Над 100 хиляди поръчки и старт на производството до края на годината за първия руски електромобил

2 Октомври, 2025 17:10 15 399 46

  • атом-
  • русия-
  • електромобил

Atom бе представен за първи път през 2024-та

Над 100 хиляди поръчки и старт на производството до края на годината за първия руски електромобил - 1

Новият електромобил Atom, създаден от съвместно предприятие между JSC „Kama“ и технологичния партньор Rosatom, се позиционира като значителен местен участник в сегмента на електромобилите. Компанията вече е регистрирала значителен обем поръчки, с над 105 000 предварителни продажби. След дебюта на предсерийния прототип в края на 2024 година, производителят си е поставил амбициозната цел да се снабдява с 65-70% от компонентите от руски доставчици, след като започне серийното производство.

Дизайнът на Atom дава приоритет на съвременна цифрова екосистема, в основата на която е собствена операционна система. Тази система управлява множество високотехнологични интерфейси, включително дисплей с разширена реалност, прожектиран върху предното стъкло, и сензорен контролен панел, интегриран във волана, който ефективно замества традиционното табло. Автомобилът ще включва и разработен от компанията гласов асистент и цялостна усъвършенствана система за подпомагане на водача (ADAS) със 17 функции, предлагаща автоматична помощ за задачи като поддържане на лентата и паркиране.

Над 100 хиляди поръчки и старт на производството до края на годината за първия руски електромобил

По отношение на чистите показатели за производителност, Atom е проектиран да предлага максимален пробег от 500 километра. Времето за зареждане е конкурентно, с възможност за презареждане на батерията от 20% до 80% за приблизително 25 минути, докато пълното зареждане отнема 80 минути. Разработката е мащабна и в нея са включени над 1500 специалисти от четири големи руски града – Москва, Толиати, Набережни Челни и Санкт Петербург, в допълнение към лабораторната работа с високо напрежение, провеждана в Шанхай и Нанкин, Китай.

Превозното средство ще се предлага в конфигурации, предназначени за обслужване на различни пазарни сектори, включително частни купувачи, държавни агенции и търговски оператори, като таксита и автопаркове за споделено ползване на автомобили. Окончателният производствен график остава амбициозен, като серийното сглобяване е потвърдено да започне до края на тази година. Въпреки че точната цена на дребно все още не е изчислена, компанията е заявила намерението си да направи Atom достъпен за масовия пазар, като окончателната цена ще бъде обявена в началото на пълното производство.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 62 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    33 37 Отговор
    Ще купя два.Един за мен и един за жената.

    Коментиран от #4, #32

  • 2 Пича

    65 37 Отговор
    100000 поръчки ХАХАХААААА!
  • 3 Офффф...

    65 52 Отговор
    Видяла жабата че подковават коня и тя вдигнала крак🤣🤣🤣🙈
  • 4 Тачо Пармака

    63 12 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Купи на женати непременно, и аз да се повозя на електромобил😜

    Коментиран от #5

  • 5 Последния Софиянец

    35 19 Отговор

    До коментар #4 от "Тачо Пармака":

    Ще те повозя на моя лост.
  • 6 Kaлпазанин

    35 39 Отговор
    Който се смеел последен се смеел най добре ,Ротшилд ще ни напечата долари и евра да си имаме банани ,от Китай продукта от Русия ресурса ,а останалите от Брикс да не ги смятаме и тез доаларе и евра къде и за какво ще си ги арчим
  • 7 За един приятел питам

    68 37 Отговор
    Това коя ребрандирана с надпис атом китайска щайга е ?

    Коментиран от #14

  • 8 Мдаа

    68 37 Отговор
    Поредната ребрандирана китайска кола.
  • 9 Тити

    67 26 Отговор
    Ама как да направили 100к поръчки като няма цена???
  • 10 Въпрос

    15 12 Отговор
    Какъв е пробега

    Коментиран от #12, #13, #17

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Отговор

    42 19 Отговор

    До коментар #10 от "Въпрос":

    До където стигне шнура/кабела

    Коментиран от #16

  • 13 Ти не прочете ли че е

    45 16 Отговор

    До коментар #10 от "Въпрос":

    с участие на Росатом?
    Ще има малък модулен ядрен реактор, така че пробегът ще е практически неограничен.
    Единственят проблем е, че като свърши уранът ще трябва да ходиш до АЕЦ-Козлодуй за презареждане.

    Коментиран от #22

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 пешо

    48 25 Отговор
    ха ха ха русия и електромобил
  • 16 Всичко ток

    45 13 Отговор

    До коментар #12 от "Отговор":

    Сега има много дълги удължители
    В двора спокойно мога да си карам на воля...

