако бяхме краварска подлога нямаше да има турски поток, нямаше да има гьол белене, нямаше да сме утайката на европа и нямаше да сме бъкани с блатни подлоги11:25 22.01.2023
120 прав си
До коментар #94 от "Не обиждай":
Но най-вредни и долни сте вие либерастите, майките си ще продадете за да изопачите истината и историята...11:29 22.01.2023
121 до утре па нака
До коментар #63 от "МИЦИ":
иди нахер бе м@ршо !11:30 22.01.2023
122 Путинче
До коментар #100 от "Хахаха":
Благодаря за цитата от Уикипедия - той напълно подкрепя казаното от мен че Петър I се отваря за Европейската култура. Освен главния архитект на Петербург е канил и други чужденци да направят града наистина европейски 😉Лошото е че с тази европеизация на Русия се приключва окончателно след болшевишката революция и Запада се разглежда като враг. След разпада на СССР мислех че ще има нов период на сближаване. Говореше се за краят на историята и как всички ще се прегърна и ще заживеят щастливо. Явно обаче комплекса на руснаците е прекалено силен. Не могат да се примирят че вече не са великата сила от времето на СССР и затова толкова обичат Путин който им върна самочувствието макар и илюзорно. Още преди 30 години Самюел Хънтингтън в Сблъсакът на цивилизациите предрича че Руската цивилизация (за него е различна от европейската) ще влезе в конфликт със Запада и се оказва прав. Защото в момента воюват православни но реално причината е че Украйна иска да се приобщи към Запада.
Коментиран от #125, #139
11:31 22.01.2023
123 Този коментар е премахнат от модератор.
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 Проктолог
До коментар #122 от "Путинче":
РусНАЦИте не са православни. Те са безбожници, за които вярата не е нищо друго освен инструмент да се чувстват "различни".11:38 22.01.2023
126 съгласен
До коментар #98 от "Проктолог":
Добре, тези изброените от теб бяха до 1996 г., а от 1997 г. започваме с Костов ... продължи списъка до 2023 год., какви са?!Коментиран от #130
11:41 22.01.2023
127 Путинче
До коментар #106 от "Хахаха":
Говорим за избити собствени граждани избити по лагери и затвори заради държавна политика а не във война. Само в гладомора 30-те години Сталин избива повече отколкото Хитлер в лагерите. И тук не се включват избитите в други държави като България отнслугинажни на СССР режимиКоментиран от #134
11:48 22.01.2023
128 Хахаха
До коментар #116 от "Проктолог":
Ти говориш от позицията на наци. В твоите представи е нормално да отричаш заслугите на хората от другите нации, да принизяваш техен принос. Опитваш се да убедиш себе си, вероятно, че Растрели не е руснак. Кого убеждаваш? Кой в Русия отрича това? . В Русия това въобще не е тема. На вас ви се иска руснаците да заприличат на укронацисти. Не се опитвай. Не се получава. Кой къде е заминал, къде е учил....Първо ти не го знаеш. Второто е, че дългият живот и творчество на семейството Растрели в Русия доказва, че в Русия уважаваха и сега уважават талантите и дават път на тях, ако го заслужават. Затова е Русия е Велика.Коментиран от #129, #131
11:49 22.01.2023
129 Проктолог
До коментар #128 от "Хахаха":
"Опитваш се да убедиш себе си, вероятно, че Растрели не е руснак. Кого убеждаваш?" Кое му е "руското" на Растрелли? И ПАК не си му написал името правилно.11:54 22.01.2023
130 Проктолог
До коментар #126 от "съгласен":
"Добре, тези изброените от теб бяха до 1996 г." Това не е вярно под никаква форма. С други, думи, това си е чиста лъжа. Та, какво казваше за "33те години"?11:56 22.01.2023
131 Путинче
До коментар #128 от "Хахаха":
Руснаците в кратки периоди като този на Петър I са зачитали чуждите постижения и са ги взимали за пример. Но от десетилетия там се вихреше най голямата цензура дори на собствените им автори какво остава за чужди. Явно това се връща и днес под формата на "уронване на престижа" на страната, на армията и тн.12:15 22.01.2023
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Хахаха
Тукашните уркороби се превъзбудиха напразно. Да поразсъждават по добре, как се ,,изключва" православието в Украйна.
