Залезът на една ера: Европейските автомобилни производители са изправени пред безпрецедентни предизвикателства

10 Септември, 2025 10:00 27 112 33

  • производство на автомобили-
  • нови автомобили-
  • европейски производители-
  • криза

Ерата на свръхпечалбите в автомобилната индустрия приключи. Европейските производители са притиснати от множество предизвикателства и са принудени да преосмислят бизнес моделите си

Залезът на една ера: Европейските автомобилни производители са изправени пред безпрецедентни предизвикателства - 1

Ключови играчи като Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW са изправени пред сериозни трудности. На основния пазар в Китай цените и печалбите падат, търсенето в Европа е слабо, а американските мита създават несигурност. Това принуждава компаниите да се фокусират върху намаляване на разходите.

Оливър Блум, главен изпълнителен директор на Volkswagen и Porsche AG, заяви, че „празникът, който празнуваме в автомобилната индустрия от десетилетия, в сегашния си вид приключи“. Според Патрик Шауфус, партньор в McKinsey, "следващите години ще бъдат годините на истината". Той подчерта, че европейските производители трябва да ускорят и опростят разработването на нови продукти, за да се конкурират с бързо развиващите се китайски марки.

Жестока ценова война и промяна на стратегиите

Европейските автомобилни производители търсят нови начини за оцеляване. McKinsey прогнозира, че до 2032 г. ще бъдат пуснати 350 нови модела електрически автомобили. Експертите обаче са категорични, че процесът на разработка трябва да се ускори, за да не се изостава от гъвкавите китайски конкуренти.

Ето как някои от водещите компании адаптират своите стратегии:

Porsche AG: След спад на продажбите в Китай с 27,9%, компанията се отказа от дългосрочната си цел за 20% марж. Ръководството на Volkswagen обяви, че ще инвестира сериозно в САЩ.

BMW: Компанията следи отблизо "жестоката ценова война" в Китай, за да определи адекватно цената на своя нов модел от 2026 г.

Mercedes-Benz: До 2027 г. компанията ще пусне около 40 нови модела, включително електрическия GLC. Въпреки това, осъзнавайки "силната конкуренция", Mercedes-Benz едновременно с това намалява разходите си с милиарди евро.

Renault: Френският производител, който се оттегли от китайския пазар преди пет години, се фокусира върху достъпни батерии за електрически превозни средства, ключов елемент за успеха на китайските производители.

Пазарната ситуация принуждава европейските гиганти да преосмислят стратегиите си, тъй като конкуренцията, особено от страна на китайските производители на електрически превозни средства, става все по-ожесточена. Ще успеят ли европейските гиганти да се справят с това предизвикателство и да запазят позициите си на световния пазар? Времето ще покаже.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 40 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Каквото сам си направиш...

    136 7 Отговор
    "Ерата на свръхпечалбите в автомобилната индустрия приключи." Правилното тук е:"Урсулата унищожи автомобилната индустрия, с малоумната зелена сделка и два пъти по-малоумните санкции".
  • 2 Последния Софиянец

    84 31 Отговор
    Китайските автомобили са красиви и евтини а европейските приличат на трупчета.

    Коментиран от #9

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Метресата от Барселона

    109 6 Отговор
    Автомобилната индустрия страда заради безумните решения на Европейската комисия, оглавявана от Урсула фон дер Лайен. Всяко ограничаване на свободната инициатива и творчеството с ежедневни забрани и директиви води до плачевни резултати!

    Коментиран от #23

  • 5 Има място за всички

    29 63 Отговор
    Китайските автомобили ще заемат място като на китайските смартфони - за хора които искат кола/телефон но нямат пари за истинска кола/телефон.

    Коментиран от #21, #29

  • 6 Ами вината

    48 5 Отговор
    Е на урсулиците! За разлика от автомобило- производителите Те трупат огромни печалби!
  • 7 ИСТИНАТА!

    97 5 Отговор
    Урсула Ви нанесе тежък удар ,с безсмисленото отказване и забраняване ползването на ефтините руски енергоносители...!
    А Китай-само това и чакаше-гребе с пълни шепи ,доброволно оставените от запада, ефтини руски енергоносители...!
    Колко просто и логично...!

    Коментиран от #24

  • 8 И кво ?!

    8 44 Отговор
    Съседната статия : " За първи път електромобилите изпревариха дизеловите коли по продажби, но не и у нас . " / А тук ще се напълни с бай-ганьовски коментари как ще се държи на ДВГ до последно . Коментарите нямат значение за бъдещето на европейските производители , но май и самите те не могат да се отупат от носталгията на ДВГ . Така няма да ги бъде !

