Първа в света, Франция забрани полетите на кратки разстояния. Мярката се отнася за вътрешни полети, като задължително условие е да има влак, който да предлага алтернативен превоз. Как французите приемат това решение?
“Ние сме първите, които го направиха”, поздравяват се френските управници и наричат приетото решение “изпратен сигнал” към света и “спазен ангажимент”. Конкретно, забраната касае част от вътрешните полети, при които има алтернатива за пътуване с влак, с продължителност не повече от 2 часа и 30 минути.
Всъщност, обществените мнения в страната по този въпрос са много разнопосочни. Целта на забраната е изхвърлянето на по-малко вредни емисии в атмосферата, но мнозина смятат, че тя е формалност, тъй като съкратените обеми на въглероден диоксид от спрените самолети ще бъдат незначителни.
Франция направи поредна, макар и малка, стъпка към по зелено бъдеще. Решението за спиране на кратките вътрешни полети е част от работата на гражданската конвенция за климата. Под ударите попадат полети от Париж до Нант, Бордо и Лион.
„Тази забрана за използване на самолети, когато има алтернативи с влак, за пътувания с продължителност до 2 часа и 30 минути, е първа в света. Това е избор, направен от гражданите, който правителството превърна в действие", заяви Оливие Веран, говорител на френското правителство.
Далеч от първоначалните амбиции за премахване на всички полети при наличие на железопътна алтернатива за по-малко от четири часа, мярката ще има ограничени последици по отношение на глобалното затопляне, но дава пример. „Това ще промени нещо на национално ниво, но, за да има глобален ефект, трябва всички да се включат. Добре е, че Франция по някакъв начин е движеща сила в Европа по този въпрос и задава тон и други страни да направят същото", казва Патрик.
С по-малко от 5000 годишни пътувания, тези полети представляват минимална част от вътрешния въздушен трафик във Франция, който генерира едва 0.5 процента от общите френски емисии въглероден диоксид.
Давид от своя страна намира мярката за много важна от екологична гледна точка и мисли, че е трябвало да се осъществи отдавна, особено след като има толкова много влакови връзки.
Докато се лишава от един замърсител, преди дни друг изплаши стотици парижани.
Тежки, черни кълба дим покриха небето над Париж, след като пламна текстилен склад край френската столица. Местните власти посъветваха хората да избягват района и да държат прозорците си затворени, но добавиха, че няма токсична опасност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ъхъ
Коментиран от #3, #4, #24, #31
08:56 03.06.2023
2 Госあ
09:00 03.06.2023
3 Госあ
До коментар #1 от "Ъхъ":
Ще ползват скоростните железници, не каручки. Париж - Лион е два часа.09:02 03.06.2023
4 ИЗИ, ИЗИ
До коментар #1 от "Ъхъ":
ЧЕ, ЧЕ СКОРО ТЯ ЦЯЛА ЕВРОПА ТОЛКО "НАПРЕДНА" ЧЕ И КЪПАНЕТО С ТОПЛА ВОДА ЩЕ СТАНЕ ЛУКС, ТОПЛЕНЕТО .....САМО НА СЛЪНЦЕ, ХРАНАТА ....КОЙТО ИМА КУРНИК.......И ТЕ ТАКА..... НО.....ДЕМОКРАТИЧНО...!!!09:03 03.06.2023
5 Макс
Коментиран от #26
09:03 03.06.2023
6 ХАХАХА
09:04 03.06.2023
7 Батко с лопатката
09:07 03.06.2023
8 емм
А с влакчето 7:30 часа някъде
Коментиран от #10
09:10 03.06.2023
9 Жерар Дьожарден
Коментиран от #11
09:22 03.06.2023
10 Мхм
До коментар #8 от "емм":
Мда и ходиш два часа преди полета на летището09:23 03.06.2023
11 Госあ
До коментар #9 от "Жерар Дьожарден":
Китай и Русия. Иначе, Франция е най голямата държава в Западна Европа. След конфликта в Украина, може да стане и в цяла Европа.Коментиран от #12, #23
09:26 03.06.2023
12 Жерар Дьожарден
До коментар #11 от "Госあ":
И къде сравни смешната френска територия с тая на Сащ и Кенъда че да им треа самальотКоментиран от #13
09:29 03.06.2023
13 Госあ
До коментар #12 от "Жерар Дьожарден":
Сравних Китай, чиято суша всъщност е по голяма от тази на сащ. Иначе, франсетата не плачат много че немат прерии и ледени пустини 😂Коментиран от #14
09:31 03.06.2023
14 Жерар Дьожарден
До коментар #13 от "Госあ":
Китайската населена територия е малка а иначе в Гоби никой не ходи а и там нема летища нито при шаолинските монасиКоментиран от #15
09:32 03.06.2023
15 Госあ
До коментар #14 от "Жерар Дьожарден":
И у арктическия лед и прериите не се избиват да ходат. Иначе, и в Китай има железници подобни на френските, но мащабите са по големи. Колкото и да е, Пекин -Шанхай със самолета е по бързо, нищо че влака се движи с 400 средна.Коментиран от #22
09:36 03.06.2023
16 Правилно
09:58 03.06.2023
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Българин
10:07 03.06.2023
20 Последния Софиянец
10:25 03.06.2023
21 ПКП
10:33 03.06.2023
22 Жерар Дьожарден
До коментар #15 от "Госあ":
В Америка почти навсякъде е обитаемо дори в Аляска10:41 03.06.2023
23 Къмару
До коментар #11 от "Госあ":
Къде сложи Рушкия до Ъмерикъ където в Сибитшр има един човек на 100км и са още в пещерният строй на развитие10:43 03.06.2023
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Хората си имат
10:50 03.06.2023
26 Варна София е над 5 часа с кола
До коментар #5 от "Макс":
А с влак доста повече.И нашите влакове са на светлинни години от френските.Коментиран от #27
11:06 03.06.2023
27 Макс
До коментар #26 от "Варна София е над 5 часа с кола":
Пътувах с влак в България преди 41г. последно .Знам , че не са бързоскоростни, но това се надявам да се промени . За разстояние от около 400 км. не си струва да се лети.Коментиран от #28
12:21 03.06.2023
28 Едва ли ще се промени скоро.
До коментар #27 от "Макс":
Няма средства за закупуването на бързо скоростни влакове,а и тогава всички ЖП релси трябва да се подменят.Много скъпо е това,а при намаляващо население е абсолютно неоправдано.А и 2 самолета дневно едва ли са огромен екопроблем.БДЖ винаги е била на загуба.14:34 03.06.2023
29 Кюр Дьо Пети
16:35 03.06.2023
30 Вирус
17:59 03.06.2023
31 Ти си
До коментар #1 от "Ъхъ":
Вече веднъж ми изтриха този коментар ?!?!?!"Неможе колега , изброените от теб животни отделят метан - избери някакъв друг алтернативен превоз ....."
18:09 03.06.2023
32 Мито
Верно е че при излитане реактивните самолети изразходват ужасно много гориво, което ги прави неефективни за по-кратки разстояния.
Обаче при витловите не е така. Има още компании които ползват витлови самолети, по-бавни са, но по-икономични.
С тази забрана се нарушава, принципа на конкуренцията. То е ясно че TGVто имат лоби измежду екопартиите. Франсетата все повече ни разочароват, а уж трябваше да са пример за демокрация.
13:46 04.06.2023