Кратка информация за оперативната обстановка за България по отношение на пандемията COVID-19 за 03 август 2021 г.
Обстановката се развива според очакванията. Вълната се надига и това не е никаква изненада за вас, които четете тези сводки. Две карти за текущото положение. Най-напред, картата, показваща ситуацията с налагане на нови мерки.
Това коментира във "Фейсбук" математикът Николай Витанов.
Виждате, че все още там нещата са зелени, тоест налагане на нови мерки до края на седмицата не се очаква.
Другата карта е тази на риска - хайде, като съм я почнал, тая седмица нея ще ви показвам. Виждате, че има едно изменение в сравнение с вчера - София-град влезе в жълтата зона. Очаквано е това - като се надигне нова вълна, големите градове бързо са засегнати. Ловеч се е устремил към жълтата зона и с много голяма вероятност, утре ще е там.
Това е положението. Ако сте в област в жълта зона не се притеснявайте, но внимавайте - спазвайте елементарните мерки, каквито са останали и не се задържайте много на места, където има много хора.
Стойността на базовото репродуктивно число днес не е весела - 1.254. Това наближава 1.3. Очаква се разширяване на обхвата на заразата. И от това не сте изненадани, а хората на първа линия знаят за какво да се готвят - казах им с половин уста прогнозата за сценария, който никога не се обявява публично.
Индексите за смяна на тренда вървят бавно нагоре. Стойностите още са ниски, но не са каквито бяха преди две седмици. Но, до средата на месеца не се очаква рязко увеличаване на проблемите, тъй, че, вършете си работата и си почивайте спокойно. Просто спазвайте елементарните мерки и не се задържайте по места, където се събират много хора. Пак ме питат и пак казвам - на ресторант може да ходите, ако си намерите място в градината на ресторанта, още по-добре.
Иначе, ден номер 3, откакто преотстъпих на хейтърите направата на дългосрочните прогнози. Не съм видял да е излязъл някой хейтър с името си и да ги прави. Ако вие забележите такъв, пишете. Тези, които правят прогнози и не са хейтъри, не се броят. Никога не съм казал нещо против нито един от тях. Та, хейтърите, хейтърите, те да видим какво могат, че много им знаят устата, скрити зад анонимността.
Хайде, излизайте от анонимност, народът чака прогнозите ви за септември и октомври. Какво ще става тогава? Нали беше фасулска работа, хвърляне на боб, гледане в тавана и смучене на пръсти. Хайде, де, давайте да видим.
На всички желая здраве и успехи и нека вируса да ви заобикаля.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #3, #7, #91
15:19 03.08.2021
2 fifi
15:20 03.08.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Бряааму
15:20 03.08.2021
5 Хахаха
15:21 03.08.2021
6 Пфууууууу
15:21 03.08.2021
7 fifi
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Колко присъди и арести имаш ?Коментиран от #33
15:22 03.08.2021
8 Бойко
15:22 03.08.2021
9 7021
15:23 03.08.2021
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Дърт Вегън
До коментар #10 от "Последният софиянец":
Аз съм баща ти15:24 03.08.2021
12 дддддд
15:24 03.08.2021
13 Не го плюйте човека
15:25 03.08.2021
14 Лакей
15:25 03.08.2021
15 ЕВРО НЮЗ
15:27 03.08.2021
16 оаоа
15:27 03.08.2021
17 Жоро
15:27 03.08.2021
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Гост
15:28 03.08.2021
20 Душко
Хайде стига с тая черна боя, дай ни нещо по-оптимистично и розово,А!?