    Коментиран от #27

  • 17 Коко

    30 13 Отговор

    До коментар #10 от "Въпрос":

    Колкото е дълъг кабела

    Коментиран от #26

  • 18 1356

    42 10 Отговор
    Да 100000 поръчки без да знаят цената ,факт от факти
  • 19 Васко

    31 6 Отговор
    Уникален! Безаналогов!
  • 20 Нови технологии

    24 8 Отговор
    От Росатом като му монтират един малък модулен реактор, батерията никога няма да свърши.
  • 21 намерих

    35 17 Отговор
    100 000 са поръпани от някакъв си Владимир Путин. Понеже свършил ладите за вдивиците на Груз 200.
  • 22 Перпетуум мобиле

    14 11 Отговор

    До коментар #13 от "Ти не прочете ли че е":

    Една две години пробег, без презареждане. Всъщност много отдавна се използват малки реактори за ледоразбивачи и подводници. Напълно е възможно да имат и още по-малки.
  • 23 Смях

    25 9 Отговор
    Само смях .
  • 24 МНОГОПОЛЮСЕН

    18 4 Отговор
    Брикс ша помага ли....
  • 25 Селянин

    21 7 Отговор
    Бравооо!!! Доживяхмеее!!! А климатик има ли?

    Коментиран от #42

  • 26 клуб КарамЕЛ

    1 4 Отговор

    До коментар #17 от "Коко":

    София-Белград само с 2/3 заряд

  • 27 караТОК

    0 4 Отговор

    До коментар #16 от "Всичко ток":

    Може и през Балкана

  • 28 Русолиз

    11 4 Отговор
    Не руски,а китайски.
  • 29 Искахме

    13 3 Отговор
    да направим най-добрия електрически автомобил, но се получи както обикновено.
  • 30 Ердоган

    11 4 Отговор
    Русофилите мразят джендърски електрички или тихомълком ке станат джендъри

    Коментиран от #46

  • 31 А българите

    8 9 Отговор
    произвеждат чушкопек!
  • 32 Купи, купи

    10 2 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Рубли имаш ли?
  • 33 Ухааааа

    12 6 Отговор
    Още една руска кола. Никнат като бомбите и ракетите им. Още един китаец на хоризонта. Ама нещо и Китай ите взеха да бягат от тая държава. Не искат и те вече ушанки и ватенки. Русия е добра само в бомбите и трепането.
  • 34 ТИЗ

    4 9 Отговор
    Ние сме по-напред технологично. Модернизирахме чушкопека - от една чушка за три чушки едновременно. Разбира се , че чушките са вносни.

    Коментиран от #35

  • 35 Шеф Манчев

    8 1 Отговор

    До коментар #34 от "ТИЗ":

    Колко ли чушки си опекъл на чушкопек сега ми се правиш на Лили Иванова
  • 36 Иво

    11 3 Отговор
    Първия китайски елмобил с руско име атом всъщност втори имаше москвич. Тия цървули руснаците чайник не могат да направят ще имат елмобил. Пълен майтап.
  • 37 Пушилка

    9 2 Отговор
    Трябва да съм последния идиот да си хвърля парите за руска кола
  • 38 нормален

    6 2 Отговор
    Ще е "руско" производство също като москвича .

    Разберете , ватенките не могат да произведат нищо , освен оръжие .

    Даже рецептата за водката са ОТКРАДНАЛИ от поляците .
  • 39 Порно

    2 2 Отговор
    Това явно е варианта на ХуийВеийДзянстан
  • 40 Едни на фронта с БТР

    3 2 Отговор
    Други между дома и завода с Атом
    Ще стане като ВСВ
    Едни на източния фронт други в западна Европа окупатори
  • 41 Весел Патиланец

    5 1 Отговор
    Какво става - май бензинчик нету?
    А иначе ще купят този китайски туч точно толкова, колкото купиха и новите китайски емблеми на Москвич или на волга! пълни глупости - Галин Ганев спрете да им преписвате пропагандата! Те ладите, дето ги правят от 10-тина години не могат да продадат, понеже още от шоурума започват с проблемите! предпочитат 5-та употреба западен автомобил, вместо роден боклук!
  • 42 То се знае

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Селянин":

    Четиризонов като на Москвич 412
  • 43 Боцко

    2 0 Отговор
    Е еее послъгват си ватенките и това си е. Нема да се отучат ейй. Сто хиляди поръчки за този коптор? Хахахах
  • 44 КАМАЗ

    4 0 Отговор
    Елитна руска марка, бравост. Къде да се запишем пак ли в Автомототехника, да внесем 30% и да чакаме 15 години за ред, както беше когато се внасяха от там?
  • 45 Ха-ха

    1 0 Отговор
    Като изключим патриотичното име, напомнящо на колективния запад за ядрената мощ на Русия, колата си е чисто китайска разработка. Както Камазите бяха американска.
  • 46 Хич не ги мразят даже

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Ердоган":

    Ами Путин не им разрешава