Серийният автомобил, който се зарежда най-бързо в света, ще се продава и у нас

10 Октомври, 2025 13:29 12 532 25

  • zeekr-
  • 001-
  • бързо зареждане

Новият Zeekr 001 2026 демонстрира рекордно бързо зареждане

Серийният автомобил, който се зарежда най-бързо в света, ще се продава и у нас - 1

Вчера ви споделихме новината, че китайската марка Zeekr стъпва на българския пазар, а днес стана ясно, че новият Zeekr 001 е не само по-мощен и има по-дълъг пробег, но и се зарежда много по-бързо. Електромобилът поддържа мегаватово зареждане.

Според уебсайта Carscoops, обновеният електрически автомобил Zeekr 001 2026 се зарежда най-бързо от всички производствени модели. Новият Zeekr 001 има 900-волтова архитектура и модерна батерия с капацитет 95 kWh, която поддържа ултрабързо зареждане с капацитет до 1140 kW.

В този режим зареждането от 10 до 80% отнема само 7 минути, което не е много по-дълго от зареждането на бензинов автомобил. В момента нито един сериен електрически автомобил не е способен да се зарежда толкова бързо.

Серийният автомобил, който се зарежда най-бързо в света, ще се продава и у нас

С тази батерия Zeekr 001 има пробег от 710 км. Агрегатът с 912 конски сили и задвижване на всички колела му позволява да ускорява до 100 км/ч за 2.83 секунди и да достига максимална скорост от 280 км/ч.

Електрическият автомобил Zeekr 001 2026 може да бъде поръчан и с по-голяма батерия от 103 kWh. Пробегът в този случай е 762 км, а бързото зареждане до 80% отнема 10 минути.

Разбира се, подобно бързо зареждане изисква оборудване с подходяща мощност. Китай обаче вече е започнал да инсталира ултрабързи зарядни станции с мощност 1300 kW. У нас обаче, както се досещате, такива липсват.

Серийният автомобил, който се зарежда най-бързо в света, ще се продава и у нас


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 23 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Красимир Петров

    14 2 Отговор
    Дайте цена

    Коментиран от #6

  • 2 ехолог билионер

    2 29 Отговор
    Никоя цена не е твърде висока, щом е за опазването на природата!
  • 3 Пилот на Ферари

    20 4 Отговор
    А от Фолксваген що рекоха по въпроса ?!
  • 4 А, лелеее ...

    18 3 Отговор
    Ко напрайха китайците бе?
  • 5 Питам, Аз

    13 2 Отговор
    Как така китайците могат, а ние не можем? Освен да можем, ама по друго направление.
  • 6 Добруджанец

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Красимир Петров":

    Около 75 в евро.
  • 7 Къде му е сервизът на този китаец?

    7 13 Отговор
    Сервизният софтуер? Обучените механици? А складът с резервни част?
    Обзалагам се, че и след 3 години няма да ги има, както няма да го има този китаец.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Изключителни параметри

    10 2 Отговор
    Но напишете и цената. 10 минути за 700 + км пробег си е добро постижение. Аз като пенсионер търся малък кемпер с батерия която гарантира пробег 1000 км, над 5000 работни цикъла и да се зарежда от 10 до 80 % за по малко от 30 мин.

    Коментиран от #21

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 665

    16 2 Отговор
    Мегаватова станция скоро няма да има. В къщи на бушон 25 ампера ще го заредиш за 20 часа.

    Коментиран от #13

  • 12 Така е

    11 0 Отговор

    До коментар #8 от "Не така":

    Но има и друг момент. Батериите не деградират заради бързото зареждане, големия ток или голямата мощност. Деградират от прегряване.

    Така че ако една батерия която се зарежда със 150 kW загрява, а батерия която се зарежда с 1000 kW загрява по-малко, то втората ще изкара повече цикли зареждане.


    Да не говорим, че този автомобил който е проектиран за 1000 киловата зареждане, в България и в Европа няма къде да го зареждаш с такава мощност, така че дори на 400 kW, колкото е най-мощната зарядна станция в България, този автомобил ще се води че се зарежда бавно и въобще няма да загрява, нито пък ще му пада мощността на зареждане като достигне 60-70% заряд. Почти до последно ще си зарежда с 400 kW... бааавничко!!!
  • 13 Така е

    6 3 Отговор

    До коментар #11 от "665":

    Бавното зареждане в къщи отнема на шофьора 10 секунди, а бързото зареждане на зарядната станция седем минути.

