Франкфурт, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Корейските автомобилни производители отдавна се утвърдиха на световния пазар, но появата на KGM (доскоро SsangYong) Torres Hybrid все още предизвиква любопитство. В един сегмент, доминиран от утвърдени играчи като Hyundai Tucson, Toyota RAV4 и Kia Sportage, Torres е нов, непознат, но и смел претендент. През 2022 година видяхме първите му изображения, а през пролетта на 2023 година марката смени името си на KG Mobility.
Сега, след вариантът с ДВГ и изцяло електрическата версия, на пазара навлиза и хибридният модел, който се оказва ключов за европейския пазар, най-вече заради наличието на ДВГ и ниските емисии на CO2. Въпреки че електрическата версия не се позва с голям интерес, KGM има амбициозни планове да разшири моделната си гама и да представи седем нови модела до 2030 година. Но да се върнем към KGM Torres Hybrid.
След като направихме обстойни тестове на модела въ германския град Франкфурт и околностите му, можем спокойно да заявим, че този кросоувър, който на практика е едно „голямо неизнестно“, предлага много за своята цена и има потенциала да отхапе парче от препълнения в този сегмент пазар. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Визуално, Torres Hybrid е истински всъдеход. Неговият дизайн е здрав, с подчертана офроуд естетика, която напомня едновременно на Jeep в предната част и на Range Rover в задната. С дължина от 4.7 метра, той се отличава с широка, C-колона и релефен елемент на задната врата, който наподобява капак на резервна гума.
Въпреки че дръжката е разположена отдясно, задната врата всъщност се отваря нагоре, а не настрани, което е интересен дизайнерски трик. За европейския пазар се предлагат шест цвята, като опцията за контрастен черен покрив добавя още повече стил. Като цяло, външният вид на Torres е солиден и впечатляващ, отличавайки го от по-обичайните предложения в сегмента.
Интериор
Вътрешността на Torres Hybrid предлага модерен и функционален дизайн. Централно място заемат два 12.3-инчови дисплея, обединени в едно цяло – за дигиталното табло и за мултимедийната система. Тази конфигурация, заедно с плаващата централна конзола, напомня на интериора на Kia EV6. Новият софтуерен пакет поддържа безжични актуализации и подобрена свързаност, макар че системата за инфотейнмънт понякога отнема повече време, за да се свърже със смартфон, а екраните са бледи на силна силнъчева светлина. Иначе графиката им е страхотна и наподобява тази на новите BMW-та.
Голям минус за нас е липсата на физически бутони. Всички функции се контролират от сензорния екран, което може да бъде разсейващо по време на шофиране. За сметка на това обаче воланът разполага с 12 бутона, което осигурява много възможности за управление на основните функции и донякъде компесира този недостатък, който е присъщ и за много модели на други марки.
Материалите са с добро качество, като тестваният модел бе оборудван с тапицерия от кожа – рядко срещана екстра в този ценови клас. Седалките са удобни и осигуряват висока позиция на седене. Предните са с отопление и охлаждане, а задните външни седалки също имат отопление. В интериора са добавени и вградени щори за задните прозорци, USB-C портове и 15-ватово безжично зарядно за телефон. Налични са три цветови схеми за интериора – черно, сиво или кафяво.
Двигател и ходови характеристики
За задвижването си, KGM Torres Hybrid използва хибридна система, разработена съвместно с китайската компания BYD. Тя се състои от 1.5-литров четирицилиндров турбо бензинов двигател и електрически мотор. Системната мощност е 150 kW (204 к.с.), а системният въртящ момент достига 300 Нм. Този хибриден силов агрегат е с дизайн, подобен на този на Mitsubishi Outlander, и работи без традиционна скоростна кутия, използвайки фиксирана предавка, наречена от KGM e-DHT. Това позволява на автомобила да се движи изцяло на електричество до 100 км/ч.
Основният плюс на този хибриден силов тракт е, че при шофиране в градски условия или с нормално ускорение на магистрала, бензиновият двигател работи почти безшумно, създавайки усещане за управление на изцяло електрически автомобил. Системата има и минуси, естествено, като най-забележим е, че при рязко ускорение, оборотите се повишават значително, което е характерно за хибридните системи, но без динамиката на автомобил със стандартна автоматична трансмисия.
