Бюрото за разследване на авиационни произшествия (AAIB) публикува предварителен доклад за катастрофата на самолет на Air India, станала на 12 юни в Ахмедабад. Самолетът, който се е движел към Лондон, се е разбил в района на Мегани, причинявайки гъст стълб черен дим.
В документа се посочва, че работата на мястото на катастрофата, включително заснемане и видеозаснемане с дрон, е приключила, а останките са транспортирани на безопасно място близо до летището.
„И двата двигателя са извадени от мястото на катастрофата и се съхраняват в хангара на летището“, се казва в доклада.
Според предварителните констатации, почти веднага след излитането, превключвателите за гориво за двигатели 1 и 2 са се преместили от положение „работа“ в положение „изключване“. Няколко секунди по-късно те са били рестартирани.
Записите от пилотската кабина показват объркването на пилотите. Единият е попитал: „Защо изключихте двигателите?“ Другият пилот отговори: „Не съм.“
Разследването продължава. Очаква се AAIB да публикува допълнителни констатации в окончателен доклад. На този етап от разследването бюрото не е издало никакви препоръки за безопасност на двигателите на Boeing 787-8.
На 12 юни Boeing 787 Dreamliner на Air India, летящ от Ахмедабад за Лондон, се разби малко след излитане. На борда е имало над 240 души. По-късно полицията откри един оцелял от място 11A.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Индианец
Китай че яде дръво
Коментиран от #10
17:34 12.07.2025
2 демократ
Коментиран от #6, #7, #8, #36
17:35 12.07.2025
3 си дзън
Коментиран от #9
17:35 12.07.2025
4 Програмист
17:36 12.07.2025
5 Бялджип
Коментиран от #15
17:38 12.07.2025
6 Иван Иванов
До коментар #2 от "демократ":
ДА, ЛЕТИ .17:40 12.07.2025
7 Бялджип
До коментар #2 от "демократ":
Вероятно в Русия летят. Обаче не съм прочел за толкова катастрофи и проблеми с тези самолети, колкото виждаме с "Боинг". Обективно, без политически, или други пристрастия.17:42 12.07.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Румен
Коментиран от #17
17:46 12.07.2025
12 Калима
17:49 12.07.2025
13 стоян георгиев
17:50 12.07.2025
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Напротив
До коментар #5 от "Бялджип":
От текста става напълно ясно каква е причината за катастрофата.17:55 12.07.2025
16 Мдаа
17:58 12.07.2025
17 задкрилките
До коментар #11 от "Румен":
Както става ясно от статията, положението на задкрилките няма нищо общо с катастрофата.17:59 12.07.2025
18 Б а х т и т а ш а к а
Коментиран от #19, #22, #31
18:00 12.07.2025
19 Джагал Еърлайнс
До коментар #18 от "Б а х т и т а ш а к а":
Какво очакваш от компания с Име Еър Индиа.Инди Го са еена идея по добри от тес папуади.
А после обвиниха Рафал че не ставал. Французите им казаха че индииците не стават.
18:02 12.07.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 си дзън
До коментар #18 от "Б а х т и т а ш а к а":
Изключваш двигателите, прибираш задкрилките и за по-сигурно насочваш носа надолу...18:11 12.07.2025
23 Асеня
18:12 12.07.2025
24 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.
Толкова са добри тези самолети, че даже сами изключват двигателите вместо пилота...
Коментиран от #34
18:16 12.07.2025
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 К.О.Т.а.р.А.К 🐱
Boeing 787 Dreamliner е руски кюнец и това е ясно, защото само те падат.
Освен това, трябва да знаете, че Путин е забелязан около самолета преди да излети. Пиел е новичок и е давал инструкции на онези хаймани, Боширов и Петров.
Ако не вярвате на мен, питайте бате СтоянГергиев. Той ги знае всичките разкритя на Путин. Директно по телефона му ги съобщава Лавров.
Даааа.
18:30 12.07.2025
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 ганю
много компютри малко сигурност
резултата е този
19:04 12.07.2025
31 За последните 10-15 години
До коментар #18 от "Б а х т и т а ш а к а":
Почти 1000 пътници загинаха по света заради пилоти самоубийци19:17 12.07.2025
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Биби
19:22 12.07.2025
34 Също като
До коментар #24 от "Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.":
случая в Африка - Нигерия ли бе, Етиопия ли.Компютъра решава че самолета се издига твърде остро и сваля носа надолу. Под хоризонта. И блокира действията на екипажа. Пилотите не са имали никакъв шанс да вдигнат носа и да изключат компютъра.
19:22 12.07.2025
35 инж.Митев
19:27 12.07.2025
36 Преди 2-3 години
До коментар #2 от "демократ":
имаше случай с Ту-160 ескортиран от F-35. Та Ту-то просто свил крилата и дал газ. Ф-ката й оставало само да му диша "праха". Що за изтребител е това ако лети по-бавно от стратега? Та той тежи (при излитане) 275 тона !!!!! И е по-бърз от изтребителя. Разликата във възраста няма да я споменавам.Коментиран от #39
19:27 12.07.2025
37 Мирилайлай
19:29 12.07.2025
38 инжИнер неграмотен
До коментар #9 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":
самолета е боинг, двигателите не, освен това проблема не е въобще в машинатаКоментиран от #44
19:30 12.07.2025
39 ами
До коментар #36 от "Преди 2-3 години":
Ту 160 си бяха много добри бойни машини. Укрите викнаха янките да ги нарежат на скрап въпреки молбата на Русия да си ги откупят. Но укрите се занаинатиха и им показаха с.н пръст. Дотогава янките незнаеха какво е оборудването на машината. То беше просто и безотказно без електроника без специални пособия вътре. Другите които използваха подобна опростена техника която е безотказна са Японците.Коментиран от #42
19:42 12.07.2025
40 Кико
Няма учудени.
19:44 12.07.2025
41 ХиХи
АI на Бойнга Не можете да ги включите а?
20:03 12.07.2025
42 демократ
До коментар #39 от "ами":
Проблема на туто е че свети като коледна елха на радара а ракетата земя въздух се движи със 7 Маха туто само с два.Коментиран от #43, #48
20:08 12.07.2025
43 Проблема на ПВО
До коментар #42 от "демократ":
ракетата е, че има радиос на действие 250-300км. Да приемем 1000 (шедър съм). А стратега работи от 5-6 хиляди. Схващаш ли разликата?21:35 12.07.2025
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Гарганелова9943
22:53 12.07.2025
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 ами
До коментар #42 от "демократ":
Ту 160 няма електроника, има само изкуствен хоризонт и най малките пособия за летене като при японските камикадзета. Добра разработка е без значение на кое конструкторско бюро и кой е конструктора. Когато няма електроника трудно се засича в пространството, а в цветовете на военните самолети дори не може да се забележи във въздуха.23:50 12.07.2025