    Коментиран от #18

  • 9 хаха

    62 6 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Да, китайските автомобили се правят красиви и евтини. Проблемът им е качеството и колко държат във времето. Не казвам грам, че европейските производители пазят старото качество и не са минали и те по същата пързалка, но все още не са стигнали дъното и все 3-4г и 100 000км държат без нужда от огромни ремонти за разлика от масовия китайски автомобил. Но истината е, че навсякъде стратегията става да се правят еднодневки. Примерно пластмасови тръби за охлаждане вместо метални дали ще държат 10г или ще старее пластмасата и след 5-6г и при 50000км няма да се спукат? Дисплеите, дето ги поставят, дали ще държат 10-15г? Вече стана кола на старо над 50-60000км да не трябва да се пипа, ако е произведена след 2015-2020г. А предишните поколения европейски коли с превъртени километражи издържат сигурно 300-400000км и по 15-20г и още улиците са пълни с тях.
  • 10 търсенето в Европа е слабо

    36 1 Отговор
    че що нали писахте ганчо първенец в ес по закупуване на нови возила
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Мисира

    44 3 Отговор
    До евро 5 горе долу бяха коли вече са таралясници с ненужни части
  • 13 Време е!

    32 2 Отговор
    По точно пред фалити!
  • 14 Не сте доразбрали

    6 15 Отговор
    Процентът на електричките в новите коли в Европа е 17% миналата година, в Китай 22-23%, като бройката е много по-голяма и всички са правени с кредити от държавните банки. Другарят Си е истинския затоплист, като леля ви Урси като петролна кралица в сравнение. Извън темата: инсталирана мощност соларки в Китай 1,100 гв. В целия ЕС са 260. 75% от всички нови проекти в света за соларки са Китай…

    Петролът на Путин няма много връзка освен, че ако някой ще спре да го купува са китайците…
  • 15 Да пускат трабантите

    31 1 Отговор
    Ще убия пазара , Дойчовчите искат с трици маумуни да ловят, продават коли на батериики на безбожна цена! Не коли а телевизори на колела с двигатели от сушилни и дистанционно управление!
  • 16 Само

    42 2 Отговор
    Искам да дам един пример. Преди около 5-6 години гледах по каталог ценова листа на Ес-класа S 350d на сайта на Мерцедес. Почваха от 185 000 лв. с ДДС базов модел с не малко екстри. Сега гледам на сайта им налични нови S 350d ш започват от около 320 000 лв. с ДДС, а надали са по-надеждни. Така ме няма какво да се чудят защо изпитвали затруднения немските производители. Не може базовия дизел на Еската да отива на почти 350 бона. Сори.

    Коментиран от #30

  • 17 Феникс

    22 6 Отговор
    Аз карам китайче, ма@ната му на ЕС!
  • 18 Ами да

    25 0 Отговор

    До коментар #8 от "И кво ?!":

    Ако директно забранят ДВГ то и каруците ще изпреварят дизела и бензина. Обаче не защото са по- хубави и защото хората ги предпочитат. ЕС става като СССР.
  • 19 Жан Бойко

    15 1 Отговор
    Така ли !?
    Нека да строят заводи за барут и ракети ! Там е печалбата !
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 6135

    19 2 Отговор

    До коментар #5 от "Има място за всички":

    А ще посочите ли един "истински" телефон, който не е произведен в Китай?

    Коментиран от #32

  • 22 бих си купил

    22 2 Отговор
    6цилиндров бензин или дизел само с една турбина. Около 2 тона, с големи гуми, от метал, кожа, хром и палисандър. Без глупости, екрани, сензори и прочее. Пък да видим чии вкус е по-добър

    Коментиран от #31

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 ХА ХА

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "ИСТИНАТА!":

    Ввикаш доброволно оставените.
  • 25 Бай Китай

    12 0 Отговор
    Крайно време беше. Свърши лапането.Сега ще лапат друго.
  • 26 Бай Китай

    6 0 Отговор
    Крайно време беше. Свърши лапането.Сега ще лапат друго.
  • 27 Бай село

    9 0 Отговор
    Бахура е дебел за ЕС. Хахаааа
  • 28 ттт

    7 0 Отговор
    Изключителна глупост беше налагането на електрическите автомобили. При двг, ръчните и автоматичните скоростни кутии ЕС имаше предимство от десетилетия пред останалия свят. За електрическите коли, ЕС няма никакво предимство. А младите китайски инженери имат много по-добро образование от младите европейски.
  • 29 Ехоооо

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "Има място за всички":

    Твоят телефон да не би да е произведен във Вашингтон ДС?

    Коментиран от #33

  • 30 Какво чудно има

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Само":

    Не си ли забелязал какво се случва през последните 5-6 години?
  • 31 Давай, купувай

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "бих си купил":

    Избери с двигател Cummins. Малко познат в Европа при автомобилите, но има американски автомобили с такъв двигател. Дилърска мрежа по цял свят. Неубиваем двигател, но и непознат за “разбирачите”. Е, разхода на дизел не е 5-6-7 / 100км. По-скоро 12-13-15/100. Хайде, достатъчно.
  • 32 ???

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "6135":

    Къде е ноу хауто и дизайна? Ако ще и в долно уйно да се сглобява. Където струва най малко робския труд. Вие да нямате китайски телефон\кола? Съжалявам.
  • 33 ???

    3 0 Отговор

    До коментар #29 от "Ехоооо":

    Къде е ноу хауто и дизайна? Ако ще и в долно уйно да се сглобява. Където струва най малко робския труд. Вие да нямате китайски телефон\кола? Съжалявам.