15:29 03.08.2021
21 селскапръчтка
15:29 03.08.2021
22 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
15:30 03.08.2021
23 Гоуст
15:30 03.08.2021
24 ⚜️Илюминат⚜️
Коментиран от #27
15:33 03.08.2021
25 провинциалист
До коментар #18 от "Реалист":
Бог даде. През март при периодичен профилактичен преглед кръвният тест ми показа антитела около 90% от протективния титър. Без боледуване, без симптоми, без ваксина. Други въпроси?Коментиран от #37, #39
15:35 03.08.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 А кой бе
До коментар #24 от "⚜️Илюминат⚜️":
бастун!? Пелтека ли!?Коментиран от #30
15:40 03.08.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 На 6 юли (вторник),
Коментиран от #42
15:47 03.08.2021
32 Кух Ганьо
Коментиран от #93
15:48 03.08.2021
33 Последния Софиянец
До коментар #7 от "fifi":
Два ареста по политически причини.Коментиран от #59
15:48 03.08.2021
34 Анонимен
16:01 03.08.2021
35 Тоя още ли не са го заключили
Само го виж как изглежда
16:08 03.08.2021
36 Спас безделника
16:11 03.08.2021
37 Реалист
До коментар #25 от "провинциалист":
Ако хванеш сега септември делтата ше те питам за антитела:)Коментиран от #40, #75
16:18 03.08.2021
38 12345678
Яече знаем кои са ковид спамерите.
16:18 03.08.2021
39 Реалист
До коментар #25 от "провинциалист":
Ааа аз съм го ял ковида та от опит:)16:18 03.08.2021
40 12345678
До коментар #37 от "Реалист":
Ще го хване най-много хрема. Защото делтатя е хрема с болки в гърлото. И ти не знаеш какво е делтя, ама плашиш хората. Изкаряй го пък после се изказвай.Коментиран от #44
16:19 03.08.2021
41 Психото Витанов е на линия!!
16:25 03.08.2021
42 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #31 от "На 6 юли (вторник),":
Епидемия с такова математическо развитие не може да се осъществи.Просто процента е много нисък за да могат да я предизвикат медийно.При 0,5% е достатъчно лабораториите да се понапънат и да направят 79520теста и бройката днешната я имат...!Давам данни за другите страни ,като англия и Русия,като израел,но защо ли не им обръщате внимание???????????А,те са перфектно статистирани!Днес процента е1,681 , ЗA ПOCЛEДНИ 8/ ДНИ ИМAМE 133317 ТECТA и 1855 вируco прeнocитeля....ТOВA E 1,391%!НA 8 днeвнa бaзa уcрeднeн прoцeнт!!вчера1,329% това е процент,който определя прогнозното число при мен Числото се прави коректно днес е 1,0371 ,вчера оня ден бе 0,996...това показва,че Няма скоро да има ...Нищо !!! не може да направите това,което искате!Епидемия.Явно някой от владетелите на света ви е заповядал и вие сте намерили този мух...ьо да се явява и да лъже,като медиите участващи в лъжата му дават карт бланш!Ако таковалай...о ще ми определя Съдбата.........няма да я бъде!Коментиран от #45, #50, #58
16:26 03.08.2021
43 селтак
Коментиран от #48
16:30 03.08.2021
44 Ваксиниран1403
До коментар #40 от "12345678":
За ваксинираните наистина е това, но за не ваксинираните е нещо съвсем друго. То сигурно от “хрема” в русия вече месец всеки ден имат по 700 750 или 800 починали. Тази “хрема” при не ваксинираните хич не е хрема, а вкарва в ковчег. Е не навсякъде в някои страни умиращите са повече от капацитета за погребвания и трупове плаваха директно в реките. Визирам Индия от пролетта на тази година когато “хремата” се беше разгънала при тях. Скоро и ние ще я усетим твоята “хрема”. И ще разберем истината но по-възможно най-трудния и мъчителен начин.Какво да се прави ние сме умните , а другите са тъпите. Това което човек сам си направи никои друг не може да му го направи.16:36 03.08.2021
45 Виж сега,
До коментар #42 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