12:55 22.01.2023
134 Хахаха
До коментар #127 от "Путинче":
Това са твоите абсолютно грешни представи за историческите факти. Ти руснак ли си, че говориш за Русия от тяхното име?Коментиран от #137
12:59 22.01.2023
135 Дедо
13:11 22.01.2023
136 Дедо
13:12 22.01.2023
137 Путинче
До коментар #134 от "Хахаха":
Че откога е задължително да си руснак или немец за да коментираш Русия или Германия? Ти явно си пребозал с руска пропаганда и всичко което се разминава с нея те вкарва в когнитивен дисонанс. Ако свалиш русофилски те очила ще видиш че прехвалената ти Русия вече е една регионална сила с икономика колкото Италия или Южна Корея. Ядрените оръжия не я правят велика сила. И Индия и Пакистан имат такива но нямат претенции света да се съобразява с тях. Русия вече е изместена от Китай като новата суперсила. Неслучайно в отбранителната доктрина на САЩ за бъдещите десетилетия Китай е посочен като основен Политически, военен и икономически съперник. Това е новия световен ред за който русофилите говорите обаче там Русия е на 2-ия ред 😉Коментиран от #138
13:24 22.01.2023
138 Хахаха
До коментар #137 от "Путинче":
Набор от думи без съдържание е. Слез на земята и се огледай. Ти не си в позицията да критикуваш Русия. Ти съществуваш в държавата си, защото Русия е решила така. Това е исторически факт.Коментиран от #142
14:02 22.01.2023
139 удобно, но не вярно
До коментар #122 от "Путинче":
Идеята, че след разпада на СССР ще започне ерата на "разбирателството и единство" беше много по-силно изразена в руското общество. Затова, те се почувстваха много измамени, когато им беше предложен дорбе познатия сценарий за преход към капитализма, преминаваш през изявена корупция, престъпност и доминиране на олигарсите. Такъв сценарий се реализира абсолютно във всички бивши соцстрани. Познай от кого и мисля, че е лесно да се сетиш защо.Чуждопоклоничеството ги докара почти до национален нихилизъм. Руснаците правеха неистови усилия да подражават, променяха ценностни разбирания само и само да се харесат, но не, получаваха подценяване, граничещо с презрение. Нормално беше да се почувстват унижени и да се разочароват, особено, след като се убедиха, че основната идея на "чуждите партньори" е да усвояват природните им ресурси, при това безогледно и безкруполно. В този смисъл, Путин наистина им върна част от изгубеното самочувствие и достоинство като държава, а от там като значимост на отделния индивид.
Не можем да виним само руснаците за възникналото състояние. Те поне, лека по лека осъзнават, че не трябва да се срамуват от собствената си самобитност и традиции. Мисля, че най-накрая ще се отърват от синдрома на "криворазбраната цивилизация". Дано само не отидат към другата крайност, която в годините също не им беше чужда.
14:03 22.01.2023
140 Сър Пичук
Коментиран от #141
14:13 22.01.2023
141 Хахаха
До коментар #140 от "Сър Пичук":
Ти си неспасяем. Тяхна работа е какво да правят. Ти си гледай своята. Не си цъфнал, а направо си изгнил.Информацията е фейк, но вие продължавате да я дъвчете. Правилно ли да разбирам, че само този сайт четете?
14:38 22.01.2023
142 Путинче
До коментар #138 от "Хахаха":
И това не е така. Не Русия е решила - великите сили са решили. Русия започва войната с Турция след одобрение на Австро-Унгария и Великобритания като предварително са се разбрали да не се създава голяма държава на Балканите. Русия си е гонела интереса да засили влиянието си около Босфора. Да, ние сме се възползвали от тази война и трябва да почита е загиналите за нашата свобода войници (сред които и украинци и финландци впрочем). Обаче войната не е започната от любов към нас а заради интереса на великите сили да намалят влиянието на Турция. Ако руснаците толкова милееха за нас българите защо вместо да подкрепят Съединението се обявиха против него? Защо не подпомогнаха младата българска армия в евентуалната битка с Турция а напуснаха България и отгоре на това насъскаха сърбите срещу нас? Това не са ли факти и как те се свързват с "братската" обич? Само героизма на армията ни и пасивността на Турция но спаси отново да бъдем разделени между Сърбия и Турция. Както е казал Левски - Който ни освободи той и ще ни пороби затова е искал като гърците сами да си извоюваме свободата.Коментиран от #147
14:46 22.01.2023
143 Роза
Коментиран от #145
14:47 22.01.2023
144 6666
До коментар #12 от "Ха-ха-ха🚾🇷🇺🚾🇷🇺🚾🇷🇺🚾":
Германия, Русия, САЩ-все тая. Искам да напомня, че всички Управители/Директори на ГУЛАГ са били евреи.14:50 22.01.2023
145 Путинче
До коментар #143 от "Роза":
Да и в тази книга дори нямаше една дума срещу властта а само описание на един ден на лагерник.14:52 22.01.2023
146 Дали ще изкара до другата година?
