Last news in Fakti

22 Юни, 2023 06:04 3 355 16

Експерти изразили загриженост още преди 5 години за безопасността на подводния кораб "Титан"

  • батискаф-
  • експерти-
  • загриженост-
  • титаник

Батискафът е в неизвестност от неделя

Експерти изразили загриженост през 2018 г. за безопасността на подводния кораб "Титан", който е в неизвестност от неделя, когато се спусна с туристи на дълбокоокеанско пътешествие към останките на "Титаник", предаде Ройтерс.

Пилотът и четиримата пътници са на борда и наличният кислород на подводницата ще свърши до четвъртък сутринта.

Подводният апарат "Титан" е дълъг 6,7 м, създаден и експлоатиран е от базираната в Еверет, Вашингтон, компания “ОушънГейт експедишънс”(OceanGate Expeditions). Той за първи път се потапя на 4 000 метра през декември 2018 г., показва уебсайтът на компанията, и за първи път на мястото, където лежат останките на "Титаник" - на около 3 800 метра под повърхността на Атлантическия океан - през 2021 г.

Беше планирано батискафът да направи 18 такива гмуркания през тази година.

Но някои експерти от бранша и един служител, подал сигнал за нередности, са се притеснявали за неговата безопасност, изразявайки загриженост, че “ОушънГейт”е предпочела да не сертифицира “Титан” чрез трети страни, като например Американското бюро по корабоплаване, водещ класификатор на подводници или европейската група DNV, независима организация за качество и управление на риска, която определя стандартите за безопасност на конструкцията на подводни превозни средства.

Уил Конен, председател на групата за експертни оценки “Марин текнолоджи сосайъти”(Marine Technology Society /MTS) за пилотирани подводни апарати, се обърна с писмо от 27 март 2018 г. до основателя и главен изпълнителен директор на “ОушънГейт”Стоктън Ръш, който е пилот на изчезналото превозно средство. В писмото Конен изрази широко разпространените според него опасения относно "Титан", а Конен заяви, че по-късно е обсъдил писмото с Ръш.

"Имаше откровен разговор. Беше разговор между големи хора. И се съгласихме да не се съгласим", каза Конен пред Ройтерс в интервю в сряда относно разговора си с Раш.

Въпросът не е бил в някакъв отделен недостатък на дизайна, а в това, че “ОушънГейт” е избрала да не се възползва от признатото от индустрията сертифициране. за проектиране, изработка и изпитване на подводницата.

"Опасенията ни са, че настоящият експериментален подход, възприет от “ОушънГейт”, може да доведе до негативни резултати (от малки до катастрофални), които биха имали сериозни последици за всички в отрасъла", се казва в писмото.

Писмото се появи, след като много експерти в областта на подводните технологии изразиха загриженост относно "Титан" по време на тридневен годишен симпозиум, каза Конен. Той каза, че е помолил борда на MTS да изпрати писмото от името на цялото общество, но управителният съвет е отказал.

"Поддържам писмото и всички чувства на нашите членове, които бяха притеснени", каза Конен. "Няма радост в това да се каже, "Боже, надявахме се, че това няма да се случи".

На 18 януари 2018 г. служителят на “ОушънГейт” Дейвид Локридж препраща на ръководителите на компанията инженерен доклад, който е критичен към процеса на разработване и изследване на “Титан“, проведен в “ОушънГейт”, според съдебните дела, за които Локридж и “ОушънГейт” са подали искове един срещу друг през същата година.

По-специално, Локридж е бил загрижен за материалите, използвани в корпуса и липсата на тестове, извършени върху корпуса, за да се измери способността му да издържа на голямото налягане в дълбоките води.

Компанията свиква среща на следващия ден, за да обсъди загрижеността на Локридж, според съдебните искове. На срещата Локридж заявява, че не може да приеме проектните решения на “Оушънгейт” и няма да даде разрешение за плаване с екипаж без допълнителни тестове. След това той е уволнен.

През юни и юли 2018 г. “ОушънГейт” подава съдебен иск срещу Локридж, твърдейки, че той е обсъждал поверителна информация с поне две други лица. Локридж подава насрещен иск през август 2018 г, отричайки това и твърдейки, че искът на “Оушънгейт” е бил опит да обезкуражи "лицата, подаващи сигнали за нередности, да информират за качествени проблеми с контрола и безопасността, които застрашават безопасността на невинни пътници."

“ОушънГейт” не отговори на исканията за коментар от Ройтерс. Локридж, чрез своя адвокат, заяви, че няма коментар. Конен заяви, че писмото му не се основава на оплакванията на Локридж.

Източник: БТА


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 водолаз

    36 8 Отговор
    Сто пъти съм казал-американската техника е като 25-годишна любовница-капризна ,претенциозна,харчи много и ще ти изневерява безброй пъти.Ама към тези туристи не изпитвам никакво съчувствие.Милионери,които се чудят как да си харчат парите,до като милиони техни сънародници не могат да си платят наема.Цена на билет за батискафа Титан-250 000 долара

    Коментиран от #9, #13, #14, #16

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Ако това на снимката е батискафът

    36 1 Отговор
    На мен пари да ми дават не бих влезнал в него дори и да е вързан на кея. Не виждам къде му е баластът който се изхвърля за да изплува при авария, нито баластните резервоари с които се регулира плаваемостта. Не виждам дори обозначителен буй, който да изплува и да обозначи мястото на което е заседнал на дъното. Това си е скъп масов ковчег.
    ...
    Шумов, кое не ти хареса, че го изтри? Ти виждаш ли ги тези неща и би ли сертифицирал този "батискаф".... Ако беше експерт?
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Гръч

    5 0 Отговор
    Личи си,че е самоделка от пръв поглед
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 ...

    8 3 Отговор
    Курск бяха на мизерни 100 метра, тренирани подводничари с 1000 системи за ЖИВОТ вътре, а не за оотапяне и излизане и пак се задушиха от глупостта на един келеш.
  • 13 АУУУУУ

    3 3 Отговор

    До коментар #3 от "водолаз":

    ВОДОЛАЗ В .....ИСКЪРО 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • 14 АУУУУУ

    2 2 Отговор

    До коментар #3 от "водолаз":

    ВОДОЛАЗ В .....ИСКЪРО 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • 15 Григорян

    1 1 Отговор
    Трябва да се провери дали наблизо е имало руснаци.
    Може и те да са виновни
  • 16 Палячо

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "водолаз":

    Тук съм за да ти напомня, че твоите господари от Масква не можаха да стигнат до Луната, камо ли да предотвратят взривяването на атомна електроцентрала 🤣🇷🇺💩