Скопие: България отказва среща за жп Коридор 8

13 Декември, 2024 05:44 2 375 32

  • рсм-
  • коризор 8-
  • връзка

София ще се сблъска със собственото си поражение, защото ще трябва да работи, заяви вицепремиерът и министър на транспорта на РСМ Александър Николоски

Представителите на България не искат да дойдат в Скопие за трета среща, във връзка с жп Коридор 8, защото „ще се сблъскат със собственото си поражение и ще трябва да започнат да работят”, заяви в интервю по ТВ Канал 5 вицепремиерът и министър на транспорта на Република Северна Македония Александър Николоски, предаде БТА.

„Когато станах министърq видях, че третата фаза от жп линията към България (от Крива паланка до границата с България) е проблематична от много аспекти. Вместо да започнат диалог с нас, за да решим проблемите, от България започнаха да ме нападат, че съм бил оста Белград-Атина, че съм бил против България, че съм бил за Сърбия.

Това са глупости, няма друга дума. Започнаха да пишат писма до европейските чиновници и политици, да изграждат наратив за сръбското, за гръцкото влияние в (Северна) Македония. И докато губеха време за това, ние работехме, презентирахме нашите аргументи и сега, с нашите аргументи спечелихме с 3 : 0 срещу българите.

През октомври имаше диалог в Брюксел и представихме нашите аргументи. В края на октомври имаше втора среща в София, където и трите ни аргумента бяха приети: че трасето е прекалено скъпо и трябва да се ревизира, че тунелът трябва да се изгради съвместно и че България трябва да изгради своята част от жп линията. И когато всичко това се договори, трябваше да има трета среща в Скопие, на която да се сложи печат на договореното и да влезем в изпълнение на проекта.

Договорено беше срещата да се случи в третата или четвъртата седмица на ноември. И до днес българите избягват да дойдат на среща. Защото са наясно, че тезата им рухна като кула от карти. Последният камък в това рухване беше писмото от общините от Кюстендилска област до служебното правителство, в което казват, че от македонска страна се работи и ще има изградена магистрала, работи се по жп линията, а при нас (в България) нищо не се работи.

Лесно е да продавате мъгла и да правите пропаганда, но когато се сблъскате с реалността е трудно и затова не идват на срещата. Нямаме проблем срещата да е и в Брюксел, и в София, но те не искат да дойдат, защото ще се сблъскат със собственото си поражение и трябва да започнат да работят. След като постигнем този договор трябва да започнат да работят, а на тях очевидно не им се работи”, заяви Николоски.

В отговор на депутатски въпрос в парламента на Северна Македония в края на ноември, Николоски също посочи, че представителите на българското министерство на транспорта са отказали да участват в третата техническа среща, свързана с жп Коридор 8. В своя позиция тогава от министерството на транспорта в София отговориха, че България не е отклонила участие в срещата, „но ще даде отговор, след като заедно с ЕК и европейските финансови институции получи коментарите на Скопие по документа от техническата среща в София, проведена на 31 октомври 2024 г.“.

В позицията на българското министерство на транспорта се казваше още, че „изграждането на Лот 3 (от Крива паланка до границата с България) е ангажимент единствено и само на Северна Македония”, а „България ясно е посочила сроковете и ангажиментите си за изграждането на трасето на своя територия“.

По думите на Александър Николоски, Северна Македония трябва да се свърже железопътно със София "и надолу до Черно море", и никога не е имал дилема за това дали приоритет на Северна Македония е изграждането на Коридор 8 или на Коридор 10, но Албания също „не прави нищо по отношение на железницата”.

„Ние сме единствените, които работят и харчат пари по отношение на железницата. Лесно е да подписвате меморандуми, да се снимате в Брюксел, във Вашингтон, насам-натам да разказвате за Коридора, но някой трябва да работи. В момента единствената, държава, която работи по Коридор 8 е (Северна) Македония ”, посочи Николоски, който добави, че първата фаза от железопътния Коридор 8, Куманово–Беляковце ще бъде открита за Нова година.

За Нова година ще бъде пуснат новият автопът от Куманово до ГКПП Деве баир (границата с България), но „е срамно от Гюешево как изглежда пътят към София”, заяви Николоски.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 34 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тия скопианците, освен

    40 9 Отговор
    че са нахални, стават вече много досадни...
  • 2 С копие и без копие,

    42 10 Отговор
    няма да видят ес докато не се научат на обноски.
    Който не може да целува ръка, целува дупе.
  • 3 Дернев

    10 6 Отговор
    Нашето МТ, още от Татово време, е нанесло много щети на държавата и продължава да го прави. И все още безнаказано.
  • 4 Ристески

    38 8 Отговор
    Защо пак ни занимавате с този югозападен квартал?
  • 5 Данко Харсъзина

    38 3 Отговор
    Ж. П линията от наша страна е построена още по времето на Цар Борис. В Гюешево има и прекрасна ж. п гара построена пак по това време. Линията продължава и отутатък границата но сега върху нея има израсла 80 годишна гора.
  • 6 Данко Харсъзина

    36 4 Отговор
    То при северно марсианците вече никой не ходи. Безкрайно враждебни са към българите и нашенци ходят в Гърция и Турция. Тази ж. п. линия е нужна на НАТО, но от наша страна вече е изградена от Цар Борис който е искал да свърже София със Скопие.
  • 7 ооооохххх

    42 4 Отговор
    Абе ние сме вече в шенген,Албания в ЕС,а вас дървените тикви кой ви брои за живи???Догодина и бг.паспортите ще върнете и беш в гората за гъби
  • 8 Данко Харсъзина