1. Нали все се гледа процента, а не абсотните стойности. За какво напъване на лабораториите и какви 79520 теста ми говориш? Каква ти е гаранцията, че при 79520 теста, направени днес, процентът няма да е отново 1,68? 2. Направи си блог. Това тук не е твоят блог. И аз не съм ти абонат. Толерирам присъствието ти и постоянните ти дълги писания, т.е. разбирай, че ги игнорирам. Не се опитвай да ми ги натрапваш. 3. Ако все още не си водиш статистика за това, колко време си инвестирал в писане на коментари, може би ще е добре да го направиш. Ще ти покаже, че си обсебен от това, всъщност, направо си ро.б на Covid--статистиката. 4. Не ме занимавай!Коментиран от #46, #62
16:41 03.08.2021
46 Виж сега - корекция
До коментар #45 от "Виж сега,":
Под "абсотните" разбирай "абсолютните".16:42 03.08.2021
47 Паразит
Коментиран от #49
16:49 03.08.2021
48 Ставаш
До коментар #43 от "селтак":
и сядаш на четвъртития...16:50 03.08.2021
49 Витан Витанов
До коментар #47 от "Паразит":
Говеждото е пред екрана на компютъра ти...16:51 03.08.2021
50 Ваксиниран1403
До коментар #42 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Още ли си вярваш? Какво става с теориите ти за свършилият “материал”?Аз те питах в коя страна по света “материала” е свършил и повече вълни нямат? Нима мие ние ще сме първата такава страна? Но ти не отговори. Гарантираше, че тук вълна е невъзможна и се ядосваше, че не залагаме пари. А каква стана тя и то още от рано? А като си помисля какво ни чака? Хайде подготвяй новите си теории, но вкарай малко разнообразие освен това, че данните са нагласени. Когато хората пак умират като кучета по стълбите и чакат с дни линейка това с фалшивата статистика няма да мине и при най наивните дори. Ще трябва да обясниш как така близките и родните им фалшиво умират и им се налага ги погребват реално.
Коментиран от #63
16:51 03.08.2021
51 КОВИД20
А сега да видим и колко са ваксинираните.
Посланията за ваксиниране пристигат от САЩ.
Като ги слушам опорките са едно към едно с тези зад океана. Добри ученици на Гьобелс - 2 ри принцип "Пропагандата трябва да се планира и изпълнява само от един център"
Коментиран от #52
16:59 03.08.2021
52 Ваксиниран1403
До коментар #51 от "КОВИД20":
А колко процента от всички тестове са на чужденци? Да не се окаже че 80% правените тестове са само на чужденците? А останалите 84.625% от пробите от делта варианта са на нашенци. Това само говори колко е зле положението и предопределя съвсем скоро колко по-зле ще стане.Коментиран от #53, #67
17:14 03.08.2021
53 ⚜️Илюминат🦅
До коментар #52 от "Ваксиниран1403":
Факта , че си убоден с експериментален препарат и си се подписал , че освобождаваш от отговорност всички освен себе си , и се гордееш с това те категоризира интелектуално на едно ниво мекотелите и безгръбначните, следователно никой тук няма нужда и бе зачита мнението ти ! Ти си пиши ако това те прави щастлив , но не си мисли , че някой приема пасквилите ти на сериозно!Коментиран от #55, #56
17:24 03.08.2021
54 гост
17:28 03.08.2021
55 Ваксиниран1403
До коментар #53 от "⚜️Илюминат🦅":
Вземи прочети какво точно подписваш при ваксинация, а не пиши глупости. Единствено се подписващ, че искаш да бъдеш ваксиниран с еди си коя ваксина и, че се си запознал с противопоказанията, взаимодействието с други лекарствени продукти и очакваните нежелани лекарствени реакции описани в характеристиката на ваксината. Нищо повече от това. Когато в болницата ти правят определени манипулации също се разписващ, че си съгласен и си запознат с това което ще ти правят, но то не значи, че не можеш да си търсиш правата по съдебен път ако смяташ, че са ти накърнени.За абсолютно всяка не задължителна ваксинация се разписваш. За каквото е подписа и при ваксинация срещу грип според вас?