Иначе средният разход на гориво, който показа бордкомпютъра бе 5.7 л/100 км, което е сериозен плюс и значително намаление спрямо бензиновата версия. Ходовата част е настроена да бъде по-твърда, което предотвратява накланянето на високия автомобил в завои, но може да се усети като леко неудобство при по-неравни настилки.
Лостчетата на волана позволяват регулиране на нивото на регенерация на енергия, което е изключително удобна функция, заимствана от електрическите автомобили. Теглещият капацитет от 1300 кг е достатъчен за сравнително голяма каравана, което е още един плюс. За разлика от изцяло бензиновата версия, тази няма 4х4 задвижване и се предлага само с предно.
Заключение и цена
С начална цена под 70 000 лв. с ДДС, KGM Torres Hybrid се позиционира у нас в ожесточен сегмент, където конкуренцията е огромна. Въпреки това, той предлага богато оборудване, модерен дизайн и ефективна хибридна технология, при това на доста атрактивна цена, което го прави едно от добрите предложение на българския пазар за нови автомобили.
Плюсове: Отличителен, здрав външен вид, богато оборудване (кожа, отопляеми и вентилирани седалки), еЕфективна хибридна система, която създава усещане за електрически автомобил, добър теглещ капацитет
Минуси: Все още недотам известен бранд на пазара, неинтуитивно управление на климатика през сензорния екран, малко по-твърдо окачване, блед дисплей при силна слънчева светлина.
Като цяло росоувърът е насочен към купувачи, които търсят максимална стойност за парите си. Въпреки че KGM Torres Hybrid е все още „голямо неизвестно“ на пазара, той е сериозен и конкурентоспособен продукт. Марката има амбицията да се разраства и да предложи още нови модели, а Torres е силна заявка за успеха им.
С него KGM демонстрира, че може да предложи много за цената си и да се изправи срещу вече утвърдени играчи. Дали ще успее да спечели доверието на клиентите, предстои да видим, но определено тази кола заслужава внимание.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марин
09:10 23.09.2025
2 Име
09:11 23.09.2025
3 МаКаТа
09:19 23.09.2025
4 СангЙонг
09:20 23.09.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Порно
Коментиран от #19
09:54 23.09.2025
7 Мишо
10:28 23.09.2025
8 Това е
10:42 23.09.2025
9 Кикк
10:47 23.09.2025
10 Бай Даню
Коментиран от #18
10:51 23.09.2025
11 Марица
Коментиран от #14
10:54 23.09.2025
12 Шамандаров
Коментиран от #28
11:05 23.09.2025
13 Поредната
11:21 23.09.2025
14 то ние
До коментар #11 от "Марица":
вече домати не произвеждаме. ти за кола питаш11:22 23.09.2025
15 Мишо
11:26 23.09.2025
16 Страотен пласмас
Коментиран от #29
13:20 23.09.2025
17 Скъсаняк
19:27 23.09.2025
18 Руди
До коментар #10 от "Бай Даню":
А ти колко произведени в България неща имаш вкъщи? Взел, че се затъжил за това къде ще отидат парите. Какъв ти е телевизорът, телефонът, автомобилът, лаптопът на жената, играчките на детето.........? Тези пари къде са отишли?21:19 23.09.2025
19 отворко
До коментар #6 от "Порно":
За шестака говори с Урсула, хората ги правят според измислените еко норми! За САЩ може и осмак да му сложат.21:43 23.09.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Аустрия
22:43 23.09.2025
22 Бен
22:44 23.09.2025
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Стенли
00:46 24.09.2025
25 както винаги освен крадците
07:40 24.09.2025
26 Владо
14:00 24.09.2025
27 стар чИляк
15:59 24.09.2025
28 икономист
До коментар #12 от "Шамандаров":
Какво предлагаш? Да караме скъпи европейски/турски боклуци от криворазбран патриотизъм ли? В България автомобилно производство няма, така че да изнасяме качествено розово масло за Корея и да си купуваме качествени коли от там ми се струва честна сделка.19:36 24.09.2025
29 Кими
До коментар #16 от "Страотен пласмас":
Ми, не, точно обратното! В Корея урсулите не ги отразяват особено. Правят си колите както си трябва.19:38 24.09.2025
30 Донев
00:18 14.10.2025