19 Ноември, 2023 15:51 4 802 12

Учени откриха незабелязан досега орган в човешкото тяло

• човешко тяло-
  • анатомия-
  • органи-
  • орган-
  • медицина

Новооткритият орган е жизненоважен за защитните сили на организма

Учени откриха незабелязан досега орган в човешкото тяло - 1

Още от древни времена хората се опитват да разберат как точно функционира сложната система, която е човешкият организъм. И макар че още древните египтяни са познавали анатомията, като са ги изваждали органите за балсамиране, дори и с днешния напредък на медицината и технологията се оказва, че не познаваме напълно човешкото тяло.

Само пет органа – мозък, сърце, черен дроб, поне един бъбрек и поне един бял дроб са абсолютно необходими за живота. Това означава, че не всеки орган е необходим за оцеляване, но въпреки това има своя функция.

Именно във връзка с органите в тялото ни е последното откритие на швейцарски учени. Те са открили още един орган и са го нарекли "ексклузивния", предава zdrave.to.

Той играе важна роля във функционирането на имунната система, разказва списание Molecular Biology of the Cell (MBoC), посочвайки, че ексклузивният орган се намира в цитоплазмата на клетките. Той действа като бариера за външни патогени, вируси и бактерии, като им пречи да проникнат в клетъчното ядро ​​и да заразят организма.

Благодарение на авторите на важното откритие, учени от Института по биохимия, Eidgenössische Technische Hochschule Zürich, има възможност за бързо развитие на нови изследвания, свързани с лечението на автоимунни заболявания, тъй като разбирането на механизмите на новооткрития орган може да доведе до разработването на нови стратегии за борба с подобни заболявания.

Вярно е, че „новият“ орган всъщност далеч не е нов – той съществува в живите организми от появата на най-простите форми на живот на Земята. Това само подчертава огромното му значение за живота на различни организми за значителен период от време.

В допълнение, това показва, че защитните механизми, осигурени от ексклузивния орган, са били изключително важни за оцеляването и развитието на организмите много преди появата на сложни многоклетъчни организми като растения и животни.

• 2 Механик

Новооткрития орган отговаря за защитните сили на организма.
    Сега в едни "научни лаборатории" едни чичковци с месести носове и традиционни кепета, ще налеят едни милиарди, че едни "учени" да намераят начин да се справят с тоя орган.

• 4 Мхм

Спрете да пишете небивалици
  • 5 Маймунитет

Формированията на клетъчно ниво не се наричат "човешки органи".
  • 6 Ко речи?

Глупости! По дефиниция органите са изградени от клетки. Няма как в клетките да има органи, щото става параграф 22.

Сатанистите търсят начини да отслабят имунната система за да измират повече хора. Това е част от плана им спасяване на планетата.
  • 9 Мик

"Органела" е правилният термин!
  • 10 гупусти

Тази статия добавя към ниското качество на този вестник.

• 12 Калпазанин