Ключови играчи като Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW са изправени пред сериозни трудности. На основния пазар в Китай цените и печалбите падат, търсенето в Европа е слабо, а американските мита създават несигурност. Това принуждава компаниите да се фокусират върху намаляване на разходите.
Оливър Блум, главен изпълнителен директор на Volkswagen и Porsche AG, заяви, че „празникът, който празнуваме в автомобилната индустрия от десетилетия, в сегашния си вид приключи“. Според Патрик Шауфус, партньор в McKinsey, "следващите години ще бъдат годините на истината". Той подчерта, че европейските производители трябва да ускорят и опростят разработването на нови продукти, за да се конкурират с бързо развиващите се китайски марки.
Жестока ценова война и промяна на стратегиите
Европейските автомобилни производители търсят нови начини за оцеляване. McKinsey прогнозира, че до 2032 г. ще бъдат пуснати 350 нови модела електрически автомобили. Експертите обаче са категорични, че процесът на разработка трябва да се ускори, за да не се изостава от гъвкавите китайски конкуренти.
Ето как някои от водещите компании адаптират своите стратегии:
Porsche AG: След спад на продажбите в Китай с 27,9%, компанията се отказа от дългосрочната си цел за 20% марж. Ръководството на Volkswagen обяви, че ще инвестира сериозно в САЩ.
BMW: Компанията следи отблизо "жестоката ценова война" в Китай, за да определи адекватно цената на своя нов модел от 2026 г.
Mercedes-Benz: До 2027 г. компанията ще пусне около 40 нови модела, включително електрическия GLC. Въпреки това, осъзнавайки "силната конкуренция", Mercedes-Benz едновременно с това намалява разходите си с милиарди евро.
Renault: Френският производител, който се оттегли от китайския пазар преди пет години, се фокусира върху достъпни батерии за електрически превозни средства, ключов елемент за успеха на китайските производители.
Пазарната ситуация принуждава европейските гиганти да преосмислят стратегиите си, тъй като конкуренцията, особено от страна на китайските производители на електрически превозни средства, става все по-ожесточена. Ще успеят ли европейските гиганти да се справят с това предизвикателство и да запазят позициите си на световния пазар? Времето ще покаже.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Каквото сам си направиш...
10:03 10.09.2025
2 Последния Софиянец
Коментиран от #9
10:04 10.09.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Метресата от Барселона
Коментиран от #23
10:12 10.09.2025
5 Има място за всички
Коментиран от #21, #29
10:13 10.09.2025
6 Ами вината
10:19 10.09.2025
7 ИСТИНАТА!
А Китай-само това и чакаше-гребе с пълни шепи ,доброволно оставените от запада, ефтини руски енергоносители...!
Колко просто и логично...!
Коментиран от #24
10:26 10.09.2025
8 И кво ?!
Коментиран от #18
10:29 10.09.2025
9 хаха
До коментар #2 от "Последния Софиянец":
Да, китайските автомобили се правят красиви и евтини. Проблемът им е качеството и колко държат във времето. Не казвам грам, че европейските производители пазят старото качество и не са минали и те по същата пързалка, но все още не са стигнали дъното и все 3-4г и 100 000км държат без нужда от огромни ремонти за разлика от масовия китайски автомобил. Но истината е, че навсякъде стратегията става да се правят еднодневки. Примерно пластмасови тръби за охлаждане вместо метални дали ще държат 10г или ще старее пластмасата и след 5-6г и при 50000км няма да се спукат? Дисплеите, дето ги поставят, дали ще държат 10-15г? Вече стана кола на старо над 50-60000км да не трябва да се пипа, ако е произведена след 2015-2020г. А предишните поколения европейски коли с превъртени километражи издържат сигурно 300-400000км и по 15-20г и още улиците са пълни с тях.10:31 10.09.2025
10 търсенето в Европа е слабо
10:36 10.09.2025
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Мисира
10:50 10.09.2025
13 Време е!
11:50 10.09.2025
14 Не сте доразбрали
Петролът на Путин няма много връзка освен, че ако някой ще спре да го купува са китайците…
14:50 10.09.2025
15 Да пускат трабантите
16:43 10.09.2025
16 Само
Коментиран от #30
19:27 10.09.2025
17 Феникс
20:18 10.09.2025
18 Ами да
До коментар #8 от "И кво ?!":
Ако директно забранят ДВГ то и каруците ще изпреварят дизела и бензина. Обаче не защото са по- хубави и защото хората ги предпочитат. ЕС става като СССР.20:34 10.09.2025
19 Жан Бойко
Нека да строят заводи за барут и ракети ! Там е печалбата !
20:48 10.09.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 6135
До коментар #5 от "Има място за всички":
А ще посочите ли един "истински" телефон, който не е произведен в Китай?Коментиран от #32
01:58 11.09.2025
22 бих си купил
Коментиран от #31
02:47 11.09.2025
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 ХА ХА
До коментар #7 от "ИСТИНАТА!":
Ввикаш доброволно оставените.07:21 11.09.2025
25 Бай Китай
08:52 11.09.2025
26 Бай Китай
08:52 11.09.2025
27 Бай село
08:55 11.09.2025
28 ттт
11:11 11.09.2025
29 Ехоооо
До коментар #5 от "Има място за всички":
Твоят телефон да не би да е произведен във Вашингтон ДС?Коментиран от #33
22:56 11.09.2025
30 Какво чудно има
До коментар #16 от "Само":
Не си ли забелязал какво се случва през последните 5-6 години?23:00 11.09.2025
31 Давай, купувай
До коментар #22 от "бих си купил":
Избери с двигател Cummins. Малко познат в Европа при автомобилите, но има американски автомобили с такъв двигател. Дилърска мрежа по цял свят. Неубиваем двигател, но и непознат за “разбирачите”. Е, разхода на дизел не е 5-6-7 / 100км. По-скоро 12-13-15/100. Хайде, достатъчно.23:08 11.09.2025
32 ???
До коментар #21 от "6135":
Къде е ноу хауто и дизайна? Ако ще и в долно уйно да се сглобява. Където струва най малко робския труд. Вие да нямате китайски телефон\кола? Съжалявам.10:53 14.09.2025
33 ???
До коментар #29 от "Ехоооо":
Къде е ноу хауто и дизайна? Ако ще и в долно уйно да се сглобява. Където струва най малко робския труд. Вие да нямате китайски телефон\кола? Съжалявам.10:54 14.09.2025