    Парадокса на бавното зареждане.
  • 14 дъртия

    11 11 Отговор
    серийният автомобил, който се зарежда най-бързо в света го имам от 20 години... и събира точно 60л нафта ..хаааааа
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 бай Даньо

    4 1 Отговор
    Ганчо , 1 МВат зареждане при 900 В батерия значи 1100 Ампера ... яки тоци плющат брачед , електрокарите нападат!
  • 17 Непознат

    7 3 Отговор
    Е добре де като липсват зарядни станции,кой ще си купи тази кола,къде да я зареждат?

    Коментиран от #18

  • 18 Факти

    7 6 Отговор

    До коментар #17 от "Непознат":

    България е страната с най-развита зарядна мрежа с най-много станции на глава от населението в Европа. 7 пъти над изискванията на ЕС за 2024
    Най-мощната зарядна в момента е на Елдрайв в The Mall - 500 киловата като се чакат още модули да стане 700.
    Закъде толкова бързате всички, че 18 мин. средно заряд на сегашните коли ви бъркат?
    А бачкате по 1 седмица в месеца само за гориво.
    Кой и за какво му е батерия 1000 км като зарядни има на всеки 20-50 км. В бутилки ли ходи по нужда?

    Коментиран от #22

  • 19 Бръм

    7 0 Отговор
    На село с 220V на контакта мога ли да го зареждам? 25А предпазител?

    Коментиран от #20, #24

  • 20 Ватман

    10 0 Отговор

    До коментар #19 от "Бръм":

    Може. Няма проблем. Но ще се зарежда 3 дни и нощи. I3 120 я зареждам 28 часа от 9% до 100 на обикновен контакт.Така километъра излиза 4 стотинки. На външна зарядна е 80/90 стотинки киловата. 30/35 стотинки на километър. Все едно дизел или бензин караш.

    Коментиран от #23

  • 21 Пилотът Гошу

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "Изключителни параметри":

    Всичко това са глупости... Да, технически може. Да, при определени случаи това е вярно. Не, почти никъде не е. Щом Китай тепърва почва с тея 1300квч станции, значи даже там не е възможно.
    В Европа забрави, там отдавна ще си го хвърлил преди видиш такава станция. В България? Ще си погребан преди да се случи, ако въобще...
    В Европа също е зян да имаш бърз чарджър у вас, проблемът е поголовен. За такива бързи въобще само покрай някоя магистрала с вятърни генератори наблизо, иначе забрави... И това в бъдещето естествено... Но заради един китаец никой няма да тръгне да ги прави... Въобще за момента и следващите 10 години това е просто функция на хартия.
  • 22 Пилотът Гошу

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Факти":

    Ако ти трябва едноседмична заплата за горивото за месец, значи въобще не трябва да имаш автомобил. Ходи пеша.
  • 23 Пилотът Гошу

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Ватман":

    Обясни го това на разни теоретици тук, моля те.

    Коментиран от #25

  • 24 Хайл 14/88

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Бръм":

    За кво ти е тая електричка,купи си един опел и без това частите му еФтини🤣🤣🤣
  • 25 Факти

    2 2 Отговор

    До коментар #23 от "Пилотът Гошу":

    Няма какво да обясняваш. S-ка 2013 на 300 хил. ходи на 160 км до Сф и се зарежда на 13 ампера на Шуко контакт (който по стандарт е max 16А) вечерта като се прибера. От 19 ч до 6 сутринта тези 30 и нещо кВтч са заредени. И да не са, няма драма. Колата е на 50%. Като стигне в Сф, се закача на което и да е AC и пълни с 22 кВт (има dual onboard charger, другите коли пълнят с макс. 11) или на което и да е DC по пътя и пълни със 100. В нас киловата ми е 18 стинки с ДДС, на Tesla Supercharger-а ми е 0 (колата е с безплатно пожизнено зареждане).
    По-малко с устетата, повече с ръчичките и крачетата. Който иска може. Стига сте философствали.
    Колите на ток НЯМАТ недостатъци. Има масово незнание и ДВГ фолклор, дето е цяла митологията.