До коментар #4 от "ЗАЩОТО":
Вярваш ли,че целият сегашен режим ще го има до края на годината?Всъщност тоя Солженицин и той се влечеше след Путин и Единна Русия като един от най-ревностните почитатели,а те да заемат да го ритнат от играта.Случва се!Хихи16:17 22.01.2023
147 опресни си знанията
До коментар #142 от "Путинче":
По отношение на историческия момент, който коментираш Русия е част от "великите сили", или поне фактор, с който всички са се съобразявали. Така, че както и да го погледнеш, Русия е част от тези, които са вземали решение, а не са прости изпълнители на нечии желания. Иначе, към днешен ракусрс, нищо ново под слънцето, любимите ти "велики сили" винаги са искали да превърнат Русия в безгласна буква, т.е. в покорен васал.Другото разминаване с историческите факти в твоя коментар е свързан с отношението към освободена България. Само като видиш договорените от Русия граници на България (виж Санстефанския договор) и уточнените, впоследствие такива от твоите велики сили (виж Берлинския договор), всичко се изяснява. Безспорно, всички са гонели своите интереси, но Русия е предвиждала една доста по-голяма България, докато Австро-Унгария и Британия - не. Да имало е тайни предварителни договорки да сме по-малки, но Русия е тази, която ги отвърля. Твоите велики сили, така и не могат да приемат една по-голяма България, и затова се стига до Берлинския договор, изцяло в наш ущърб. После ми разсъждавай на тема, кой какво отношение е имал към нас.
Коментиран от #149
17:52 22.01.2023
148 Армагедон
До коментар #103 от "СМЕШНооо":
Гулаг- гасударствено управление на лагерите означава и съм я чел,както и ,,Един ден на Иван Денисович"...Велик писател,има и една книга за отношенията между руснаци и евреи, мисля беше,,200 години заедно".19:48 22.01.2023
149 Путинче
До коментар #147 от "опресни си знанията":
Добре де защо като Русия е искала да има по голяма България когато става Съединението те са против. Напускат България и младата българска армия остава без офицери - затова последвалата война е известна като войната на капитаните. И за капак насъсква Сърбия да ни нападне. С такъв покровител врагове не ни трябват. Та как се свързват тези действия на Русия с това че ни е мислила доброто?Коментиран от #150
21:27 22.01.2023
150 опресни си знанията
До коментар #149 от "Путинче":
Сигурно, защото вече са успели да видят, колко могат да имат в наше лице съюзник.Можем да "благодарим" на Батенберг и неговата политика на управление, както и на все по-задълбочаващото се противопоставяне на "русофоби срещу русофили", което няма как да остане скрито.
Ние Българите винаги се чудим на "кой цар да се кланяме" или кой ни е "по-големия брат", а после се чудим що така стана. Винаги сме пропускали шанса за балнсирана и прагматична политика, обичаме явно да се лушкаме от едната към другата. Както е Ботев го е определил - "силно да любим и мразим".
Коментиран от #151
22:29 22.01.2023
151 Путинче
До коментар #150 от "опресни си знанията":
Батенберг е роднина на руския цар и на жена му. Бил е офицер в руската армия и е участвал във войната с Турция. Русия е настоявала за неговата кандидатура за цар на България. Очаквали са да е тяхна марионетка но той се запалва по ентусиазма на българите и приветатва Съединението после се сражава храбро и във войната със Сърбия. Руснаците разбират че няма да им свърши работа и го принуждават да абдикира. Това е показателно колко са мислили за нас. Искали са просто марионетна държава затова пращат княз който никога не е обучаван за политик и е трябвало да поеме ръководството на новосформирана държава. Което е много по трудно от държава с вече установени институции и традиции. Очаквали са да сме им васали и от там тръгва русофобията в България. Хората започват да виждат истинското лице на Русия а то е като на всяка империя - няма вечни приятели а вечни интереси. Затова е смешна тая сляпа подкрепа за Русия. Каквото и да направи значи е правилно. "Дори когато греши пак е права" 😉Коментиран от #152
00:04 23.01.2023
152 опресни си знанията
До коментар #151 от "Путинче":
Наистина имаш нужда. Опитай се да погледнеш картинката от дистанцията на времето. Всяка от империите, наричани днес великите сили е искала марионетно управление в България, тук няма място за "чисти помисли". Формално, Батенберг е компромисен вариант в интересите на великите сили. За едните е родственик, но за другите техен възпитаник. Естествено, че всяка от тях е очаквала да ни манипулира, или на дипломатически език да вижда в нас "лоялен съюзник". Батенберг е "нагазил лука" пред Русия чрез желанието си за повече власт и промяна на България в абсолютна монархия. Капката прелива чрез суспендирането на Търновската конституция и въвеждането на режима на пълномощията, този исторически факр е реализиран доста преди самия акт на Съединението. Независимо, че Александър 3-ти е доста по-консервативен от баща си (меко казано), но дори и той вижда в желанието на Батенберг повече проблеми, отколкото потенциал за решения.Така че не ми пиши за роднински връзки и тям подобни. Ако Батенберг не беше воден от монархическите си амбиции, то вероятно и война със Сърбия нямаше да има, но да не гадаем и спекулираме.
Факта е, че Русия се отдръпва от нас и не защитава българските интереси (в същата степен, както преди) след режима на пълномощията. Да Батенберг в един момент разбира провала си и се опитва да върне доверието на Русия като назначва руски генерали в управлението, но както историята показва, няма голяма полза. Те за това и не ни подкрепят. Нашия народ има поговор
12:08 23.01.2023