За ваксините по желание винаги се подписваш, че си съгласен. Така е било и преди така е и сега така ще бъде и в бъдеще. Въпроса е принципен и няма нищо общо с конкретна ваксина.
Подписа ти е доказателството, че ти си пожелал това, а не че лекаря те е заблудил и те ваксинирал без ти да си искал това, но не освобождава никои от никаква отговорност. Откъде на къде твърдите подобни глупости за съгласието което се подписва при ваксинация. Това е гнусна пропаганда в която няма нищо вярно. Това много лесно може да се провери, но никои не си прави труда да провери и това се използва като “сигурно доказателство” от антиваксърите.
17:34 03.08.2021
56 Не си много прав
До коментар #53 от "⚜️Илюминат🦅":
За всяка ваксина и лекарство е необходимо да се мине през такъв експериментален период и през хора, които са влезли в ролята на "опитни зайчета". Няма друг начин, по който да бъде подобрена ефективността и намалени страничните действия. Иначе нямаше да има нито ваксини, нито лекарства. В момента тези експерименти просто са не толкова в "лабораторни", колкото в "полеви" условия. Когато използваш дадено лекарство, също пише в листовката: "Срещат се следните странични действия: рядко...често...много често...". И пак отговорността си е твоя. И пак нямаш гаранция, че лекарството ще ти помогне. И пак е все тая, дали някой друг ще поеме отговорността, ако в твоя случай страничните действия са довели до фатален край. Донякъде сегашната ситуация има предимства - ваксинираните хора са сред нас, неваксинираните. Сигурно вече всеки от нас познава поне по един ваксиниран, т.е. можеш да видиш реален човек срещу себе си - как се чувства след ваксинацията, има ли усложнения, ако се зарази - тежко ли ще го изкара или не.. А не да четеш, че това или онова лекарство е тествано на Х бр. човека - някакво число, за което пак няма гаранция, дали е реално или фиктивно, както и обявените резултати.Коментиран от #66
17:44 03.08.2021
57 Хейтър
17:49 03.08.2021
58 Хмхмхм
До коментар #42 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Колко да ти обяснявам, че не ставаш. Вместо да пишеш цифрички след запетайката, отиди в някой Ковид. На компютъра е лесно. Трудно е там където има болни. Скрий се завинагиКоментиран от #64
17:50 03.08.2021
59 Ха ха ха ха ха
До коментар #33 от "Последния Софиянец":
Лъжеш кат одърт синганьор! Ти 100% си интернет активист и си седиш дома. Може и от къще да не излизаш въобще.17:52 03.08.2021
60 КОВИД20
Коментиран от #61
17:53 03.08.2021
61 Геро
До коментар #60 от "КОВИД20":
Обаче започват и да заплашват!17:56 03.08.2021
62 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #45 от "Виж сега,":
Написах колко теста трябва да покрият при 0,5% вирусоносители 393 бройки,но ти явно си от йодната недостатъчност!Процента е сравнение на 2 величини!Гледа се процента!За да направят 3000бройки при процент 1,681% би ли написал колко теста трябват!толкова ли ти е трудно да работиш с числа и цифри????????Коментиран от #68
18:11 03.08.2021
63 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #50 от "Ваксиниран1403":
Не мога да ти отговоря ,защото в момента има 1,681%,и никакви болни!Тоест има медийна манипулация!Ще повярвам,ако видя,като в англия 47%,или в Гърция 17% на дневна база!Виж данните,явно е математиката ти куца,а да защитаваш загубената си позиция срещу мен е безмисленно!По добре се скрий под друг ник!Коментиран от #71
18:15 03.08.2021
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Офффф
В рамките на пет изречения, авторът е употребил:
Хейтър и Хейтъри - по един път.
Хейтърите - три пъти.
Наблюдават се числата 0.2, 0.2, което е все още в зелената зона, а доминиращ дял има основният щам с 0.6. Сумарното число е 1 /ренормализиран логаритъм, съотнесен към косинус от Фи в проекция на Меркадер по метода на Гьо Тере/. Това буди тревога, но в известна степен не е тревожно.