    34 3 Отговор
    То в Струмица дето е на 15км от Петрич никой не ходи. Марсианците са безкрайно враждебни и не си струва. Откакто държаха Дерменджиев 5 часа на Гюешево преди да го пуснат е Марсиания, дори тъпаците дето ходеха да поднасят цветя не стъпват там. Северна Марсиания е възпаления апендикс на Европа и не си струва човек да се занимава с тях.
  • 9 И за кво ни е

    25 2 Отговор
    на нас тази линия?
    То който иска да ходи там и без нея си ходи.
    Проблемът е, че никой не иска да ходи там, защото няма какво да търси.
    А ЕС като иска линия, да си я финансира и да си я строи сам, без нас.
    Северна макия нема место у ЕС.
    Там да сЕди край Вардарот.
    Шума да Яде, само и само комита да биде.

    Коментиран от #12

  • 10 Данко Харсъзина

    24 1 Отговор
    То и марсианците вече не идват. В България стана скъпо а етничките македонци са бедняци. Тук там по някой по заможен северомарсианец идва да кара ски на Боровец или Банско.
  • 11 Велика Албания

    19 2 Отговор
    като ги интегрира, ще питат за България.
    Но всичко с времето си и жалко, че ще трябва да минат и през това, вместо напряко.
  • 12 Данко Харсъзина

    14 1 Отговор

    До коментар #9 от "И за кво ни е":

    Тя линията вече е построена от Цар Борис. ЕС ни е отпуснал едни пари за рехабилитация. Но ако марсианците не построят техните 50км. всичко е безсмислено. Нашите са се впрегнали защото при рехабилитацията, по традиция част от европейските пари ще бъдат откраднати. Но не всичките.
  • 13 хе хе

    11 1 Отговор
    ЕС ви каза че всичко е договорено и не може вечно да се предоговаря. А вие ще търпите евросанкции, че протакате и нищо не вършите.
  • 14 Прекален "ихтибар"

    12 4 Отговор
    им правихме на тия, че се взеха за голяма работа и светът зависи от тях... Сега какво искат, и жп линията им да построим? Крайно време е да им се покаже къде им е мястото на географската карта и в Европа и да си седнат на продължението на гърба... А тоя техем министър на транспорта се държи сякаш е МП и като че ли цялата СЕВЕРНОмакедонска външна политика зависи от него...
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Българин

    4 6 Отговор
    Македония да признае турското малцинство

    Коментиран от #17

  • 17 Данко Харсъзина

    7 3 Отговор

    До коментар #16 от "Българин":

    Тя го е признала отдавна. Има го и в Конституцията им.
  • 18 Анонимен

    13 4 Отговор
    Яд го е защото сме вече в Шенген и тоя коридор става излишен.Всеки ще мине през Гърция и оттам с ферибот за Италия през Игуменица......За кво му е на човек да минава през първобитни държави?

    Коментиран от #21

  • 19 Кирил

    6 7 Отговор
    Последното, което България е направила е от 1943 година. От тогава до сега от наша страна е само едно нищо плюс много лъжи
  • 20 пламен

    5 1 Отговор
    За чий х..
    Ние нямаме тунел през Шипка за връзка между Северна и Южна България

    Коментиран от #22

  • 21 Данко Харсъзина

    5 0 Отговор

    До коментар #18 от "Анонимен":

    Коридор 8 е от Адриатическо море до Черно море. И е нужен на НАТО. И за превоз на стоки от Европа до Азия. Чрез фериботи Бургас Поти. Ганя до Италия може да стигне всякак. Включително и пеш.

    Коментиран от #23

  • 22 Данко Харсъзина

    9 1 Отговор

    До коментар #20 от "пламен":

    Линията е построена от Цар Борис за връзка на столицата София с най-големия град в Югозападна България - Скопие. Тогава българската администрация създава Радио Скопие, Академията на науките и Университета в Скопие. Преди това днешните марсианци не са имали нищо.
  • 23 Анонимен

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Данко Харсъзина":

    Е да де , важен е но не е направен и засега алтернативата е маршрута през Гърция. Докато тия още са в медно-каменната епоха няма да го реализират по много причини.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Макета

    4 0 Отговор
    Кой ми са в гащите?
  • 27 Пак старата песен!

    9 0 Отговор
    И пак другите криви, пък те върхът на сладоледа!. Едва ли е точно така както го представя този Николоски и много точно е получил следния отговор - “В своя позиция тогава от министерството на транспорта в София отговориха, че България не е отклонила участие в срещата, „но ще даде отговор, след като заедно с ЕК и европейските финансови институции получи коментарите на Скопие по документа от техническата среща в София, проведена на 31 октомври 2024 г.“.....Та ключовото тук е ЗАЕДНО С ЕК!
  • 28 гост

    5 0 Отговор
    Този не трябва да се зачита от нашата страна за жив.Докато не го сменят никакви преговори.
  • 29 Сашко

    3 0 Отговор
    поздрави от Шенген!
  • 30 Пирински

    1 1 Отговор
    На Българите все някой им е виновен
  • 31 Санданскина

    2 1 Отговор
    На българите все някой им е виновен
  • 32 Паметен мъкоевропеец

    1 0 Отговор
    Тоя надмина и Тито и лидера Пръцко А бе тоя се о аква А ма защ о о ЕС и САШ ги брои ??? Путин подкрепя режима на днп пръцкоо а пък нато и ес И как и кой финансира тоя река от пари за пропаганда ???? И заев и унгарския гастербайтер + путин ????
Новини по държави: