VW с едни гърди напред пред Dacia: Пазарът на нови автомобили в Европа през август е доминиран от кросоувъри с ДВГ

30 Септември, 2025 12:25 5 231 44

  • нови автомобили-
  • модели-
  • август-
  • продажби-
  • европа

Само две от азиатските марки попадат сред европейските модели в топ 10

VW с едни гърди напред пред Dacia: Пазарът на нови автомобили в Европа през август е доминиран от кросоувъри с ДВГ - 1

Автомобилният пазар в Европейския съюз отбеляза положителен ръст през август, като общо бяха регистрирани 790 177 нови автомобила, което представлява увеличение от 5% спрямо същия период на 2024 година. Това стабилно представяне подчертава продължаващото възстановяване на сектора и силния интерес на потребителите към определени модели.

Кросоувърите с ДВГ доминират в Топ 10

Анализът на данните от JATO показва, че предпочитанията на европейските купувачи ясно се насочват към моделите от сегмента на кросоувърите. Лидер в продажбите за месеца е Volkswagen T-Roc с впечатляващите 14 693 регистрации, отбелязвайки ръст от 14%. Това позиционира модела като най-популярния автомобил сред европейските потребители.

Силно представяне демонстрират и други модели от същия сегмент. Volkswagen Tiguan записва значителен скок от 23% с 12 094 регистрации, а Hyundai Tucson е с най-голям ръст в класацията – цели 28% с 11 350 регистрации. Toyota Yaris Cross също запазва позицията си сред най-търсените с 12 201 регистрации.

Въпреки че някои от утвърдените модели като Dacia Sandero (13 834 регистрации) и Renault Clio (12 091 регистрации) запазват челните си позиции, данните показват и динамика в търсенето. Opel Corsa също регистрира положителен ръст от 2%, а вечният Volkswagen Golf продължава да бъде сред най-продаваните, въпреки лекия спад.

Ето и десетте най-продавани модела в ЕС през август:

VW с едни гърди напред пред Dacia: Пазарът на нови автомобили в Европа през август е доминиран от кросоувъри с ДВГ

Стабилните резултати през август показват, че европейският потребител има ясни фаворити и продължава да търси комбинация от функционалност и достъпност, които кросоувърите с ДВГ предлагат.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хаха

    4 1 Отговор
    Дон ЕлектронКихот пътешественика във времето,вече зарежда на гигаватови зарядни през 2035 година.

    Коментиран от #5, #8

  • 2 пасатор комбарлак

    17 16 Отговор
    Най-скучните комплексари с провинциалистко мислене в света карат фолксваген пасат комби
  • 3 Асен

    6 20 Отговор
    Колкото по бързо се ориентират към евтин електрички толкова по бързо ще разберат че това е правилният път.

    Коментиран от #6, #7

  • 4 Kaлпазанин

    10 1 Отговор
    Е па преди два часа ръста беше 0,1 % ,па да видим той да не се дължи само на фавето с дизелов двигател
  • 5 До ха-ха

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "Хаха":

    Объркал си годината. Мегаватовите станции ще ги има до 2030, но ДАЛИ цената на електрически SUV през 2030 ще е по-ниска от тази на ДВГ за да вземат пазара?

    Ще го вземат само АКО са по-евтини. Едно ако в което се спъвате размазвате и не помирисвате вече няколко години и ВЯРВАТЕ, че живеете през 2035 и 2045 за което ви говоря.

    За разлика от вас аз съм реалист и живея през 2025 където това Ако продължава да мирише колкото и да са ви запушени носовете и както и да прелитате в време пространството, когато например ви говоря за Китай, А вие поглеждате през терасата и казвате, че такова животно нема.
  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    17 5 Отговор

    До коментар #3 от "Асен":

    🚘 С евтина електричка просто можеш да стигнеш от т.А до т. Б !
    При това невинаги и навреме😉
    🚘 С истинска кола може и до точка Жи🤣
  • 7 Ето един разбрал

    6 14 Отговор

    До коментар #3 от "Асен":

    Светът така или иначе ще премине към евтини електрически автомобили. Независимо от марката, народността и технологиите.


    Въпросът е дали европейските и японски автомобилни производители искат да участват в този процес или ще гледат отстрани как им вземат пазара, докато се опитват да влияят на избора на клиента да избере телефони с копчета, защото само това могат да произвеждат както nokia, или пък че лентата има душа, въпреки не достатъците си и високата си цена, както правеха кодак.

    Който не се учи от грешките на останалите е орисан да ги повтори. Аз не бих желал европейските производители да повторят тези грешки. А вие?

    Коментиран от #9, #25

  • 8 Мегаватите са тук

    4 5 Отговор

    До коментар #1 от "Хаха":

    Само че все още ги няма електромобилите в Европа, които да зареждат с 1 000 kW на тези зарядни станции. А дори когато започнат да ги произвеждат, НЯМА ДА СА ПО-ЕВТИНИ ОТ ДВГ

  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ето един разбрал":

    🚘За НАД СТО години така и не премина към евтини автомобили с ДВГ❗
    А и горивото не стана евтино❗

    Коментиран от #10, #12, #13

  • 10 Накрая изплю камъчето

    2 9 Отговор

    До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Бензина никога няма да стане евтин И никога не е имал отрицателна цена, както е с тока.

    Е точно това е причината светът да премине на ток и на енергия на отрицателна цена, вместо на постоянно поскъпваща по твоите думи.

    Ето как сам описваш причината за възхода на електромобилите - независимост от Монополи и олигополи. Както и РЕШАВАНЕТО НА ПРОБЛЕМА С оползотворяване на свръх производството на електрическа енергия, въпреки че само преди две години както ти така и всички антиелектрически никой говорихте за НЕДОСТИГ и високи цени.

    Коментиран от #15

  • 11 малии кой плаща за тия фалшиви класации

    6 1 Отговор
    вие не сте в ред!!! фолксваген е с десет гърди пред неудачия!!!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Пзспзцдпрдзц

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ти мани, ами и тухлите са технология на хиляди години, че и всеки може да си ги прави от кал в двора, пък къщите така и не са станали по две за лев. Мистерия някаква ти казвам....

    Ама на, Тесльо Митьобустерирания сега ще ти обясни подробно и напоително за бързите китайски риби и акули, и за фотоволтаиците и милиардите батерии и домашни ТЕЦ-ове в мазата. Е, той така и за Тесла обясняваше преди години, ама този път ще познае, заклеа се в пионерската си червена връзка.

    Коментиран от #14

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 1 Отговор

    До коментар #10 от "Накрая изплю камъчето":

    Ама ти верно си ОТЛИЧНИК И-диот❗
    Кога си видял енергото да ти връща пари от сметката за ток , защото бил с отрицателна цена 🤣🤣

    Коментиран от #21

  • 16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 1 Отговор

    До коментар #12 от "Да ставам ли банален":

    Не ставаш банален, а балама!
    Което е различно❗
    Над половината от цената на бензина от колонката е ... данъци, акцизи и такси ❗
    Виж си сметката за ток. Там токът от ВЕИ не е 0лв или минус в сметката ти❗
    А за 130% , че и през зимата с 6 часа Слънце -
    дори няма да коментирам❗

    Коментиран от #17, #20

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Леле Леле

    4 0 Отговор
    До къде се докарахме, Дачия и WV да се конкурират за първото място. ЗАКРИВАЙ!
  • 19 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "Не говоря за бъдещето":

    Електроенергията може да е с отрицателна цена на борсата за няколко часа по обяд през лятото, събота и неделя.В сметката ми за ток не виждам такава цена.Шефът затвори леярната,заради високите цени на електроенергията,като не произвежда губи по малко пари.

    Коментиран от #23, #24

  • 20 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Електрика се мъчи да те убеди че щом моментния пик от производство на електроенергия от ФЕЦ е 80%,то това е за 24часа.Ако се сметне средно дневното производство от ФЕЦ едва ли надхвърля 20-30%.

    Коментиран от #22

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Ти поне имаш някакво развитие

    0 2 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Само преди година и нещо твърдеше че слънцето произвежда само 3% от енергията през лятото и 1% от енергията през зимата.

    Сега поне си вдигнал на 20-30%, догодина ще са 30-40% а до 2030 ще са над 100% от потреблението на България, АКО се запази тенденцията.. напомням че акото цапа гащи и мирише. Очевидно ще трябва да ви го повтарям всеки път, Когато нещо ще се изпълни само при определени условия, но вие го приемате че условията ВЕЧЕ са изпълнени дори когато говоря за 2045.
  • 23 Шефът ти не е много умен

    1 3 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Щом затвори защото не може да плаща сметката на тока на електрическа пещ 20 kW, която харчи 12 лв на час, а в същото време на тебе ти плаща повече за да стоиш по цял ден на компютъра и да пишеш по форумите.

    Вече ти смятах, че ако плаща по 60 стотинки за киловатчас, ще си върне инвестицията във фотоволтаична централа с батерия за първите две години, като на банката ще плаща само 30% отколкото би плащал за сметката за ток и след шест години централата ще е изплатена напълно и няма да плаща абсолютно нищо за ток, който ползва от слънцето.

    Сметките излизат, но служителите са същите като тебе и не са могли да му я сметнат за да не затваря цеха.

    20 kW е смешна мощност и няма никаква вероятност това да е причината за затварянето. Че не може да си позволи 6 лв за разтапяне на 20 кг за 30 минути колкото е един цикъл на тази пещ.

    Коментиран от #26

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Така е.

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ето един разбрал":

    Цитат от руски професор:

    "Щом на този свят съществува електричеството, значи е напълно възможно и да има Бог..."
  • 26 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Шефът ти не е много умен":

    Напротив, шефът ми е гений.Продаде леярната и сега поръчва отливките за жълти стотинки в Азия.

    Коментиран от #27

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Накрая изплю камъчето":

    Точно цената на тока затвори леярните в Европа и ги пренесе в Азия.Защо да произвеждаме нещо със скъпа енергия,след като същото се произвежда с евтина енергия в Азия,на половин цена? Изделията които произвеждаме се оскъпяват от скъпата електроенергия и стоката става непродаваема.

    Коментиран от #29, #31, #32

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Цена на алуминий

    0 3 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    Сравнение на цените

    Регион Средна цена (USD/т)

    Китай 2 681.95
    Европа 3 336 - 4 584


    Как мислиш, дали е заради цената на тока или заради цената на алуминия и ефективността?

    Смешните 20 киловата пещи които е имал шефът ти осигуряват 20 кг отливане на алуминий на всяко топене. Китайците вероятно топят по 500-600 кг на цикъл в по-големи пещи и за 30 минути изкарват повече, отколкото вашите работници за няколко денонощия. Сещаш ли се само от заплатите колко пестят? Това с мощността ти го казах при изчисленията на батерията със 100 kW мощност свързана към 150 киловата фотоволтаици, които за осем часова работна смяна могат да вършат работа за две денонощия работа на три смени за които се плащат заплати.
  • 33 Пума

    2 0 Отговор
    Дачия е достъпния премиум в Европа, затова са успех тези продажби, фолцваген е старата немска народна кола, дори името й е значи народна кола, тоест ширпотреба.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Гост

    2 1 Отговор
    Цената на електроенергията в Китай е 0,15 лв/квтч,в България по борсови цени плащаме три пъти по скъпо.

    Коментиран от #36

  • 36 Цените на тока в Китай

    0 2 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    Въглищна енергия

    През 2024 г. средната цена на електрическата енергия за индустриални потребители в Китай е около 0.088 USD/kWh (приблизително 0.63 CNY/kWh) . Тази цена обаче може да варира в зависимост от различни фактори, включително регион, тип на потреблението и договорени условия.

    Възобновяеми източници (слънчева и вятърна енергия)

    През 2024 г. Китай инсталира рекордните 357 GW капацитет от слънчева и вятърна енергия, значително надминавайки предишни години и целите за 2030 г. . Средната цена на електрическата енергия от слънчева енергия е около 0.20 CNY/kWh (приблизително 0.028 USD/kWh) . Тези цени обаче могат да варират в зависимост от местоположението и условията на проекта.

    Сравнение на цените

    Източник на енергия Средна цена (USD/kWh)

    Въглища 0.088
    Слънчева енергия 0.028
  • 37 Защо цените са евтини

    0 3 Отговор
    Защото Китай инсталира рекордни количества възобновяема енергия, която поема огромна част от растящото потребление. Строят и въглищни централи, но само за сигурност на енергийната система.

    Получава се абсурда, че инсталираните мощности на въглищните централи постоянно растат, а изгарянето на въглища си стои на едно ниво и дори започва да намалява.

    Китайците не са глупави и използват най-евтината възможна енергия, за разлика от твоя шеф.

    Коментиран от #40

  • 38 Как е в България / Европа

    1 3 Отговор
    Ако в Китай при 15 стотинки за киловатчас от контакта китайците въпреки това си инсталират фотоволтаите, смятай колко е умен твоя шеф който при три пъти по-висока цена не си инсталира фотоволтаици ?

    Но то с такива инженери като тебе във фирмата няма как да е нещо различно. За да видиш дали ти излиза сметката за фотоволтаици, преди това трябва да я направиш А във вашата фирма няма инженерен капацитет за толкова сложни сметки. За съжаление индустрията в Европа пропада заради такива "инженери"!

    А сметката е проста. Инсталиран киловат фотоволтаична централа струва 1000 лв и годишно произвежда 1200 киловатчаса.

    По цената която си дал 45 стотинки за киловатчас, всеки инвестирани 1000 лв спестяват по 480 лв годишно.

    Тоест след втората година цената ти е 0 лв за киловатчас и произвеждаш евтина продукция без да зависиш от Китай.

    Каза ли го това на шефа ти след като ти го повтарям от години?

    Това е разликата между българските инженери и китайските. Тебе са те незначили за да търсиш оправдания, а китайските инженери ги назначават за да търсят решения на проблемите.

    Коментиран от #39, #41

  • 39 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #38 от "Как е в България / Европа":

    Целия свят си изнесе енергоемкото производство в Азия,само нашият приятел не е разбрал и отрича фактите.Зомбираният електрик развива иновативна металургия с фотоволтаици и батерии.Гениални идеи, титанични бих казал.

    Коментиран от #43

  • 40 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #37 от "Защо цените са евтини":

    Има множество изследвания, който сочат въвеждането на ВЕИ е причината за високите цени на електроенергията.ВЕИ без субсидии не може да оцелее, доказателство са многобройните фалирали вятърни и соларни централи,които се продават от банките.

    Коментиран от #42

  • 41 Хаха

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Как е в България / Европа":

    От 15 ст/квтч колко е субсидията от държавата?

    Коментиран от #44

  • 42 Доказателства казваш

    0 2 Отговор

    До коментар #40 от "Димов":

    Моите доказателства са, че Китай само за миналата година инсталирах повече фотоволтаици, отколкото САЩ са инсталирали за всички времена.

    Моите доказателства са, че фотоволтаици и батерии се произвеждат изключително евтино, защото са за хранене от собствени фотоволтаични мощности, което освен евтино, прави производството и по екологично отколкото произведените в Европа и другаде по света.

    Моите доказателства са, че от 1 юни 2025 година, всички възобновяеми източници продават единствено и само на борсови цени без един цент субсидии.

    Моите доказателства са, либерализацията на енергийния пазар в Китай върви с по-бързи темпове отколкото българската.

    Моите доказателства са че въпреки че се строят въглишни централи, произведената от въглища енергия за годината пада, което автоматично означава, че ТОВА НЕ Е НАЙ-ЕВТИНАТА енергия

    Какви са твоите доказателства?
  • 43 Така е

    0 2 Отговор

    До коментар #39 от "Димов":

    Наистина целия свят си изнесе енергоемкото производство в Китай, защото в Китай има най-много възобновяеми източници от цял свят и за разлика от Европа, цените на енергията, но и на самите материали са евтини.

    Ето на шефа на гост му е много по-евтино да си плати транспорта от Китай, да изчака един-два месеца за да му доставят алуминиеви отливки от Китай, отколкото да плаща 6 лв за ток и 100 лв за заплати на час, от което гост си прави сметката че единствената разумна причина е че тока в България е скъп, а не че алуминия струва два пъти повече на килограм и ефективността на производството е близка до нула с тези 20 кг алуминий които топи 20kW пещта, която е купил шефа че е по-евтинка, вместо да си купи 200 киловата, която вместо 6, ще храчи 60 лв, но при същите 100 лв за заплати, ще топи 200 кг алуминий за същото време и се безстойността ще е почти 10 пъти по ниска.

    Тоест китайците правят икономии от мащаба, като обслужват цял свят .
  • 44 Държавна политика

    1 3 Отговор

    До коментар #41 от "Хаха":

    А защо е така в Китай? Ами това е държавна политика на умни държавници. Но за да имаш държавна политика първо трябва да имаш държава, а после политика. При нас и двете липсват. Ние сме на пряко подчинение на този или онзи и защитаваме интересите на Русия, САЩ, Европа и там който си плаща, но не и интересите на България.

    Така че като говорим за субсидии, в Китай те не се раздават за да бъдат усвоени от политиците и кръговете около тях, а се раздават за да стане икономиката и съответно държавата по-силна.

    Какво печели българската икономика от това, че от данъците се покрива разликата от 70 стотинки за киловатчас за работа на въглищните централи до 7 стотинки на която я плащат гражданите, освен че тези милиарди годишно се усвояват от правилните хора?