На база на горесъбраните данни, прогнозата ми е:
Септември - ще ни се такова таковата, щото от как чета прогнози по темата, все казват, че Септември ще ни бъде таковано гореописаното таковата и приемам абсолютно авторитета на капацитетите в областта.
Октомври - за Септемврийското таковане на таковата, виновни ще бъдат "антиваксърите" (новоговор за не-боцнати или такива с просрочена с повече от 6 часа реваксинация. За първия учебен ден, терминът ще бъде официално вписан в тълковния речник). Разстрелите следва да приключат до средата на Ноември.
Декември - в следствие на събитията от предходния месец, ще бъде доказано по най-безспорен, статистически обоснован начин - жив, не-боцнат българин, не е останал.
18:18 03.08.2021
66 Ваксиниран1403
До коментар #56 от "Не си много прав":
Така е, но има една подробност всички ваксини са минали фазите на клинични изпитания.Ваксини които са тествани повече от половин година не са нещо което не е изпитвано. Продукт които е минал клонично изпитание с 44 хиляди участника не е продукт които не е изпитан. За тези ваксини никои не е променил процедурите за тестване и изпитване. Те са си минали процедурата която минават и всички други. Ако трябва да сме коректни единствено руснаците и китайците почнаха да прилагат своите ваксини малко преди да са завършели изпитанията по правилата, но за другите ваксини такива нарушения на правилата не са правени. Това че обикновено една ваксина и трябва 5-6 години за да стигне до пазара това не значи, че ако друга излезе на пазара за 10 месеца тя не е изпитана по същия начин. Просто когато има интерес и практически почети неограничен финансовия ресурс за разработването всичко се случва без разкатаване и мотане.Коментиран от #70
18:24 03.08.2021
67 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #52 от "Ваксиниран1403":
Толкова си зле,че не можеш да докараш процента до 99,99..Отиди да се учиш при математикот..84.625 +15,38% =100.005...Ти надмина толупа ...При него процента стига само до 100............Коментиран от #74
18:27 03.08.2021
68 Казах,
До коментар #62 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
"Не ме занимавай". И не ми обяснявай нищо за числа и цифри. Като писах в коментар 31 "Ако се беше запазил 0,5%, днес, при 23371 теста положителните щяха да бъдат 116, а не 393.", къде бля, та не разбра съпоставката. И не знам, какво си си я набил тази йодна недостатъчност, та я пишеш на всеки. Да не си бил болен от гуша (паротит), та избиваш някакви комплекси? Спести си някой и друг коментар и използвай вместо това времето да помислиш над въпроса " Каква е вероятността в скоро време медицинските лица в Германия да бъдат подложени на задължителна ваксинация?". Защо те питам ли? Ще ти светне, че е много вероятно скоро да ти се наложи да обясняваш връзката между ваксинацията, щитовидната жлеза, йодната недостатъчност и последващия по думите ти "идиот...изъм" на човек с твоята кръв. Ако все още не е ваксиниран, де. То и това не се знае. За последен път казвам: НЕ МЕ ЗАНИМАВАЙ.Коментиран от #78
18:28 03.08.2021
69 колега
18:30 03.08.2021
70 Виж,
До коментар #66 от "Ваксиниран1403":
лично за мен липсва един много важен фактор - дори и да са изпитвани по същите процедури, както и другите, то няма наблюдения, дали има някакви странични действия, които да се проявяват няколко години. Струва ми се, че този фактор е доста съществен. Сигурно си чувал за скандала с Талидомид от края на 1950-те години. Предполагам, че ако имаше вече такива наблюдения, то много хора, включително и аз, щяхме да сме по- малко резервирани към тези ваксини.Надявам се, че липсата на изследвания от този тип, няма да се окаже грешка.Коментиран от #72
18:36 03.08.2021
71 Ваксиниран1403
До коментар #63 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Процента положителни тестове е нещо доста субективно. Той много зависи от това на какви точно хора правиш тестове. Положителните случаи винаги са повече от отчетените такива тай като никоя страна не тества цялото си население всеки ден. Като се променят съотношението на различните групи хора които се тестват процента на положителните тестове може да се изменя доста без да има реална промяна на епидемичната обстановка в страната. А сравняването на процент положителни тестове в различни страни не носи абсолютно никаква информация защото условията са много различни в отелените страни. По показателни са измененията на броя положителни тестове при положени, че не се правят помени в условията на тестване.Още по-показателни са сериозно болните и тези в критично състояние както и починалите. Те винаги се обхващат много по пълно от статистиката.
Коментиран от #81
18:41 03.08.2021
72 Талидомид
До коментар #70 от "Виж,":
Колега, точно тези дни се чудех как се казваше въпросната ваксина.Талидомид.
Не се препоръчва да се чете по темата преди хранене, лягане или от боцнати.
Коментиран от #73
18:52 03.08.2021
73 Не е ваксина
До коментар #72 от "Талидомид":
Мисля, че е лекарство.Коментиран от #85
18:53 03.08.2021
74 Ваксиниран1403
До коментар #67 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Много умно, а да се беше сетил, че 5 и % са на един бутон. Трябва изобщо да не мислиш за да обвиниш някои, че не можел да смята заради такава грешка при писането. Така е хващаш се за това, защото не желаещ да коментиращ смисъла на написаното. Елементарно постъпваш.Коментиран от #77
18:57 03.08.2021
75 провинциалист
До коментар #37 от "Реалист":
Защо септември? За тогава ли са ни планирали?18:57 03.08.2021
76 Ваксиниран1403
Коментиран от #80
19:04 03.08.2021
77 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #74 от "Ваксиниран1403":
Процента е99,99%не е 100%.........За бойко борисов и теб се разрешава да е 100, а за теб и нагоре.........!не си оправдавай неграмотноста!Коментиран от #79
19:17 03.08.2021
78 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #68 от "Казах,":
Само не заплашвай и си сдържай нервичките!Коментиран от #82
19:19 03.08.2021
79 Ваксиниран1403
До коментар #77 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Коментар на същността от твоя стана няма. Не ти отърва разбирам. Няма да настоявам повече.Коментиран от #83
19:22 03.08.2021
80 Доводът ти е
До коментар #76 от "Ваксиниран1403":
много добър и логичен. Аз съм с резерви към ваксините, но, мисля, че всеки трябва да вземе решение сам за себе си, дали да поеме риска да се ваксинира, или този, да не се ваксинира. В крайна сметка, последствията ще си ги носи всеки на своя гръб. От такава гледна точка, намирам за неподходящо да бъдат упреквани, както ваксинираните, така и неваксинираните. Имам някакво уважение към ваксинираните, тъй като чрез поетия от тях риск се осъществяват въпросните изпитания, необходими за подобряването на качеството и ефективността ѝ и намаляване на странични ефекти, непоносимост към ваксината и прочие.19:25 03.08.2021
81 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #71 от "Ваксиниран1403":
Понеже не разбираш от Статистика и Прогноза на риска,да ти кажа!Това е единственият Важен критерий по ,който се изчислява Вероятноста от Пандемия!Не на милион,или 100 хиляди,защото те се манипулират от повече,или по малко тестове!Това го гледаме и преди и сега в бг и в други страни!Само дневния процент за определен период време би дал някаква прогнозна точност!Коментиран от #84, #87
19:25 03.08.2021
82 Абе, ти глу.пав ли си?
До коментар #78 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
С какво те заплашвам? Или може би ти е неприятно някой да се отнася с теб по начина, по който ти се отнасяш с другите? Да четеш можеш ли (писането определено не ти е силна страна): Не ме занимавай!19:27 03.08.2021
83 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #79 от "Ваксиниран1403":
Първо бъди мъж и кажи-Не мога да смятам процент!После спри да си пишеш от няколко поста и тогава може да говорим и пишем!Коментиран от #86
19:29 03.08.2021
84 Ваксиниран1403
До коментар #81 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Процента е още по-неточен казах ти защо. Ако искащ пълна достоверност трябва да тестваш всички всеки ден, което е ясно колко е възможно.Най-показателни са сериозно болните и тези в критично състояние както и починалите. Те винаги се обхващат много по-пълно от статистиката.
19:32 03.08.2021
85 Прав си
До коментар #73 от "Не е ваксина":
Прав си, омешал съм ги. Търсел съм за ефекта от OPV в Бразилия - ваксина срещу полиомелит, която като рядък страничен ефект го... предизвиква.Релевантни цитати от съответната научна публикация в SciELO Brazil:
"The WHO polio eradication strategy is based on the use of OPV. Although effective and safe, in rare cases, this attenuated vaccine strain may cause vaccine-associated paralytic poliomyelitis (VAPP), which is clinically indistinguishable from polio caused by wild poliovirus."
"This strain is genetically unstable and may regain neurovirulence during the transmission chain in the community. This circulating vaccine-derived poliovirus (cVDPV) has been associated with outbreaks of paralytic polio."
"Seven countries reported cases of paralytic polio caused by cVDPV in 2013, all of them caused by the type-2 virus. Polio eradication will be fully achieved only when OPV ceases to be used in the world."
"Vaccine polio strains have been the only cause of paralytic polio in Brazil in the post-elimination period."
19:42 03.08.2021
86 Ваксиниран1403
До коментар #83 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Обвиняваш неоснователно. Не пиша под друго име внушаваш си поредното не вярно нещо и отново вярваш, че си прав, а не си.19:43 03.08.2021
87 Хмхмхм
До коментар #81 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Плитко неразбиращ , млъкни скъпи, че все повече се излагаш, менторе. Какви са ти всъщност тезите, че това не става изобщо ясно? Освен самовлюбен лебед , аз умен не виждам. Въздух под налягане, шахматистче не толкова успешно. Точки и запетайки. Никого не впечатляваш, ни най-малко.Коментиран от #88
20:03 03.08.2021
88 Хмхмхм
До коментар #87 от "Хмхмхм":
А! И няма нужда да обвиняваш Вакс1403. Не ти пише той/тя. Дори не подозираш, колко си зле, подгони ли те параноята, само в болния ти мозък си нещо, имаш грехове, когато си готов ще ти ги споделя.Коментиран от #90
20:27 03.08.2021
89 баба яга
20:29 03.08.2021
90 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #88 от "Хмхмхм":
същия шизофреник си!вземи се скрий за да не ти личи ,колко си ощетен от природата!ти не спориш,а се опитваш да се измъкнеш,като смяташ,че можеш да обидиш!и това не гоумееш,прозлял съм те напълно!Имаш си Факти имай си ги държиш ги и мислиш,че си хванал дядо божи...!Все съм виждал нископородни същества,но ти си и невероятно нагъл за нищетата си!Доказвай си ,пиши си от мае име също и от хмхм...Но се лекувай!Не си ти да определяш живота на хората ,опитай се да определиш себе си!Коментиран от #92
20:47 03.08.2021
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Хмхмхм или хахаха
До коментар #90 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Пак нищо не си разбрал, стресиран си, защото не чуваш аплаузи, не те обиждам- аз те определям, виждам слабостите ти.21:24 03.08.2021
93 Поредната
До коментар #32 от "Кух Ганьо":
ковидясала овца се опитва да оригиналничи.А,че си простоват-няма нужда да споменаваш.21:51 03.08.2021
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 БРЦК
07:43 04.08.2021
96 1520
07:45 05.08.2021
97 Файзер 1403
11:37 05.08.2021
98 хаха
11:38 05.08.2021
99 Баце
11:58 05.08.2021